5 načina kako smanjiti troškove Adwords kampanje

Objavljeno: 18.06.2014.  | 3 minute čitanja

Google AdWords jedan je od najboljih načina za oglašavanje putem Interneta, no često korisnici kampanja lako gube svoj novac na svoje kampanje. Mnogo postavka u AdWords-u su zadane tako da bi se povećao Vaš doseg kampanje, što je super ako želite imati najveći mogući broj klikova, ali ne zaboravite da se oglasi naplaćuju po klikovima koji mogu koštati mnogo ako se izabere široka mreža. Problem je u tome što u pravila kada dođete do više korisnika žrtvujete relevantnost, mnogi korisnici koji kliknu na oglas neće biti vaši idealni kupci te na kraju to šteti Vašem  ROI-u.

Ovu su top 5 načina da filtrirate neželjene klikove kako bi smanjili potrošnju svog budžeta.

1. Negativne ključne riječi


Negativne ključne riječi su klasični način da filtrirate neželjene, nevažne klikove na Vaše oglase. Negativna ključna riječ je zapravo suprotna od obične ključne riječi, odnosno te riječi dodajete u posebnu listu na koje ne želite da se prikazuje Vaš oglas.

Primjerice ako prodajete rekete za tenis i tenisku opremu, ne želite da se Vaš oglas prikazuje onima koji traže rekete za badminton i ostalu sportsku opremu koja nije u Vašoj ponudi.

Kreiranjem solidne liste negativnih ključnih riječi ćete uštedjeti mnogo budžeta na bezvrijednim klikovima koji nikada neće postati konverzija.

Dva su načina kako saznati ideje za negativne ključne riječi:

u izvješću o pretraživanju možete vidjeti na koje se sve riječi prikazuje Vaš oglas, ako vidite u popisu neku riječ koja nije relevantna za Vas, dodajte je u listu negativnih riječi
alat za negativne ključne riječi (negative keyword tool)


Postupak dolaska do ključnih riječi za koje se prikazuje Google Serach oglas u u izvješću o pretraživanju

2. Modificirano široko podudaranje(broad match)


Još jedan način kako filtrirati neželjene impresije i klikove. Zamijenite zadano široko podudaranje s modificiranim.

Široko podudaranje je najmanje restriktivno podudaranje, što znači da će Google uskladiti Vaš oglas sa što više riječi, pa i onima koje nisu relevantne za Vas. Negativne ključne riječi su jedan od načina da se suzbiju takva pretjerano agresivna podudaranja, ali postoji i drugi način, a to je modificirano podudaranje.

S modificiranim podudaranjem, što znači dodati znak + svakoj riječi za koju želite da se pojavi u upitu. Dakle ako imate ključnu riječ „+reketi + tenis“, Vaš oglas će se prikazivati samo za upite koji uključuju riječi „tenis“ i „reketi“, poput „Kvalitetni reketi za tenis“. Dakle nećete dobivati klikove na riječi poput „reketi za badminton“. Dakle, Vaši klikovi će imati više potencijala za ostvarenje konverzije.

3. Uži kontekst ciljanja


Da bi se uvjerili da su  klikovi na naš oglas relevantni, moramo se usredotočiti na to da se relevantan oglas prikazuje korisniku na pravom mjestu u pravo vrijeme.

U AdWords kampanji možete namjestiti svoje licitacije prema sljedećem:
Lokacija: Koristite geografsko ciljanje i povisite licitacije na određenim lokacijama, primjerice u krugu od 50 km od Vaše trgovine te tako izbjegnite da se Vaš oglas prikazuje tamo gdje Vi ne poslujete.
Vrijeme traženja: Isključite oglase izvan Vašeg radnog vremena.
Uređaj: Podesite licitacije ovisno o tome da li Vaši korisnici koriste računala ili mobilni uređaj. (Mnogi oglašivači pretpostavili su da pretrage putem mobilnih uređaja vrijede manje, ali ovisno o Vašem poslovanju može biti upravo suprotno).

4. Mobilna optimizacija


Mobilni tekstualni oglasi omogućuje Vam da prilagodite korisničko iskustvo za mobilne korisnike. Možete uključiti mobilne specifične pozive na akciju i usmjeriti korisnike na mobilno optimiziranu odredišnu stranicu. Ovo je bitno jer se korisnici koji koriste mobilni uređaj ponašaju drukčije od obični korisnika na računalu. Na primjer, korisnici na mobilnim uređajima vjerojatno će prije uputiti poziv nego ispuniti obrazac. Dakle, koristite proširenja oglasa kao klikni za poziv (click-to-call), jer će Vam se poboljšati CTR i ocjena kvalitete, što će Vam uštedjeti novac.

5. Uključite praćenje konverzija


Iznenadili bi ste se koliko puno oglašivača nema uključeno praćenje konverzija. Ako ne pratite konverzije u AdWordsu, ne možete ni znati koliko budžeta se troši nerelevantno. Provjerite da li Vaše odredišne stranice imaju uključeno praćenje konverzija tako da možete mjeriti što radi dobro Vašoj kampanji, a što radi loše, tada usmjerite Vašu potrošnju prema ključnim riječima koje postižu najbolji ROI.
Ana