Google Analytics: Postavite pitanje i dobijte trenutan odgovor

Objavljeno: 28.07.2017. | 3 minute čitanja

Google Analytics se, kao jedan od najvažnijih alata za analizu i interpretaciju podataka vezanih za web stranicu, konstantno usavršava.

Google nastoji poboljšati funkcije i dizajn alata postajući što jednostavnijim, dok u isto vrijeme nudi još kvalitetnije informacije koje će marketerima olakšati kreiranje uspješnijih digitalnih strategija.

Najnovija funkcija Google Analyticsa, koja je nedavno predstavljena, ubrzat će i olakšati traženje konkretnih podataka. Naime, nedavno istraživanje Forrestera je pokazalo da čak 57% marketera smatra kako njihovi suradnici na drugim funkcijama imaju problema s korištenjem Analyticsa i pristupa podacima.

Marketeri će se tako moći više posvetiti strategiji dok će ostali zaposlenici lako doći do informacije o online poslovanju poduzeća.

 

KOJA SE SVE PITANJA MOGU POSTAVITI?


Opcija Analytics Intelligence omogućava postavljanje upita prirodnim konverzacijskim jezikom te daje odgovore u obliku vizualnih ili numeričkih podataka.

Za sada, Googleov sustav podržava “što” i “koliko” vrste pitanja.

To znači da na pitanje “Koliko je korisnika ovaj mjesec pristupilo stranici desktop računalom u usporedbi s brojem korisnika koji su pristupili mobilnih uređajem?”, Analytics može izbaciti konkretan odgovor na pitanje, odnosno broj korisnika koji su pristupili mobilnim putem, broj korisnika koji su pristupili preko desktop računala, njihovu razliku te graf koji prikazuje iste podatke kroz zatraženi period.

Pitanja će se moći postavljati samo na engleskom jeziku (za sada), a bit će uskoro dostupa svim korisnicima Analyticsa.

Također, Google namjerava dodati i ostale jezike kako sustav uči više o vrstama pitanja koja korisnici postavljaju.

 

KAKO FUNKCIONIRA ANALYTICS INTELLIGENCE?


Analytics Intelligence radi na principu strojnog učenja, što znači da njegov algoritam analizira sve podatke te ih, na temelju njihove uspješnosti, uzima u obzir za svaku sljedeću odluku koju donese te ujedno postaje pametniji svakom sljedećem odlukom.

Kako bi dobio što bolje informacije o uspješnosti svojih odluka, u Analyticsu će korisnicima biti omogućeno ostavljanje povratnih informacija o dobivenim podacima.

Google konstantno radi na usavršavanju svojih proizvoda te tako omogućava lakše i uspješnije donošenje odluka. Pretpostavljamo da će Analytics Intelligence brzo učiti i razvijati se, te uskoro donijeti revoluciju u obradi i interpretaciji podataka.

 

KAKO PRISTUPITI ANALYTICS INTELLIGENCEU?


Navedenoj funkciji moći će se pristupiti klikom na button Intelligence, u glavnom sučelju, što će sa strane automatski otvoriti tražilicu gdje će se moći upisati pitanje.

Na mobilnoj aplikaciji navedena opcija će se nalaziti u gornjem desnom kutu. Osim upisivanja pitanja, korisnici će moći upotrijebiti i glasovno pretraživanje te doslovno pitati Analytics što ih interesira.

Na sljedećoj animaciji možete vidjeti kako to izgleda.

Google Analytics pitanja i trenutan odgovor

Osim postavljanja pitanja, Analytics Intelligence će davati preporuke za unapređenje stranica na temelju prepoznavanja ekstrema (neobičnih padova ili rasta) kod ključnih metrika.

Primjerice, ako se pojavi rast stope napuštanja koji odskače od prosjeka, Analytics će preporučiti da se poboljša brzina učitavanja stranice ili će prepoznati mogućnost poboljšanja stope konverzije tako da se doda neka nova ključna riječ.

Kontaktiraj Arbonu

Podijeli na:
Elena Majer