Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 50 84

MyIstria - Kako smo došli do povećanja broja rezervacija luksuznih vila za 253%?



O klijentu 


MyIstria svoju priču započinje 2008. godine sa samo jednom vilom za iznajmljivanje u turističke svrhe. Danas u ponudi ima gotovo 1.300 luksuznih vila s više od 410.000 gostiju godišnje. S tržišnim udjelom od 10% na području cijele države i čak 20% u Istri, MyIstria je vodeća agencija specijalizirana za najam vila u Hrvatskoj. 

Posebnost klijenta u odnosu na konkurenciju je izravna suradnja s vlasnicima vila, što rezultira vrlo visokom razinom ponude i usluge, a time i zadovoljstva klijenata. Svaka od vila osobno se provjerava, izabire i fotografira kako bi se osigurao odgovarajući standard, te kako bi u ponudi bile samo vrhunske vile s gostoljubivim vlasnicima. 

Ponuda vila je diverzificirana diljem Jadranske obale, s posebnim naglaskom na Istru, u kojoj je smješten najveći broj smještaja. 

Suradnja s Arbonom traje kontinuirano od 2013. 



 

Što smo radili?

U samom startu, Google Ads bio je jedini marketinški kanal kojim se pokušalo doći do korisnika, a usluga je naknadno proširena i oglašavanjem na društvenim mrežama te SEO-om. Dodatne usluge uključuju i oglašavanje na BING tražilici i Criteo platformi. 



Ciljevi suradnje

Na početku suradnje postavljena su dva glavna cilja:
  • Povećanje broja korisnika koji rezerviraju vile i
  • Povećanje broja vila koje su dio ponude.

Iako ovi ciljevi nisu imali zadane vrijednosti, iz godine u godinu zajednički smo nastojali ostvarivati sve bolje rezultate. 

Uključivanjem SEO-a u, postavljeni su nadopunjeni ciljevi koji su bili slični onima s početka, ali prošireni onime što svaka web stranica u konačnici i želi postići: 
  • generirati što veći broj korisnika
  • proširiti ponudu
  • povećati vidljivost na tražilicama za relevantne pojmove pretraživanja.



Google Ads i oglašavanje na društvenim mrežama

 

Ključne ciljne skupine


Ciljna skupina 1: turisti

Pronalazak novih korisnika, odnosno turista, bio je kompleksan zadatak jer zahtjeva oglašavanje na vrlo širokom geografskom području. Kao ciljana tržišta bile su obuhvaćene brojne Europske države poput Danske, Francuske, Italije, Nizozemske, Njemačke, Austrije, Norveške, Španjolske i Luksemburga, ali i prekooceanske države poput Kanade, SAD-a i Australije.

 

Ciljna skupina 2: iznajmljivači

S obzirom na cilj širenja ponude vila, kao ciljna skupina postavljeni su korisnici kojima su interes luksuzne vile, ulaganje u nekretnine ili iznajmljivanje luksuznih vila, obuhvaćajući primarno Istru, ali i ostala priobalna područja.

Korisnike smo ciljali po interesima dobivenim iz Google Analytics reporta “Affinity Categories” i “In-Market Segments”. Uz to, ciljani su i korisnici koji su već rezervirali vilu u prošlosti, korisnici koji se zadržavaju dulje od nekoliko minuta na stranici, kao i remarketing korisnici. 

Rezultati oglašavanja


U periodu između 2016. i 2021. ostvarili smo odlične rezultate po pitanju broja rezervacija na svim kanalima, a posebice putem Google Ads-a. To je imalo velik utjecaj na skok u prihodima klijenta unutar promatranog petogodišnjeg razdoblja. Neki od izdvojenih rezultata oglašavanja su:
  • Porast broja direktnih rezervacija putem Google Ads kanala za 331% 
  • Ukupni porast broja direktnih rezervacija (sa svih kanala) za 253%
  • Porast prihoda (sa svih kanala) od 270%
  • Doseg korisnika na društvenim mrežama porastao je za 314%, na čak 1.161.910 korisnika
  • Porast broja vila u ponudi sa 400 na gotovo 1300
Uz glavne usluge (Google Ads, oglašavanje na društvenim mrežama i SEO), koje su zaslužne za veliku većinu ovih impresivnih rezultata, od 2018. pokrenuli smo i oglašavanje na BING tražilici i Criteo platformi. Ovi kanali su se također pokazali uspješnima i ostvaruju dobar rast, iako je njihov udio u ukupnim prihodima relativno mali. Na Bing tražilici od 2018. do danas ostvaren je rast klikova na oglase od 159%, kao i rast prihoda od 126%, dok je na Criteo platformi do danas ostvareno gotovo 350,000 sessionsa.



Ulaganje u ove aktivnosti dovelo je i do značajnog porasta prepoznatljivosti brenda MyIstria. Prema broju pretraživanja pojma MyIstria, kao i prema broju impresija i klikova, može se potvrditi velik porast prepoznatljivosti u odnosu na 2018. godinu. Ovaj trend bio je stabilan do pojave pandemije u prvom kvartalu 2020. i njenog utjecaja na turizam, nakon čega je opet ostvatio značajan rast. 
 


SEO 

SEO strategija bila je usmjerena na otvaranje novih mogućnosti za plasiranje kvalitetnog sadržaja, kreiranje sadržaja i dobru tehničku optimizaciju web stranice. Miks ovih elemenata doveo nas je do sjajnih rezultata po pitanju pozicioniranja ključnih riječi, što je utjecalo na rast organskog prometa web stranice, kao i stopa konverzije
 

Ključne riječi

Dugotrajan i kontinuiran rad na optimizaciji web stranice za tražilice rezultirao je izvrsnim pozicioniranjem ključnih riječi na Googleu. Velik broj relevantnih pojmova zauzima prvo mjesto prikazivanja na tražilici, što uključuje pojmove na engleskom i njemačkom koji se odnose na iznajmljivanje vila u Istri i pojedinim gradovima. 

Što to znači?

Primjerice, kada netko tko planira odmor u Istri na Googleu pretraži pojmove villas istria ili istrian villas for rent, web stranica klijenta prikazat će se kao prvi rezultat. To ima velik utjecaj na organski, odnosno neplaćeni, porast broja posjetitelja web mjesta. A veći broj posjetitelja dovodi i do većih stopa konverzije, odnosno većeg broja realiziranih rezervacija, a time i većih prihoda

Content web stranice

SEO uključuje velik broj malih koraka, no sve počinje osnovnom raspodjelom sadržaja na web stranici. Boljom kategorizacijom podstranica ponude vila i bloga stvorili smo potencijal za dodavanje veće količine relevantnog sadržaja. Podstranice lokacija obogatili smo sadržajem optimiziranim za pojedinu lokaciju, a sukladno tome optimiziran je i meta sadržaj stranice svake lokacije. 

Web je tako postao informativniji, logičniji i jednostavniji za korištenje iz perspektive korisnika, a implementacijom velike količine optimiziranog sadržaja zadovoljili smo tehnički aspekt SEO-a. Ova dva elementa djelovala su u sinergiji i tako utjecala na realizaciju izvrsnih rezultata.

 

Featured snippets

Dobro optimiziran sadržaj rezultirao je featured snippetsima na Google tražilici. 

Pretraživanjem pojma “top istrian wines”, Google na nultoj poziciji prikazuje isječke s web stranice klijenta, što utječe na vidljivost web stranice i prinos novih posjetitelja. 

Dobro međusobno poznavanje i jasna komunikacija ciljeva, kao i njihovo usklađivanje s mogućnostima, bili su sjajan temelj i za savladavanje velikih izazova, poput globalne pandemije i njenog utjecaja na turizam.  

Ova dugogodišnja suradnja iz godine u godinu ostvaruje izvrsne rezultate, koji su sjajna motivacija za realizaciju još viših ciljeva u nadolazećim razdobljima.
 
 
 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM