OnSite optimizacija za tražilice

Objavljeno: 18.12.2014. | 2 minute čitanja

Kako postignut bolje pozicije kod pretraživanja na tražilicama? Jedna od dvije SEO (optimizacija za tražilice) tehnike jest OnSite optimizacija, koja optimizira određenu Web stranicu ili stranice da bi bile bolje rangirane kod pretraživanja. Pomoću OnSite optimizacije mijenja se nekoliko ključnih stvari da bi se ostvario povoljan rezultat te da bi se privuklo ciljane ljude na ciljane lokacije. Uz OnSite optimizaciju postoji još OffSite optimizacija koja je zadužena za poveznice (linkove) i društvene mreže (Facebook, Twitter, Google+ i ostale).
 

Koji su ključni faktori uspjeha optimizacije?

Vrlo važni su i <title> naslovi Web stranice, to su naslovi koji se prikazuju u tražilicama prilikom pretrage i moraju jasno opisivati sadržaj svake stranice i sadržavati njenu glavnu ključnu riječ. Svaka pod stranica mora sadržavati i kratki opis, takav opis zovemo meta description. Također, vrlo važni su i naslovi koji moraju jasno opisivati sadržaj stranice, ne smiju biti predugi (oko 50 znakova s razmacima je maksimum) i moraju sadržavati glavnu ključnu riječ stranice.

Sam sadržaj Web stranice treba biti jedinstven, koristan i zanimljiv za čitanje od strane klijenata. Uz sve ove navedene faktore, mora sadržavati ključne riječi da privuče što više čitatelja. Osim teksta potrebno je dodati i prikladne slike te ih opisati u alt tagu s kratkom rečenicom koja će sadržavati ključne riječi. Često ljudi traže neki proizvod ili uslugu pretražujući slike na tražilici, stoga nije loše da su i Vaše slike tamo dobro pozicionirane.

Potrebna je analiza i ispravak svih URL-ova, to znači da budu jasni, kratki i da sadrže ključne riječi te ne smije sadržavati posebne znakove tipa; š,đ,č,ć,ž…
 

Tri osnovne tehnike za ključne riječi

Jednom kada tražilice pronađu željenu ključnu riječ na nekoj stranici, utvrđuju koje su najvažnije i koje imaju najjače veze jedna s drugom. Zbog toga postoje tri tehnike za optimizaciju ključnih riječi: pozicija, učestalost i udaljenost. Pozicija – ključne riječi stavljaju se na važnim područjima, primjerice; naslovi i u višem dijelu teksta. Učestalost – korištenjem tehnike poput TF-IDF tražilice vjerojatno utvrđuju koliko se ključna riječ pojavljuje u nekom dokumentu u odnosu na količinu teksta te koliko se često pojavljuje u ostalim dokumentima, na temelju određene formule dobiva se TF-IDF rezultat. Udaljenost – riječi i fraze koji su na neki način povezane jedne s drugima često se nalaze u neposrednoj blizini.
 

Linkovi i dodatni sadržaj

Osim glavnog sadržaja stranice, dobro je imati dodatni sadržaj kod stranice, taj dodatni sadržaj mora biti logički povezan i smislen. Tražilice cijene vanjske poveznice na druge web stranice, jer smatra da je dobro korisnike uputiti i prema nekim drugačijim resursima koji su slične tematike.

Elena Majer