E-commerce savjeti koji će potaknuti prodaju putem webshopa

Objavljeno: 19.05.2022. | 6 minute čitanja

Prodaja putem webshopa danas je neizostavan aspekt poslovanja u velikom broju industrija. Ovaj način prodaje razvija se već desetljećima, no dolazak pandemije i otežavanje prodaje u fizičkim prodavaonicama potaknuli su pravu eksploziju internetske prodaje iz dva osnovna razloga. S jedne strane, tvrtke su morale opstati i nastaviti ostvarivati prodajne rezultate. S druge strane, potrošači koji do tada nisu prakticirali online kupnju bili su primorani prilagoditi se novonastaloj situaciji kako bio kako bi došli do željenih proizvoda ili usluga. 

E-commerce je tako tek nedavno ozbiljnije uzeo maha na našem tržištu, zbog čega se mnoge male tvrtke (i pokoja srednja, pa čak i velika) još uvijek ne snalaze najbolje u ovom području i održavaju webshopove upitne kvalitete. Razina kvalitete webshopa, ali i način njegova oglašavanja, direktno se odražavaju na priljev i zadovoljstvo kupaca, a time i na broj konverzija, pa je tako svima u interesu da oni budu čim bolji. 

Iz tog razloga u nastavku smo pripremili nekoliko savjeta koji će vam pomoći da podignete svoje online poslovanje na novu razinu, ali i da poradite na kvaliteti oglašavanja web trgovine i tako potaknete bolje prodajne rezultate. 

 

1. Ostavite dobar prvi dojam

Kuća se gradi od temelja, pa tako i naša priča o poboljšanju prodajnih rezultata u web trgovinama kreće od same osnove - web stranice. Tu je prvi dojam odlučujuć - ako kupac posjeti vaš webshop i ne bude zadovoljan iskustvom, male su šanse da će realizirati kupnju ili se ikad više vratiti. A to je svakako nešto što ne želite. 

Zato uložite u kvalitetnu web stranicu koja će osim dobrog estetskog dojma imati i besprijekoran user-friendly dizajn, kako bi snalaženje kupaca u sučelju, preglednost proizvoda i proces kupnje bili vrlo jednostavni i intuitivni. 

Ovo je samo vrh sante leda, jer kvaliteta web stranice ovisi o bezbroj faktora. Jedan od najvažnijih je i njena prilagođenost mobilnim preglednicima - podaci* s američkog tržišta pokazuju kako je u 2022. udio svih pregleda web stranica s mobilnih uređaja 50.59% u odnosu na 49,41% posjeta s desktopa, što označava prvi put ikada da je broj mobilnih pregleda postao dominantan. Iako ne raspolažemo s podacima za hrvatsko tržište, sa sigurnošću možemo zaključiti kako je savršeno prilagođen mobilni prikaz apsolutni imperativ kod dizajna web stranice. 

Još neki od važnih faktora koji utječu na kvalitetu i dojam online prodavaonica su i vjerodostojnost, koja se među ostalim može potaknuti omogućavanjem postavljanja komentara kupaca na podstranicama proizvoda, kao i kvaliteta i količina contenta na web stranici.

Ostavite dobar prvi dojam

2. Oprezno s budžetom za oglašavanje

Dobro odrađena komunikacija na webu i društvenim mrežama neće značiti puno ako ju nitko ne vidi. Iz tog razloga je digitalno oglašavanje neizbježan dio vođenja e-trgovine, koji će imati ogroman utjecaj na njenu uspješnost. 

Kad je riječ o iznosima koje ćete uložiti u oglašavanje na društvenim mrežama i GoogleAdsu,  više ne znači uvijek bolje. Svi smo svjesni da su marketinški budžeti uvijek ograničeni, pa je bitno pametno ulagati kako biste maksimizirali korist od uloženih sredstava, odnosno izbjegli njihovo uzaludno trošenje (što je vrlo čest slučaj). Dobro poznavanje potrošača potrebno je usmjeriti u kvalitetno targetiranje oglasa, a uz to je iznimno važno kontinuirano pratiti ostvarene rezultate i sukladno njima podešavati aktualne i buduće kampanje.

Postavljanje oglasa na Facebooku ili Googleu u teoriji nije komplicirano i ovaj postupak mogu napraviti gotovo svi s pristojnom dozom računalne pismenosti. U tome upravo leži i najveća zamka za mnoge vlasnike webshopova. Problem je u tome da će ovakvo laičko postavljanje kampanja i oglasa, zbog neiskustva i nedostatka dubinskog poznavanja njegova funkcioniranja, najčešće dovesti do uzaludnog trošenja novca. Zato je najsigurnije angažirati iskusne stručnjake, odnosno digitalnu marketinšku agenciju, čija će znanja i iskustva dovesti do najboljeg omjera ulaganja u oglašavanje i ostvarenih rezultata.  
 
Budžet za oglašavanje

3. Ne zaboravite na SEO

Search Engine Optimization, odnosno optimizacija web stranica za tražilice, je često zanemaren aspekt digitalnog marketinga u mnogim tvrtkama. Do toga dolazi jer se radi o nečemu što nije vidljivo (kao što je primjerice oglašavanje) i najčešće ne dovodi do instantnih rezultata. No, njegovo dugoročno zanemarivanje može se pretvoriti u veliki problem, jer je SEO često ključan dio digitalnog marketinga koji određuje uspješnost webshopa. 

Radi se o prilično kompleksnom području - Google navodi više od 200 faktora koji utječu na pozicioniranje na rezultatima pretraživanja, koje se direktno odražava na posjećenost webshopa, a time i na broj konverzija, odnosno prodajne rezultate. Od onih osnovnih, kao što je dobro određivanje i raspoređivanje ključnih riječi na web stranici, te redovito stvaranje kvalitetnog i jedinstvenog contenta, do velikog broja vrlo stručnih faktora, SEO uistinu zahtjeva puno vremena i pažnje. 

Baš kao i kod oglašavanja, zato je potrebno angažirati stručnjake koji će redovito raditi na ovom području i tako značajno pridonijeti uspješnosti web trgovine. 

Ne zaboravite na SEO

4. Uložite u e-mail marketing

Mislite da su newsletteri stvar prošlosti? Vjerujte nam, iz iskustva možemo potvrditi da ste u krivu. 

U situaciji u kojoj osobni kontakt s potrošačima ne postoji, newsletteri su jedan od najboljih načina za redovitu komunikaciju s bazom kupaca. I to ne bilo kakvom bazom kupaca, već onom najvrjednijom. Ovi pojedinci svjesno su se pretplatili na mailing listu, jer imaju stvarni interes za vašu tvrtku i žele primati poruke baš od vas. To newsletter čini jednim od najmoćnijih alata digitalnog marketinga, koji može biti učinkovitiji od oglašavanja ako promatramo odnos uloženih sredstava i ostvarenih benefita. 

Nemojte propustiti ovaj potencijal - postavite button za prijavu na newsletter na dobro vidljivo mjesto na web stranici i održavajte komunikaciju s kupcima koji to žele i očekuju od vas. E-mail marketing, odnosno newsletter, pruža bezbroj mogućnosti - od jednostavnih periodičkih prodajnih varijanti, do naprednijih automatiziranih poruka koje se šalju ovisno o aktivnosti i ponašanju potrošača u web trgovini. 

Isprobajte različite opcije, testirajte uspješnost svojih e-mail kampanja, pronađite tip komunikacije koji najbolje funkcionira s pretplatnicima i tako povećajte broj posjeta i realiziranih konverzija na webshopu. 

 

5. Redovito pratite konkurenciju

Iako jačina konkurencije varira od industrije do industrije, tržišna borba je neizbježna za svaku privatnu tvrtku. Iz tog razloga, vaš opstanak i tržišna pozicija ovisit će tome kako se nosite s glavnim konkurentima te koliko ste agilni i brzi u prilagođavanju novim tržišnim uvjetima.

Bez obzira radili li se o razini cijena, popustima i pogodnostima prilikom kupnje, komunikaciji putem neke nove društvene mreže, dizajna web stranice ili nečeg drugog, redovita informiranost o poslovanju konkurenata i neprestano prilagođavanje novim trendovima bit će od iznimne važnosti za dugoročni uspjeh webshopa. Savjetuje se da s vremena na vrijeme bacite pogled i na konkurente s razvijenijih tržišta, kako biste mogli predvidjeti nadolazeće trendove koji će zaživjeti na našem tržištu kroz nekoliko mjeseci ili godina. 



Upravljanje webshopom nije lak posao jer postoji bezbroj faktora koji će utjecati na njegovu uspješnost. U malim tvrtkama to može predstavljati veliki izazov zbog nedostatka iskustva i širokih znanja potrebnih za borbu s domaćom i stranom konkurencijom. Kako biste povećali šanse za uspjeh, potaknuli prodajne rezultate i izbjegli neučinkovito trošenje ograničenog marketinškog budžeta, važno je pronaći provjerene stručnjake koji će vam pomoći u tome. 

Slobodno nam se obratite za besplatne konzultacije i saznajte kako zajednički možemo iskoristiti dostupne alate digitalnog marketinga za unaprjeđenje poslovanja vašeg webshopa. 

 

Podijeli na:
Elena Majer