45% veći prihod online prodaje

uz smanjenje troškova oglašavanja

o klijentu

eALATI.hr je specijalizirana internet trgovina za prodaju alata s velikim izborom električnog, ručnog, vrtnog alata i strojeva. Odabir idealnog alata profesionalne i hobi namjene svakodnevicu će učiniti puno lakšom, a ispunjavanje radnih zadataka puno jednostavnijim.

Na početku suradnje postojala je i fizička trgovina eALATI.hr gdje su se mogli kupiti isti proizvodi kao u web shopu. Međutim, poslovanje je ubrzo potpuno preneseno online zbog optimizacije poslovanja te iskorištenja punog potencijala online prisutnosti
SEO
optimizacija za tražilice
Adwords
Google Ads oglašavanje
Facebook
Facebook oglašavanje

Kako je došlo do suradnje?

Klijent je dao povjerenje Arboni za implementaciju i vođenje kampanja s ciljem maksimizacije rezultata. Potpuni online pristup zahtijevao je puno razmišljanja, slaganja planova i prijedloga oglašavanja, a na koncu i međusobne komunikacije. Međusobna komunikacija podrazumijevala je komunikaciju između klijenta eALATI.hr i Arboninih stručnjaka, ali i međusobne interne komunikacije kako projekt odraditi što uspješnije kada je cjelokupno poslovanje postavljeno online.

Web trgovina eALATI.hr je s Arbonom od samog početka svoju digitalnu strategiju temeljila na kontinuiranoj SEO optimizaciji te oglašavanju na platformama Google Ads i Facebook Ads.
Prema dogovoru i postavljenom planu definirani su ciljevi koji su obuhvaćali:
  • maksimizaciju prodaje kroz sve online kanale
  • progresivno smanjenje troškova oglašavanja kroz dugoročnu SEO strategiju

Ciljevi kampanje

Razvoj suradnje

Svaka uspješna suradnja obuhvaća nekoliko faktora. Jedan od faktora koji svakako utječe na njen pozitivan ishod je i međusobna komunikacija. Klijent je od početka suradnje uključen u strateški i taktički segment planiranja kampanja. Od početka suradnje, tako i danas, klijent aktivno doprinosi u informativnom aspektu tržišta i specifičnosti branše, daje redovite i pravovremene inpute o kretanju tržišta, suradnji s dobavljačima, predviđanjima i očekivanjima na relaciji ponude i potražnje te sezonalnim faktorima i formiranju profila tipičnih kupaca.

Pravovremena informacija ključ je uspješnog provođenja strategije digitalnog marketinga, naročito u konkurentnim i dinamičkim tržištima poput maloprodaje i veleprodaje alata, strojeva i popratne opreme.

Na početku, istraživao se definirani skup ključnih riječi kako bi se vidjelo što korisnici točno pretražuju i kakve upite postavljaju u Google tražilicu, a relevantne su za asortiman klijenta eALATI.hr. Istraživanja ključnih riječi, prema relevantnosti i povijesnoj analizi volumena pretraživanja, svakako zahtijeva vrijeme i dodatni angažman, no uz pravilnu primjenu, rezultati su evidentni u smislu kvalitetnog targetiranja i određivanja optimalnog budžeta.

eALATI Case Study - Optimizacija kampanje za Google pretraživanje

Kao i u svakom segmentu poslovanja i ovdje postoji određena konkurencija. Kontinuirano se radila analiza konkurencije i kretanje njihovih pozicija ključnih riječi (koje su klijentu od interesa) kroz vrijeme. Učinkovito odgovoriti na upit korisnika i dati mu prijedlog rješenja povećavaju vjerojatnost da upravo taj korisnik postane i kupac što je svakako jedan od primarnih ciljeva.

Kroz on-site SEO optimizaciju postavljen je fokus na određene ranking faktore koji će nakon nekog vremena imati utjecaj na bolje rangiranje web stranice eALATI.hr. Također se radilo i na unikatnom sadržaju koji doprinosi boljem rangiranju, ali i korisničkom iskustvu jer isti korisniku daje bolji kontekst i kvalitetnu informaciju koja upotpunjuje druge esencijalne informacije o proizvodima.  
 

SEO optimizacija i Google Search Console

U Search Performance izvještaju praćene su određene metrike koje olakšavaju postizanje ciljeva i koje svakako utječu na bolje rangiranje stranice eALATI.hr.

Uz pomoć Index Coverage dolazi se do liste ispravno i neispravno indeksiranih URL-ova što omogućava trenutno uklanjanje takvih problema.

Prepoznala se i važnost mobilnih uređaja. Udio posjeta kroz vrijeme sve više je bio u korist mobilnih platformi pa se i korisničko iskustvo prilagođavalo platformi svakog korisnika s naglaskom na mobilne uređaje.

Upotrebom specijaliziranih alata identificirani su tipični obrasci ponašanja korisnika pri čemu se proces kupnje optimizirao s ciljem povećanja konverzija i mikrociljeva.

Radila se optimizacija povećanja stope konverzija (CRO) koja se nastavlja i dalje kako bi se ostvarili postavljeni ciljevi.

Brzim reagiranjem na situacije, jasnom međusobnom komunikacijom i uvažavanjem prijedloga organski promet je ostvario značajan potencijal, a njegov trend rasta u vidu volumena i udjela u ukupnom prometu i dalje se kreće uzlazno.  

Rezultati do kojih se je došlo uz primjenu SEO optimizacije, Google Ads i Facebook oglašavanja - usporedba u godinama

SEO optimizacija

Sa SEO optimizacijom započelo se od početka suradnje. Kako je suradnja krenula u travnju 2018. godine, uspoređuje se period od 1. ožujka 2018. do 31. ožujka 2019. s periodom od 1. travnja 2019. do 30. travnja 2020.

SEO optimizacija se i dalje provodi, a u usporedbi ova dva perioda zabilježeno je:
  • 48.28% povećanje broja posjeta putem organskog pretraživanja i 43.89% povećanje broja novih korisnika
  • 83.91% povećanje u broju transakcija putem organskog prometa
  • 57.58% povećanje u prihodu putem organskog prometa
Progresivno se pratio tijek organskih pozicija ključnih riječi i njihova vidljivosti na tražilicama koja je porasla za 8% (tijek je vidljiv na grafu, zelena krivulja označava klijenta eALATI.hr, a ostale krivulje su konkurenti).

eALATI Case Study - Grafikon rezultata kampanje
Od sveukupno 805 razmatranih ključnih riječi, čak 78 ključnih riječi u odnosu na početak suradnje i prvotno stanje došlo je na prvu poziciju na internetskoj tražilici Google.hr. 86 ključnih riječi ušlo je u top 10 rezultata, a za više od 400 njih je zabilježen rast u organskoj poziciji.

eALATI Case Study - Prikaz rangiranja u rezultatima pretraživanja

Google Ads oglašavanje

Kako bi se ispunili postavljeni ciljevi i postigla što veća prodaja putem online kanala Google Ads oglašavanje moralo je biti pomno isplanirano.

Uz pravovremene informacije te kontinuiranu optimizaciju ostvaruju se postavljeni ciljevi. A/B testiranje i implementacija pametne strategije licitacije te postavljanje optimalnih inicijalnih postavki kampanja uvelike su doprinijeli povećanju prodaje i konciznom informiranju korisnika o svim novostima, akcijama i ponudi koja se s vremenom mijenja u asortimanu.

Google Ads oglašavanje u periodu od 1. ožujka 2018. do 31. ožujka 2019. uspoređujući s periodom od 1. travnja 2019. do 30. travnja 2020. bilježi sljedeće rezultate na temelju primjene različitih strategija:
  • progresivna optimizacija pretraživačke kampanje i njene dobre organizacije te implementacija strategija baziranih na strojnom učenju dovela je do kumulativnog rasta broja transakcija od 15.57%, odnosno rasta prihoda od 15.24% na razini godine, sve uz povećanje 22.41% stope konverzija
  • kontinuirana optimizacija prikazivačke mreže i strategija dinamičkog remarketinga dovela je do 163.47% povećanja broja transakcija i 142.58% povećanja prihoda putem prikazivačke kampanje uz udvostručenje stope konverzije kroz isti kanal.


Kroz vrijeme se progresivno smanjivao trošak pretraživačkog oglašavanja, te se akvizicija usmjerila na usporedno rastući organski kanal, koji je dugoročno isplativiji. Time se zapravo ostvaruju svi postavljeni ciljevi na početku suradnje.

eALATI Case Study - Postignuti rezultati kampanje

Primjer prikaza oglasa:

eALATI Case Study - primjer prikaza oglasa

eALATI Case Study - primjer prikaza oglasa za Daewoo Alate

Facebook oglašavanje

Facebook se prije suradnje klijenta s Arbonom nije koristio kao kanal plaćenog oglašavanja te su Arbonini stručnjaci prepoznali Facebook kao veliki potencijal putem kojeg se može doći do ciljanih korisnika.

Prepoznavanje od strane korisnika te prikazivanje dostupnosti, aktivnosti i prilagođavanje potrebama tržišta ključno je za današnje online poslovanje.

Putem Facebook kampanja ostvareno je više od 8% ukupnog ecommerce prihoda, i to uz ROAS (povrat na utrošeni marketinški budžet) veći od 3200%.

eALATI Case Study - ROAS rezultati kampanje

Implementacija strategije prospecting i retargeting kampanja putem Facebook-a, te povezivanje s drugim oglašivačkim platformama, dovela je do povećanja efikasnosti Social kanala u praktično svim aspektima:
  • 53.90% više posjeta putem društvenih mreža
  • 133.84% povećanje u stopi konverzija (conversion rate)
  • 259.89% povećanje u broju transakcija
  • 131.88% povećanje prihoda
 

Nastavak suradnje

Suradnja klijenta eALATI.hr i Arbone nastavlja se i dalje. Osim što se radilo na tehničkoj i sadržajnoj SEO optimizaciji te conversion rate optimizacija (CRO) u planu su još mnogi novi prijedlozi koji će se tek implementirati s ciljem još većeg rasta.

U periodu od 1. ožujka 2018. do 31. ožujka 2020. (period cijele suradnje) vidi se povećanje prihoda upravo putem organskog prometa. Okosnica je to primarne strategije čiji je cilj prikazati kako ulaganje u SEO optimizaciju dugoročno stvara najviše prihoda.

Također, budžet za plaćeni promet nije se povećavao već je uloženo u SEO strategiju čiji je rezultat povećanje prihoda putem organskog prometa, a uz postupno smanjenje budžeta za plaćeni promet osigurati nastavak što boljih rezultata.

eALATI Case Study - Prikaz grafa rasta rezultata kampanje tijekom vremena

Iz grafa je vidljivo kako je Organski promet prestigao Plaćeni u godinu dana, s time da je ukupno u svim kanalima zajedno ostvareno povećanje prihoda od 45.28% i rast u broju transakcija za 66.19% (stopa pretvorbe povećana je za 40.83% te ukupan promet (sesije) povećan je za 18%).

Iako se uvijek teži boljem, ciljevi i rezultati koji su trenutno ostvareni su jako dobri i odličan su motiv za postizanje daljnjih, još većih ciljeva. Veselimo se nastavku suradnje i susretanju sa svim novim izazovima na tržištu na koje se nadamo da ćemo zajedno odgovoriti još učinkovitije.  

Elena Majer