Anatomija bloga: 8 elemenata koje bi morao imati svaki blog

Kako strukturirati sadržaj za maksimalnu učinkovitost

Objavljeno: 02.05.2019. | 12 minute čitanja

Kada uložite mnogo vremena u pisanje bloga, želite da se to vidi. A još više, želite da ga online korisnici pročitaju! 

Želite da ga korisnici podijele s drugima. 

Želite dobiti online promet iz njega. 

Nažalost, to nije uvijek tako. 

Sva sreća da postoje određene stvari koje možete učiniti kako biste povećali potencijalnu učinkovitost bloga.

Nije lako napisati kvalitetan i privlačan blog koji će pokrenuti online promet i prikupiti leadove. Naravno, možete napisati blog od 300 do 500 riječi koji neće utjecati na ama baš ništa i nikoga, a kamoli na rast vašeg poslovanja. No sigurni smo da to nije ono što želite. 

Istine radi, ne postoji ništa takvog što je savršeno. Niti Google Ads oglas, niti izgled newslettera, pa niti sadržaj i izgled bloga.  Međutim, uz ponešto kreativnosti, znanosti, poznavanja psihologije online korisnika i SEO pravila možete stvoriti “po špagi” napisani blog. 

Umjetnost se svodi na to koliko ste vješti pisac i koliko je zanimljiva vaša tema, dok se znanost svodi na dokazane najbolje prakse u online svijetu. 

U ovom ćemo vodiču pokriti one najbolje prakse koje prakticiramo i u Arboni, zato ostanite s nama od samog naslova sve do CTA gumba :)
 

1. Glavni naslov bloga

Glavni naslov bloga

Glavni naslov bloga je svakako broj #1. Ne zato što je prvi po redoslijedu, već zato što o njemu ovisi hoće li korisnici kliknuti na blog ili ne.

Većina online korisnika kao da prolaze internetom u hipnotičkom stanju. Stalni dotok sadržaja im prolazi kroz oči i vrlo je vjerojatno da će među tim sadržajem biti i vaš blog. Zato se morate nekako istaknuti.

Online korisnici vas moraju primijetiti kako bi vas uopće počeli čitati. 
U prosjeku, 8 od 10 online korisnika će pročitati naslov, ali samo 2 od 10 će pročitati ostatak. 

Kad vas korisnici primijete, dolazi još jedan udarac na vaš trud. 

Ljudi zapravo ne čitaju blogove. Oni ih skeniraju. A  to vrijedi i za naslove. 

Lažemo li? Sjetite se jeste li pročitali cijeli naslov našeg bloga prije nego što ste kliknuli na njega. Vjerojatno prve tri riječi, a ostatkom ste prošli pogledom.

Prema KissMestricsu, čitatelji apsorbiraju prve tri i posljednje tri riječi u naslovu. To je baš razočaravajuće, zar ne? No, moramo raditi u skladu s ljudskom prirodom, a ne protiv nje. 

Privlačan naslov ne mora imati samo šest riječi. Može imati bilo koliko (držimo se što kraćeg), no naglašavamo važnost u prve tri i zadnje tri riječi. 

Pogreška koju često radimo s naslovima je da samo navedemo temu i ostavimo je da suhoparno stoji.

Ili napišemo naslov koji ništa ne govori. Na primjer, “Struktura bloga”, “Facebook publike”. Privlače li vas takvi naslovi?

Evo taktike kako doći do uspješnog naslova:
  • Koristite što specifičnije naslove. Na primjer, želite pisati o savjetima za održavanje automobila. “Savjeti za održavanje automobila” je preširoka tema. Pokušajte je suziti na određenu temu. Na primjer, “Top 5 savjeta za čišćenje automobilskih sjedala od pasjih dlaka” 
  • Ključne riječi za SEO. U glavnom naslovu (h1) trebale bi se nalaziti ključna riječ prema kojoj se želite rangirati. U ovom slučaju će to biti “čišćenje automobila”.
 

2. Privlačna naslovna slika bloga

Glavna slika bloga mora biti atraktivna

Slika, fotografija, grafika, bilo koji vizual je odličan način da razbijete ogromnu količinu teksta. Naslovna fotografija je još jedan element koji privlači čitatelje da kliknu na blog i pročitaju nešto više. 

Što bi se trebalo naći na slici? Ovdje nećemo mnogo filozofirati. Slika bi trebala odražavati vašu priču i morala bi biti oku privlačna (o ukusima ovdje nećemo razgovarati :)).

Imajte na umu nekoliko stvari:
  • Ne stavljajte puno riječi na sliku. U idealnom slučaju ništa. U protivnom ćete “zatrpati” sliku s previše teksta pa je nećete moći promovirati na FB-u. Imajte na umu da će se slika pojaviti odmah ispod naslova tako da sama slika ne mora obavljati teški zadatak. Ona je dopuna naslovu.
  • Uzmite u obzir boje. Svijetle boje privlače pozornost. Razmišljajte ovako: “Ako se slika pojavi na društvenim mrežama, hoće li se isticati od drugih slika?“
  • Bez obzira koji izvor slika koristili, pobrinite se da imate zakonsko pravo za korištenje. Ako pretražujete slike na Googleu, vjerojatno je da će svaka slika koju pronađete biti zaštićena autorskim pravima. 

Neke od web stranica na kojima možete pronaći besplatne slike:
 

3. Uvod u blog - zadržite pozornost pravim mamcem

Uvod u blog bi trebo namamiti čitatelje da nastave čitati

Naslov dovodi online korisnike pred vrata. Mamac ih privlači dalje. 

Što se tiče bloga, mamac je tekst koji se nalazi na početku bloga. Osim samog naslova, uvod je dio bloga koji će najvjerojatnije biti pročitan. Također, može imati veliku ulogu u tome hoće li čitatelj ostati čitati blog ili ne. 

Ono što svakako ne želite je primijeniti znanje iz škole. Ovdje se ne radi o navođenju “glavne teme” i ostatku sadržaja koji podržava glavnu temu. To je previše formulirano i dosadno. U stvarnom svijetu moramo primijeniti malo psihologije kako bi uspješno namamili čitatelje da nastave čitati. 

Jedna od najmoćnijih oblika mamca je pričanje priče. Kratka priča s mini sadržajem. Ova vrsta mamca zahtijeva nešto prakse, no u svakom slučaju ga želite učiniti zanimljivim i pobuditi određene emocije. Evo primjera pričanja priče u jednom od naših blogova “5 savjeta za uspješnu Instagram kampanju

Još nekoliko odličnih savjeta za pisanje uvoda:
  • Vrijednost. Podijelite vrijednost koju će vaši čitatelji dobiti ako nastave čitati blog. Stavite se u ulogu čitatelja i zapitajte se: “Što ću dobiti s tim ako nastavim čitati blog.”
  • Činjenica. Počnite sa zanimljivom činjenicom ili podatkom koji se nalazi unutar bloga. 
  • Anegdota. Neki događaj ili vaše mišljenje koje bi moglo privući pažnju čitatelja.
  • Pitanje. Postavite pitanje kako bi čitatelji shvatili da se odgovor na pitanje krije u sadržaju. Za ovaj primjer dobro funkcioniraju pitanja “što ako”.
 

4. Link building za potrebe bloga

Link building za potrebe content marketinga

Kako bi blog imao punu učinkovitost, on ne bi trebao biti kao otok sam za sebe. Želite uključiti unutarnje i izlazne veze (internal i outbound links).

Ne postoji savršen omjer između unutarnjih i vanjskih veza. Samo ga držite prirodnim. 
  • Odlazne veze (outbound links). Koristan blog će često sadržavati linkove na druge relevantne blogove s drugih web mjesta. Na primjer, sjajan način da blogu dodate kredibilitet je da u sadržaj dodate statistike koje, naravno, povežete s izvorom tih statistika. Povezivanje s mjerodavnim stranicama koje su relevantne za vaš blog je pozitivan signal za SEO.
  • Unutarnje veze (internal links). Kada je to relevantno, unutarnjim linkovima povezujete vlastiti sadržaj. Izbjegnite postavljanje linkova koji vode na početnu stranicu ili na kontakt stranicu (stranice najviše razine). To je gubljenje vremena. Mnogo bolja opcija je povezivanje sadržaja s drugim blogovima u arhivi. Odaberite one koji su najbolje optimizirani jer kada se povežete s drugim blogom vi mu ustvari prenosite stečeni autoritet. A najviše smisla ima prenijeti autoritet na blogove koji su vrijedni toga.
 

5. Međunaslovi u blogu (h2, h3)

Podnaslovi u blogu moraju biti privlačni. To su h2 i h3 oznake

Kao što smo rekli, većina korisnika neće pročitati cijeli blog. Samo će preletjeti pogledom po sadržaju. To jest, skenirat će ga. 

Tako će pogledom preletjeti po međunaslovima. Ako su međunaslovi privlačni, možda će pročitati par redaka ispod međunaslova i nastavit će skenirati. 

Međunaslovi služe istoj funkciji kao i glavni naslov: privlače pažnju i stvaraju želju za čitanjem. Međutim, dok glavni naslov predstavlja cijeli sadržaj bloga,međunaslovi potiču čitatelje da nastave dalje čitati.

Morate priznati da je užasno vidjeti blogove koji su “stisnuti sadržajem”. Nema praznina, nema odlomaka, nema ičega. Samo velika kobasica teksta. Zato su podnaslovi ovdje kako bi razbili ovu gužvu. 
Preglednost i čitljivost su na prvom mjestu. Zapamtite to!

Razmišljajte o međunaslovima kao o kontrolnim točkama. Svaki ima ulogu da privuče pažnju i zainteresira čitatelja da nastave čitati. 

Imajte na umu sljedeće:
  • Međunaslov bi trebao biti H1. Međunaslovi H2, a među-među naslovi H3
  • Iako su ključne riječi u naslovima važne, ipak je važnije iskustvo čitatelja. Dakle, pišite za ljude. Napišite međunaslove tako da zadrže čitateljevu pažnju. To je važnije od ključnih riječi.
  • Skenirajte međunaslove i vidite mogu li zasebno ispričati cijelu priču bloga. Čitatelj bi skeniranjem međunaslova trebao dobiti ideju o samom sadržaju 
  • Međunaslovi se moraju vizualno istaknuti od ostatka sadržaja. Na primjer, veći font.

Naš je prijedlog da prvo napišete cijeli blog. Zatim se vratite i smislite još bolje međunaslove.

 

6.  Vizuali u blogu - o da, molimo lijepo!

Slike u blogu bi trebali označavati ono o čemu pišete

Sadržaj sa slikama funkcionira bolje od samog teksta. Zapravo, sve sa slikama uvijek bolje izgleda! 

I to ima smisla. Čitateljsko iskustvo je mnogo ljepše s upečatljivim slikama koje potkrjepljuju sadržaj naprama dugog i dosadnog teksta. Doduše, tekst možda i nije dosadan, no bez slika jednostavno jest dosadan. 

To ne znači da pronađete hrpetinu slika i ubacite ih u blog. I ovdje morate malo razmisliti:
  • Fotografije s ljudima su odlične. Ali to mora biti uvjerljiva slika.
  • Slike koje prikazuju ono što govorite u tekstu su uvijek idealan izbor. Ako pričate o koracima, prikažite korake. Ako pričate o podacima, prikažite dijagram tih statistika
  • Što se tiče broja slika, idealni omjer bi bio jedna slika na 360 riječi. No opet, ovo nije striktno zapisano pravilo.
Konačno, postoji nekoliko tehnikalija koje bi morali imati na umu prilikom stavljanja slika na blog i općenito na internet. Ova tehnikalija se zove optimizacija slika:
  • Prije nego što prenesete sliku na internet, promijenite naziv datoteke tako da sadrži ključne riječi za ono što je na slici
  • Optimizirajte sliku kako biste smanjili veličinu datoteke. Sporo vrijeme učitavanja stranice  je apsolutni ubojica u online prometu pa se potrudite smanjiti kapacitet slika što je više moguće.
  • Koristite Alt tag kako bi opisali sliku. Nemojte zagušiti opis slike s ključnim riječima. Opišite sliku tako da ima smisla i slijepoj osobi.
 

7. Sadržaj bloga - glavno jelo mora biti što preglednije

Sadržaj bloga mora biti pregledan

“Savršen” blog bi očito trebao biti uvjerljiv, relevantan koristan i/ili zabavan. Oko toga nećemo ništa govoriti. No opet postoje neka “pravila” u pisanju za online sadržaj. 

Na primjer:

Što ćete prije krenuti čitati?

Ovaj tekst: 

Lorem ipsum dolor sit amet, an fabulas expetendis mei, illum accusam volutpat quo ea. Has ut nusquam quaestio definiebas, vis no ridensphaedrum reprehendunt. Vix ei alia ubique volumus, an mea aperiam meliore liberavisse. Pro vidit audire et, vix accusam omittam persequeris cu, quot labitur dolores qui no. Malorum perpetua partiendo no vim, an mea brute labores imperdiet, cum elit natum eam.In tollit tantas pri, magna facilis ad eam. Ne eos autem possim laboramus, viris dolore imperdiet ad sea. Mel ornatus sapientem cu, vis suas verear maiorum an, eos ad agamrecusabo abhorreant. Ea meliore senserit vix, per eros sale ut, mandamus rationibus intellegam sea eu. Porro doming doctus cu mei, pri populovocent voluptaria no. Ex iriure temporibus vel, convenire urbanitas eam in.

Ili ovaj tekst: 

Lorem ipsum dolor sit amet, an fabulas expetendis mei, illum accusam volutpat quo ea. Has ut nusquam quaestio definiebas, vis no ridensphaedrum reprehendunt. Vix ei alia ubique volumus, an mea aperiam meliore liberavisse.

Pro vidit audire et, vix accusam omittam persequeris cu, quot labitur dolores qui no.

Malorum perpetua partiendo no vim, an mea brute labores imperdiet, cum elit natum eam.In tollit tantas pri, magna facilis ad eam. Ne eos autempossim laboramus, viris dolore imperdiet ad sea.

Mel ornatus sapientem cu, vis suas verear maiorum an, eos ad agam recusabo abhorreant. Ea meliore senserit vix, per eros sale ut, mandamus rationibus intellegam sea eu.

Porro doming doctus cu mei, pri populo vocent voluptaria no. Ex iriure temporibus vel, convenire urbanitas eam in.


Vjerujemo da drugi tekst puno bolje izgleda. 

Web stranice nisu knjige. Ljudskom je oku lakše čitati tekst koji je razlomljen na odlomke.

Iako će svaki blog biti drugačiji, postoje najbolje prakse koje treba imati na umu:
  • Bilo kakva nabrajanja stavite u natuknice (bullet liste). Numerirani popisi se ističu prilikom skeniranja teksta.
  • Ključne dijelove sadržaja istaknite. Dijelove sadržaja podebljajte (boldate).
  • Sadržaj bloga bi trebao biti poravnan nalijevo. Nema ničeg goreg od čitanja obostrano poravnatog teksta.
  • Izbjegnite koristiti duge odlomke. Ono što ste naučili u školi ostavite sa strane. U blogu koristite kratke odlomke.
 

8. Pozivamo vas na akciju (CTA gumb)

CTA gumb na kraju bloga

Svaki blog bi trebao imati razlog za postojanje. 

Ključna misao je da svaki CTA koji koristite mora biti relevantan za ono o čemu se raspravlja u blogu. Znači, pišete li o laminatima, nećete voditi čitatelje da pogledaju ponudu pločica. 

Neka CTA gumb bude jasan i kratak. Na primjer:
  • Pogledajte ponudu pločica
  • Klik do tenisica za vašeg mališana

I...

Napokon smo prošli tehničku anatomiju “savršenog” bloga! Cijela ideja je izraditi blog koji ima jasno postavljenu strukturu i da je učinkovit što je više moguće. 

Možda se ovo čini kao veoma dug proces. Možda se čini nemogućim. 

No praksa radi čuda! Odlučite li se pisati blogove, a shvatite da to baš i nije za vas, slobodno nam se javite :) Naš content tim je uvijek spreman za akciju. Izazovite ih! Tj. nas! Ipak smo mi ti koji pišu ovaj blog ;)

Blogovi i newsletteri
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste član Arbona Cluba? Popunite podatke za prijavu i postanite član Arbona Cluba!

Arbona logo

Besplatna registracija u Arbona Club

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

  • Arbona blogovi
  • Cheatsheet
  • Arbona ebook
  • Arbona Podcast
  • Arbona event
  • Arbona doručak
  • Konzultacije
  • Arbona knjižnica
  • "Digitalni svemir"
  • -20% popusta na Arbona akademiju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Kako da znam da li mi je potrebna SEO optimizacija?
Koliko traje da SEO donese rezultate?
Da li je SEO i dalje važan pored AI alata?
Kako maknuti negativan komentar na Google-u?
Micanje komentara s Google My Business Profila nije jednostavno. Google nudi prijavu ukoliko smatrate da je komentar zlonamjeran nakon čega taj komentar ide na provjeru. Bez obzira na sve, često ti komentari ne budu uklonjeni, no najboljom praksom pokazalo se svakom negativnom komentaru odgovoriti. Objasnite situaciju kakva je bila kako bi čitatelji imali kompletan uvid.

  ... Saznajte više
Što je Link Juice?
Link Juice je termin koji se koristi u području optimizacije tražilica (SEO) i odnosi se na vrijednost ili snagu koju prenosi jedna web stranica na drugu putem poveznica (linkova). Kada jedna web stranica ima poveznicu koja vodi na drugu web stranicu, dio njezinog autoriteta se prenosi na tu drugu web stranicu. Taj preneseni autoritet naziva se Link Juice. Saznajte više
Što je Domain Authority?
Domain Authority (DA) je mjera koja se koristi za procjenu vjerodostojnosti i autoriteta određene web stranice. Saznajte više
Što je keyword stuffing?
Keyword stuffing je praksa uključivanja prekomjernog broja ključnih riječi u sadržaj web-mjesta ili web-stranice, u pokušaju manipuliranja rangom web-mjesta u rezultatima tražilice.  Saznajte više
Što je Google keyword planner?
Google Keyword Planner je besplatan alat koji se koristi za istraživanje ključnih riječi i fraza koje ljudi koriste prilikom pretraživanja na Google-u.  Saznajte više
Što je Black Hat SEO?
Black Hat SEO definiramo kao neodobrenu ili neetičnu tehniku koja se koristi za poboljšanje rangiranja web stranice u tražilicama. Saznajte više
Što su metapodaci?


Metapodaci ili metadata su podaci koji opisuju druge podatke. Konkretnije, to su informacije i specifični detalji koji opisuju sadržaj, materijale i podatke. Primjerice, to mogu biti naslovi, opisi, alternativni opisi fotografija, slika i grafika te cijeli niz drugih podataka.

Metapodaci su važni za optimizaciju weba za tražilice, odnosno za SEO. U kombinaciji s drugim čimbenicima, tražilice koriste metapodatke kako bi shvatile što se nalazi na nekom webu i procijenile koliko je taj sadržaj relevantan za neko pretraživanje.... Saznajte više
Što je organski doseg?

 

Organski doseg predstavlja broj korisnika koji su vidjeli odnosno posjetili vašu web stranicu ili objavu na društvenim mrežama, bez ulaganja novca u promoviranje. Na društvenim mrežama, on zapravo dolazi od nepromoviranih objava, koje su ujedno i najčešće korišteni oblik aktivnosti.

Suprotan organskom dosegu bi bio plaćeni doseg, koji dolazi od plaćenih oglasa i kampanja, odnosno promoviranja objava na društvenim mrežama. 

... Saznajte više
Što je alt tekst?

 

Alternativni ili Alt tekst fotke je tekstualni atribut fotografije kojim se opisuje njen sadržaj, a njime web tražilicama pomažemo objasniti što se nalazi na fotografiji. 

Njegova primarna funkcija je pomoć slabovidnim i slijepim osobama. Čitač zaslona pročitat će upravo taj tekst i tako će korisniku biti jasnije što fotografija predstavlja te što se na njoj nalazi. Za manje važne fotografije koje su u svrsi estetike stranice, alt text nije potreban, pa će ih čitač zaslona jednostavno preskočiti.

Osim za pomoć slabovidnim osobama Alt text koristi i osobama koje su, iz bilo kojeg razloga, onemogućili prikazivanje... Saznajte više

Zašto se web stranica ne prikazuje na Googleu?



Ako se vaša web stranica ne pojavljuje u Google rezultatima,  za početak napravite još jednu provjeru upisivanjem site: pretrage u tražilicu, na primjer “site:arbona.hr”. Ako rezultata još uvijek nema, postoji nekoliko osnovnih razloga za to: 

 


Za više informacija o problemima s indeksiranjem i pozicioniranjem web stranica kliknite na naš .

... Saznajte više
Što je SEMrush?
je alat koji se koristi većinom prilikom SEO optimizacije za bolje rangiranje stranica u organskim rezultatima pretrage.

SEMrush kombinira podatke i strategiju u jednom alatu dajući put k najboljem plasmanu vaše web stranice.

Značajke SEMrush alata

SEMrush sadrži više od 40+ alata i izvještaja koji vam mogu pomoći prilikom pronalaženja najboljih rješenja za sve digitalne marketinške izazove.

Područja u kojima se može iskoristiti SEMrush svakako su: 

  • SEO optimizacija
  • Content Marketing
  • Istraživanje tržišta
  • Oglašavanje
  • Upravljanje društvenim mrežama

Prednosti korištenja SEMrush alata

Interaktivno korisničko sučelje objedinjuje najpotrebnije alate za SEO optimizaciju:
  • tehnički audit stranice,
  • praćenje pozicija ključnih riječi,
  • analiza sadržaja,
  • analiza backlinkova i
  • link building.
Alat nudi opsežan uvid u Onsite i Offsite SEO elemente. Posebno je... Saznajte više
Što su povratne veze, popularnog naziva “backlinks”?
Povratne veze ili backlinkovi (poznati su i kao "ulazne veze", "dolazne poveznice" ili "jednosmjerne poveznice"), a predstavljaju veze s jedne web stranice na drugu web stranicu.

Već smo pisali o tome koliko te zašto Google i druge glavne tražilice razmatraju povratne veze kao pozitivni "glasovi" za određenu stranicu. Stranice s velikim brojem povratnih veza svakako su bolje rangirane u rezultatima pretraživanja od onih koje nemaju backlinkova.

Zašto su povratne veze važne?

Odgovor je jednostavan. Zato što govore kako je sadržaj na stranici prema kojoj pokazuju vrijedan, vjerodostojan i koristan. Što više povratnih veza imate, stranica će... Saznajte više
Google savjet o starom sadržaju: ukloniti, ažurirati, postaviti “noindex” ili ga jednostavno ostaviti takvim kakav je?
Znamo da želite i zato je odgovor na postavljeno pitanje još teži. On glasi - ovisi što želite. Možete , postojeće f ili jednostavno i dopustiti Googleu da pretražuje postojeći sadržaj i na temelju njega i dalje održi poziciju. Ali što biste zapravo trebali učiniti? U slučaju da je starija, web stranica sadrži veliki broj stranica s različitim sadržajem čije ključne riječi imaju brojnu povijest pretraživanja i dobre pozicije, Google-a i SEO-a. Tada ne biste htjeli da stranica koja ima takav relevantan sadržaj nestane iz rezultata pretraživanja. Izmjena postojećeg sadržaja koji i dalje unatoč starosti generira... Saznajte više
Što predstavlja broken links ili “pucanje linkova”?
Neispravne poveznice (broken links) su poveznice koje ne rade pri čemu se stranice ne prikazuju ispravno korisnicima. Nekoliko je mogućih razloga zašto neki link (poveznica) ne radi, a to su:
Ako pristupite poveznici koja nije ispravna, možete vidjeti pogrešku 404 ili poruku koja objašnjava kako tražena web stranica nije dostupna. Radi poboljšanja korisničkog iskustva, poželjno je kreirati custom koja će korisnicima jasno dati do znanja da se radi o stranici koju nije moguće prikazati, ali isto tako i ponuditi dodatne opcije poput odlaska na početnu stranicu, pregleda najprodavanijih proizvoda i slično.

Ovaj element je jako važan... Saznajte više
Što sve treba sadržavati dobra landing stranica?
Znamo što je , međutim znamo li što ona treba sadržavati kako bi posjetitelji stranice i ostvarili ono zbog čega su došli na stranicu?

... Saznajte više
Kako do visoke pozicije SERP-a za brendirane ključne riječi?
, odnosno su jedna riječ ili fraza kojom želimo da nas netko kada postavi određeni upit i pronađe u rezultatima pretraživanja, pogotovo u slučajevima kada se na našoj stranici nalazi upravo odgovor na postavljeni upit.

Može se reći da su ključne riječi koja povezuje korisnika i sadržaj i uz njihovu pomoć povećat ćete broj prikazivanja svoje stranice u rezultatima tražilice.

Ono što je važno svakako je istaknuti važnost korištenja ključnih riječi u : Dakle, ako naslovnica vašeg weba nije među prvim rezultatima pretraživanja za brend ključnu riječ, postoji mogućnost da Google neku drugu stranicu... Saznajte više
Koje opcije optimizirati na checkout obrascu kako bi se povećala web shop prodaja?
Svaki web shop ima za cilj što više svojih posjetitelja pretvoriti u svoje kupce. Međutim, ponekad nudeći previše mogućnosti ili tražeći previše podataka može rezultirati smanjenjem broja konverzija.

Checkout obrazac obično se sastoji od nekoliko koraka i završna je faza u procesu kupnje. Važno je da bude jednostavan, jasan te da izgleda sigurno.

Kako bi se smanjio broj odustajanja korisnika na ovom koraku, ovdje su preporuke u skladu s najboljim UX praksama:

Podijeliti obrazac na više koraka da nije predug

Podijeliti obrazac na nekoliko koraka (/ / ) i prikazati indikator napretka kako bi korisnik... Saznajte više
Mogu li se promijeniti izvješća u Google Search Consoli?
Odgovor je !

Google je ažurirao mnoga unutar kako bi tako obuhvatili manji broj stranica i time postigli što bolje performanse u Search Console. Izvještaji na koje su utjecali uključuju , izvještaje za mobilnu upotrebu, brzinu, te sva ostala izvješća o rezultatima.

Što se promijenilo? Google je na taj način omogućio bolje iskustvo pretraživanja pa se neki od izvještaja sada pojavljuju i na manjem broju stranica. Google sada pregledava manje vaših stranica.

Google je naveo da se promjena dogodila samo kod izvještaja i da ta promjena na rezultate pretraživanja. Zbog toga ćete možda primijetiti smanjenje... Saznajte više
Što je gore od dupliciranog sadržaja?
Znate Googleov algoritam koji je zadužen za rangiranje rezultata pretraživanja? Sustavi rangiranja sastoje se od niza algoritama koji analiziraju postavljeni upit i onda određuju koje informacije će prikazati kao rezultat.

na podstranicama istog weba je nešto što zahtjeva intervenciju, ali duplicirani sadržaj na različitim web stranicama može biti još veći problem.

Duplicirani sadržaj Google ne voli. Kada crawlanjem dođete do rezultata, dobit ćete sve potrebne podatke o dupliciranom sadržaju na svojoj web stranici.

Kada radite s istim ili sličnim sadržajem na stranici svakako koristite kojima govorite Google-u koju inačicu stranice treba prikazivati u rezultatima pretraživanja.
... Saznajte više
Utječu li društvene mreže na ranking stranice?
danas su jedan od najjačih komunikacijskih kanala. Može se reći da svaka stranica već sada ima link na barem jednoj društvenoj mreži, ali sve više stranica sudionici su sve većeg broja društvenih mreža (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, itd).

Postavlja se pitanje , odnosno na u rezultatima tražilica? Odgovor je jednostavan - DA, ali ne na način kako ste to odmah možda pomislili.

2016. godine potvrdilo se da Google društvene mreže da direktno poveća rangiranje stranice.

su temelj svih SEO rezultata. Korelacija između društvenih mreža i rangiranja na Google-u je izuzetno visoka. To znači da... Saznajte više
Koje su dvije najčešće SEO i content pogreške domaćih web shopova?
Prva i najčešća pogreška je . Većina hrvatskih poslodavaca je nova u području web shopa i ima samo jednu osobu (ili su to oni sami) na poziciji voditelja koja brine o web shopu i njegovom radu.

Osoba zadužena za rad web shopa često nema vremena za istraživati sadržaj i pisati detaljno opise svakog proizvoda i kategorije proizvoda. Upravo zbog toga, potrebno je napraviti .

Što to znači?

Ako je očita razlika u prodaji proizvoda potrebno je popularnije i traženije proizvode postaviti na vrh i za njih ispisati odličan opis. Uvijek se treba voditi izrekom: “Bolje ikakav sadržaj... Saznajte više
Što su featured snippeti?
su istaknuti isječci koji korisnicima pružaju sažeti, ali na njihova pitanja. Bez ikakve putanje i dolaska do željenog odgovora, odmah im se u rezultatima pretraživanja pokaže željeni rezultat i odgovor na traženi upit.

Smješteni su iznad najbolje rangiranog rezultata pretraživanja koji zauzima 1. poziciju, pa se za njih kaže da se nalaze na .

To je ujedno i glavna razlika i . Dok se rich snippeti mogu nalaziti na bilo kojoj poziciji ovisno o poziciji stranice u rezultatima pretraživanja, featured snippeti uvijek, ali uvijek se nalaze na 0. poziciji.... Saznajte više
Što je anchor tekst
Anchor tekst odnosi se na klikabilni dio teksta koji se koristi za povezivanje jedne web stranice s drugom.

Drugim riječima to je dio teksta (jedna riječ ili njih nekoliko), na koje korisnik može kliknuti i završiti na odredišnoj stranici koja je određena poveznicom "u pozadini" anchor tekst. 

Primjer anchor teksta može izgledati ovako: 

" je kontinuirani proces u kojem određenim tehnikama poboljšavamo Vašu poziciju na tražilicama. Jedan od prvih koraka u bilo kojoj uspješnoj SEO kampanji je otkrivanje svojeg trenutnog položaja na vašem tržištu u odnosu na svoje glavne konkurente."

 

Plavi tekst "Optimizacija za tražilice"... Saznajte više

Što su long-tail keywords (složene ključne riječi)
U svijetu razlikujemo dvije kategorije ključnih riječi, a to su head (primarne) i long-tail (specifične). 

Long-tail ključne riječi su specifične, a primarne općenite. Na primjeru ispod pogledajte kako to izgleda u praksi: 

Head keyword: kolač
Long-tail keyword: kolač s makom i orasima



Jednostavne ključne riječi su oni pojmovi za koje Google pronalazi jako puno rezultata. jer se ne pretražuju ni približno koliko jednostavne. Logično je. 

Ideja oko long-tail keywordsa je prilično jednostavna. Kao što je gore spomenuto, na webu je manje sadržaja o specifičnim ključnim riječima, jer je manje ljudi pisalo... Saznajte više
Koje su organske pozicije, a koje plaćene?
Kada tražilica vrati rezultate pretraživanja, daje nam dvije vrste rezultata: organski i plaćeni. Organski rezultati su oni rezultati koji se najviše podudaraju s upitom korisnika, tj. najrelevantniji su. Ovdje je najvažniji SEO. Plaćeni rezultati su u osnovi oglasi, tj. plaćanje za prikazivanja web stranica za određene ključne riječi. 



Osim ako ste jedan od 19% korisnika koji koriste Bing ili Yahoo, svi mi tražimo odgovore na istom mjestu.



Google predstavlja dva potpuno različita, ali jednako vrijedna izvora prometa za sva poslovanja:

Metode za prikupljanje online prometa iz spomenutih izvora su (SEO) i ... Saznajte više
Što su rich snippeti i zašto bi ih trebali upotrebljavati
Rich snippeti su posebni rezultati u Google rezultatima pretraživanja. Oni uključuju dodatne informacije koje nisu pohranjene . Rich snippeti se pohranjuju kao strukturirani podaci u izvornom kodu pomoću posebnih oznaka (markups).



Sigurno ste čuli za rich snippete, no znate li što su? Jesu li važni? Možete li ih i vi koristiti? Postoji li veza između njih i SEO-a? To su zaista dobra pitanja koja zaslužuju i odgovore.

Rich snippeti ili po našem hrvatskom prijevodu bogati isječci, su (rezultatima pretraživanja na tražilici) koji izgledaju drugačije od tipičnih rezultata pretraživanja. Oni uz uobičajenu strukturu rezultata pretraživanja... Saznajte više
Nofollow i follow linkovi: koja je razlika?
Nofollow linkovi su linkovi s HTML oznakom rel=”nofollow”. Oznaka nofollow govori Googleu i ostalim tražilicama da ignoriraju taj link (vezu). Nofollow linkovi ne prenose postojeći PageRank stranice na druge stranice. Također se nofollow linkovi ne indeksiraju od strane Googlea.

Jedina između nofollow i follow linkova je da nofollow link u sebi ima oznaku rel=”nofollow”.

<a href=”https://www.arbona.hr/blog/10”>
<a href=”https://www.arbona.hr/blog/10” rel=”nofollow”>

između nofollow i follow linkova jer na obadva mogu kliknuti, duplicirati, dijeliti i koristiti se na sve načine na koje se uobičajen link može koristiti.

Međutim, kada je riječ o između nofollow i follow linkova.
... Saznajte više
Zašto Google mijenja moj meta opis?
Kada Google odluči zamijeniti postojeći meta opis ili title tag sa svojom tekstualnom verzijom, to obično znači da je Google procijenio da sa svojim meta opisom ili title tagom niste ponudili ništa korisno za čitatelja. Meta opis ili title tag može biti preoptimiziran, pretrpan ključnim riječima, predugačak, prekratak ili nije relevantan sa sadržajem na stranici. 



Surova činjenica je ovakva:
No, kako to biva s Googleom, ovo također Google s vremena na vrijeme Evo nekoliko primjera:



U Googleu smo pretraživali pojam

Google je izbacio naš rezultat s ovim meta opisom:
... Saznajte više
Što predstavlja Googleov mobile first indexing?
Mobile first indexing je Googleov novi način indeksiranja stranica koji je svjetlo dana ugledao Google sada tijekom indeksiranja web mjestaweb mjesta i prema njoj određuje njezin rang u rezultatima pretraživanja. Dakle, možemo zaključiti da će web mjesta bez optimizirane mobilne verzije dobiti nisku ocjenu od strane Googlea i da će tako teško stvoriti konkurenciju u online svijetu.

Google se odlučio za zato što sve više pretraživanja dolazi iz mobilnih uređaja te zbog toga što želi pružiti što

Mobile first indexing radi upravo po principu iz samog naziva - “prvo indeksirana mobilna verzija web mjesta”. Dakle, ovaj... Saznajte više
Što je AMP? Je li potreban za web stranicu?
je ustvari osiromašeni HTML koji pridonosi smanjenju veličine stranice što utječe i na vrijeme učitavanja web stranice. Cilj mu je ubrzavanje učitavanja web stranica na mobilnim uređajima tako da koristi manje procesorske snage i manje internet podataka. 



Ako ste ikada nešto guglali na mobitelu (što ne sumnjamo), sigurno ste našli na

AMP je (korisničko sučelje otvorenog koda) kojeg je razvio Google u suradnji s Twitterom s ciljem bržeg i boljeg korisničkog iskustva na mobilnim stranicama.  

AMP stranice su zapravo s HTML-om i pojednostavljenim CSS kodom. Upravo se zbog toga na svakoj... Saznajte više
Alt text vs Title text vs File name slike: koja je razlika
Alt text se koristi u slučajevima kada se fotografija ne prikazuje, odnosno kada je korisnik ne može ili ne želi vidjeti. Title text nije bitan za SEO, a služi za dodatni opis fotografije. File name je naziv datoteke (fotografije) i preporučuje se koristiti 3-8 ključnih riječi u njegovom kreiranju. 



U ovo tri rečenice opisali smo tri pojma iz naslova i njihovu ulogu kod postavljanja fotografija na web. U daljnjem tekstu ćemo ih dodatno razraditi i nadamo se odgovoriti na vaša eventualna pitanja.

jedan je od najjednostavnijih načina poboljšanja korisničkog iskustva.

U ovom tekstu pažnju ćemo posvetiti isključivo nazivima i opisima fotografija.... Saznajte više
Kako optimizirati slike za web stranicu?
Od srpnja 2018. godine brzina učitavanja web stranice za Google je postala još bitnija. Kako bi SEO rezultat i pozicija na SERP bila viša, ubrzajte učitavanje stranice. Jedan od glavnih krivaca za sporije učitavanje mogu biti neoptimizirane slike. Optimizacija fotografije uključuje odgovarajući format, dimenzije, naziv i Alt tekst.



Njihov utjecaj na brzinu web stranice je ogroman. Srećom, postoje besplatni, online alati. Postoje te alati za smanjivanje veličine/rezolucije. Doslovno, upišite u Google: “convert pdf to jpg” ili “resize jpg” i imate ono što vam treba. 

E sada, smanjivanjem veličine datoteke - slika gubi na kvaliteti.... Saznajte više
Što su to neispravne poveznice (broken links)? Utječu li negativno na web stranicu?
Slomljeni linkovi (broken links), su Neki od razloga zašto određene poveznice ne rade su da web stranica , da je web stranica bez dodavanja 301 preusmjerenja ili je


Bez obzira koga krivili (sebe ili online korisnike i njihove tipfelere), neispravne poveznice su uzrokovane pogreškama koje uključuju:
neki link ne funkcionira jednako je važno kao i Očigledan razlog je da ako znate zašto određeni link ne radi, znat ćete ga popraviti!

Kada online korisnik klikne na neispravnu vezu, pojavit će mu se ona ili neka druga stranica koja objašnjava... Saznajte više
Treba li mi SEO optimizacija web stranice?
SEO ili optimizacija za tražilice je kontinuirani proces u kojem određenim tehnikama U tom slučaju potrebno je istražiti prema kojima se želite rangirati, implementirati bolju O i još mnogo toga. S kvalitetnom SEO optimizacijom, možete povećati ot i uvelike poboljšati korisničko iskustvo.

 

Kako se tehnologija tako se mijenja i način na koji korisnici pretražuju poslovanja online. Sve više i više ljudi pretražuje internet preko i sve samo da bi unutar svojeg lokalnog područja.

Mnoga istraživanja pokazuju da čak rezultata pretraživanja. Isto tako, mnoga istraživanja pokazuju da prije nego se odluči na kupnju u određenoj trgovini.

Takvi rezultati... Saznajte više
Što je Content marketing?
Content marketing je stvaranja i distribucije vrijednog, relevantnog i dosljednog online sadržaja koji će privući i pridobiti jasno definiranu publiku s - kupnja proizvoda ili usluga, pridobivanje novih newsletter pretplatnika i što je najvažnije, dobivanje lojalnih klijenata. 
 

Već ste mnogo puta čuli za pojam Content marketing, no vi i dalje ne znate što to točno znači, a previše vam je neugodno pitati nekoga. Čestitamo, ovaj članak je kao stvoren za vas! Content marketing svodi se na Drugim riječima, to je marketing kroz kojeg poslovanja razmjenjuju koje će u konačnici čitateljima dati određenu vrijednost i poboljšati njihove živote.  To... Saznajte više
Kako napisati SEO friendly blog?
SEO optimizacija nevjerojatno je bitna za marketing stručnjake. Optimizacijom web stranica, uključujući i blogova, činite web stranicu vidljivijom za online korisnike. Online korisnici unose ključne riječi povezane s vašim proizvodom ili uslugom, nakon čega se s obzirom na pojavljuju rezultati u Google pretraživanjima. 

Googleov je algoritam i više nego lukav. Osim što se non-stop mijenja, iz tjedna u tjedan stvara nove kriterije za . No, ono što je Googleu najbitnije i ono što se još nijednom nije promijenilo je

Evo nekoliko smjernica za pisanje SEO friendly bloga :)


Optimizacija blogova ... Saznajte više
Česta pitanja? Zašto bi ih trebali imati na web stranici?
Stranica česta pitanja ili FAQ stranica online posjetitelja, kupaca i klijenata. Stranicu čestih pitanja potrebno je r jer pomoću nje, korisnici mogu doći do zanimljivih i korisnih informacija, a vama će uštedjeti vrijeme rezervirano na korisničku podršku i odgovaranje na mailove.


Odgovor: Za odgovaranje često postavljenih pitanja o vašem poslovanju.

Zapravo, ovaj odgovor je samo jedan mali dio pozitivnog potencijala stranice s čestim pitanjima.

FAQ sekcija može biti :

Stranica čestih pitanja je dio web stranice koja se bavi

Veoma se razlikuje od stranice "O nama"... Saznajte više
Sandra