Kako smanjiti stopu napuštanja košarice

Objavljeno: 15.09.2021. | 3 minute čitanja

Ako posjedujete ili upravljate internetskom trgovinom, najvjerojatnije razumijete frustracije koje nastaju kada korisnik napuni košaricu, ali ipak odustane od kupovine.

Vjerojatno ste vidjeli korisnike koji posjećuju vašu e-trgovinu, istražuju vaše kategorije proizvoda i klikaju na stranice proizvoda. Uzbudite se što neki od njih kliknu "Dodaj u košaricu" - konačno, malo prodaje, zar ne?

Ali onda - ništa.

Ne dovršavaju kupnju. Neki od njih se ni ne vraćaju u vašu trgovinu.

Ovaj je problem poznat kao "napuštanje košarice".

Napuštanja su češća nego što mislite

Studija Baymard Instituta iz Kopenhagena u Danskoj utvrdila je da čak 68,5% potrošača napušta svoja online kolica tijekom kupovine.

Drugim riječima, 2 od 3 kupca koja su zagrijana za vaš proizvod, tijekom kupnje će odustati od kupovine.

Mnogi vlasnici web shopova ne razumiju zašto ljudi napuštaju kupnju.

Prema Baymard Institutu, većina ljudi koji napuste internetsku trgovinu samo pregledavaju.

Kako biste popravili stopu napuštanja košarice, morat ćete potaknuti neodlučne kupce da dovrše kupnju.

Donosimo vam nekoliko razloga zbog čega to kupci rade i nekoliko praktičnih savjeta za smanjenje napuštanja vaše košarice.

Najčešći razlozi odustajanja od kupnje

  • skupa dostava,
  • briga oko sigurnosti online plaćanja kreditnom karticom,
  • neočekivani dodatni troškovi,
  • nedostatak preferirane opcije plaćanja,
  • nedostupnost proizvoda.
 

Skupa dostava


Skupa dostava je najčešći razlog napuštanja online kupovine. Zahvaljujući velikim trgovačkim lancima, besplatna dostava je postala najnormalnije očekivanje kupaca. No, besplatna za kupca znači da nije besplatna za vaše poslovanje.
 

Briga oko sigurnosti


Sigurnost online plaćanja kreditnim karticama i dalje je velik problem. Možda ne vama, ali krajnjem korisniku svakako je. Ovo posebno vrijedi za manje poznate web shopove ili nove web shopove na kojima će potencijalni kupci dva puta razmisliti hoće li ostaviti svoje podatke. Potrudite se pojasniti korisniku koliko pažnje posvećujete sigurnosti kako zbog brige ne bi napustio vašu košaricu. Osim što biste uvijek trebali imati jasno navedenu adresu, podatke o firmi, svakako istaknite i sigurnosne certifikate. Njih ćete uglavnom dobiti od payment gateway pružatelja usluge pomoću kojeg se obavljaju transakcije.

Od 1. travnja 2016. godine hrvatski web trgovci se mogu prijaviti za dobivanje nacionalne oznake povjerenja Certified Shop koju dodjeljuje neovisna institucija Shopper’s Mind.
 

Neočekivani dodatni troškovi


Velik broj kupaca odustaje od kupnje kada shvate da je cijena željenog proizvoda neočekivano velika. Već smo spomenuli preskupu dostavu. Zato je iznimno važno da su troškovi transparentno naglašeni na samom početku procesa kupovine – ako kupca tek pred kraj checkout faze obavijestite o dodatnim troškovima dostave velika je mogućnost da će se osjećati prevarenim i odustati od kupovine u nedostatku novca.
 

Nedostatak preferirane opcije plaćanja


Veći izbor načina plaćanja omogućava vašim kupcima da izaberu onaj koji je njima najprikladniji. Neka na početnoj stranici budu navedeni svi načini plaćanja kako bi potencijalni kupci bili u mogućnosti odmah izračunati konverziju valute što će dodatno spriječiti napuštanje punih košarica pred sam kraj kupovine. Osim toga, računajte i na onu vrstu ljudi koja uopće ne voli plaćanje karticom, ali toliko želi određeni proizvod da će ga rado platiti pouzećem.
 

Nedostupnost proizvoda


Postoji li nešto što će više razočarati kupca od sjajnog korisničkog iskustva koje završava - nedostupnošću proizvoda jer se netko nije sjetio ažurirati zalihe? Pazite da vam se to ne dogodi i redovno ažurirajte katalog proizvoda.

Primjerice, rezervirana zaliha omogućit će vam da automatski upravljate načinom prikazivanja proizvoda, ovisno o njegovoj dostupnosti, ili da dodate poruku posjetiteljima kojom upozoravate da će određenog proizvoda uskoro nestati na skladištu.
 

Mogućnost kupovine bez registracije


Jedan od najčešćih razloga zašto kupac odluči napustiti košaricu jest i popunjavanje nekad i besmislenih podataka. Mogućnost kupovine bez registracije trebali bi svakako imati s obzirom na to da u protivnom gubite svakog četvrtog kupca. Kome se još da upisivati podatke, posebice ako ne postoji automatsko popunjavanje ili registracija putem Facebook ili Google računa?
 

Nedostatak remarketing kampanje


Remarketing omogućuje prikazivanje oglasa osobama koje su prethodno posjetile vašu stranicu, s ciljem poticanja daljnjeg kontakta i učvršćivanjem odluke o kupnji. Treba imati na umu da je veća vjerojatnost da će osoba koja je već prethodno posjetila vašu stranicu postati vaš kupac, nego onaj tko ju nije nikad niti posjetio. Zato je potrebno tog istog kupca podsjetiti na prethodnu kupnju kako bi mogao nastaviti tamo gdje je stao.

U slučaju da vam je potrebna profesionalna pomoć prilikom optimizacije ovih procesa, slobodno nam se obratite
Podijeli na:
Elena Majer