Snapchat - kako i zašto se oglašavati na sve popularnoj aplikaciji

Objavljeno: 08.07.2020. | 6 minute čitanja

Što je Snapchat?

Snapchat je aplikacija koja se koristi za komunikaciju, igru, učenje, pregledavanje i razmjenu sadržaja između korisnika koji imaju istu aplikaciju. Putem Snapchata moguće je slati i primati različite tekstove, crteže, videozapise i fotografije koje se na toj popularnoj mreži zovu “snapovi”. Za Snapchat je popularno reći da je to aplikacija koja živi sada i u ovom trenutku.

229 milijuna ljudi koristi Snapchat svaki dan, a u prosjeku provode do 30 minuta u istoj aplikaciji. Kod Snapchata je 20% veća vjerojatnost da će se kupnja izvršiti putem mobilnih uređaja.

Korištenje aplikacije poprima sve veći razmjer korištenja osobito kod mladih osoba, ali je vidljivo i sve veće preuzimanje aplikacije kod svih dobnih skupina.

Ono čime se Snapchat svakako može pohvaliti je privatnost korisnika i stroga kontrola vidljivosti materijala koji se razmjenjuje. Fotografije i videozapisi koje odlučite podijeliti s prijateljima bit će vidljivi od 1 do 10 sekundi, a čiju dostupnost sami određujete. Tako se izbjegava daljnje zlonamjerno širenje i fotografija ili videozapis trajno se brišu sa Snapchat servera. Vidljivost tekstualnih sadržaja je ipak nešto dulja i traje 24 sata nakon čijeg isteka se isto, poput fotografija i videozapisa, brišu sa servera.

Još jedna karakteristika Snapchat aplikacije je uvid u podatke tko je pregledao, a tko napravio screenshot sadržaja koji ste podijelili.

Snapchat oglasi

Naveli smo neke općenito podatke i karakteristike Snapchat aplikacije, međutim upoznajmo prilike koje aplikacija nudi za oglašavanje.

Snapchat daje priliku da se napravi pravi digitalni oglas preko cijelog zaslona koji će povećati svijest korisnika, navesti ga na konverziju i stvoriti stvaran rezultat za tvrtke različitih veličina.

Dizajn oglasa na Snapchatu - Arbona

Kako izgledaju Snapchat oglasi?


Snapchat oglasi su vertikalni video oglasi na cijelom zaslonu čije trajanje može biti i do 10 sekundi. Prikazuju se između priča prijatelja i sadržaja Snapchata kao što su Snapchat priče ili priče izdavača.

Snapchat preporučuje da ograničite svoje oglase na pet ili šest sekundi. Kao i kod svih snimaka, Snapchat video oglasi imaju okomitu orijentaciju. Brendovi često upotrebljavaju te oglase da bi ljude doveli na odredišnu web stranicu, kako bi pogledali videozapis u dugom obliku ili instalirali aplikaciju. Snap oglasi obično uključuju zvuk, koji je prema zadanim postavkama uključen kod većine korisnika.

Sam naslov Snapchat oglasa sadrži svega 34 znaka. Za Snapchat oglase s obzirom na sve navedene uvjete može se reći da u tri karakteristike su pokazuje svu vrijednost oglasa, a to su: 
  • kreativnost,
  • jasnoća,
  • vizualni identitet.


Snapchat ciljevi oglašavanja


Snapchat oglasi olakšavaju postizanje poslovnih ciljeva. Bilo da je riječ o podizanju svijesti o vašem brendu, posjetima web stranicama, preuzimanju aplikacije ili povećanju prodaje.

U Snapchat-ovom upravitelju oglasa postoje dva tijeka stvaranja kampanje:
  • Instant Create
  • Advanced Create

Instant Create - automatsko stvaranje je pojednostavljeni način stvaranja pojedinačne i samostalne slike ili video oglasa za pet minuta ili manje.

Njime se mogu ostvariti 4 različita cilja oglašavanja:
  1. Posjeta web stranici - potaknite korisnike da posjete vašu web stranicu
  2. Pozivi i tekstovi - potaknite korisnike da vas kontaktiraju
  3. Preuzimanje aplikacije - potaknite korisnike na preuzimanje, a onda i korištenje vaše aplikacije
  4. Posjeta aplikaciji - ostvarite ponovno vraćanje korisnika na vašu aplikaciju

Advanced Create - napredno stvaranje namijenjeno je oglašivačima koji žele veću kontrolu nad ponudama, proračunom i mogućnostima optimizacije, a možda im treba i sofisticiranija vrsta oglasa kako bi ispuniti svoj poslovni cilj.

Ovim načinom ostvarite 3 velika poslovna cilja:
  1. Izgradite svijest - izgradite svijest o robnoj marki, upoznajte potencijale kupce s onime što nudi vaš proizvod, predstavite nove proizvode ili usluge postojećim i potencijalnim kupcima te educirajte i obavijestite korisnike na mreži o vašem poslovanju, brendu, proizvodu i usluzi koju nudite
  2. Razmatranje - potaknite korisnike da nauče više o vašim proizvodima ili uslugama, potaknite instalacije aplikacije, povećate promet na web stranici, povećajte angažman korisnika, generirajte više pregleda videa i lead kampanja
  3. Potaknite konverzije - potaknite korisnike da poduzimaju određene radnje na vašoj web stranici ili unutar aplikacije - za ovaj cilj potreban je Snap Pixel
 

Snapchat ciljna publika


Dosegnite globalnu publiku i postanite dio njihove komunikacije. Ciljajte korisnike na temelju njihovih interesa i ponašanja na mreži i u stvarnom svijetu, na temelju geografske lokacije i demografije (spol, dob, jezik).

Optimizirajte svoje kampanje putem točnog ciljanja publike kojoj se treba prikazati vaš oglas.
  • Snap audience match: učitajte listu korisničkih e-mailova ili ID-ove uređaja i pronađite te korisnike na Snapchatu
  • Lookalike audiences: proširite svoj doseg tako što ćete pronaći Snapchat korisnike koji su slični već vašim postojećim kupcima
  • Saved audiences: brzo pronađite i primijenite predloške publike
  • Third-party custom audiences: dosegnite do visoko ciljne skupine Snapchat korisnika na temelju njihovih prijašnjih obrazaca ili promatranja ponašanja
  • Pixel custom audiences: ciljajte grupu snažnih Snapchat korisnika koji su se spojili s vašim brendom
  • Ad engagement audiences: ponovno dosegnite korisnike koji su se već prije susreli i komunicirali s vašim oglasima
 

Korisnici Snapchata u Hrvatskoj


Prema kategorizaciji dobnih skupina koje koriste Snapchat u Hrvatskoj podjela bi prema rasponu godina išla na:
 
  • 13 - 17 - s dosegom od 90.000 - 97.500 korisnika
  • 18 - 20 - s dosegom od 105.000 - 112.500 korisnika
  • 21 - 25 - s dosegom od 42.000 - 45.000 korisnika
  • 26 - 30 - s dosegom od 9.500 - 10.000 korisnika
  • 31 - 35 - s dosegom od 4.500 - 5.000 korisnika
  • 36 - 50+ - s dosegom od 12.000 - 13.500 korisnika

Prema tome da se zaključiti da je najviše mladih koji koriste Snap i to između 13 i 20 godina.
Ukupno od 13-50+ target publika u Hrvatskoj doseže 270.000 - 285.000 korisnika.

Ako se gledaju županije čiji stanovnici prednjače po korištenju aplikacije i kategorijama interesa onda bi ovako razlučili broj korisnika koji koriste Snapchat:

Po županijama:
  • Grad Zagreb - 210.000 - 217.500
  • Splitska županija - 48.000 - 51.000
  • Istarska županija - 25.500 - 27.000
  • Osječko baranjska - 22.500 - 24.00
  • Zadarska - 19.500 - 21.000
Po kategorijama:
  • Gaming - 90.000 - 97.500
  • Film & TV Fans - 135.000 - 142.500
  • Music Fans - 127.500 - 135.000
  • News watchers - 120.000 - 127.500
  • Shoppers - 33.000 - 34.500
  • Sports Fans - 150.000 - 157.500
  • Wellness&Healthy lifestyle - 90.000 - 97.500

Primjer postavljene publike za jednu kampanju:

Pregled publike na Snapchatu - Arbona

Cijena Snapchat oglasa


Cijena Snapchat-ovog alata za upravljanje oglasima temelji se na načinu na koji oglašivači strukturiraju svoje kampanje. Snapchat naplaćuje po 1.000 pojavljivanja, ali nudi licitiranje na temelju cilja.

Licitiranje na temelju cilja omogućava oglašivaču da postavi maksimalnu cijenu svaki put kad korisnik izvede radnju za koju je oglas postavljen. O ciljevima smo prethodno govorili.

Snapchat preporučuje minimalno postavljanje od 5€ po ad set-u te prilagođavanje prema potrebi i u skladu s izvedbom oglasa.

Može se postaviti i dnevni budžet koji će se trošiti kako je navedeno na slici:

Proračun i trajanje oglasa na Snapchatu - Arbona

Snapchat svakako pruža veliku mogućnost oglašivačima koji se žele istaknuti na tržištu, a pogotovo razviti svijest o brendu među mlađom populacijom. Sama strategija izrade oglasa može se reći da je slična kombinaciji stvaranja Google Ads i Facebook kampanja.
Podijeli na:
Elena Majer