Objavljeno: 05.10.2016. | 4 minute čitanja
Internet marketing (također nazivan digitalnim marketingom) predstavlja suvremen promocijski kanal komunikacije između poslovnih subjekata i njihovih korisnika koji u 21. stoljeću predstavlja najkorišteniji medij te bilježi jedan od najvećih rasta nekog kanala komunikacije u povijesti. Prema Financial Times (2015) Internet (digitalni) marketing je termin koji objedinjuje marketinške proizvode i usluge koji koriste digitalnu tehnologiju, poglavito Internet, uključujući i mobilne uređaje te sve druge digitalne medije. Široka rasprostranjenost Interneta koji je ušao u gotovo svaki dom razvijenog svijeta omogućuje marketerima da komuniciraju s globalnim tržištem na jednostavan, troškovno racionalan i učinkovit način. Upravo se niski troškovi ističu kao prednost Internet marketinga, a spomenuto će se ogledati i u novim izazovima i trendovima koji se postavljaju pred marketere ali i pred kupce i korisnike.
Robert Allen (2016) za SmartInsights.com donosi pregled 9 glavnih Internet trendova koji su vidljivi iz izvještaja poduzeća KPCB (2016) za 2016. godinu. Unatoč činjenici da je 2016. godina na izmaku, korisno je retroaktivno razmisliti koji su se pomaci dogodili unatrag 10 mjeseci, te pokušati procijeniti što će se dogoditi u sljedećih 2 mjeseca kada će 2016. godina i službeno proći.
1. Ubrzan rast korištenja pametnih telefona koncentriran na nova tržišta
Prošle su godine pametni telefoni nadmašili desktop uređaje prema web prometu, dok ove godine bilježe kontinuirani rast, posebno na tržištima država u razvoju. Azija tako čini više od polovice ukupne globalne korisničke baze pametnih uređaja. Preporučujemo da uzmete u obzir ovu činjenicu kada se odlučujete širiti Vaše tržište na nove regije te da koristite ovaj oblik Internet marketinga.
2. Važnost mobilnog oglašavanja
Senzacionalan je rast vrijednosti mobilnog oglašavanja unatrag 5 godina. Sa samo nekoliko penija po dolaru, danas pola ukupnog web prometa dolazi preko mobilnih uređaja. S preko 20 milijardi ₤ utrošenih samo u SAD-u, mobilni Internet marketing čini treću po redu vrijednost ukupnog troška Internet oglašavanja.
3. Google i Facebook su dominantno oglašavačko tržište
Ova dva digitalna giganta suvereno drže poziciju tržišnih lidera. Facebook je prošle godine ostvario 59% rasta u odnosu na prethodnu godinu, ostvarujući 8 milijardi $ oglašavačkih prihoda, dok Google i dalje dominira tržištem sa zaradom od gotovo 30 milijardi $ od pay-per-click oglasa (kao sve ostale platforme zajedno). Nastavkom rasta, ove dvije platforme moći će jače kontrolirati tržište Internet marketinga.
4. Blokiranje mobilnih oglasa predstavlja važan izazov
Unatrag godine dana blokiranje oglasa na mobilnim uređajima bilo je rijetko, a sve se to promijenilo godinu unatrag kada se blokiranje oglasa vinulo u zrak pri čemu danas oko 200 milijuna ljudi više nego prošle godine blokira oglase na svojim mobilnim uređajima. Predlažemo da proučite kako izbjeći blokiranje Vaših oglasa preko ovog oblika Internet marketinga.
5. Rast online maloprodaje i e-commerce
Američki građani potrošili su 340 milijardi $ preko online kanala, te e-commerce danas čini preko 10% ukupne maloprodaje. Iako ovo nije ništa novog, važno je istaknuti kontinuirani trend rasta.
6. Video oglasi prelaze na društvene mreže
Unatrag nekoliko godina online video sadržaj uglavnom se vrtio oko YouTubea, Vimea i Daily Motiona, a sve se promijenilo kada su društvene mreže počele hostati videe na svojim platformama. Dnevni Facebook video pogledi dosegli su 8 milijardi dnevnih pogleda u 3. kvartalu prošle godine. Svakako preporučujemo da u obzir uzmete Facebook i SnapChat za svoje video oglašavanje.
7. Spektakularan rast Snapchata
Preko SnapChata bilježi se dijeljenje gotovo trećina svih slika. Iako se prema nekim statističkim pokazateljima čini da SnapChat dominira ovim tržištem, predlažemo da ne žurite na ovu platformu bez valjane strategije pošto se slike na SnapChatu brišu odmah nakon što ih se pogleda. Ovaj oblik Internet marketinga odličan je za B2C tržište, dok se smatra da ROI koji ostvaruje na B2B tržištu nije značajan.
8. Godina aplikacija za slanje poruka
Bilježi se masivno korištenje aplikacija za slanje poruka kao što je WhatsApp i SnapChat, pri čemu WhatsApp koristi 1 milijarda korisnika, dok Facebook Massanger i WeChat ne zaostaju mnogo. Kada vlasnici ovih aplikacija odluče kako monetizirati te platforme očekuje se da će to utjecati na cijelo oglašavačko tržište. Predlažemo da pratite ove trendove kako bi pravovremeno reagirali.
9. Razvoj glasovnih asistenata
Razvojem tehnologije glasovni asistenti dvostruko su povećali svoju popularnost te ih sada koristi 65% pametnih telefona. Implikacije za pretraživanje su iznimne pošto će se korisnici okrenuti interakciji s tražilicama preko svog glasa umjesto tipkovnice. Sve to će značajno utjecati na način kako korisnici dolaze do informacija.
Za besplatno preuzimanje ebookova molimo vas da se registrirate i prijavite.
Prijava / Registracija ovdje