Facebook i Instagram u Hrvatskoj: zanimljive statistike - 2019.

Objavljeno 24.7.2019 11:00:06
Facebook i Instagram u Hrvatskoj: zanimljive statistike - 2019.
Marketing na društvenim mrežama je sve popularniji i popularniji. Iako se nekima čini kao da društvene mreže nisu krojene za njihove poslovne ciljeve, razmislite ponovno!

Početkom 2019. godine na Facebooku je bilo 1 900 000 Hrvata dok je na Instagramu bilo 1 100 000. Taj se broj iz dana i dana mijenja, pogotovo što se tiče sve većeg dolaska odrasle i starije populacije koja je također pokleknula pod popularnošću društvenih mreža. 

Detaljniji uvid u publiku na društvenim mrežama mogli ste dobiti u našoj infografici Struktura Facebook i Instagram korisnika u Hrvatskoj.

Zašto smo ponovno spomenuli ove brojeve? Zato što smo otkrili zanimljive podatke vezane uz aktivnosti i angažman Hrvata na Facebooku i Instagramu te o uspješnosti samih FB i Instagram oglasa. Sve podatke smo pronašli na DataReptoralu - portalu koji je osmišljen kako bi pomogao ljudima i organizacijama diljem svijeta da pronađu podatke, uvide i trendove koji će im pomoći u njihovim marketinškim kampanjama.

Gdje smo, tko smo, koliko volimo lajkati, komentirati i dijeliti objave te koga hrvatski oglašivači najčešće ciljaju svojim promotivnim porukama, saznat ćete vrlo brzo :)

Svi se ovi podaci odnose na 2019. godinu na mjesečnoj razini. 

Aktivnost tipičnog Facebook korisnika u Hrvatskoj

Facebook korisnici na mjesečnoj bazi u prosjeku lajkaju samo jednu Facebook stranicu. Od toga svaka žena u prosjeku lajka dvije stranice, dok muškarci lajkaju samo jednu stranicu.

Facebook statistika u Hrvatskoj - broj lajkanih stranica
Što se tiče lajkanja objava (bilo koje vrste), ovdje stojimo već malo bolje. Jedan  FB korisnik u prosjeku lajka 13 objava. Od toga žene lajkaju 20 objava, dok muškarci u prosjeku lajkaju 10 objava. 

Facebook statistika - lajkanje Facebook objava u Hrvatskoj
Rijetko znamo dobiti lajk na objavu ili promociju, a kamoli komentar. Da smo nešto ljeniji narod, dokazuje podatak da je prosječan korisnik unutar 30 dana komentirao svega pet puta neku objavu.

Ovdje su žene ponovno bolje.

Žene unutar 30 dana ostavljaju i po sedam komentara, dok muškarci ostavljaju samo tri komentara (gledamo na bilo koje objave, ne radi se o jednoj).

Facebook statistika koliko komentiramo objave u Hrvatskoj
Dijeljenje objava na Facebooku? Uf… Rijetkost, ali se događa. Tako na mjesečnoj bazi prosječni Facebook korisnik odluči podijeliti  samo jednu objavu s ostatkom prijateljima. Je li unutar ove statistike bila i vaša objava?

Facebook statistika - koliko je podijeljeno objava u Hrvatskoj
Što se tiče uspješnosti samih Facebook promocija, ovdje ćete se već razveseliti. Prosječan korisnik unutar 30 dana 17 puta klikne na razne promocije (ubraja se bilo koja vrsta klika). Od toga u prosjeku svaka žena 21 puta klikne na promociju, a muškarci 14 puta. 

Facebook statistika za Hrvatsku - Facebook promocije

Pregled Facebook publike u Hrvatskoj kroz 2019. godinu na mjesečnoj bazi

Facebook ima 1 900 000 aktivnih korisnika na području Hrvatske. Ovaj broj zaista nije malen. Pogotovo kada trebate voditi promotivne kampanje usmjerene na točno ciljanu publiku. 

Vi to shvaćate, a i ostatak Hrvatske. Naime, u siječnju je zabilježeno da su sve aktivne promotivne kampanje mogle dosegnuti 1 900 000 jedinstvenih korisnika - a ima nas 1 900 000 aktivnih korisnika. 

Facebook statistika za Hrvatsku - doseg korisnika s Facebook oglasima
Što to znači? Konkurencija je postala žestoka i svi žele svoj komad kolača. Da bi uspjeli doseći svoju ciljanu publiku, morat ćete voditi pametno osmišljene Facebook kampanje. Isto je tako više nego ikad bitno da marketinške poruke usmjeravate prema korisnicima koji će biti zainteresirani za vaše proizvode/usluge.

Što se tiče promotivnih kampanja i njihova ciljanja Facebook korisnika, i muškarci i žene su se otprilike ravnomjerno ciljali. Generalno gledajući, ženski spol je uključen u 49% aktivnih promocija, dok je u 51% promocija uključen muški spol.

Facebook statistika - ciljanje publike oglasima
Muškarci ovdje imaju malenu prednost. No imamo li razloga za ljubomoru? Hm… Ovisno o tome koliko tko voli gledati oglase :)

Pregled Instagram publike u Hrvatskoj kroz 2019. godinu na mjesečnoj bazi 

Uvijek vas je interesirao potencijalni doseg promocija na Instagramu? 

Iako nemamo pojedinačnih podataka u vezi ovih dosega, iznenadit će vas činjenica da svakog mjeseca oglasi na Instagramu mogu doseći do 1 100 000 jedinstvenih korisnika. Mnogo je to aktivnih promotivnih kampanja, zar ne? 

Instagram statistika - doseg korisnika s oglasima
Ako malo bolje sagledate stvari, shvatit ćete da je zapravo svakog korisnika mogla doseći promotivna objava. Kako to mislimo? U našoj infografici možete vidjeti da nas je na Instagramu 1 100 000 aktivnih korisnika. 

Iako smo već mnogo puta pisali o sve većoj popularnosti Instagrama zbog koje se većina tvrtki odlučila proširiti marketinške kampanje i na ovu mrežu, do sada nismo imali nijedan čvrsti dokaz da je to uistinu tako. 

Pa eto čvrstog dokaza. Instagram je zabilježio rast promocija od 10% u odnosu na prošli kvartal (četvrtinu godine). Zato, ako još niste, pokušajte s oglašavanjem na Instagramu!

Instagram statistika - rast promocija 10%
Jedan od zanimljivijih podataka je taj da je Instagram zabilježio da aktivne promocije 54% vremena ciljaju žensku populaciju, a 46% vremena mušku. Dakle, muškarci su iz nekoliko promotivnih kampanja ispali iz igre. Nasreću, nažalost? Ne znamo :)

Instagram statistika - ciljanje oglasa

S obzirom na dobivene podatke vidljivo je da se Instagram zaista približava Facebooku. Što na području popularnosti, što na području promocija i marketinških kampanja. Također vidimo da se na Instagramu oglasima više ciljaju žene, dok na Facebooku prevladavaju muškarci.

Vjerujemo da će vam ovi podaci pomoći u izgradnji još uspješnijih marketinških kampanja.

Trebate li pomoć, ovdje smo :) Kontaktirajte nas i zajedno uđimo u ovaj društveni svijet prepun poslovnih prilika!

Facebook ebook - kako pronaći publiku - Arbona
 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • AdWords certified partner
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura