CMS ili content management system je softverska aplikacija ili set povezanih programa koji se koriste za kreiranje i upravljanje digitalnim sadržajem. Oni imaju dvije komponente:
Content management application (CMA) - za korisničko kreiranje, modifikaciju i brisanje sadržaja s weba bez potrebe poznavanja HTML-a.
Content delivery application (CDA) - pruža back-end usluge upravljanja sadržajem.
ZNAČAJKE CMS-a
Značajke mogu varirati od pojedinog CMS-a do drugog, no kao najvažnije funkcije gotovo uvijek se spominju indeksiranje, pretraživanje i dohvat sadržaja, format management, kontrola revizije te objavljivanje sadržaja.
Intuitivno indeksiranje, pretraživanje i dohvat sadržaja olakšava pretraživanje sadržaja po raznim atributima kao što su datum objavljivanja, ključne riječi i autor.
Format management pretvara skenirane dokumente u HTML i PDF dokumente.
Revizija omogućuje ažuriranje i uređivanje sadržaja nakon inicijalne objave. Kontrola revizije prati promjene napravljene na dokumentima.
Funkcionalnost objavljivanja ili izdavanja sadržaja omogućuje korištenje templatea i drugih alata za kreiranje i uređivanje sadržaja.
Ostale značajke CMS sustava su:
URL-ovi prilagođeni za SEO,
Integrirana i online pomoć kao što su forumi za rasprave,
Podrška za template,
Admin panel s višejezičnom podrškom,
Minimalni zahtjevi servera...
KAKO ODABRATI PRAVI CMS?
Gotovo da i ne postoji ograničenje broja faktora koje treba uzeti u obzir prilikom donošenja odluke o odabiru CMS-a.
Postoji nekoliko osnovnih funkcionalnosti koje CMS treba imati (npr. jednostavan editor i mogućnosti pretraživanja), no za neke organizacije odabir ovisi o specifičnim zahtjevima. Npr. velike organizacije trebaju u obzir uzeti broj korisnika koji će se služiti CMS-om, ima li CMS višejezičnu podršku, razinu kontrole koje imaju administratori i krajnji korisnici...
Neke od najpoznatijih CMS platformi su:
SharePoint,
Documentum,
M-Files,
Joomla,
WordPress,
Magento,
i mnoge druge.
Za besplatno preuzimanje ebookova molimo vas da se registrirate i prijavite.