Big data: Što je to i kako revolucionarizira marketinške aktivnosti

Objavljeno: 06.10.2016.  | 3 minute čitanja

Razvoj tehnologije utječe na globalne poslovne aktivnosti, briše granice između korisnika i poduzeća koja se nalaze na svim stranama svijeta, a njen razvojni tempo diktira trendove u svakom aspektu ljudskog djelovanja.

Iznimno se ističe utjecaj tehnoloških dostignuća na aktivnosti izravnog marketinga. Od prvih kataloga iz 15. i reforme poštanskog sustava u 19. stoljeću do e-mail marketinga u 21. stoljeću izravni marketing promijenio je nekoliko paradigmi.

Današnji trendovi ukazuju na potrebu za hiper-personalizacijom promotivnih aktivnosti kako bi se prema korisnicima komuniciralo sa samo onim ponudama proizvoda i usluga koje ih interesiraju.

U tom se kontekstu ističe nužno korištenje big data tehnologija za provođenje analitičkih i segmentacijskih tehnika, a navedeni pojam je u upotrebi od 1990. godine kada ga je uveo dr. sc. John Mashey, profesor računalne znanosti sa Sveučilišta u Pennsylvaniji.
 


ŠTO JE TO BIG DATA?


Ali, što je u stvari "big data" i koja je razlika između "big data" i uobičajene analitike?

Snijders, Matzat i Reips definiraju "big data" kao setove podataka toliko velike i kompleksne da je s njima teško raditi koristeći uobičajen statistički softver. Shodno tome, može se reći da je za manipulaciju s big data potrebno korištenje novih setova tehnika i tehnologija s novim oblicima integracije kako bi se stekli uvidi u velike i kompleksne skupove podataka.

Big data se od uobičajenih analitičkih tehnika razlikuje prema 3 ključne karakteristike:
 

  1. Obujam podataka - procjenjuje se da WallMart prikuplja više od 2,5 petabajta (2515 bajta) podataka po satu.
  2. Brzina obrade podataka - istraživači s MIT-a su procijenili preko lokacija dostupnih preko mobitela koliko se ljudi nalazilo na parkiranju trgovine Macy na Crni petak (početak Božićnih sniženja) u SAD-u. To je omogućilo trgovcu da unaprijed procijeni svoju prodaju.
  3. Raznolikost podataka - upravlja s raznim oblicima poruka, slika i podataka, bez obzira kada je servis pokrenut ili uređaj stavljen u prodaju. Npr. Facebook je pokrenut 2004., Twitter 2006., iPhone par godina kasnije, a iPad 2010. godine.



PRIMJENA BIG DATA TEHNOLOGIJA U MARKETINGU


Primjena big data analitičkih tehnika prisutna je i iznimno značajna u marketinškim aktivnostima.

Columbus tako ističe da su korisnička analitika (48%), operativna analitika (21%), prijevare i usklađenost (12%), novi proizvodi i inovacije usluga (10%) i optimizacija skladišta podataka poduzeća (10%) jedne od najpopularnijih područja korištenja big data u prodaji i marketingu.

Također, praćenje životne vrijednosti kupaca (CLV), tehnike segmentacije objašnjene u prijašnjem postu, omogućuje marketerima pružanje konzistentnog i više-kanalnog iskustva svojim korisnicima.

Isti autor navodi 10 načina na koji big data revolucionarizira suvremene marketinške aktivnosti:
 

  1. Diferencijacija cjenovnih strategija na korisnik-proizvod razini i optimizacija određivanja cijene korištenjem big data.
  2. Big data revolucionarizira kako poduzeća postižu veći odaziv svojih kupaca te tako steću bolji uvid u njihovo ponašanje.
  3. Korisnička analitika, operativna analitika, prijevare i usklađenost uvođenje novih proizvoda i inovacija usluga te optimizacija skladišta podataka su najpopularnija područja korištenja big data u prodajnim i marketinškim aktivnostima.
  4. Podrškom big data tehnologije moguće je ugraditi inteligenciju u kontekstualni marketing.
  5. Pomoću korištenja big data tehnologija marketeri se odmiču od pukog provođenja kampanja te se fokusiraju na održavanje kvalitetnijeg odnosa sa svojim kupcima.
  6. Optimizacija prodajnih strategija korištenjem geo-analitike.
  7. 58% Chief Marketing Officers (CMO) ističu da su optimizacija tražilica (SEO), marketing, e-mail marketing te mobilni marketing područja gdje big data ostavlja najveći utjecaj.
  8. Prvaci 10 istraženih tržišta ostvaruju veći angažman i lojalnost kupaca korištenjem naprednih big data analitičkih tehnika.
  9. Big data omogućuje poduzećima da steknu bolji uvid u svaki od ključnih pokretača njihovog poslovanja.
  10. Big data omogućuje bolje praćenje životne vrijednosti kupaca (CLV).

 


ZAKLJUČAK


Čitajući navedeno izvjesno je da će podrška poslovanju preko big data biti od presudne važnosti za daljnje poslovanje poduzeća u svim industrijama i granama poslovanja. U kontekstu marketinških aktivnosti ističe se hiper-personalizacija i segmentacija oglasa i ponuda, a isto se učinkovito vrši korištenjem big data tehnologije.

Posebno se ističe cilj ostvarivanja dugoročnog odnosa s korisnicima, a pružanje prave ponude, u pravo vrijeme i na pravom mjestu (uređaju) pridonijet će tom cilju.

Besplatno skinite Arbonin SEO ebook!

Ana