9 najčešćih grešaka kod Google AdWords oglašavanja

Objavljeno: 22.02.2014. | 7 minute čitanja

Stručnjaci za Internet marketing znaju da je Google AdWords oglašavanje jedan od najboljih načina za povećanje prometa na Web stranici. Ipak, takav način oglašavanja zna biti u dosta slučajeva skup ako se rade greške u vođenju kampanje. Postoje načini na koje se mogu voditi kampanje, a da se potroši minimalno i zaradi maksimalno.

Loše vođena kampanja može koštati više nego što donosi, a dobro vođena kampanja može povećati Vašu zaradu ili broj klijenata. U ovom tekstu navodimo 9 najčešćih greški koje se pojavljuju u kampanjama. Izbjegavanjem tih greški, Vaša Google AdWords kampanja može biti vrlo uspješna kampanja.

Greška 1: Očekujete previše od AdWordsa


Mnogo ljudi od malog budžeta očekuju da će s time napraviti čudo, ali to ne ide tako. Mnogi misle da s tristotinjak kuna mjesečno mogu povećati svoju prodaju ili pridobiti nove klijente, takvi često budu razočarani, te traže neki drugi kanal oglašavanja. Ako je budžet premalen, nećete imati dovoljno budžeta za testiranje dok se oglasi ne počnu relevantno prikazivati. Nitko ne može u startu napraviti savršenu kampanju koja će donositi maksimalne rezultate, treba vremena da se kampanja optimizira i nadogradi kako bi počela vraćati uloženo.

Savjet: Počnite s većim budžetom u početku kako bi ste imali dovoljno za testiranje kampanje kako bi ste ju optimizirali i unaprijedili. Budite uporni i podržite kampanju nekoliko mjeseci, rezultati bi se trebali vratiti.

Greška 2: Odredišna stranica nije relevantna


Velika greška koja se često događa. Oglašivači često postave početnu stranicu za odredišnu stranicu, iako se  u oglasu spominje neki specifični proizvod za kojeg već imaju podstranicu. Iako imate super lijepu početnu stranicu, korisnici ne vole dodatno klikati da bi došli do onog što traže.

Savjet: Pobrinite se da odredišna stranica bude relevantna, da je na odredišnoj stranici sadržaj koji se spominjao u oglasu jer to korisnici očekuju. Na primjer ako upišete u tražilicu ženske haljine i kliknete na oglas u kojem se navodi akcija o haljinama, očekujete da će te doći na stranicu gdje su haljine, a ne na početnu ili na stranicu gdje su prikazane ženske hlače.

Greška 3: Ne znate tko Vam je konkurencija


Uvijek trebate znati tko Vam je konkurencija odnosno s kim se nadmećete u licitacijama za oglase. Morate znati tko su oni, koje ključne riječi koriste i kako im izgleda odredišna stranica (landing page).  Postavite se u poziciju kupca i probajte pretraživati objektivno te saznajte koji Vas oglas najviše privlači, koja Vam se odredišna stranica najviše sviđala, koja Vam je bila najatraktivnija itd.

Savjet: Saznajte detalje o Vašoj konkurenciji te od svakog izvucite ono najbolje i primijenite na svoju stranicu i oglase. Zatim testirajte koji oglasi i odredišne stranice daju najbolje konverzije, zatim nastavite testirati dok ne dobijete oglas koji se najbolje prikazuje.

Greška 4: Niste grupirali ključne riječi ispravno


Ne korištenje grupiranja ključnih riječi početnička je greška koju rade mnogi. Ako imate kampanju bez grupa, to znači da se svim korisnicima prikazuje jedan oglas bez obzira koju je ključnu riječ korisnik upisao u tražilicu.

Dugme za grupiranje oglasa u Google AdWords alatu

Na primjer ako imate Webshop koji prodaje žensku odjeću i netko upiše u tražilicu ženske haljine, a Vi mu prikazujete oglas koji spominje općenito žensku odjeću, a kraj njega je oglas koji spominje akciju ženskih haljina, korisnik će vjerojatno kliknuti na oglas gdje se spominju haljine. Zato je dobro imati grupe oglasa, a one bi u ovom primjeru bile: ženske haljine, ženske majice, ženske hlače itd.

Savjet: Grupirajte svoje oglase po temama ili podstranicama te u svaku grupu stavite dvadesetak relevantnih riječi za tu grupu.

Greška 5: Ne koristite dobar keyword match (podudaranje)


Sljedeća greška koju rade korisnici kampanja je ta da ne koriste dobro podudaranje riječi, a mogu izabrati: široko podudaranje (broad match), podudaranje fraze (phrase match) i točno podudaranje (exact match).

Široko podudaranje znači da se oglasi automatski pokreću na razne varijacije zadane ključne riječi, iako ti izrazi nisu na popisu ključnih riječi. Tako ćete privući više posjetitelja na Vašu Web stranicu te ćete potrošiti manje vremena u izradi popisa ključnih riječi.

Tablica koja objašnjava za koje ključne riječi se (ne) prikazuje broad match keyword

Podudaranje fraze prikazuje oglas korisnicima koji pretražuju ključne riječi koji se točno podudaraju s Vašim ključnim riječima i sličnim varijacijama koje sadrže riječi s popisa. Ovaj način podudaranja preciznije je ciljano od širokog podudaranja, ali je ipak prilagodljivo riječima koje je korisnik upisao u tražilicu.

Tablica koja objašnjava za koje ključne riječi se (ne) prikazuje phrase match keyword

Točno podudaranje znači da će se Vaš oglas prikazivati samo na riječi koje su identične kao i one koje je korisnik upisao u tražilicu. Ipak oglas će se prikazivati ako netko upiše riječ s gramatičkom greškom te varijacije s jedninom i množinom.
Tablica koja objašnjava za koje ključne riječi se (ne) prikazuje exact match keyword

Savjet: Dobro je započeti s točnim podudaranjem te zatim proširiti na podudaranjem fraze i široko podudaranje ako je potrebno. Ako ne dobivate dovoljno impresija na točnom podudaranju krenite s proširivanjem podudaranja, a ako imate pak previše impresija na širokom podudaranju, tada suzite podudaranje na točno ili frazu.

Greška 6: Kreirali ste jedan oglas i mislite da je on savršen


Pri izradi kampanje dobro je kreirati više oglasa kako bi se oni mogli testirati. Vi možda mislite da je Vaš oglas koji ste napisali savršen i da svi posjećuju Web stranicu zbog njega, ali to ponekad nije istina. To se možete provjeriti tako da kreirate više oglasa te će Google njih  prikazivati podjednako te ćete moći vidjeti koji ostvaruje najviše klikova.

Savjet: Pri izradi kampanje kreirajte 3 oglasa za svaku grupu. Nakon nekog perioda vidjet ćete koji se najbolje prikazuje te ćete ga zadržati, a ostale izmijeniti i tako stalno testirati dok ne dobijete savršen oglas.

Greška 7: Ne oglašavate se na svoj brand


Mnogi oglašivači se ne oglašavaju na svoj brand jer im je oglas u organskim rezultatima među prvima te misle da je nepotrebno plaćati oglašavanje. Mnogi tu griješe te se događa da se konkurencija oglašava na Vaš brand te njihov AdWords oglas bude iznad Vašeg organskog te konkurencija dobije više konverzija od Vas.

Savjet: Uvijek se oglašavajte na svoj brand s najvišim bidovima jer tu je najveća prilika za konverziju.


Greška 8: Ne testirate optimalnu poziciju oglasa


Ako je vaš cilj brandiranje onda Vam je cilj nalaziti se u prva dva rezultata na tražilici, ali ako Vam je cilj najbolji rezultat onda je ponekad bolje biti na pozicijama između trećeg i petog mjesta. Zašto je to tako? Kada  korisnici pretražuju nešto, najčešće kliknu na prve oglase, a oglasi koji su sa strane na nižim pozicijama niti ne primjećuju, ali zato će na Vaše oglase obratiti pozornost korisnik koji nije zadovoljan s prvim rezultatima i kojemu je potrebno još informacija, tako na Vašu stranicu dolaze isfiltrirani korisnici koje to stvarno zanima te su i sigurniji kupci ili klijenti.

Primjer Google Search Network oglasa za upit "odjeća" na Google stranici s rezultatima

Savjet: Testirajte svoju najbolju poziciju oglasa tako da u početku postavite manji bid te ga postepeno povećavajte i pratite što se događa, možda ne budete morali plaćati za klik veću cijenu.

Greška 9: Ne koristite negativne riječi


Vrlo česta greška koju korisnici kampanja rade je ta da ne koriste opciju dodavanja negativnih riječi pomoću  koje mogu uštedjeti na budžetu tako da se njihovi oglasi ne prikazuju za one stvari koje ne nude.

Na primjer ako posjedujete trgovinu ženske odjeće, ali ne i sportske odjeće, tada ne želite da se oglas prikazuje ako netko upiše „ženska sportska odjeća“ nego na „sportska odjeća“. To možete lako riješiti, a to je dodavanjem riječ „sportska“ u popis negativnih riječi.

Savjet: Provjerite na koje se sve riječi prikazuju Vaši oglasi, a to možete napraviti tako da odete na neku ključnu riječ i kliknete details te će Vam se prikazati lista na koje riječi se prikazivao oglas te ćete znati na koje riječi se nije trebao prikazivati te možete tu riječ dodati na popis negativnih riječi

Zaključak:


Navedene greške  koje se pojavljuju kod organiziranja i kreiranja kampanje mogu Vam pomoći pri optimizacija Vaše kampanje. Ako budete izbjegavali ove navedene greške, uspjeh s Google AdWordsom ne bi trebao izostati.
Podijeli na:
Arbona logo

Za besplatno preuzimanje ebookova molimo vas da se registrirate i prijavite.

Prijava / Registracija ovdje
Arbona logo

Za besplatno preuzimanje ebookova molimo vas da se registrirate i prijavite.

Prijava / Registracija ovdje
Elena Majer