Većina digitalmarketinških aktivnosti se vrti oko podataka. Mase podataka.
Google Analytics je vjerojatno najčešći i najpoznatiji izvor podataka za većinu marketera. U njegovim se izvještajima može vidjeti gotovo sve što se tiče prometa web stranice.
No, što je s društvenim mrežama?
Bez ikakve sumnje, Facebook je najveća društvena mreža na svijetu. Bez ikakve sumnje, Facebook nam daje brdo podataka. Bez ikakve sumnje, Facebook je danas jedna od najmoćnijih marketinških platforma za dosezanje usko targetirane skupine.
Odlično je imati sve te podatke koje Facebook nudi. No, ti će vam podaci biti korisni samo ako ih razumijete te identificirate one koji najviše znače za vaše poslovanje i oglašavanje.
Zato su jedna od ključnih pitanja današnjeg digitalnog marketinga:
Pratite li svoj Facebook marketing?
Možete li se snaći u masi dostupnih podatka koje Facebook nudi?
Koje je sve Facebook metrike potrebno pratiti?
Kako bi vi mogli ponosno, potvrdno i samopouzdano odgovoriti na gornja pitanja, sastavili smo popis od 7 Facebook metrika koje bi svatko trebao pratiti.
1. ENGAGEMENT
Engagement mjeri koliko puta su korisnici napravili neku akciju na vašem postu.
Akcija, odnosno engagement, uključuje klik na link u postu, šeranje posta, ostavljanje reakcije (lajk) ili komentiranje.
Post engagement
Engagement možete najlakše i najbrže vidjeti pod Insights sekcijom vašeg Facebook Pagea te pod tabom Posts. Tada klikom na pojedini post možete detaljnije vidjeti kako su se korisnici angažirali oko sadržaja kojeg objavljujete.
Praćenje engagementa vaših postova je svakako jedna od najvažnijih Facebook metrika. Prvo i osnovno, ova metrika pokazuje koliko korisnici uistinu vole vaš sadržaj.
Postovi s najvećim engagementom
Opće je digitalno znanje da je na društvenim mrežama potrebno redovito objavljivati sadržaj.
Objavljivanje podrazumijeva i redovito generiranje svježeg sadržaja, no i u tom je slučaju potrebno popuniti rupe u rasporedu objavljivanja.
Kako bi popunili navedene rupe, jedna od najboljih taktika je ponovno objavljivanje starih postova. Naravno, u tu svrhu ne možete koristiti bilo koji post, već one postove koji su ostvarili najuspješnije rezultate.
S redovnim praćenjem engagementa upravo možete pratiti postove s najvećim korisničkim angažmanom.
Iskoristite postove koji su ostvarili najbolji rezultat i uključite ih u svoj content kalendar.
2. REACH
Reach je broj koji pokazuje koliko je korisnika vidjelo vaš content na Facebooku. Reach se postiže organskim ili plaćenim putem.
Facebook konstantno mijenja svoj algoritam s kojim određuje koji će se sadržaj prikazivati kojoj publici. S vremenom je taj algoritam donio nekoliko značajnijih promjena, a ona najveća je svakako sve manji organski reach postova - neka istraživanja čak idu toliko daleko da ističu da samo 2,6% Facebook pratitelja vidi postove organskim putem.
Reach (kao i engagement) možete pronaći pod Insightsom vaše Facebook stranice te klikom na Posts tab (ili za još detaljniji prikaz klikom na Reach tab).
Fan reach
Fan reach označava broj pratitelja vaše Facebook stranice koji su vidjeli određeni post. U ovom je slučaju pratitelj vidio vaš post izravno u svojem News feedu, a ne preko akcije svojeg prijatelja koji također prati vašu Facebook stranicu (npr. like, share ili komentiranje).
Fan reach ne možete vidjeti izravno u Insights sekciji vaše Facebook stranice, već morate exportati svoje podatke. To možete napraviti u Insights sekciji kako je prikazano na slici u nastavku.
Nakon toga, u exportanim podacima potražite stupac "Lifetime Post reach by people who like your Page".
Fan reach je jedna od najvažnijih Facebook metrika s ovog popisa jer pokazuje koja vrsta sadržaja najbolje rezonira s vašom publikom te pokazuje kvalitetu vaše publike.
Ako ste veliki broj fanova stekli preko click-bait naslova ili jednokratnog nagradnog natječaja (ili ste ih, ne daj Bože, kupili preko stranica koje "prodaju" fanove), oni će ubrzo sakriti vaše postove sa svog News feeda.
Ako se korisnici pak samostalno ne unsubsribeaju, njihova nezainteresiranost za vaše postove će nagnati Facebook da im pomoću svojeg algoritma prestane prikazivati vaše postove.
Organski reach
Organski reach prikazuje broj korisnika (bez obzira jesu li vaši fanovi) koji su vidjeli određeni post. Kao i kod Fan reacha, organski reach ne bilježi korisnike koji su vaš post vidjeli preko akcije svojih prijatelja (npr. lajka ili komentara).
Organski i fan reach se razlikuju utoliko što organski reach uključuje preglede korisnika koji nisu fanovi vaše Facebook stranice, ali su pristupili vašoj stranici ili su vidjeli vaš post.
Organski reach također možete vidjeti u Insights sekciji vaše Facebook stranice, pod tabom Posts. Tada u 3. stupcu imate pregled plaćenog naspram organskog reacha.
3. IMPRESIJE
Broj impresija je metrika koja je uz reach najbliže povezana s brojem pregleda vašeg sadržaja.
Za razliku od reacha, impresije mjere koliko su puta vaši postovi viđeni. Impresije uključuju i korisnike koji su vaš post vidjeli više puta.
Kao i kod organskog reacha, impresije možete vidjeti u Insights sekciji, pod tabom Posts. U 3. stupcu samo prebacite iz Reach u Impressions.
Impresije su važna metrika jer pokazuju razinu viralnosti vašeg sadržaja. U moru sadržaja koji se svakodnevno dijeli na Facebooku, važno je da korisnik vaš post vidi više puta kako bi napravio željenu akciju ili konverziju.
To je iznimno važno za industrije čija publika ima dulji customer journey, odnosno čijoj je publici potrebno više vremena da napravi konverziju (npr. izvrši kupnju ili dogovori sastanak).
4. FACEBOOK REFERRAL TRAFFIC
Facebook Referral Traffic prikazuje broj posjetitelja vaše web stranice koji su na nju stigli preko Facebooka. Oni su to mogli napraviti klikom na linkove vaših postova, klikom na tuđe članke koji linkaju na vaš web ili preko linkova na vašoj Facebook stranici (npr. u About sekciji).
Kako bi pronašli ovaj broj, morate se uputiti u Google Analytics i to pod Acquisition > Social > Network Referral izvještajem.
Facebook je samo prvi korak. Krajnji cilj (ok, barem jedan od najvažnijih krajnjih ciljeva) svake Facebook aktivnosti je dovođenje korisnika na web stranicu.
Zato je za potpuno mjerenje uspjeha sadržaja koje šerate na Facebooku potrebno pratiti Referral traffic kojeg dobivate preko najveće društvene mreže.
Ova vam metrika pokazuje koliko vaše objave, naslovi i opisi postova privlače korisnike da na njih kliknu. Stoga, kada primijetite da vaš Facebook Referral traffic opada, to je najčešće posljedica sljedećeg:
vašoj se publici ne sviđa sadržaj koji dijelite,
ostvarujete manji reach,
vaše objave, naslovi i opisi postova ne privlače korisnike da na njih kliknu.
5. PAGE LIKES I FOLLOWS
Naravno, još jedan od najvažnijih ciljeva Facebook oglašavanja - skupljanje pratitelja i fanova. Oni predstavljaju vašu publiku, pratitelje i subscribere.
Broj Page likesa i Followsa možete vidjeti izravno na naslovnici vaše Facebook stranice ili u Insights sekciji, pod Likes tabom. Ovdje možete vidjeti porast lajkova kroz određeni period, broj unlikeova te analizu organskih i plaćeni lajkova.
No, lajkovi sami po sebi ne predstavljaju puno. Svaki ostvareni lajk predstavlja specifičnog korisnika s njegovim karakteristikama, demografijom i interesima. Njih se može tada “grupirati” u tzv. buyer persone.
Detaljniji uvid svoje publike možete dobiti pod Insights sekcijom, pod tabom People. Lokacija, spola, godine... Sve su ovo karakteristike publike koje morate uzeti u obzir prilikom određivanja svoje strategije Facebook objava.
6. CTR
Click-through rate (CTR) prikazuje postotak onih korisnika koji su vidjeli vaš oglas te na njega kliknuli i posjetili vaš landing page.
Nizak CTR znači da je puno korisnika vidjelo vaš oglas, no njih malo je izvršilo akciju, odnosno kliknulo na njega.
Kako bi poboljšali svoj CTR, testirajte nekoliko verzija copya, vizuala i oglasa te pronađite kombinaciju koja je relevantna za vašu publiku.
Kao i kod Page likesa i Followsa, CTR je metrika koja prikazuje jedan od krajnjih ciljeva Facebook oglašavanja - posjet web stranici. Na web stranici tada korisnici izvršavaju akciju ili konverziju.
7. CPC i CPM
Facebook nudi nekoliko opcija naplate oglasa - dva najpoznatija i najkorištenija su svakako trošak po impresiji (cost per thousand impressions - CPM) i trošak po kliku (cost per click - CPC).
Iako je praćenje cjelokupnog budžeta važno, CPC i CPM pokazuju koliko je učinkovito vaše oglašavanje.
Cost per click (CPC) opcija vam naplaćuje svaki puta kada korisnik klikne na vaš Facebook oglas. U ovom slučaju plaćate za stvarnu akciju umjesto samog prikazivanja oglasa (nebitno je li korisnik na njega kliknuo ili nije).
Cost per thousand impressions (CPM) plaćate svakih 1000 impresija te plaćate samo zbog toga što se vaši oglasi prikazuju. No, u ovom slučaju plaćate i u slučaju kada korisnik ne izvrši akciju na vašem oglasu.
ZAKLJUČAK - POČNITE PRATITI SVOJE FACEBOOK METRIKE
Kao što vidite, postoji brdo Facebook metrika koje možete pratiti. Na vama je da odlučite koje su važne za vaše poslovanje.
No, najvažnije od svega - uskladite svoje metrike s ciljevima koje ste si postavili prilikom pokretanja kampanje Facebook oglašavanja.
Gore navedenih 7 metrika su odličan početak za analizu vaše Facebook kampanje. One nisu toliko komplicirane, no potrebno ih je poznavati, razumjeti njihovu važnost te način kako ih pronaći u masi podataka.
Podijeli na:
Newsletter
Prijavite se na naš newsletter i budite u koraku s najnovijim marketinškim trendovima