Česta pitanja

Optimizacija za tražilice

Što je autoritet domene i kako se računa?

Autoritet domene je ocjena internet tražilica koja predviđa na kojem će se mjestu web stranica organski rangirati na stranici rezultata traženja (SERP-u). Ocjena autoriteta domene kreće se od 1 do 100, s time da što je ocjena veća, to je i veći rang web stranice. 

Kako se izračunava domena stranice?

Autoritet domene može imati numeričku vrijednost od 1 do 100 na logaritamskoj skali. To znači da će web stranica teže doći s ocjene 20 na ocjenu 30, dok će se s ocjene 80 lakše popesti na ocjenu 90. uzdići s 20 na 30 mjesto.

S obzirom na ovu činjenicu,  web stranice s većim autoritetom bi se morale smatrati mnogo autoritativnijima od onih s nižim rangom.

Najvažniji mjerni podaci za autoritet domene

    
  • MozRank: Mjeri ukupnu popularnost web stranice računajući broj i kvalitetu web stranica koje se povezuju s njom.
  • 
  • MozTrust: Usredotočuje se na pouzdanost web stranica koje povezuju web stranicu koja se ocjenjuje. Ako su te stranice pouzdane, na primjer, stranice sveučilišta, velike tvrtke, specijalizirane stranice, gledana stranica ima viši rang.
  • 
  • Profil linkova: Kod profiliranja linkova gleda se na unutarnje i vanjske linkove (poveznice). Web stranica koja povezuje sadržaj uglednih i autoritativnih izvora imat će i dobar profil veze. Kod profiliranja linkova također se gleda na relevantnost Anchor Texta (teksta sidra.
Autoritet domene se svakodnevno mijenja i nikada nije stabilan. 

Gdje možete pronaći autoritet domene?

Mjerni podaci za određivanje autoriteta domene uključeni su u desetke SEO i online marketing platformi diljem weba. 

Možete mjeriti autoritet domene pomoću Open Site Explorera ili MozBara, Mozove besplatne alatne trake za SEO analizu.

Kako možete utjecati na autoritet domene?

Autoritet domene

Za početak bi morali imati jednu stvar na umu. Autoritet domene nije najrelevantnija, tj. absolutna mjera za praćenje prosječne pozicije u rezultatima traženja. 

Kao i sve druge alate trećih strana, trebali bi ga koristiti kao pomoćni alat za praćenje ukupnog napretka u SEO optimizaciji. 

Preporučujemo da se usredotočite na online promet i zadovoljstvo potencijalnih i postojećih klijenata. Kada se oni poboljšavaju, poboljšat će se i autoritet domene.

Uz online promet i zadovoljstvo klijenata, usredotočite se na sljedeće stvari:
    
  • unutarnje veze (internal linking): Poboljšajte navigaciju na web stranici i provjerite je li sav online sadržaj povezan s relevantnim stranicama
  • 
  • relevantnost Anchor teksta: anchor tekst (tekst sidra) trebao bi uključivati ključne riječi i voditi na relevantan online sadržaj.

Zašto se moj autoritet stranice promijenio?

S obzirom na to da se autoritet domene sastoji od više mjernih podataka i izračuna, pronalazak točnog uzroka može biti pravi izazov. Ako se autoritet domene povećao ili smanjio, to može biti radi:
    
  • Profil linkova još nije zabilježen u web indeksu
  • 
  • Web lokacije s najvećim autoritetom doživjele su značajan porast linkova, te su time smanjile autoritativnost stranica
  • 
  • Autoritet domene nalazi se na donjem kraju spektra bodovanja
Ana