Najčešći problemi kod SEO optimizacije

Objavljeno: 25.09.2015. | 3 minute čitanja

Na SEO utječe više od 100 indikatora na koje morate paziti kako bi vaša web stranica mogla postići bolje pozicije. U nastavku ću istaknuti najčešće probleme zbog kojih vaše web stranice imaju negativan utjecaj na rangiranje u rezultatima pretraga tražilica. Dobit ćete uvid u sve štetne On-site elemente, ili elemente koji se mogu nalaziti na samoj stranici.
Implementiranje ciljanih promjena uvijek dovodi do boljeg rangiranja i povećanog prometa.

Naslovi
Veliki problem na Web stranici upravo su naslovi. Web stranice sastoje se od 2 različita naslova koji su vrlo važni, to su <title> i <h1> naslov.
<title> naslov nije vidljiv na samoj stranici ali to ne znači da nije važan. On je vidljiv na vrhu browsera i u rezultatima pretraga kod tražilica. On mora biti strukturiran na pravilan način te unikatan za svaku stranicu da bi se postigao najbolji efekt.
Sljedeći oblik naslova je <h1>. To je glavni naslov koji se prikazuje na samoj Web stranici i vrlo je važan. Svaka stranica ga mora imati i trebao bi biti unikatan za svaku stranicu. Kod većina stranica javlja se veliki problem jer <h1> naslovi uopće ne postoje što ima negativan utjecaj na rangiranje stranice.

Url
URL je jedan od važnijih elemenata svake Web stranice, mora biti strukturiran na način da bude primamljiv i jednostavan za korisnike a u isto vrijeme mora odgovarati tražilicama i njihovim smjernicama za kreiranje URL-a. Pravilne URL-ove preferiraju tražilice ali i korisnici jer su pregledni, razumljivi i smisleni. Većina stranica ima veliku količinu URL-ova koji nisu strukturirani na pravilan način, što automatski znači da neće odgovarati korisnicima niti tražilicama.
Meta tagovi
Meta tagovi nisu vidljivi na samoj stranici ali oni se koriste za prikaz informacija kod tražilica u rezultatima pretraga. Ispod je prikazano kako se description tag automatski generira kada ne sadrži odgovarajuće informacije.
 
Primjer meta descriptiona u Google rezultatima pretraživanja
 
Svaki description tag mora biti kreiran sukladno sadržaju stranice na kojoj se nalazi poštujući sva SEO pravila da bi na kraju privukao korisnike i bio povoljan za tražilice, koje zbog toga nagrađuju boljom pozicijom a samim time i većim prometom. Pravilni description tagovi nalaze se u rasponu od 50 do 160 znakova. Ako su prekratki ne mogu pravilno i kvalitetno opisati sadržaj Web stranice, ako su predugi bivaju odsječeni u rezultatima pretraga zbog čega ih korisnici ne mogu niti vidjeti.

Slike
Tražilice ne mogu vidjeti što se na slikama nalazi, zato postoji alt tag. Alt tag tražilicama daje do znanja o čemu se radi na slici. Svaka slika bez obzira dali se radi o maloj ikoni ili velikoj slici zaglavlja mora imati odgovarajuće popunjeni alt tag, ne samo zbog tražilica već i zbog činjenica da slijepe osobe mogu dobiti opis slike. Alt tagovi vrlo su bitan faktor, a njihov izostanak može samo naštetiti stranici.

Tekstualni sadržaj
Kvaliteta, količina i unikatnost tekstualnog sadržaja jedan je od najbitnijih On-page faktora koji utječu na rangiranje web stranice na tražilicama. Tekstualni sadržaj ukoliko je pravilno napisan može podignuti rangiranje cjelokupne Web stranice.
Velika količina tekstualnih sadržaja na većini stranicama nisu pravilno pisani te su kopirani s nekih drugih stranica. Potrebno je poštovati niz pravila prilikom strukturiranja sadržaja. Kopiran sadržaj tražilice gleda se kao veliku grešku koja se mora u potpunosti ukloniti.

Linkovi
Linkovi služe za povezivanje dijelova vaše stranice i povezivanje vaše stranice s ostalim stranicama. Linkovi moraju biti valjani, s pravilno kreiranim anchor tekstom i kao takvi mogu uvelike doprinijeti boljem rangiranju pojedinih stranica i cijele Web stranice za određene ključne riječi.
Mnogo stranica ima mnogo linkova koji uzrokuju probleme te preusmjeravaju korisnike na krive lokacije što uvelike narušava korisničko iskustvo.

Društvene mreže
Stranici su potrebni dodaci za dijeljenje na svim najpopularnijim društvenim mrežama. Potrebna je integracija Facebook,Twitter i Google+ dodataka za dijeljenje koji prikazuju i broj dijeljenja. Dugoročno ovo je vrlo dobar potez jer društvene mreže će u budućnosti imati sve veći i veći utjecaj na rangiranje Web stranica.
 
Dugmad za dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama
 
Brzina
Brzina učitavanja stranice bitan je faktor kod rangiranja stranica.
 
Izvještaj učitavanja brzine web stranice
 
Brzina učitavanja stranice mogla bi se poboljšati smanjenjem broja zahtijeva prema serveru.
Podijeli na:
Kako implementirati Cookie consent?
Za implementaciju Cookie consensta postoje dva načina - custom ili s partner aplikacijama. Naravno, najbolje bi bilo da imate pomoć od svoje agencije ili developera koji znaju dati smjernice ovisno o potrebama vašeg weba. Samo postavljanje i verifikacija traju nekoliko dana, toliko treba Google-u i ostalim tražilicama da odobre formu.


  ... Saznajte više
Što je knowledge graph?
Knowledge graph je način organiziranja i povezivanja informacija tako da ih računala mogu razumjeti i obrađivati. Često se koriste u umjetnoj inteligenciji i prirodnom jeziku obrade kako bi pomogli računalima da razumiju i tumače ljudski jezik. Saznajte više
Tko je jedinstveni posjetitelj?

Jedinstveni posjetitelj je termin koji se odnosi se na
. U marketinškoj analizi jedinstveni posjetitelj broji se samo jednom za određeni vremenski period, neovisno o njegovom broju posjeta web stranice. To znači da ako isti posjetitelj posjeti stranicu primjerice tri puta, u analizi će biti prepoznat kao jedan posjetitelj, a ne tri.

Drugi naziv za ovaj termin je i .  

 

... Saznajte više
Google Analytics - Izvještaj o brzini web stranice
korisno je u pronalaženju sporo učitanih stranica i općenito poboljšanju brzine web stranice, što je jedan od Google-ovih čimbenika prilikom SEO rangiranja.

Odaberite: Ponašanje -> Brzina web stranice -> Mjerenje vremena stranice.

Uklonite URL-ove s parametrima kako ne biste vidjeli duplicirane URL-ove. To možete učiniti tako da popunite napredni izbornik kao što je ovaj:

Ovdje je traženo izvješće, u oba stupca odabrano je Prosječno vrijeme učitavanja stranice (sec):

Kako koristiti mogućnosti ovog izvješća?

Pronađite stranice s najduljim vremenom učitavanja. ... Saznajte više
Google Analytics E-Commerce
U današnje vrijeme možete dobiti podatke i stvoriti izvješća o gotovo svemu što postoji. Na kraju dana ipak, postoji samo jedna platforma koja se ističe iznad ostalih - .

Analizirajući ispravne podatke možete dobiti detaljne informacije o svojoj web stranici kao i određene preporuke što je potrebno ispraviti.

Google Analytics e-Commerce svakako je izvrstan alat za sve vlasnike web shop prodaje.
E-Commerce je dio Google Analytics-a koji služi za prikupljanje i analiziranje podataka o kupnjama.
Analiza podataka o online poslovanju ključna je ako želite pratiti, mjeriti i optimizirati web shop.

Daje informacije na temelju kojih možete donositi... Saznajte više
Što je Campaign URL Builder?
je jednostavan za korištenje i besplatan Google-ov alat za izgradnju URL-ova koje možete pratiti i tako znati odakle su korisnici došli na vašu web stranicu. URL kreiran kroz Campaign URL Builder omogućuje praćenje uspješnosti prilagođenih marketinških kampanja.

Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosljeđuju u Google Analytics račun. Radi se o parametrima (UTM) pomoću kojih se onda prati online promet. Mogućnost praćenja izvora prometa na web je bitna komponenta, a jednostavna za implementirati.

Campaign URL Builder vam omogućuje dodavanje max 5 parametara koji će jednoznačno označiti mjesta s kojih dolazi promet na web:
... Saznajte više
Pogrešno shvaćeni mjerni podaci: novi u odnosu na ponovne posjetitelje
U Google Analyticsu novi posjetitelji (new visitors) su oni korisnici koji po prvi puta posjećuju vaše web mjesto na određenom uređaju. Ponovni posjetitelji (returning visitors) su već prije posjetiti vaše web mjesto i vraćaju se po još! Kako bi dobili korisne informacije moramo znati interpretirati podatke.

Zašto je zbroj veći od ukupnog broja korisnika? Kako je moguće da imamo više novih korisnika (new users) od novih posjetitelja (new visitor). Ovdje ćemo odgovoriti na najčešće zbunjujuće situacije kada gledamo podatke o samoj publici.

Često se dogodi da web mjesta imaju više novih posjetitelja i manje... Saznajte više
Kako pratiti promet s određenih linkova uz pomoć Campaign URL Buildera?
Google Campaign URL Builder je jednostavan, besplatan i brz alat za izgradnju URL-ova koji omogućuje prilagođenih marketinških kampanja. Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosljeđuju u Google Analytics račun. Radi se o pomoću kojih pratimo online promet.



Zamislite da ste upravo Poslali ste newsletter, podijelili akciju na društvenim mrežama, a kako bi povećali doseg do korisnika, uložili ste i u Google Ads oglase. 

Kampanja se pokazala velikim uspjehom, dobivate mnogo novih klijenata i No problem je u tome što se kampanja pokazala tako uspješnom.

Jesu li to bili banneri? Tj. oglasi... Saznajte više
Liste posjetitelja za remarketing u Google Analyticsima
Google Analytics nudi mogućnost . Dinamički remarketing omogućava prikazivanje oglasa onim  korisnicima koji su posjetili vašu web stranicu. Tako možete koje ih zanimaju i koje su klikali.



Ovo je sažetak najbitnijih značajki listi posjetitelja za dinamički remarketing koje omogućuje Google Analytics. Ako ste htjeli brzo i jednostavno objašnjenje ili ste tražili definiciju koju ćete koristiti u svom izlaganju, to će biti dovoljno. 

Za sve vas koji želite razumjeti kako stvarno funkcionira proces kreiranja listi, kakve one mogu biti i saznati korisne savjete, nastavite čitati. 

Google Analytics je . Možete vidjeti , kolika je ,... Saznajte više
Što je Google Analytics IQ certifikat i kako ga dobiti?

Google IQ certifikat (Individual Qualification) je certifikat kojeg izdaje Google, a koji je dokaz znanja iz Google Analyticsa. Položiti ga može svaka osoba koja je već položila ocjenjivanje iz Google Analyticsa, a s njime se potvrđuje da korisnici učinkovito upotrebljavaju Google Analytics u svojim organizacijama, ali i da pomažu drugima u radi s tim alatom.




Google Analytics IQ certifikat je besplatan pod Googlevim Parnters programom. Kako bi ga položili pratite sljedeće korake:
 

    
  1. Posjetite web stranicu https://www.google.com/partners 
  2. 
  3. Kliknite na Join Google Partners na vrhu navigacije
  4. Saznajte više
Što je spam promet i kako ga filtrirati u Google Analyticsu?

Spam web stranice predstavljaju lažan referral promet u Google Analytics podacima. Njihov je cilj prevariti Analytics administratora da posjeti spam web stranicu nakon čega ga se najčešće redirekta na web shop ili malware web. Takve spam web stranice mogu imati značajan utjecaj ne cjelokupne podatke u Analyticsu, posebice za mala poduzeća s malo web prometa.
 



U ovom ćemo kratkom postu pokazati kako filtrirati spam promet u Google Analyticsu te eliminirati njihov utjecaj na relevantne metrike.






 

    
  1. Navigirajte na Referrrals report u vašem Google Analytics... Saznajte više
Zašto postoji razlika u Analytics ciljevima i Facebook konverzijama?

Razlike u rezultatima Analytics ciljeva i Facebook konverzija postoje zbog toga što Facebookov Ad Manager/Pixel i Google Analytics koriste dvije različite metode za sakupljanje podataka. Google, za razliku od Facebooka prati samo konverzije koje su se dogodile izravno nakon klika na oglas. Također, Facebook i Google imaju različite atribucijske modele.
 



Upravo su drugačiji načini praćenja konverzija glavni razlog zašto se razlikuju rezultati Google Analyticsa i Facebooka.

Facebook prati neizravne "nelinearne" konverzije. Pojednostavljeno, ako korisnik klikne na Facebook oglas, pogleda web te ga napusti, a onda se sljedeći dan vrati na web te... Saznajte više

Što je Google Tag Manager?

Google Tag Manager (GTM) je user-friendly rješenje za upravljanje oznakama (tagovima), ili snippetima JavaScripta koji šalju informacije trećim stranama. On omogućuje brzo i jednostavno ažuriranje oznaka i isječaka koda na vašem webu ili mobilnoj aplikaciji koji su namijenjeni analizi prometa i optimizaciji oglašavanja.
 



Oznaka ili tag je isječak koda koji šalje podatke trećoj strani, na primjer Google Analyticsu, Google AdWordsu, Twitteru, Facebooku i drugima.

Kako bi lakše implementirali oznaku na vašoj web stranici, Google je predstavio svoj Tag Manager. S njime ne trebate izravno unijeti isječke koda u datoteku na web lokaciji,... Saznajte više

Kako nekome dati pristup u Analytics web stranice?
Razina na kojoj dodajete korisnike određuje početni pristup tog korisnika, a njih možete dodati na razini računa, entiteta ili vlasničkog pregleda. Također, možete dodati koliko god korisnika želite. Kako bi nekome dali pristup u web stranice pratite sljedeće korake: 
 
Ako dodate korisnika na razini vlasničkog pregleda, tada taj korisnik pripada tom računu, ali u početku nema dopuštenja na razini računa ili entiteta. Kako bi dodali, izmjenili ili izbrisali pristup korisnika u Analytics web stranice, morate imati dopuštenje za upravljanje korisnicima.... Saznajte više
Kako koristiti Analytics filtere?
nudi Vam veliki izbor filtera koji Vam omogućavaju jednostavniju analizu podataka i pisanje izvješća. Filteri se mogu koristiti za uključivanje podskupova prometa, za isključivanje neželjenih podataka ili za pretraživanje i zamjenu željenih dijelova informacija. Također, pomoću filtera možete izuzeti promet s određenih IP adresa, usredotočiti se na određenu poddomenu ili direktoriji te dinamičke URL-ove pretvoriti u čitljive retke teksta. 



Kako bi koristili i upravljali Analytics filterima potrebno Vam je dopuštenje za uređivanje na razini računa. Da biste izradili filtere na razini računa:
  ... Saznajte više
Kako nekome dati pristup u Analytics web stranice?
Razina na kojoj dodajete korisnike određuje početni pristup tog korisnika, a njih možete dodati na razini računa, entiteta ili vlasničkog pregleda. Također, možete dodati koliko god korisnika želite. Kako bi nekome dali pristup u web stranice pratite sljedeće korake: 
 



Ako dodate korisnika na razini vlasničkog pregleda, tada taj korisnik pripada tom računu, ali u početku nema dopuštenja na razini računa ili entiteta. Kako bi dodali, izmjenili ili izbrisali pristup korisnika u Analytics web stranice, morate imati dopuštenje za upravljanje korisnicima.... Saznajte više
Koja je razlika između Analytics sesije i page view-a?
ne računa sesije i page views na isti način. Zbog toga se broj sesija  razlikuje od broja page view-a. Sesija ili popularno nazivan “posjet”, označava skup interacija koje se odvijaju na web-lokaciji unutar zadanog vremenskog okvira, dakle ona se povećava na prvom učitavanju same sesije bez obzira na vrstu učitavanju. Page view povećava se na prvom učitavanju prikaza stranice ili zaslona stranice u pregledniku, a označava ukupan broj pregledanih stranica, uključujući i ponavljajuće poglede na jednoj stranici. Dakle, ovo je jedan od razloga zbog čega dolazi do razlike između sesije i page view-a. Također, do nepodudaranja dolazi kada izravno... Saznajte više
Što je Analytics stopa napuštanja?
Analytics stopa napuštanja ili bounce rate je napuštanje stranice vašeg weba od strane korisnika. Dakle, korisnik koji dođe na vašu web stranicu i odmah ju napusti bez da pogleda bilo koju drugu stranicu, često iz razloga koji uključuju nerelevantan sadržaj, nekvalitetan sadržaj ili nekvalitetnu web stranicu.



Za neke web stranice stopa napuštanja je često normalan faktor, no ukoliko je cilj vaše web stranice da korisnici posjete i ostale podstranice tada bi trebali težiti što manjoj stopi napuštanja, odnosno bounce rateu.

Također, bilo bi dobro istražiti koje stranice imaju najveći bounce rate te pokušati utvrditi i razlog... Saznajte više
Što su Google Analytics izvještaji i kako ih koristiti?
izvještaji pomažu Vam pri analizi podataka kako bi utvrdili napredak web stranice. Osim toga, izvješća Vam pomažu pri analiziranju podataka. Na raspolaganju Vam stoji veliki izbor izvještaja, ali preporuča se korištenje prilagođenih izvještaja. Te izvještaje kreirate sami, birate dimenzije i mjerne podatke te odlučujete kako će se prikazivati. Kako bi koristili Analytics izvještaje:
 


Da bi pristupili kreiranim prilagođenim izvješćima, odaberite karticu Prilagodba pri vrhu lijeve stranice u Analyticsu. U lijevoj navigaciji odaberite Pregled da biste vidjeli popis tablica svih svojih prilagođenih izvješća. Također, ovdje Vam se nudi mogućnost organiziranja izvješća u različite skupine kako... Saznajte više
Što su Analytics ciljevi i zašto su važni?
Općenito, ciljevi pokazuju koliko uspješno je neka radnja izvršena, a oni predstavljaju temeljnu komponentu bilo kojeg plana za mjerenje digitalne analitike. Isto tako, Analytics ciljevi mjere uspješnost web-lokacije ili aplikacije u ispunjavanju postavljenih aktivnosti. Ti ciljevi predstavljaju završnu aktivnost koja se naziva konverzija, a one su od iznimne važnosti za uspješnost tvrtke. Analytics ciljevi uključuju izvršavanje kupnje, dovršavanje razine igre ili slanje obrasca za podatke za kontaktiranje tvrtke. Ako posjetitelj vaše web-lokacije ili korisnik vaše aplikacije izvrši radnju koja je postavljena kao cilj, Analytics to bilježi kao konverziju. 
Analytics ciljevi veoma su važni jer pružaju ključne informacije kao što su broj konverzija i stope konverzija za vašu web-lokaciju jer bez tih informacija gotov je nemoguće procijeniti učinkovitost mrežnog poslovanja i marketinških kampanja. Saznajte više
Kako se postavlja Google Analytics?
Google Analytics najkorišteniji je alat za analizu prometa na web stranicama u svijetu. Postavljanje Google Analyticsa vrlo je jednostavno. 

Prvenstveno, potrebno je kreirati novi Analytics račun na google.com/analytics. Zatim se određuju svojstva kreiranog računa. Nakon što se odredi praćenje prometa web stranice ili praćenje mobilne aplikacije, konfiguriraju se ostale postavke u Analyticsu. 

Nadalje, možete dati dopuštenje za korištenje Analyticsa i drugim korisnicima. Imate mogućnost postavljanja ciljeva bitnih za vaše poslovanje, a možete ih pratiti u obliku konverzija. Naposljetku, bitno je spojiti vaš Analytics račun sa AdWords računom. Postavljanje Google Analyticsa neće vam oduzeti previše vremena, a korištenje ovog... Saznajte više
Kako vidjeti tko mi posjećuje web stranicu?
Ako vas zanima detaljniji "promet" na vašoj web stranici, najbolji način za analizu vaših posjetitelja je korištenje Google Analyticsa. Google Analytics je jedan od alata koji će besplatno, a vjerodostojno prikazati statističke rezultate vezane uz posjet vašoj web stranici te će vam dati uvid u podatke o posjetiteljima vaše web stranice.

Da bi saznali tko posjećuje vašu web stranicu, prvenstveno se morate ulogirati u Google Analytics, zatim pod Audience tabom odabrati Technology, a nakon toga odabrati Network. Po defaultu, prikazati će vam se dimenzija Service Provider, a ukoliko poduzeće koristi svoju mrežu biti će vidljivo na listi.

Ovaj... Saznajte više
Što je Google Analytics ecommerce?
Google Analytics Ecommerce omogućuje Vam brzi pristup svim transakcijama na vašoj Web stranici. Saznajte više
Što je to A/B testiranje?

 je metoda koja se koristi kako bi se provjerilo da li određena promjena na web stranici može pozitivno utjecati na konverzije. A/B test je sučeljavanje dviju opcija (A i B) između kojih se ne možete odlučiti. Test između opcija A i B za Vas će odraditi korisnici/klijenti te ćete dobiti odgovor koja je od njih bolja, privlačnija tj. koja generira bolji korisnički angažman.

Primjer A/B testiranja je email newsletter te upotreba gotovog email marketing alata MailChimp.

... Saznajte više
Arbona logo

Za besplatno preuzimanje ebookova molimo vas da se registrirate i prijavite.

Prijava / Registracija ovdje
Kako implementirati Cookie consent?
Za implementaciju Cookie consensta postoje dva načina - custom ili s partner aplikacijama. Naravno, najbolje bi bilo da imate pomoć od svoje agencije ili developera koji znaju dati smjernice ovisno o potrebama vašeg weba. Samo postavljanje i verifikacija traju nekoliko dana, toliko treba Google-u i ostalim tražilicama da odobre formu.


  ... Saznajte više
Što je knowledge graph?
Knowledge graph je način organiziranja i povezivanja informacija tako da ih računala mogu razumjeti i obrađivati. Često se koriste u umjetnoj inteligenciji i prirodnom jeziku obrade kako bi pomogli računalima da razumiju i tumače ljudski jezik. Saznajte više
Tko je jedinstveni posjetitelj?

Jedinstveni posjetitelj je termin koji se odnosi se na
. U marketinškoj analizi jedinstveni posjetitelj broji se samo jednom za određeni vremenski period, neovisno o njegovom broju posjeta web stranice. To znači da ako isti posjetitelj posjeti stranicu primjerice tri puta, u analizi će biti prepoznat kao jedan posjetitelj, a ne tri.

Drugi naziv za ovaj termin je i .  

 

... Saznajte više
Google Analytics - Izvještaj o brzini web stranice
korisno je u pronalaženju sporo učitanih stranica i općenito poboljšanju brzine web stranice, što je jedan od Google-ovih čimbenika prilikom SEO rangiranja.

Odaberite: Ponašanje -> Brzina web stranice -> Mjerenje vremena stranice.

Uklonite URL-ove s parametrima kako ne biste vidjeli duplicirane URL-ove. To možete učiniti tako da popunite napredni izbornik kao što je ovaj:

Ovdje je traženo izvješće, u oba stupca odabrano je Prosječno vrijeme učitavanja stranice (sec):

Kako koristiti mogućnosti ovog izvješća?

Pronađite stranice s najduljim vremenom učitavanja. ... Saznajte više
Google Analytics E-Commerce
U današnje vrijeme možete dobiti podatke i stvoriti izvješća o gotovo svemu što postoji. Na kraju dana ipak, postoji samo jedna platforma koja se ističe iznad ostalih - .

Analizirajući ispravne podatke možete dobiti detaljne informacije o svojoj web stranici kao i određene preporuke što je potrebno ispraviti.

Google Analytics e-Commerce svakako je izvrstan alat za sve vlasnike web shop prodaje.
E-Commerce je dio Google Analytics-a koji služi za prikupljanje i analiziranje podataka o kupnjama.
Analiza podataka o online poslovanju ključna je ako želite pratiti, mjeriti i optimizirati web shop.

Daje informacije na temelju kojih možete donositi... Saznajte više
Što je Campaign URL Builder?
je jednostavan za korištenje i besplatan Google-ov alat za izgradnju URL-ova koje možete pratiti i tako znati odakle su korisnici došli na vašu web stranicu. URL kreiran kroz Campaign URL Builder omogućuje praćenje uspješnosti prilagođenih marketinških kampanja.

Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosljeđuju u Google Analytics račun. Radi se o parametrima (UTM) pomoću kojih se onda prati online promet. Mogućnost praćenja izvora prometa na web je bitna komponenta, a jednostavna za implementirati.

Campaign URL Builder vam omogućuje dodavanje max 5 parametara koji će jednoznačno označiti mjesta s kojih dolazi promet na web:
... Saznajte više
Pogrešno shvaćeni mjerni podaci: novi u odnosu na ponovne posjetitelje
U Google Analyticsu novi posjetitelji (new visitors) su oni korisnici koji po prvi puta posjećuju vaše web mjesto na određenom uređaju. Ponovni posjetitelji (returning visitors) su već prije posjetiti vaše web mjesto i vraćaju se po još! Kako bi dobili korisne informacije moramo znati interpretirati podatke.

Zašto je zbroj veći od ukupnog broja korisnika? Kako je moguće da imamo više novih korisnika (new users) od novih posjetitelja (new visitor). Ovdje ćemo odgovoriti na najčešće zbunjujuće situacije kada gledamo podatke o samoj publici.

Često se dogodi da web mjesta imaju više novih posjetitelja i manje... Saznajte više
Kako pratiti promet s određenih linkova uz pomoć Campaign URL Buildera?
Google Campaign URL Builder je jednostavan, besplatan i brz alat za izgradnju URL-ova koji omogućuje prilagođenih marketinških kampanja. Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosljeđuju u Google Analytics račun. Radi se o pomoću kojih pratimo online promet.



Zamislite da ste upravo Poslali ste newsletter, podijelili akciju na društvenim mrežama, a kako bi povećali doseg do korisnika, uložili ste i u Google Ads oglase. 

Kampanja se pokazala velikim uspjehom, dobivate mnogo novih klijenata i No problem je u tome što se kampanja pokazala tako uspješnom.

Jesu li to bili banneri? Tj. oglasi... Saznajte više
Liste posjetitelja za remarketing u Google Analyticsima
Google Analytics nudi mogućnost . Dinamički remarketing omogućava prikazivanje oglasa onim  korisnicima koji su posjetili vašu web stranicu. Tako možete koje ih zanimaju i koje su klikali.



Ovo je sažetak najbitnijih značajki listi posjetitelja za dinamički remarketing koje omogućuje Google Analytics. Ako ste htjeli brzo i jednostavno objašnjenje ili ste tražili definiciju koju ćete koristiti u svom izlaganju, to će biti dovoljno. 

Za sve vas koji želite razumjeti kako stvarno funkcionira proces kreiranja listi, kakve one mogu biti i saznati korisne savjete, nastavite čitati. 

Google Analytics je . Možete vidjeti , kolika je ,... Saznajte više
Što je Google Analytics IQ certifikat i kako ga dobiti?

Google IQ certifikat (Individual Qualification) je certifikat kojeg izdaje Google, a koji je dokaz znanja iz Google Analyticsa. Položiti ga može svaka osoba koja je već položila ocjenjivanje iz Google Analyticsa, a s njime se potvrđuje da korisnici učinkovito upotrebljavaju Google Analytics u svojim organizacijama, ali i da pomažu drugima u radi s tim alatom.




Google Analytics IQ certifikat je besplatan pod Googlevim Parnters programom. Kako bi ga položili pratite sljedeće korake:
 

    
  1. Posjetite web stranicu https://www.google.com/partners 
  2. 
  3. Kliknite na Join Google Partners na vrhu navigacije
  4. Saznajte više
Što je spam promet i kako ga filtrirati u Google Analyticsu?

Spam web stranice predstavljaju lažan referral promet u Google Analytics podacima. Njihov je cilj prevariti Analytics administratora da posjeti spam web stranicu nakon čega ga se najčešće redirekta na web shop ili malware web. Takve spam web stranice mogu imati značajan utjecaj ne cjelokupne podatke u Analyticsu, posebice za mala poduzeća s malo web prometa.
 



U ovom ćemo kratkom postu pokazati kako filtrirati spam promet u Google Analyticsu te eliminirati njihov utjecaj na relevantne metrike.






 

    
  1. Navigirajte na Referrrals report u vašem Google Analytics... Saznajte više
Zašto postoji razlika u Analytics ciljevima i Facebook konverzijama?

Razlike u rezultatima Analytics ciljeva i Facebook konverzija postoje zbog toga što Facebookov Ad Manager/Pixel i Google Analytics koriste dvije različite metode za sakupljanje podataka. Google, za razliku od Facebooka prati samo konverzije koje su se dogodile izravno nakon klika na oglas. Također, Facebook i Google imaju različite atribucijske modele.
 



Upravo su drugačiji načini praćenja konverzija glavni razlog zašto se razlikuju rezultati Google Analyticsa i Facebooka.

Facebook prati neizravne "nelinearne" konverzije. Pojednostavljeno, ako korisnik klikne na Facebook oglas, pogleda web te ga napusti, a onda se sljedeći dan vrati na web te... Saznajte više

Što je Google Tag Manager?

Google Tag Manager (GTM) je user-friendly rješenje za upravljanje oznakama (tagovima), ili snippetima JavaScripta koji šalju informacije trećim stranama. On omogućuje brzo i jednostavno ažuriranje oznaka i isječaka koda na vašem webu ili mobilnoj aplikaciji koji su namijenjeni analizi prometa i optimizaciji oglašavanja.
 



Oznaka ili tag je isječak koda koji šalje podatke trećoj strani, na primjer Google Analyticsu, Google AdWordsu, Twitteru, Facebooku i drugima.

Kako bi lakše implementirali oznaku na vašoj web stranici, Google je predstavio svoj Tag Manager. S njime ne trebate izravno unijeti isječke koda u datoteku na web lokaciji,... Saznajte više

Kako nekome dati pristup u Analytics web stranice?
Razina na kojoj dodajete korisnike određuje početni pristup tog korisnika, a njih možete dodati na razini računa, entiteta ili vlasničkog pregleda. Također, možete dodati koliko god korisnika želite. Kako bi nekome dali pristup u web stranice pratite sljedeće korake: 
 
Ako dodate korisnika na razini vlasničkog pregleda, tada taj korisnik pripada tom računu, ali u početku nema dopuštenja na razini računa ili entiteta. Kako bi dodali, izmjenili ili izbrisali pristup korisnika u Analytics web stranice, morate imati dopuštenje za upravljanje korisnicima.... Saznajte više
Kako koristiti Analytics filtere?
nudi Vam veliki izbor filtera koji Vam omogućavaju jednostavniju analizu podataka i pisanje izvješća. Filteri se mogu koristiti za uključivanje podskupova prometa, za isključivanje neželjenih podataka ili za pretraživanje i zamjenu željenih dijelova informacija. Također, pomoću filtera možete izuzeti promet s određenih IP adresa, usredotočiti se na određenu poddomenu ili direktoriji te dinamičke URL-ove pretvoriti u čitljive retke teksta. 



Kako bi koristili i upravljali Analytics filterima potrebno Vam je dopuštenje za uređivanje na razini računa. Da biste izradili filtere na razini računa:
  ... Saznajte više
Kako nekome dati pristup u Analytics web stranice?
Razina na kojoj dodajete korisnike određuje početni pristup tog korisnika, a njih možete dodati na razini računa, entiteta ili vlasničkog pregleda. Također, možete dodati koliko god korisnika želite. Kako bi nekome dali pristup u web stranice pratite sljedeće korake: 
 



Ako dodate korisnika na razini vlasničkog pregleda, tada taj korisnik pripada tom računu, ali u početku nema dopuštenja na razini računa ili entiteta. Kako bi dodali, izmjenili ili izbrisali pristup korisnika u Analytics web stranice, morate imati dopuštenje za upravljanje korisnicima.... Saznajte više
Koja je razlika između Analytics sesije i page view-a?
ne računa sesije i page views na isti način. Zbog toga se broj sesija  razlikuje od broja page view-a. Sesija ili popularno nazivan “posjet”, označava skup interacija koje se odvijaju na web-lokaciji unutar zadanog vremenskog okvira, dakle ona se povećava na prvom učitavanju same sesije bez obzira na vrstu učitavanju. Page view povećava se na prvom učitavanju prikaza stranice ili zaslona stranice u pregledniku, a označava ukupan broj pregledanih stranica, uključujući i ponavljajuće poglede na jednoj stranici. Dakle, ovo je jedan od razloga zbog čega dolazi do razlike između sesije i page view-a. Također, do nepodudaranja dolazi kada izravno... Saznajte više
Što je Analytics stopa napuštanja?
Analytics stopa napuštanja ili bounce rate je napuštanje stranice vašeg weba od strane korisnika. Dakle, korisnik koji dođe na vašu web stranicu i odmah ju napusti bez da pogleda bilo koju drugu stranicu, često iz razloga koji uključuju nerelevantan sadržaj, nekvalitetan sadržaj ili nekvalitetnu web stranicu.



Za neke web stranice stopa napuštanja je često normalan faktor, no ukoliko je cilj vaše web stranice da korisnici posjete i ostale podstranice tada bi trebali težiti što manjoj stopi napuštanja, odnosno bounce rateu.

Također, bilo bi dobro istražiti koje stranice imaju najveći bounce rate te pokušati utvrditi i razlog... Saznajte više
Što su Google Analytics izvještaji i kako ih koristiti?
izvještaji pomažu Vam pri analizi podataka kako bi utvrdili napredak web stranice. Osim toga, izvješća Vam pomažu pri analiziranju podataka. Na raspolaganju Vam stoji veliki izbor izvještaja, ali preporuča se korištenje prilagođenih izvještaja. Te izvještaje kreirate sami, birate dimenzije i mjerne podatke te odlučujete kako će se prikazivati. Kako bi koristili Analytics izvještaje:
 


Da bi pristupili kreiranim prilagođenim izvješćima, odaberite karticu Prilagodba pri vrhu lijeve stranice u Analyticsu. U lijevoj navigaciji odaberite Pregled da biste vidjeli popis tablica svih svojih prilagođenih izvješća. Također, ovdje Vam se nudi mogućnost organiziranja izvješća u različite skupine kako... Saznajte više
Što su Analytics ciljevi i zašto su važni?
Općenito, ciljevi pokazuju koliko uspješno je neka radnja izvršena, a oni predstavljaju temeljnu komponentu bilo kojeg plana za mjerenje digitalne analitike. Isto tako, Analytics ciljevi mjere uspješnost web-lokacije ili aplikacije u ispunjavanju postavljenih aktivnosti. Ti ciljevi predstavljaju završnu aktivnost koja se naziva konverzija, a one su od iznimne važnosti za uspješnost tvrtke. Analytics ciljevi uključuju izvršavanje kupnje, dovršavanje razine igre ili slanje obrasca za podatke za kontaktiranje tvrtke. Ako posjetitelj vaše web-lokacije ili korisnik vaše aplikacije izvrši radnju koja je postavljena kao cilj, Analytics to bilježi kao konverziju. 
Analytics ciljevi veoma su važni jer pružaju ključne informacije kao što su broj konverzija i stope konverzija za vašu web-lokaciju jer bez tih informacija gotov je nemoguće procijeniti učinkovitost mrežnog poslovanja i marketinških kampanja. Saznajte više
Kako se postavlja Google Analytics?
Google Analytics najkorišteniji je alat za analizu prometa na web stranicama u svijetu. Postavljanje Google Analyticsa vrlo je jednostavno. 

Prvenstveno, potrebno je kreirati novi Analytics račun na google.com/analytics. Zatim se određuju svojstva kreiranog računa. Nakon što se odredi praćenje prometa web stranice ili praćenje mobilne aplikacije, konfiguriraju se ostale postavke u Analyticsu. 

Nadalje, možete dati dopuštenje za korištenje Analyticsa i drugim korisnicima. Imate mogućnost postavljanja ciljeva bitnih za vaše poslovanje, a možete ih pratiti u obliku konverzija. Naposljetku, bitno je spojiti vaš Analytics račun sa AdWords računom. Postavljanje Google Analyticsa neće vam oduzeti previše vremena, a korištenje ovog... Saznajte više
Kako vidjeti tko mi posjećuje web stranicu?
Ako vas zanima detaljniji "promet" na vašoj web stranici, najbolji način za analizu vaših posjetitelja je korištenje Google Analyticsa. Google Analytics je jedan od alata koji će besplatno, a vjerodostojno prikazati statističke rezultate vezane uz posjet vašoj web stranici te će vam dati uvid u podatke o posjetiteljima vaše web stranice.

Da bi saznali tko posjećuje vašu web stranicu, prvenstveno se morate ulogirati u Google Analytics, zatim pod Audience tabom odabrati Technology, a nakon toga odabrati Network. Po defaultu, prikazati će vam se dimenzija Service Provider, a ukoliko poduzeće koristi svoju mrežu biti će vidljivo na listi.

Ovaj... Saznajte više
Što je Google Analytics ecommerce?
Google Analytics Ecommerce omogućuje Vam brzi pristup svim transakcijama na vašoj Web stranici. Saznajte više
Što je to A/B testiranje?

 je metoda koja se koristi kako bi se provjerilo da li određena promjena na web stranici može pozitivno utjecati na konverzije. A/B test je sučeljavanje dviju opcija (A i B) između kojih se ne možete odlučiti. Test između opcija A i B za Vas će odraditi korisnici/klijenti te ćete dobiti odgovor koja je od njih bolja, privlačnija tj. koja generira bolji korisnički angažman.

Primjer A/B testiranja je email newsletter te upotreba gotovog email marketing alata MailChimp.

... Saznajte više
Arbona logo

Za besplatno preuzimanje ebookova molimo vas da se registrirate i prijavite.

Prijava / Registracija ovdje
Elena Majer