Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 50 84

Kako izbjeći blokadu Facebook računa?

Objavljeno 24.11.2021 12:58:55
Kako izbjeći blokadu Facebook računa?
S gotovo 3 milijarde korisnika, Facebook je najpopularnija društvena mreža u Hrvatskoj i svijetu. Ova impresivna brojka u kombinaciji s mogućnošću preciznog ciljanja komunikacije i oglasa,  čini ga jednim od najmoćnijih alata za oglašavanje ikada. 

No upravljanje Facebook oglasima nije uvijek jednostavno. Nepoštivanje strogih pravila ove društvene mreže može vas dovesti u probleme - potpunu blokadu ili ograničenje poslovnog računa. To dovodi do zaustavljanja mogućnosti oglašavanja, što uzrokuje izostanak potencijalnih prihoda.

Čim je vrijeme blokade duže, tim su veće propuštene prilike za oglašavanje, a time i prihodi. Zato je iznimno važno spriječiti da se ovo dogodi, ali i znati što učiniti ako dođe do ove neželjene situacije. 

 

Osnovni razlozi ograničavanja Facebook računa

 
  • niste obavili verifikaciju tvrtke na Facebooku,

 
  • prekršili ste Facebookova pravila oglašavanja,
 
  • vaši oglasi su dobili veliku količinu negativnih reakcija.

Facebook će vas obavijestiti o ograničavanju ili blokadi računa, ali nažalost ne i o razlogu zašto se to dogodilo. Kako biste saznali tu informaciju, bit će potrebno proučiti pravila oglašavanja i vidjeti jeste li prekršili neko od njih te kliknuti na troubleshoot kako biste saznali više detalja. 
 

 

Kako izbjeći blokiranje ili ograničavanje poslovnog računa na Facebooku? 

Pravila Facebooka se kontinuirano mijenjaju - ono što je vrijedilo prošle godine, danas možda više ne vrijedi, pa je najjednostavniji način za izbjegavanje blokade redovito praćenje izmjena. Jedan ili dva odbijena oglasa neće predstavljati veliki problem, no ako se ovakvi slučajevi zaredaju, mogli biste se dovesti u nezavidnu situaciju - blokadu računa. Zato svakako vrijedi s vremena na vrijeme informirati se o aktualnostima i novim pravilima. 
 

Za učinkovito i ciljano oglašavanje potrebni su podaci o korisnicima. Od pregleda pojedinosti o publici (audience insights) do kreiranja sličnih publika, način na koji upravljate i koristite podatke mora biti usklađen s pravilima prikupljanja podataka

Važno je i držati se svih pravila GDPR-a, jer njihovo kršenje također povećava šansu za blokadu računa. Kada prikupljate podatke putem Facebooka, jasno naglasite da podatke prikuplja vaša tvrtka, a ne Facebook. Svi podaci prikupljeni za određenu svrhu, moraju biti korišteni isključivo za tu svrhu. Postroživanjem pravila privatnosti, koja su u Europskoj Uniji među najstrožima na svijetu, raste i važnost pridržavanja Facebook-ovih pravila kako biste izbjegli ograničenje računa.
 

Facebook je primarno stvoren kako bi svim korisnicima omogućio povezivanje i komunikaciju u sigurnom okruženju. Kako bi se to uistinu moglo realizirati, doneseni su vrlo jasni standardi zajednice koji navode što je i što nije dozvoljeno na platformi. 

Standardi pokrivaju vrlo širok raspon vrsta sadržaja i ponašanja koji nisu poželjni na Facebooku, a neka od njih su: 
 
  • Uznemiravanje, govor mržnje, nasilje i sadržaj za odrasle/golotinja/pornografija,
 
  • Neželjeni sadržaj (spam), lažne vijesti i lažno predstavljanje,
 
  • Izravno kontaktiranje pratitelja u komercijalne svrhe.


Uvjeti pružanja usluge opisuju dozvoljen način korištenja platforme i povezanih tehnologija, aplikacija i svih usluga Facebooka. Prilikom otvaranja korisničkog računa pristali ste na njihovo korištenje i tako se pravno obvezali na njihovo poštivanje. S obzirom na to da ste se obvezali na poštivanje ovih uvjeta, pametno je upoznati se s njihovim detaljima kako biste osigurali nesmetanu komunikaciju i oglašavanje. 
 

Kao što smo već spomenuli, pravila se kontinuirano mijenjaju, pa je važno biti informiran o općim smjernicama za stranice, grupe i događaje. Neka od njih na koja svakako obratite pažnju: 
 
  • Zabranjene poslovne prakse, uključujući promoviranje proizvoda, usluga i ponuda koristeći zavaravajuće poslovne prakse, koje za cilj imaju financijski prevariti korisnike ili prikupiti osobne podatke.
 
  • Lažno predstavljanje u ime druge tvrtke ili osobe - kada u oglasima spominjete drugu osobu (primjerice influencera ili javnu osobu) ili tvrtku, u oglasu mora biti jasno naznačeno da se radi o suradnji ili potpori, a ne predstavljanju u ime osobe ili tvrtke.  
 
  • Promoviranje kockanja, klađenja ili igara koje zahtijevaju plaćanje u novcu ili kriptovalutama je također zabranjeno. 
 
  • Neispravno označavanje sadržaja i poticanje na neispravno označavanje sadržaja nije dopušteno, zato pripazite da prilikom objavljivanja u svojoj objavi označite ispravnu tvrtku, stranicu ili osobu. 
 
  • Poticanje na kršenje pravila Facebooka i načina upotrebe njegovih mogućnosti također se strogo kažnjava. 
 

Različiti oblici promocija sastavni su dio komunikacije gotovo svih poslovnih subjekata na Facebooku. U njih se ubrajaju i nagradni natječaji, odličan način za povećanje baze i angažiranosti pratitelja, ali i svjesnosti o brendu.  

Prilikom objavljivanja nagradnog natječaja važno je jasno komunicirati službena pravila sudjelovanja i odabira pobjednika, kao i napomenuti da promotivni sadržaj nije povezan ili sponzoriran od strane Facebooka. Natječaje i slične promocije ne smiju provoditi privatni profili, nego isključivo poslovne stranice, grupe ili stranice događaja.
 

Još jedna potencijalna opasnost koja može utjecati na blokiranje oglašavanja je i praćenje pravila za sadržaj na stranicama i profilima. Ovih pravila iznimno je puno, a neka od najčešćih su: 
 
  • Odabir imena stranice: ime stranice ne smije sadržavati prostote, generičke pojmove i lokacije, a neispravna gramatika ili interpunkcija također može dovesti do problema. 
 
  • Vidljivost sadržaja: sav sadržaj objavljen na stranici mora bili javno vidljiv svima koji mogu vidjeti vašu stranicu.
 
  • Odabir slike profila i naslovne slike: koristite vlastite, autentične fotografije i vizuale. Slike s proizvodima i brendovima drugih tvrtki mogu dovesti do problema s autorskim pravima.
 
  • Originalnost sadržaja: ono što vrijedi za sliku profila i naslovnu sliku, vrijedi za sav sadržaj koji objavljujete - mora biti originalan. Objavljivanje tuđeg sadržaja, recimo objave s poveznicom koja vodi na web stranicu koja nije vaša je dopušteno, ali pripazite s korištenjem tuđih fotografija, vizuala i tekstova. 
 

Mnogo tvrtki koristi Facebook za oglašavanje otvorenih radnih mjesta. Ovo područje također je regulirano cijelim nizom pravila:
 
  • Pripazite da oglas ne djeluje zavaravajuće,
 
  • Oglas za posao ne smije biti diskriminatoran ni u kojem pogledu,
 
  • Zabranjeno je tražiti osobne ili financijske podatke od korisnika,
 
  • Loša gramatika i interpunkcija, neispravno korištenje simbola, brojeva i slova u oglasu također se ne toleriraju. Primjerice, korištenje emojija 💯 umjesto brojke 100 dovoljno je da Facebook ne odobri oglas.
  

Kako reaktivirati ograničeni Facebook račun?

Sada znate osnovna pravila ponašanja na Facebooku, pa su šanse za blokiranje ili ograničavanje računa svakako manje nego prije čitanja ovog bloga. No što ako vam se to ipak dogodi?

Dvije su opcije. Prva i najbolja je direktna komunikacija s Facebook Marketing Expertom putem chata uživo. Na ovaj način dobit ćete brzu povratnu informaciju i najbolji savjet za reaktivaciju računa. Ova funkcija je dobro skrivena na Facebook stranici pa često čujemo kako je nemoguće doći do nje. No sve što trebate učiniti da biste uspostavili direktnu komunikaciju s agentom Facebooka je otvoriti Facebook Business Help Center i kliknuti Get Started na dnu stranice. 

Druga opcija je zahtijevanje pregleda ograničenog računa putem obrasca. Nakon unošenja svih potrebnih informacija, Facebook će obaviti pregled vaše situacije, što najčešće dovodi do uklanjanja ograničenja. Ovaj proces može biti obavljen u samo nekoliko sati, ali ponekad može trajati i nekoliko dana. 

 

Oglašavanje putem Facebooka (i Instagrama) u teoriji nije komplicirano. Postavljanje oglasa je relativno jednostavan proces kojeg može obaviti gotovo svatko. No tu se krije puno detalja i finesa koje utječu na učinkovitost vaših kampanja, a mogu i dovesti do blokiranja vašeg poslovnog računa. Kako biste izbjegli ovakve neugodne situacije koje mogu značajno utjecati na planirane marketinške aktivnosti i gubitak prihoda, najbolje je potražiti asistenciju profesionalaca koji su u toku s aktualnim pravilima i najboljim praksama. 



Naš tim stručnjaka ima više od 10 godina iskustva u oglašavanju putem društvenih mreža i nebrojene uspješne kampanje iza sebe. Uz to, Arbona je prvi Facebook Marketing Partner u Hrvatskoj, što nam, među ostalim, omogućuje vrlo lako i brzo rješavanje bilo kakvih tehničkih problema s korisničkim računima naših klijenata. Slobodno nam se obratite za pomoć ako želite efikasniju potrošnju svog marketinškog budžeta i značajno smanjenje rizika za potencijalne probleme vezane uz blokadu poslovnog Facebook računa. 




 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM