Učinkoviti mobilni SEO u 2017. godini: 6 glavnih savjeta

Objavljeno: 01.12.2016. | 4 minute čitanja

Početkom 11. mjeseca ove godine Google je potvrdio vijest o kojoj se već dugo spekulira u tehnološkim krugovima - započinje se sa indeksiranjem mobilnih verzija web-stranica, odnosno osvježavanjem svog mobilnog sadržaja.

Ova testna faza predstavlja prvi korak u promjeni Googleovog fokusa sa desktop sadžaja na mobilni sadržaj.

Tako će se Google u budućnosti primarno fokusirati na mobilni sadržaj pri rangiranju rezultata.

No, što to predstavlja za Vas kao vlasnike ili administratore web-stranica?

Bukvalno, to znači da će informacije o mobilnoj verziji web-stranice (npr. brzina učitavanja, sadržaj, meta tagovi, strukturirani podaci...) određivati i mobilno i desktop rangiranje u Google pretraživanju.

Još se i u 2015. godini pričalo da će mobile-friendly razina web-stranica biti jedan od ključnih faktora Google rangiranja, a važnost i suvremenost mobilnog marketinga ističe se u gotovo svakom marketinškom miksu digitalnog oglašavanja o čemu smo već i pisali na našem blogu.

Uz važnost mobilnog marketinga, spomenuta najava Googleovog indeksiranja mobilnog sadržaja svakako će utjecati na sve vlasnike i administratore da web-stranice i njihov sadržaj prilagode mobilnim uređajima kako bi ostvarili dobre rezultate. Navedeno se posebno ističe ako se u obzir uzme činjenica da se 5 od 9 najvažnijih trendova u internet marketingu izravno odnosi na mobilne uređaje dok su ostali neizravno ali čvrsto povezani također sa smartphoneima i ostalim mobilnim uređajima.

U nastavku donosimo 6 koraka za optimizaciju Vaše mobilne web-stranice, a s ciljem ostvarivanja uspješnog rangiranja u rezultatima mobilnog pretraživanja.


1. KORISTITE MOBILE-FRIENDLY TEST

Googleov mobile-friendly test u obzir uzima kriterije kao što je viewport konfiguracija (kotrolira kako se web-stranica prikazuje na mobilnim uređajima), korištenje plugina te veličinu teksta i elemenata na koje se može kliknuti. Najjednostavniji i besplatan način za provođenje testa je WebSite Auditor. Ako se svi faktori u rezultatima testa imaju satus Correct, Google smatra da je user-experience Vaše web-stranica zadovoljavajući. Ako se pak kod nekog faktora pojavi status Error ili Warning, alat nudi preporuku kako ispraviti taj nedostatak.


2. PROVEDITE ISTRAŽIVANJE KLJUČNIH RIJEČI ZA MOBILNE UREĐAJE

Ključne riječ koje korisnici koriste za pretraživanje razlikuju se kod mobilnih i desktop pretraživanja. Odličan početak za istraživanje je pregledati Vašu Search Console statistiku. Iz ovog izvještaja možete dobiti ideje za ključne riječi koje se često pretražuju na mobilnim uređajima. Napravite listu ključnih riječi pomoću tog izvještaja te nakon toga iskoristite Rank Tracker kako bi dobili pregled dodatnih vrijednih mobilnih upita.

3. OBRATITE PAŽNJU NA AMP

AMP (Accelerated Mobile Pages) je inicijativa koju je pokrenuo Google s ciljem stvaranja brže verzije mobilnog weba. To se želi ostvariti kroz novi način stvaranja web sadržaja za mobilne uređaje koji rezultira jednostavnijom verzijom HTML-a. Osim poboljšanja rangiranja web-stranice, postoje drugi korisni razlozi zašto bi se trebali okrenuti AMP-u:
 

  • poboljšanje korisničkog iskustva kroz veću brzinu učitavanja
  • više klikova iz rezultata pretraživanja

4. FOKUSIRAJTE SE NA LOKACIJU

Utjecaj lokacije na kojoj se korisnik koji pretražuje nalazi iznimno je važan za rezultate pretraživanja, a posebno je značajan za mobilna pretraživanja. Zbog toga je ispravno postavljanje Vaše web-stranice presudno za mobilni SEO, pogotovo ako vodite lokalno poduzeće. Neki od glavnih faktora na koje morate obratiti pozornost je:
 

  • Google My Business Page
  • recenzije korisnika kao možda čak i najvažniji faktor rangiranja kod Googleovog algoritma
  • količina slika koje imate na web-stranici (što više to bolje)
  • konzistentnost NAP (name, adress, phone number) informacija ključne su za mobilno pretraživanje stoga ih svakako uključite u Vaš mobilni sadržaj uz vrstu poduzeća i lokaciju
  • Schema markup kod koji se stavlja na web-stranicu kako bi se pomoglo tražilicama da pruže korisnicima informativnije rezultate.

5. REDOVITO PRATITE MOBILNO RANGIRANJE

Kako bi vidjeli efekte SEO optimizacije Vaše mobilne web-stranice pratite svoj mobilni rang pomoću Rank Trackera.

6. IZBJEGAVAJTE UOBIČAJENE SEO POGREŠKE

Neke od najčešćih i najuobičajenijih SEO pogrešaka na koje posebno morate obratiti pozornost su sljedeće:

 

  • blokirani JavaScript, CSS i slike
  • sadržaj koji se ne može izvoditi
  • pop-upovi koje je teško ugasiti
  • spore mobilne web-stranice
  • pogrešni redirectovi
  • 404 greške samo za mobilne uređaje
  • nerelevantni cross-linkovi

Sve to nameće zaključak da će u 2017. godini mobilna web-stranica bez grešaka i nedostataka biti nužan uvjet za uspješan nastup na velikom tržšitu digitalnog oglašavanja.

Više od 50% pretraživanja ostvaruje se preko mobilnih uređaja, a sa ispravnim mobilnim SEO-om možete udvostručiti Vaš organski promet, a time i povećati prodaju. To je posebico važno u awareness fazi customer journeya u kojoj korisnik još uvijek istražuje problem i izazove s kojima se suočuje.

Arbonin tim ima višegodišnje iskustvo u SEO optimizaciji stoga se za sve dodatne informacije obratite preko maila ili preko kontakt obrasca na našem webu.

Arbona kontakt

Podijeli na:
Koje su organske pozicije, a koje plaćene?
Kada tražilica vrati rezultate pretraživanja, daje nam dvije vrste rezultata: organski i plaćeni. Organski rezultati su oni rezultati koji se najviše podudaraju s upitom korisnika, tj. najrelevantniji su. Ovdje je najvažniji SEO. Plaćeni rezultati su u osnovi oglasi, tj. plaćanje za prikazivanja web stranica za određene ključne riječi. 



Osim ako ste jedan od 19% korisnika koji koriste Bing ili Yahoo, svi mi tražimo odgovore na istom mjestu.



Google predstavlja dva potpuno različita, ali jednako vrijedna izvora prometa za sva poslovanja:

Metode za prikupljanje online prometa iz spomenutih izvora su (SEO) i ... Saznajte više
Što je response rate i response time na Facebook stranici?
Stopa odgovaranja na Facebook stranici (response rate) i vrijeme odaziva (response time) prikazuju koliko brzo i dosljedno upravljate Facebook stranicom. Ako imate visoku brzinu odgovora i brzo vrijeme odziva, korisnici koji posjete vašu FB stranicu će vidjeti bedž “Very responsive to messages”.


Zamislite ovaj scenarij: 

Večerate i osoba (nazovimo je Marko) pored vas vam postavlja pitanje. Ne odgovarate i samo nastavljate jesti. Marko ponovno postavlja pitanje misleći da ga možda niste čuli. I ponovno tišina. 

Kako mislite da se Marko osjeća? Nevjerojatno frustrirano i iživcirano u toliko mjeri da će mu svaki put kad vas se... Saznajte više
Kako postaviti oglas na Google?
Ovisno o načinu na koji strukturirate svoj račun za Google oglase, takvu ćete imati kontrolu nad time kada i kako će se Google oglasi prkazivati. Prvo je potrebno otvoriti Google Ads račun. Nakon toga kreirate kampanju koja se sastoji od više grupa oglasa. Bitno je odrediti budžet koji ste spremni potrošiti te ključne riječi za koje želite da se Google oglasi prikazuju.

Jednostavno rečeno, način na koji strukturirate svoj račun za Google oglase nad prikazivanjem oglasa. 

Imajte na umu da će dobro strukturirani račun:


Prije postavljanja i pokretanja Google oglasa važno je razumjeti... Saznajte više
Što su rich snippeti i zašto bi ih trebali upotrebljavati
Rich snippeti su posebni rezultati u Google rezultatima pretraživanja. Oni uključuju dodatne informacije koje nisu pohranjene . Rich snippeti se pohranjuju kao strukturirani podaci u izvornom kodu pomoću posebnih oznaka (markups).



Sigurno ste čuli za rich snippete, no znate li što su? Jesu li važni? Možete li ih i vi koristiti? Postoji li veza između njih i SEO-a? To su zaista dobra pitanja koja zaslužuju i odgovore.

Rich snippeti ili po našem hrvatskom prijevodu bogati isječci, su (rezultatima pretraživanja na tražilici) koji izgledaju drugačije od tipičnih rezultata pretraživanja. Oni uz uobičajenu strukturu rezultata pretraživanja... Saznajte više
Nofollow i follow linkovi: koja je razlika?
Nofollow linkovi su linkovi s HTML oznakom rel=”nofollow”. Oznaka nofollow govori Googleu i ostalim tražilicama da ignoriraju taj link (vezu). Nofollow linkovi ne prenose postojeći PageRank stranice na druge stranice. Također se nofollow linkovi ne indeksiraju od strane Googlea.

Jedina između nofollow i follow linkova je da nofollow link u sebi ima oznaku rel=”nofollow”.

<a href=”https://www.arbona.hr/blog/10”>
<a href=”https://www.arbona.hr/blog/10” rel=”nofollow”>

između nofollow i follow linkova jer na obadva mogu kliknuti, duplicirati, dijeliti i koristiti se na sve načine na koje se uobičajen link može koristiti.

Međutim, kada je riječ o između nofollow i follow linkova.
... Saznajte više
Što su to uvidi u dražbu (Auction Insights) u Google Adsu?
........... Saznajte više
Kako se može ciljati na Facebooku?
Ciljati (eng. target) publiku za Facebook oglase može se na nekoliko načina. Na primjer, može se stvoriti prilagođena publika koju određujemo prema određenim postojećim informacijama, prema lokaciji, dobu, spolu, jeziku, prema poveznicama s drugim korisnicima i slično.  Saznajte više
Kako napraviti koristan newsletter?
E-mail marketing postaje jedan od najvažnijih marketinških kanala. Newsletter je pomoću kojeg možete doći do i stvoriti prijateljsku vezu dijeleći s njima informativne, edukativne pa i prodajne e-mail sadržaje. 



Sve popularniji način oglašavanja je oglašavanje putem newslettera jer se na potencijalnog klijenta prezentirajući mu konkretan proizvod. 

Isto tako: Kako bi newsletter dao željeni rezultat važno je znati Pitanje koje se ovdje postavlja je očito - kakav treba biti newsletter da dovede nove kupce i pomogne vam u ostvarivanju prihoda? 

Kome šaljete newsletter? Mlađoj publici? Starijoj? Važno je znati kojim ćete... Saznajte više
Zašto Google mijenja moj meta opis?
Kada Google odluči zamijeniti postojeći meta opis ili title tag sa svojom tekstualnom verzijom, to obično znači da je Google procijenio da sa svojim meta opisom ili title tagom niste ponudili ništa korisno za čitatelja. Meta opis ili title tag može biti preoptimiziran, pretrpan ključnim riječima, predugačak, prekratak ili nije relevantan sa sadržajem na stranici. 



Surova činjenica je ovakva:
No, kako to biva s Googleom, ovo također Google s vremena na vrijeme Evo nekoliko primjera:



U Googleu smo pretraživali pojam

Google je izbacio naš rezultat s ovim meta opisom:
... Saznajte više
Koliko ključnih riječi moram imati u Google Ads grupama?
Kada je riječ o Google Ads kampanjama, tipičan odgovor za broj ključnih riječi unutar jedne grupe oglasa je i nikako Morate imati na umu da je ova informacija samo smjernica i nije urezana u kamen. Na kraju dana je najvažnija stvar da su ključne riječi u svakoj grupi oglasa usko povezane jedna s drugom tako da možete stvoriti što specifičniji tekst oglasa. 



Postoji mnogo čimbenika koji utječu na to koliko ćete u jednoj grupi oglasa imati ključnih riječi. Broj potrebnih ključnih riječi će se razlikovati od svakog oglašivača pa je važno imati predodžbu o tome što... Saznajte više
Što predstavlja Googleov mobile first indexing?
Mobile first indexing je Googleov novi način indeksiranja stranica koji je svjetlo dana ugledao Google sada tijekom indeksiranja web mjestaweb mjesta i prema njoj određuje njezin rang u rezultatima pretraživanja. Dakle, možemo zaključiti da će web mjesta bez optimizirane mobilne verzije dobiti nisku ocjenu od strane Googlea i da će tako teško stvoriti konkurenciju u online svijetu.

Google se odlučio za zato što sve više pretraživanja dolazi iz mobilnih uređaja te zbog toga što želi pružiti što

Mobile first indexing radi upravo po principu iz samog naziva - “prvo indeksirana mobilna verzija web mjesta”. Dakle, ovaj... Saznajte više
Što je impression share u Google Adsu?
Impression Share u Google Adsu (IS) označuje udio pojavljivanja oglasa. Udio pojavljivanja je postotak pojavljivanja koje Google oglasi ostvare u usporedbi s ukupnim brojem mogućih pojavljivanja koji bi ti isti oglasi mogli ostvariti. Podatak je dostupan na razini ključne riječi, grupe oglasa i kampanje. 



je vitalni mjerni podatak koji često ostaje neprimijećen kada se promatra cjelokupni uspjeh i izvedba Google kampanje. Naime, ovaj je mjerni podatak dobar način za dobivanje uvida u to  odlučite li nešto popraviti unutar kampanje. Na primjer:
Također, udio pojavljivanja govori o:

Kada ste u... Saznajte više
Retargeting i remarketing - je li to isto?
Retargeting (ponovljeno ciljanje) se najčešće odnosi na plaćene oglase koji ciljaju online korisnike koji su na određeni način stupili u interakciju s vašim web mjestom. Remarketing (ponovljeni marketing) se većinom odnosi na e-mail kampanje koje žele ponovno angažirati klijente/kupce (podsjetnik da je korisnik ostavio nešto u košarici, strategije upsella i cross-sella, upoznavanje s novom promocijom na temelju dosadašnje aktivnosti korisnika).



Možda dobivate mnogo online prometa (što je sjajno), no to ne znači da ćete dobiti toliko konverzija. 

Surova je realnost da će se kod prve posjete web stranici samo Taj se broj može činiti iznenađujuće... Saznajte više
Što je AMP? Je li potreban za web stranicu?
je ustvari osiromašeni HTML koji pridonosi smanjenju veličine stranice što utječe i na vrijeme učitavanja web stranice. Cilj mu je ubrzavanje učitavanja web stranica na mobilnim uređajima tako da koristi manje procesorske snage i manje internet podataka. 



Ako ste ikada nešto guglali na mobitelu (što ne sumnjamo), sigurno ste našli na

AMP je (korisničko sučelje otvorenog koda) kojeg je razvio Google u suradnji s Twitterom s ciljem bržeg i boljeg korisničkog iskustva na mobilnim stranicama.  

AMP stranice su zapravo s HTML-om i pojednostavljenim CSS kodom. Upravo se zbog toga na svakoj... Saznajte više
Alt text vs Title text vs File name slike: koja je razlika
Alt text se koristi u slučajevima kada se fotografija ne prikazuje, odnosno kada je korisnik ne može ili ne želi vidjeti. Title text nije bitan za SEO, a služi za dodatni opis fotografije. File name je naziv datoteke (fotografije) i preporučuje se koristiti 3-8 ključnih riječi u njegovom kreiranju. 



U ovo tri rečenice opisali smo tri pojma iz naslova i njihovu ulogu kod postavljanja fotografija na web. U daljnjem tekstu ćemo ih dodatno razraditi i nadamo se odgovoriti na vaša eventualna pitanja.

jedan je od najjednostavnijih načina poboljšanja korisničkog iskustva.

U ovom tekstu... Saznajte više
Top 8 prednosti oglašavanja na YouTube kanalu
Oglašavanje na YouTube kanalu putem Google Adsa otvara brojne mogućnosti. YouTube promotivni videozapisi se ne usredotočuju na samu prodaju (kao što je to slučaj kod Search oglasa), već im je cilj privući korisnike, zabaviti ih i na inovativan način promovirati proizvode i/ili usluge. 



Prema Alexi, YouTube je na internetu, odmah nakon Googlea. Za one koji ne znaju, Alexa je online tvrtka (podružnica Amazona) koja rangira web stranice i ostali online sadržaj prema ukupnoj online posjećenosti.

Na ovoj platformi korisnici mogu postavljati, pregledavati i ocjenjivati videozapise, pa želite li u trenutku njihova pretraživanja i pregledavanja... Saznajte više
Kako optimizirati slike za web stranicu?
Od srpnja 2018. godine brzina učitavanja web stranice za Google je postala još bitnija. Kako bi SEO rezultat i pozicija na SERP bila viša, ubrzajte učitavanje stranice. Jedan od glavnih krivaca za sporije učitavanje mogu biti neoptimizirane slike. Optimizacija fotografije uključuje odgovarajući format, dimenzije, naziv i Alt tekst.



Njihov utjecaj na brzinu web stranice je ogroman. Srećom, postoje besplatni, online alati. Postoje te alati za smanjivanje veličine/rezolucije. Doslovno, upišite u Google: “convert pdf to jpg” ili “resize jpg” i imate ono što vam treba. 

E sada, smanjivanjem veličine datoteke - slika gubi na kvaliteti.... Saznajte više
Marketing na društvenim mrežama za poslovnjake
Svi ili velika većina vaših korisnika ima barem jedan profil na nekoj od društvenih mreža. Ako je vaše poslovanje jako dobro funkcioniralo u doba televizije, billboarda i plakata - nema razloga da vam ne ide u vrijeme društvenih mreža. Sastavite strategiju oglašavanja i pričajte priču koju će voljeti. 



Nećemo uopće trošiti vaše vrijeme na objašnjavanje važnosti društvenih mreža u poslovnom sektoru. 

Možemo samo zaključiti kako su . Ako želite ostvariti kontakt s kupcima, klijentima i partnerima ili održavati postojeće odnose - aktivan profil na društvenim mrežama je nužan.

Ako mislite kako je vaše poslovanje specifično... Saznajte više
Liste posjetitelja za remarketing u Google Analyticsima
Google Analytics nudi mogućnost . Dinamički remarketing omogućava prikazivanje oglasa onim  korisnicima koji su posjetili vašu web stranicu. Tako možete koje ih zanimaju i koje su klikali.



Ovo je sažetak najbitnijih značajki listi posjetitelja za dinamički remarketing koje omogućuje Google Analytics. Ako ste htjeli brzo i jednostavno objašnjenje ili ste tražili definiciju koju ćete koristiti u svom izlaganju, to će biti dovoljno. 

Za sve vas koji želite razumjeti kako stvarno funkcionira proces kreiranja listi, kakve one mogu biti i saznati korisne savjete, nastavite čitati. 

Google Analytics je . Možete vidjeti , kolika je ,... Saznajte više
Što je CTR ili Click Through Rate?
CTR ili Click Through Rate je važna metrika u digitalnom marketingu. CTR je postotak koji pokazuje koliko je puta oglas zavrijedio klik u odnosu na ukupan broj prikaza. CTR Matematički možemo prikazati kao Klikovi/Prikazi * 100.


Digitalni marketing je velika prekretnica u svijetu promocija jer je prvi kanal koji omogućuje precizno praćenja ROI-a. Prije pojave alata za internet marketing nitko nije moga izračunati koliki je npr. CTR nekog novinskog oglasa. 

Upravo to je bitan podatak kako bi mogli izračunati koliko ljudi je na osnovu vašeg oglasa poduzelo željenu radnju. 

Mogli smo znati koliko kupona... Saznajte više
6 savjeta za pisanje dobrog newsletter subject linea
Newsletter subject line (naslov emaila) treba biti napisan tako da korisniku jasno govori što može očekivati unutar maila. Potrebno je u 35 - 50 znakova (ili manje) zainteresirati primatelja. Pokušajte se obratiti primatelju osobno, kada god je to moguće. Emotikoni su dobro došli, ali nemojte pretjerivati.

Dan se po jutru poznaje, odijelo čini čovjeka, a dobar newsletter uspješniji je s kvalitetno napisanim subject lineom (naslovom emaila).

Kada pišemo subject line i na temelju tih nekoliko desetaka znakova donosi odluku. Ako se odluči otvoriti email imate mogućnost daljnje komunikacije. U suprotnom bilježite samo još jednu propuštenu priliku. 

... Saznajte više
Razlika između search i display Google Ads oglasa
Search oglasi su tekstualni oglasi koji se prikazuju zajedno s rezultatima pretraživanja. Pretraživanjem određenog pojma Google će vam ponuditi i oglas koji je relevantan za postavljeni upit. Display ili slikovni oglasi će se prikazivati na stranicama koje koriste AdSense i sadržajno su povezane s onim što oglašavate. 



Tako nam često javlja o novostima vezanim za , novim SEO praksama i drukčijim algoritmima pretraživanja sadržaja web stranica.

Iako jednom postavljen search ili display oglas izgleda trivijalno, samo postavljanje nikako nije beznačajno. Samo , pa je zato najbolje da taj posao prepustite drugima.

Prva pogreška koju... Saznajte više
Povećajte broj vaših Instagram pratitelja

Povećajte broj sljedbenika na Instagramu tako što ćete svakog dana objavljivati kvalitetan sadržaj, videozapise, emitiranje uživo i Instagram priče. Uglavnom, budite kreativni! Istražite relevantne, popularne hashtagove i dodajte lokaciju na svaki vaš post. Podijelite Instagram objave na Facebooku i . Takve objave na Facebooku postižu 25% više reakcija i komentara.
 


Instagram algoritam određuje koje će se objave prikazati na feedu i u kojem redoslijedu će ih prikazati. Zato je jedan od bitnijih faktora u određivanju poretka i odabiru objava konzistentnost objavljivanja sadržaja. 

Ako , Instagram algoritam će se pobrinuti... Saznajte više

Na kojim društvenim mrežama se oglašavati?
Instagram je bolja opcija ako se oglašavate u fitness ili modnoj industriji. Facebook će donijeti bolje rezultate trgovini s alatima ili brandu dječje hrane. YouTube oglašavanje je zbog svoje prirode i raznolikosti sadržaja jednako dobar za oglašavanje lijepog kardigana i praktične udarne bušilice.



je, bez premca, . Ovu društvenu mrežu koristi . Da, svaki dan, dva milijun Hrvata. 

Facebook je zapravo moderna verzija starogrčkih agora. To je mjesto gdje se pojedinci okupe kako bi čitali tuđe stavove i iznosili svoje, saznali što ima novog kod prijatelja, lajkali fotografije i još mnogo toga.... Saznajte više
Kada slati newsletter?
Sudeći prema rezultatima istraživanja , dok je najbolje vrijeme za slanje newslettera. Newsletteri su savršen marketinški alat za direktnu komunikaciju nadolazećih događaja, akcija i posebnih ponuda.




Ako je suditi prema istraživanjima, utorak je zasigurno najbolji dan za slanje newslettera. Utorkom se najviše njih i otvori... ili ipak ne? 

Srijeda se također spominje u ovom kontekstu. Srijeda u više izvora stoji kao drugi ili treći najbolji dan za slanje. 

Poslovni ciljevi različitih brendova, poduzeća i pojedinaca su različiti. Pa  

Vlasnik agencije za prodaju karata će najvjerojatnije subotom i nedjeljom zabilježiti najviše... Saznajte više
Što je landing stranica?
je web stranica na koju online korisnici “slete” i po prvi se puta susretnu s njom. U ovom se slučaju može raditi o naslovnoj stranici, određenom blogu, stranici za kontakt ili o posebnoj kreiranoj stranici za poduzimanje određene akcije (preuzimanje online sadržaja, ispunjavanje anketa, kupnja proizvoda, i slično).




Razjasnimo odmah jednu stvar. Ako plaćenim Google Ads oglasima, ili usmjeravate online promet na početnu stranicu - online marketing radite pogrešno. Naime, konverzija posjetitelja događa se na landing stranicama. 

Početna stranica je ulaz, tj. središte vaše web stranice. Na njoj se nalaze... Saznajte više
Optimizacija Facebook oglasa: Link Clicks ili Landing Page Views?
Optimizacija Facebook oglasa prema Link klikovima i prema pogledima na odredišnu stranicu dostupna je jedino za Traffic kampanju. Landing Page View optimizacija znači da Facebook korisnik mora kliknuti na Facebook oglas i doći na odredišnu stranicu, dok Link Click optimizacija znači da Facebook korisnik samo mora kliknuti na link.


Kao što je svima jasno, i najsitnije podatke o Kako bi ih obradio što brže i kvalitetnije, (strojno učenje), koje otključava nevjerojatan potencijal za oglašavanje. 

Upravo zbog tog strojnog učenja, Facebook može optimizirati oglase. On pomoću skuplja podatke o korisničkom ponašanju nakon... Saznajte više
Što je Facebook Pixel i čemu služi?

Facebook Pixel je analitički alat koji . Sastoji se od koda koji se mora dodati na web stranicu. Nakon što je dodan, on mjeri izvedbu te prati interakciju svakog posjetitelja na vašoj web stranici. 

Facebook Pixel se aktivira svakog puta kada posjetitelj s Facebooka dođe na vašu web stranicu i te S obzirom na to da Pixel prati Facebook korisnike, Pixel vrlo lako možete upotrijebiti za r i za detaljniji uvid u samo ponašanje online korisnika tijekom njihove posjete web stranici. 

Tako možete:

 


... Saznajte više
Kako smanjiti bounce rate s web stranica?
Bounce rate je stopa odskakanja s web stranice. Drugim riječima, Bounce rate predstavlja postotak dolaska online korisnika na vašu web stranicu i odlazak s iste bez ikakve aktivnosti na njoj.

Kada web stranica ima manji Bounce rate to predstavlja jaču vezu s korisnikom, Visoka stopa apuštanja početne ili bilo koje odredišne web stranice znak je , što na kraju cijele ove priče nikom nije u interesu. Ni online korisniku, ni vama.

Evo tri najpopularnija načina za smanjenje stope odskakanja.

Prvo što bi se morali zapitati je i tko će željeti čitati . 

... Saznajte više
Kako pronaći ideje za pisanje poslovnog bloga?
Poslovni blog je online članak koji tvrtkama može pomoći u raznim segmentima. Na primjer, može , može izgraditi povećati i može pozitivno utjecati na i na

Pravo pitanje za svaku tvrtku je o čemu pisati i kako pisati blogove. Morate li biti striktno poslovni i ozbiljni ili pak ležerni i prijateljski nastrojen? 

Ako ćemo iskreno - citiranje zakonskih članaka i stručnih termina može interesirati jedino vaše kolege stručnjake koji će razumjeti vaš hijeroglifski jezik, a ostali (oni zbog kojih i pišete blogove), će vas zaobilaziti u velikom luku. 

Ton koji će... Saznajte više
Što su to neispravne poveznice (broken links)? Utječu li negativno na web stranicu?
Slomljeni linkovi (broken links), su Neki od razloga zašto određene poveznice ne rade su da web stranica , da je web stranica bez dodavanja 301 preusmjerenja ili je


Bez obzira koga krivili (sebe ili online korisnike i njihove tipfelere), neispravne poveznice su uzrokovane pogreškama koje uključuju:
neki link ne funkcionira jednako je važno kao i Očigledan razlog je da ako znate zašto određeni link ne radi, znat ćete ga popraviti!

Kada online korisnik klikne na neispravnu vezu, pojavit će mu se ona ili neka druga stranica koja objašnjava... Saznajte više
Instagram oglašavanje u Hrvatskoj: ima li smisla?
Instagram je mobilna aplikacija stvorena 2010. godine. Kao i većina društvenim mreža danas, Instagram no samo za poslovne korisnike. S obzirom na to da je u Hrvatskoj sve više i više Instagram korisnika, oglašavanje na Instagramu je sve više traženo.

 

 


Instagram je trenutno najpopularnijakoja omogućuje korisnicima diljem svijeta dijeljenje svojih doživljaja s prijateljima.

U veoma kratkom vremenu je zauzeo društvenih mreža u Hrvatskoj, dok se na prvom mjestu još uvijek drži Facebook. 

bilo je u svibnju 2017. godine, kada je s 390.000 korisnika početkom 2017. došao na... Saznajte više
Treba li mi SEO optimizacija web stranice?
SEO ili optimizacija za tražilice je kontinuirani proces u kojem određenim tehnikama U tom slučaju potrebno je istražiti prema kojima se želite rangirati, implementirati bolju O i još mnogo toga. S kvalitetnom SEO optimizacijom, možete povećati ot i uvelike poboljšati korisničko iskustvo.

 

Kako se tehnologija tako se mijenja i način na koji korisnici pretražuju poslovanja online. Sve više i više ljudi pretražuje internet preko i sve samo da bi unutar svojeg lokalnog područja.

Mnoga istraživanja pokazuju da čak rezultata pretraživanja. Isto tako, mnoga istraživanja pokazuju da prije... Saznajte više
Što je to Content marketing?
Content marketing je stvaranja i distribucije vrijednog, relevantnog i dosljednog online sadržaja koji će privući i pridobiti jasno definiranu publiku s - kupnja proizvoda ili usluga, pridobivanje novih newsletter pretplatnika i što je najvažnije, dobivanje lojalnih klijenata. 

Već ste mnogo puta čuli za pojam Content marketing, no vi i dalje ne znate što to točno znači, a previše vam je neugodno pitati nekoga. Čestitamo, ovaj članak je kao stvoren za vas!

Content marketing svodi se na

Drugim riječima, to je marketing kroz kojeg poslovanja razmjenjuju koje će u konačnici čitateljima dati određenu... Saznajte više
Kako napisati SEO friendly blog?
SEO optimizacija nevjerojatno je bitna za marketing stručnjake. Optimizacijom web stranica, uključujući i blogova, činite web stranicu vidljivijom za online korisnike. Online korisnici unose ključne riječi povezane s vašim proizvodom ili uslugom, nakon čega se s obzirom na pojavljuju rezultati u Google pretraživanjima. 

Googleov je algoritam i više nego lukav. Osim što se non-stop mijenja, iz tjedna u tjedan stvara nove kriterije za . No, ono što je Googleu najbitnije i ono što se još nijednom nije promijenilo je

Evo nekoliko smjernica za pisanje SEO friendly bloga :)


Optimizacija blogova ... Saznajte više
Utječe li brzina web stranice na Googleov Quality Score?
je Googleova procjena kvalitete Veća ocjena kvalitete može utjecati na nižu cijenu licitacija i na bolju poziciju oglasa. Za što bolje korisničko iskustvo uvelike utječe i . Do prije morali smo paziti samo na desktop učitavanja no od sredine ove godine morat ćemo pripaziti i na učitavanje stranica na mobilnim zaslonima.


Google je sredinom srpnja najavio velike promjene u vezi faktora koji utječu na mobilno rangiranje.

Iako je brzina otvaranja web stranice bila uvijek jedan od faktora u određivanju organskog rangiranja i AdWordsove ocjene kvalitete (Quality Score), Google je odlučio da... Saznajte više
Kako povezati Google AdWords i Google Analytics račun
Google AdWords odličan je alat koji daje kao što su potrošeni budžet, broj klikova, broj pojavljivanja i broj konverzija. Povezivanjem Google AdWordsa s Google Analyticsom možete saznati što se i kako su korisnici stupili u interakciju s vašom stranicom. To su sva bitna saznanja za

Iako Google AdWords nudi hrpu uvida u samu uspješnost oglasa, ide korak dalje i daje nam podatke vezane uz na web stranici i landing stranicama.

Tako možete saznati: Analyticsi također mogu identificirati cijeli (put korisnika) i sve korake koje je korisnik odlučio... Saznajte više
Može li se oglašavati preko AdWordsa bez stranice?
Iako nemate web stranicu, Google AdWords nudi mogućnost online oglašavanja putem kojeg će posjetitelji klikom na oglas doći na ili posebno kreiranu . AdWords Express je opcija izričito stvorena za mala poduzeća i oglašivače koji se po


Pokretanje vlastite tvrtke nikada nije bio niti će biti lak podvig. Pogotovo ako ste početnik i ako sa svim zadacima i znanjem koje bi jedan poduzetnik morao imati u malom prstu.

Usporedno s time, morate se pozabaviti dobavljačima, financijama, upravljati timom i planirati strategiju rasta tvrtke. Da ne spominjemo kako se još k tome morate... Saznajte više
Što je Google AdWords certifikat?
Google AdWords certifikat je koja dokazuje da je pojedinac prošao osnove i napredne aspekte Google AdWordsa. Google AdWords certifikat znači da vas Google prepoznaje kao Certifikat možete zaraditi putem Googleovog online programa za obuku nazvanog (Akademija za oglase).


Kako bi zaslužili certifikaciju, morate biti član Google Partnersa. Neke od prednosti dobivanja certifikata su:

Kreiranjem računa na Akademiji za oglase (Academy for Ads), dobit ćete pristup za različita područja u AdWords oglašavanju.

Kako bi postali certificirani, za početak ispit, tj. osnove i dodatni ispit prema želji:... Saznajte više
Česta pitanja? Zašto bi ih trebali imati na web stranici?
Stranica česta pitanja ili FAQ stranica online posjetitelja, kupaca i klijenata. Stranicu čestih pitanja potrebno je r jer pomoću nje, korisnici mogu doći do zanimljivih i korisnih informacija, a vama će uštedjeti vrijeme rezervirano na korisničku podršku i odgovaranje na mailove.


Odgovor: Za odgovaranje često postavljenih pitanja o vašem poslovanju.

Zapravo, ovaj odgovor je samo jedan mali dio pozitivnog potencijala stranice s čestim pitanjima.

FAQ sekcija može biti :

Stranica čestih pitanja je dio web stranice koja se bavi

Veoma se razlikuje od stranice "O nama"... Saznajte više
Arbona logo

Za besplatno preuzimanje ebookova molimo vas da se registrirate i prijavite.

Prijava / Registracija ovdje
Koje su organske pozicije, a koje plaćene?
Kada tražilica vrati rezultate pretraživanja, daje nam dvije vrste rezultata: organski i plaćeni. Organski rezultati su oni rezultati koji se najviše podudaraju s upitom korisnika, tj. najrelevantniji su. Ovdje je najvažniji SEO. Plaćeni rezultati su u osnovi oglasi, tj. plaćanje za prikazivanja web stranica za određene ključne riječi. 



Osim ako ste jedan od 19% korisnika koji koriste Bing ili Yahoo, svi mi tražimo odgovore na istom mjestu.



Google predstavlja dva potpuno različita, ali jednako vrijedna izvora prometa za sva poslovanja:

Metode za prikupljanje online prometa iz spomenutih izvora su (SEO) i ... Saznajte više
Što je response rate i response time na Facebook stranici?
Stopa odgovaranja na Facebook stranici (response rate) i vrijeme odaziva (response time) prikazuju koliko brzo i dosljedno upravljate Facebook stranicom. Ako imate visoku brzinu odgovora i brzo vrijeme odziva, korisnici koji posjete vašu FB stranicu će vidjeti bedž “Very responsive to messages”.


Zamislite ovaj scenarij: 

Večerate i osoba (nazovimo je Marko) pored vas vam postavlja pitanje. Ne odgovarate i samo nastavljate jesti. Marko ponovno postavlja pitanje misleći da ga možda niste čuli. I ponovno tišina. 

Kako mislite da se Marko osjeća? Nevjerojatno frustrirano i iživcirano u toliko mjeri da će mu svaki put kad vas se... Saznajte više
Kako postaviti oglas na Google?
Ovisno o načinu na koji strukturirate svoj račun za Google oglase, takvu ćete imati kontrolu nad time kada i kako će se Google oglasi prkazivati. Prvo je potrebno otvoriti Google Ads račun. Nakon toga kreirate kampanju koja se sastoji od više grupa oglasa. Bitno je odrediti budžet koji ste spremni potrošiti te ključne riječi za koje želite da se Google oglasi prikazuju.

Jednostavno rečeno, način na koji strukturirate svoj račun za Google oglase nad prikazivanjem oglasa. 

Imajte na umu da će dobro strukturirani račun:


Prije postavljanja i pokretanja Google oglasa važno je razumjeti... Saznajte više
Što su rich snippeti i zašto bi ih trebali upotrebljavati
Rich snippeti su posebni rezultati u Google rezultatima pretraživanja. Oni uključuju dodatne informacije koje nisu pohranjene . Rich snippeti se pohranjuju kao strukturirani podaci u izvornom kodu pomoću posebnih oznaka (markups).



Sigurno ste čuli za rich snippete, no znate li što su? Jesu li važni? Možete li ih i vi koristiti? Postoji li veza između njih i SEO-a? To su zaista dobra pitanja koja zaslužuju i odgovore.

Rich snippeti ili po našem hrvatskom prijevodu bogati isječci, su (rezultatima pretraživanja na tražilici) koji izgledaju drugačije od tipičnih rezultata pretraživanja. Oni uz uobičajenu strukturu rezultata pretraživanja... Saznajte više
Nofollow i follow linkovi: koja je razlika?
Nofollow linkovi su linkovi s HTML oznakom rel=”nofollow”. Oznaka nofollow govori Googleu i ostalim tražilicama da ignoriraju taj link (vezu). Nofollow linkovi ne prenose postojeći PageRank stranice na druge stranice. Također se nofollow linkovi ne indeksiraju od strane Googlea.

Jedina između nofollow i follow linkova je da nofollow link u sebi ima oznaku rel=”nofollow”.

<a href=”https://www.arbona.hr/blog/10”>
<a href=”https://www.arbona.hr/blog/10” rel=”nofollow”>

između nofollow i follow linkova jer na obadva mogu kliknuti, duplicirati, dijeliti i koristiti se na sve načine na koje se uobičajen link može koristiti.

Međutim, kada je riječ o između nofollow i follow linkova.
... Saznajte više
Što su to uvidi u dražbu (Auction Insights) u Google Adsu?
........... Saznajte više
Kako se može ciljati na Facebooku?
Ciljati (eng. target) publiku za Facebook oglase može se na nekoliko načina. Na primjer, može se stvoriti prilagođena publika koju određujemo prema određenim postojećim informacijama, prema lokaciji, dobu, spolu, jeziku, prema poveznicama s drugim korisnicima i slično.  Saznajte više
Kako napraviti koristan newsletter?
E-mail marketing postaje jedan od najvažnijih marketinških kanala. Newsletter je pomoću kojeg možete doći do i stvoriti prijateljsku vezu dijeleći s njima informativne, edukativne pa i prodajne e-mail sadržaje. 



Sve popularniji način oglašavanja je oglašavanje putem newslettera jer se na potencijalnog klijenta prezentirajući mu konkretan proizvod. 

Isto tako: Kako bi newsletter dao željeni rezultat važno je znati Pitanje koje se ovdje postavlja je očito - kakav treba biti newsletter da dovede nove kupce i pomogne vam u ostvarivanju prihoda? 

Kome šaljete newsletter? Mlađoj publici? Starijoj? Važno je znati kojim ćete... Saznajte više
Zašto Google mijenja moj meta opis?
Kada Google odluči zamijeniti postojeći meta opis ili title tag sa svojom tekstualnom verzijom, to obično znači da je Google procijenio da sa svojim meta opisom ili title tagom niste ponudili ništa korisno za čitatelja. Meta opis ili title tag može biti preoptimiziran, pretrpan ključnim riječima, predugačak, prekratak ili nije relevantan sa sadržajem na stranici. 



Surova činjenica je ovakva:
No, kako to biva s Googleom, ovo također Google s vremena na vrijeme Evo nekoliko primjera:



U Googleu smo pretraživali pojam

Google je izbacio naš rezultat s ovim meta opisom:
... Saznajte više
Koliko ključnih riječi moram imati u Google Ads grupama?
Kada je riječ o Google Ads kampanjama, tipičan odgovor za broj ključnih riječi unutar jedne grupe oglasa je i nikako Morate imati na umu da je ova informacija samo smjernica i nije urezana u kamen. Na kraju dana je najvažnija stvar da su ključne riječi u svakoj grupi oglasa usko povezane jedna s drugom tako da možete stvoriti što specifičniji tekst oglasa. 



Postoji mnogo čimbenika koji utječu na to koliko ćete u jednoj grupi oglasa imati ključnih riječi. Broj potrebnih ključnih riječi će se razlikovati od svakog oglašivača pa je važno imati predodžbu o tome što... Saznajte više
Što predstavlja Googleov mobile first indexing?
Mobile first indexing je Googleov novi način indeksiranja stranica koji je svjetlo dana ugledao Google sada tijekom indeksiranja web mjestaweb mjesta i prema njoj određuje njezin rang u rezultatima pretraživanja. Dakle, možemo zaključiti da će web mjesta bez optimizirane mobilne verzije dobiti nisku ocjenu od strane Googlea i da će tako teško stvoriti konkurenciju u online svijetu.

Google se odlučio za zato što sve više pretraživanja dolazi iz mobilnih uređaja te zbog toga što želi pružiti što

Mobile first indexing radi upravo po principu iz samog naziva - “prvo indeksirana mobilna verzija web mjesta”. Dakle, ovaj... Saznajte više
Što je impression share u Google Adsu?
Impression Share u Google Adsu (IS) označuje udio pojavljivanja oglasa. Udio pojavljivanja je postotak pojavljivanja koje Google oglasi ostvare u usporedbi s ukupnim brojem mogućih pojavljivanja koji bi ti isti oglasi mogli ostvariti. Podatak je dostupan na razini ključne riječi, grupe oglasa i kampanje. 



je vitalni mjerni podatak koji često ostaje neprimijećen kada se promatra cjelokupni uspjeh i izvedba Google kampanje. Naime, ovaj je mjerni podatak dobar način za dobivanje uvida u to  odlučite li nešto popraviti unutar kampanje. Na primjer:
Također, udio pojavljivanja govori o:

Kada ste u... Saznajte više
Retargeting i remarketing - je li to isto?
Retargeting (ponovljeno ciljanje) se najčešće odnosi na plaćene oglase koji ciljaju online korisnike koji su na određeni način stupili u interakciju s vašim web mjestom. Remarketing (ponovljeni marketing) se većinom odnosi na e-mail kampanje koje žele ponovno angažirati klijente/kupce (podsjetnik da je korisnik ostavio nešto u košarici, strategije upsella i cross-sella, upoznavanje s novom promocijom na temelju dosadašnje aktivnosti korisnika).



Možda dobivate mnogo online prometa (što je sjajno), no to ne znači da ćete dobiti toliko konverzija. 

Surova je realnost da će se kod prve posjete web stranici samo Taj se broj može činiti iznenađujuće... Saznajte više
Što je AMP? Je li potreban za web stranicu?
je ustvari osiromašeni HTML koji pridonosi smanjenju veličine stranice što utječe i na vrijeme učitavanja web stranice. Cilj mu je ubrzavanje učitavanja web stranica na mobilnim uređajima tako da koristi manje procesorske snage i manje internet podataka. 



Ako ste ikada nešto guglali na mobitelu (što ne sumnjamo), sigurno ste našli na

AMP je (korisničko sučelje otvorenog koda) kojeg je razvio Google u suradnji s Twitterom s ciljem bržeg i boljeg korisničkog iskustva na mobilnim stranicama.  

AMP stranice su zapravo s HTML-om i pojednostavljenim CSS kodom. Upravo se zbog toga na svakoj... Saznajte više
Alt text vs Title text vs File name slike: koja je razlika
Alt text se koristi u slučajevima kada se fotografija ne prikazuje, odnosno kada je korisnik ne može ili ne želi vidjeti. Title text nije bitan za SEO, a služi za dodatni opis fotografije. File name je naziv datoteke (fotografije) i preporučuje se koristiti 3-8 ključnih riječi u njegovom kreiranju. 



U ovo tri rečenice opisali smo tri pojma iz naslova i njihovu ulogu kod postavljanja fotografija na web. U daljnjem tekstu ćemo ih dodatno razraditi i nadamo se odgovoriti na vaša eventualna pitanja.

jedan je od najjednostavnijih načina poboljšanja korisničkog iskustva.

U ovom tekstu... Saznajte više
Top 8 prednosti oglašavanja na YouTube kanalu
Oglašavanje na YouTube kanalu putem Google Adsa otvara brojne mogućnosti. YouTube promotivni videozapisi se ne usredotočuju na samu prodaju (kao što je to slučaj kod Search oglasa), već im je cilj privući korisnike, zabaviti ih i na inovativan način promovirati proizvode i/ili usluge. 



Prema Alexi, YouTube je na internetu, odmah nakon Googlea. Za one koji ne znaju, Alexa je online tvrtka (podružnica Amazona) koja rangira web stranice i ostali online sadržaj prema ukupnoj online posjećenosti.

Na ovoj platformi korisnici mogu postavljati, pregledavati i ocjenjivati videozapise, pa želite li u trenutku njihova pretraživanja i pregledavanja... Saznajte više
Kako optimizirati slike za web stranicu?
Od srpnja 2018. godine brzina učitavanja web stranice za Google je postala još bitnija. Kako bi SEO rezultat i pozicija na SERP bila viša, ubrzajte učitavanje stranice. Jedan od glavnih krivaca za sporije učitavanje mogu biti neoptimizirane slike. Optimizacija fotografije uključuje odgovarajući format, dimenzije, naziv i Alt tekst.



Njihov utjecaj na brzinu web stranice je ogroman. Srećom, postoje besplatni, online alati. Postoje te alati za smanjivanje veličine/rezolucije. Doslovno, upišite u Google: “convert pdf to jpg” ili “resize jpg” i imate ono što vam treba. 

E sada, smanjivanjem veličine datoteke - slika gubi na kvaliteti.... Saznajte više
Marketing na društvenim mrežama za poslovnjake
Svi ili velika većina vaših korisnika ima barem jedan profil na nekoj od društvenih mreža. Ako je vaše poslovanje jako dobro funkcioniralo u doba televizije, billboarda i plakata - nema razloga da vam ne ide u vrijeme društvenih mreža. Sastavite strategiju oglašavanja i pričajte priču koju će voljeti. 



Nećemo uopće trošiti vaše vrijeme na objašnjavanje važnosti društvenih mreža u poslovnom sektoru. 

Možemo samo zaključiti kako su . Ako želite ostvariti kontakt s kupcima, klijentima i partnerima ili održavati postojeće odnose - aktivan profil na društvenim mrežama je nužan.

Ako mislite kako je vaše poslovanje specifično... Saznajte više
Liste posjetitelja za remarketing u Google Analyticsima
Google Analytics nudi mogućnost . Dinamički remarketing omogućava prikazivanje oglasa onim  korisnicima koji su posjetili vašu web stranicu. Tako možete koje ih zanimaju i koje su klikali.



Ovo je sažetak najbitnijih značajki listi posjetitelja za dinamički remarketing koje omogućuje Google Analytics. Ako ste htjeli brzo i jednostavno objašnjenje ili ste tražili definiciju koju ćete koristiti u svom izlaganju, to će biti dovoljno. 

Za sve vas koji želite razumjeti kako stvarno funkcionira proces kreiranja listi, kakve one mogu biti i saznati korisne savjete, nastavite čitati. 

Google Analytics je . Možete vidjeti , kolika je ,... Saznajte više
Što je CTR ili Click Through Rate?
CTR ili Click Through Rate je važna metrika u digitalnom marketingu. CTR je postotak koji pokazuje koliko je puta oglas zavrijedio klik u odnosu na ukupan broj prikaza. CTR Matematički možemo prikazati kao Klikovi/Prikazi * 100.


Digitalni marketing je velika prekretnica u svijetu promocija jer je prvi kanal koji omogućuje precizno praćenja ROI-a. Prije pojave alata za internet marketing nitko nije moga izračunati koliki je npr. CTR nekog novinskog oglasa. 

Upravo to je bitan podatak kako bi mogli izračunati koliko ljudi je na osnovu vašeg oglasa poduzelo željenu radnju. 

Mogli smo znati koliko kupona... Saznajte više
6 savjeta za pisanje dobrog newsletter subject linea
Newsletter subject line (naslov emaila) treba biti napisan tako da korisniku jasno govori što može očekivati unutar maila. Potrebno je u 35 - 50 znakova (ili manje) zainteresirati primatelja. Pokušajte se obratiti primatelju osobno, kada god je to moguće. Emotikoni su dobro došli, ali nemojte pretjerivati.

Dan se po jutru poznaje, odijelo čini čovjeka, a dobar newsletter uspješniji je s kvalitetno napisanim subject lineom (naslovom emaila).

Kada pišemo subject line i na temelju tih nekoliko desetaka znakova donosi odluku. Ako se odluči otvoriti email imate mogućnost daljnje komunikacije. U suprotnom bilježite samo još jednu propuštenu priliku. 

... Saznajte više
Razlika između search i display Google Ads oglasa
Search oglasi su tekstualni oglasi koji se prikazuju zajedno s rezultatima pretraživanja. Pretraživanjem određenog pojma Google će vam ponuditi i oglas koji je relevantan za postavljeni upit. Display ili slikovni oglasi će se prikazivati na stranicama koje koriste AdSense i sadržajno su povezane s onim što oglašavate. 



Tako nam često javlja o novostima vezanim za , novim SEO praksama i drukčijim algoritmima pretraživanja sadržaja web stranica.

Iako jednom postavljen search ili display oglas izgleda trivijalno, samo postavljanje nikako nije beznačajno. Samo , pa je zato najbolje da taj posao prepustite drugima.

Prva pogreška koju... Saznajte više
Povećajte broj vaših Instagram pratitelja

Povećajte broj sljedbenika na Instagramu tako što ćete svakog dana objavljivati kvalitetan sadržaj, videozapise, emitiranje uživo i Instagram priče. Uglavnom, budite kreativni! Istražite relevantne, popularne hashtagove i dodajte lokaciju na svaki vaš post. Podijelite Instagram objave na Facebooku i . Takve objave na Facebooku postižu 25% više reakcija i komentara.
 


Instagram algoritam određuje koje će se objave prikazati na feedu i u kojem redoslijedu će ih prikazati. Zato je jedan od bitnijih faktora u određivanju poretka i odabiru objava konzistentnost objavljivanja sadržaja. 

Ako , Instagram algoritam će se pobrinuti... Saznajte više

Na kojim društvenim mrežama se oglašavati?
Instagram je bolja opcija ako se oglašavate u fitness ili modnoj industriji. Facebook će donijeti bolje rezultate trgovini s alatima ili brandu dječje hrane. YouTube oglašavanje je zbog svoje prirode i raznolikosti sadržaja jednako dobar za oglašavanje lijepog kardigana i praktične udarne bušilice.



je, bez premca, . Ovu društvenu mrežu koristi . Da, svaki dan, dva milijun Hrvata. 

Facebook je zapravo moderna verzija starogrčkih agora. To je mjesto gdje se pojedinci okupe kako bi čitali tuđe stavove i iznosili svoje, saznali što ima novog kod prijatelja, lajkali fotografije i još mnogo toga.... Saznajte više
Kada slati newsletter?
Sudeći prema rezultatima istraživanja , dok je najbolje vrijeme za slanje newslettera. Newsletteri su savršen marketinški alat za direktnu komunikaciju nadolazećih događaja, akcija i posebnih ponuda.




Ako je suditi prema istraživanjima, utorak je zasigurno najbolji dan za slanje newslettera. Utorkom se najviše njih i otvori... ili ipak ne? 

Srijeda se također spominje u ovom kontekstu. Srijeda u više izvora stoji kao drugi ili treći najbolji dan za slanje. 

Poslovni ciljevi različitih brendova, poduzeća i pojedinaca su različiti. Pa  

Vlasnik agencije za prodaju karata će najvjerojatnije subotom i nedjeljom zabilježiti najviše... Saznajte više
Što je landing stranica?
je web stranica na koju online korisnici “slete” i po prvi se puta susretnu s njom. U ovom se slučaju može raditi o naslovnoj stranici, određenom blogu, stranici za kontakt ili o posebnoj kreiranoj stranici za poduzimanje određene akcije (preuzimanje online sadržaja, ispunjavanje anketa, kupnja proizvoda, i slično).




Razjasnimo odmah jednu stvar. Ako plaćenim Google Ads oglasima, ili usmjeravate online promet na početnu stranicu - online marketing radite pogrešno. Naime, konverzija posjetitelja događa se na landing stranicama. 

Početna stranica je ulaz, tj. središte vaše web stranice. Na njoj se nalaze... Saznajte više
Optimizacija Facebook oglasa: Link Clicks ili Landing Page Views?
Optimizacija Facebook oglasa prema Link klikovima i prema pogledima na odredišnu stranicu dostupna je jedino za Traffic kampanju. Landing Page View optimizacija znači da Facebook korisnik mora kliknuti na Facebook oglas i doći na odredišnu stranicu, dok Link Click optimizacija znači da Facebook korisnik samo mora kliknuti na link.


Kao što je svima jasno, i najsitnije podatke o Kako bi ih obradio što brže i kvalitetnije, (strojno učenje), koje otključava nevjerojatan potencijal za oglašavanje. 

Upravo zbog tog strojnog učenja, Facebook može optimizirati oglase. On pomoću skuplja podatke o korisničkom ponašanju nakon... Saznajte više
Što je Facebook Pixel i čemu služi?

Facebook Pixel je analitički alat koji . Sastoji se od koda koji se mora dodati na web stranicu. Nakon što je dodan, on mjeri izvedbu te prati interakciju svakog posjetitelja na vašoj web stranici. 

Facebook Pixel se aktivira svakog puta kada posjetitelj s Facebooka dođe na vašu web stranicu i te S obzirom na to da Pixel prati Facebook korisnike, Pixel vrlo lako možete upotrijebiti za r i za detaljniji uvid u samo ponašanje online korisnika tijekom njihove posjete web stranici. 

Tako možete:

 


... Saznajte više
Kako smanjiti bounce rate s web stranica?
Bounce rate je stopa odskakanja s web stranice. Drugim riječima, Bounce rate predstavlja postotak dolaska online korisnika na vašu web stranicu i odlazak s iste bez ikakve aktivnosti na njoj.

Kada web stranica ima manji Bounce rate to predstavlja jaču vezu s korisnikom, Visoka stopa apuštanja početne ili bilo koje odredišne web stranice znak je , što na kraju cijele ove priče nikom nije u interesu. Ni online korisniku, ni vama.

Evo tri najpopularnija načina za smanjenje stope odskakanja.

Prvo što bi se morali zapitati je i tko će željeti čitati . 

... Saznajte više
Kako pronaći ideje za pisanje poslovnog bloga?
Poslovni blog je online članak koji tvrtkama može pomoći u raznim segmentima. Na primjer, može , može izgraditi povećati i može pozitivno utjecati na i na

Pravo pitanje za svaku tvrtku je o čemu pisati i kako pisati blogove. Morate li biti striktno poslovni i ozbiljni ili pak ležerni i prijateljski nastrojen? 

Ako ćemo iskreno - citiranje zakonskih članaka i stručnih termina može interesirati jedino vaše kolege stručnjake koji će razumjeti vaš hijeroglifski jezik, a ostali (oni zbog kojih i pišete blogove), će vas zaobilaziti u velikom luku. 

Ton koji će... Saznajte više
Što su to neispravne poveznice (broken links)? Utječu li negativno na web stranicu?
Slomljeni linkovi (broken links), su Neki od razloga zašto određene poveznice ne rade su da web stranica , da je web stranica bez dodavanja 301 preusmjerenja ili je


Bez obzira koga krivili (sebe ili online korisnike i njihove tipfelere), neispravne poveznice su uzrokovane pogreškama koje uključuju:
neki link ne funkcionira jednako je važno kao i Očigledan razlog je da ako znate zašto određeni link ne radi, znat ćete ga popraviti!

Kada online korisnik klikne na neispravnu vezu, pojavit će mu se ona ili neka druga stranica koja objašnjava... Saznajte više
Instagram oglašavanje u Hrvatskoj: ima li smisla?
Instagram je mobilna aplikacija stvorena 2010. godine. Kao i većina društvenim mreža danas, Instagram no samo za poslovne korisnike. S obzirom na to da je u Hrvatskoj sve više i više Instagram korisnika, oglašavanje na Instagramu je sve više traženo.

 

 


Instagram je trenutno najpopularnijakoja omogućuje korisnicima diljem svijeta dijeljenje svojih doživljaja s prijateljima.

U veoma kratkom vremenu je zauzeo društvenih mreža u Hrvatskoj, dok se na prvom mjestu još uvijek drži Facebook. 

bilo je u svibnju 2017. godine, kada je s 390.000 korisnika početkom 2017. došao na... Saznajte više
Treba li mi SEO optimizacija web stranice?
SEO ili optimizacija za tražilice je kontinuirani proces u kojem određenim tehnikama U tom slučaju potrebno je istražiti prema kojima se želite rangirati, implementirati bolju O i još mnogo toga. S kvalitetnom SEO optimizacijom, možete povećati ot i uvelike poboljšati korisničko iskustvo.

 

Kako se tehnologija tako se mijenja i način na koji korisnici pretražuju poslovanja online. Sve više i više ljudi pretražuje internet preko i sve samo da bi unutar svojeg lokalnog područja.

Mnoga istraživanja pokazuju da čak rezultata pretraživanja. Isto tako, mnoga istraživanja pokazuju da prije... Saznajte više
Što je to Content marketing?
Content marketing je stvaranja i distribucije vrijednog, relevantnog i dosljednog online sadržaja koji će privući i pridobiti jasno definiranu publiku s - kupnja proizvoda ili usluga, pridobivanje novih newsletter pretplatnika i što je najvažnije, dobivanje lojalnih klijenata. 

Već ste mnogo puta čuli za pojam Content marketing, no vi i dalje ne znate što to točno znači, a previše vam je neugodno pitati nekoga. Čestitamo, ovaj članak je kao stvoren za vas!

Content marketing svodi se na

Drugim riječima, to je marketing kroz kojeg poslovanja razmjenjuju koje će u konačnici čitateljima dati određenu... Saznajte više
Kako napisati SEO friendly blog?
SEO optimizacija nevjerojatno je bitna za marketing stručnjake. Optimizacijom web stranica, uključujući i blogova, činite web stranicu vidljivijom za online korisnike. Online korisnici unose ključne riječi povezane s vašim proizvodom ili uslugom, nakon čega se s obzirom na pojavljuju rezultati u Google pretraživanjima. 

Googleov je algoritam i više nego lukav. Osim što se non-stop mijenja, iz tjedna u tjedan stvara nove kriterije za . No, ono što je Googleu najbitnije i ono što se još nijednom nije promijenilo je

Evo nekoliko smjernica za pisanje SEO friendly bloga :)


Optimizacija blogova ... Saznajte više
Utječe li brzina web stranice na Googleov Quality Score?
je Googleova procjena kvalitete Veća ocjena kvalitete može utjecati na nižu cijenu licitacija i na bolju poziciju oglasa. Za što bolje korisničko iskustvo uvelike utječe i . Do prije morali smo paziti samo na desktop učitavanja no od sredine ove godine morat ćemo pripaziti i na učitavanje stranica na mobilnim zaslonima.


Google je sredinom srpnja najavio velike promjene u vezi faktora koji utječu na mobilno rangiranje.

Iako je brzina otvaranja web stranice bila uvijek jedan od faktora u određivanju organskog rangiranja i AdWordsove ocjene kvalitete (Quality Score), Google je odlučio da... Saznajte više
Kako povezati Google AdWords i Google Analytics račun
Google AdWords odličan je alat koji daje kao što su potrošeni budžet, broj klikova, broj pojavljivanja i broj konverzija. Povezivanjem Google AdWordsa s Google Analyticsom možete saznati što se i kako su korisnici stupili u interakciju s vašom stranicom. To su sva bitna saznanja za

Iako Google AdWords nudi hrpu uvida u samu uspješnost oglasa, ide korak dalje i daje nam podatke vezane uz na web stranici i landing stranicama.

Tako možete saznati: Analyticsi također mogu identificirati cijeli (put korisnika) i sve korake koje je korisnik odlučio... Saznajte više
Može li se oglašavati preko AdWordsa bez stranice?
Iako nemate web stranicu, Google AdWords nudi mogućnost online oglašavanja putem kojeg će posjetitelji klikom na oglas doći na ili posebno kreiranu . AdWords Express je opcija izričito stvorena za mala poduzeća i oglašivače koji se po


Pokretanje vlastite tvrtke nikada nije bio niti će biti lak podvig. Pogotovo ako ste početnik i ako sa svim zadacima i znanjem koje bi jedan poduzetnik morao imati u malom prstu.

Usporedno s time, morate se pozabaviti dobavljačima, financijama, upravljati timom i planirati strategiju rasta tvrtke. Da ne spominjemo kako se još k tome morate... Saznajte više
Što je Google AdWords certifikat?
Google AdWords certifikat je koja dokazuje da je pojedinac prošao osnove i napredne aspekte Google AdWordsa. Google AdWords certifikat znači da vas Google prepoznaje kao Certifikat možete zaraditi putem Googleovog online programa za obuku nazvanog (Akademija za oglase).


Kako bi zaslužili certifikaciju, morate biti član Google Partnersa. Neke od prednosti dobivanja certifikata su:

Kreiranjem računa na Akademiji za oglase (Academy for Ads), dobit ćete pristup za različita područja u AdWords oglašavanju.

Kako bi postali certificirani, za početak ispit, tj. osnove i dodatni ispit prema želji:... Saznajte više
Česta pitanja? Zašto bi ih trebali imati na web stranici?
Stranica česta pitanja ili FAQ stranica online posjetitelja, kupaca i klijenata. Stranicu čestih pitanja potrebno je r jer pomoću nje, korisnici mogu doći do zanimljivih i korisnih informacija, a vama će uštedjeti vrijeme rezervirano na korisničku podršku i odgovaranje na mailove.


Odgovor: Za odgovaranje često postavljenih pitanja o vašem poslovanju.

Zapravo, ovaj odgovor je samo jedan mali dio pozitivnog potencijala stranice s čestim pitanjima.

FAQ sekcija može biti :

Stranica čestih pitanja je dio web stranice koja se bavi

Veoma se razlikuje od stranice "O nama"... Saznajte više
Arbona logo

Za besplatno preuzimanje ebookova molimo vas da se registrirate i prijavite.

Prijava / Registracija ovdje
Elena Majer