Objavljeno: 04.12.2025. | 10 minute čitanja
Planirate godišnju marketinšku strategiju? Ako želite pravovremeno reagirati, povećati angažman korisnika i iskoristiti sezonske kupovne navike - kalendar oglašavanja za 2026. je alat koji vam treba.
Od novogodišnjih odluka i zimskih rasprodaja do blagdanskih kampanja u prosincu - svaki mjesec donosi posebne prilike za digitalno oglašavanje. Ovaj vodič pomaže vam organizirati kampanje na vrijeme, prilagoditi ton komunikacije i maksimalno iskoristiti potencijal ključnih datuma.
Siječanj - Nova godina, popusti i skijaške kampanje
Siječanj je idealan mjesec za resetiranje strategije i lansiranje kampanja koje prate novogodišnje odluke. Ljudi razmišljaju o promjenama, zdravlju i organizaciji života.
Fokus potrošača: zdravlje, promjene, zimovanje, popusti
Prilike za kampanje: zdrav život, sezonske rasprodaje, first-minute ljeto
Ključni datumi:
- 1.1. Nova godina - kampanje čestitki, novogodišnje odluke, promocije zdravlja, edukacija, organizacije života
- 6.1. Bogojavljenje (Sveta tri kralja) - kraj božićnog razdoblja, početak zimskih sniženja
Glavne marketinške teme:
- Zimske rasprodaje - sezonske rasprodaje traju tijekom cijelog mjeseca - osobito u modnoj i tehnološkoj industriji. E-trgovine i trgovački centri oglašavaju:
- „Last minute” blagdanske popuste
- Velike popuste na zimsku odjeću, obuću i opremu
- Rasprodaje zaliha putem bannera, newslettera i društvenih mreža
- Skijaška sezona i zimski turizam - vrhunac skijanja donosi prilike za:
- Oglašavanje turističkih aranžmana i najam smještaja
- Promocije sportske opreme (skije, snowboard, odjeća)
- Last-minute kampanje za obiteljske zimske odmore
- First minute za ljeto - već u siječnju počinje rani booking za ljetovanja. Turističke agencije putem Google oglašavanja i newslettera promoviraju:
- Ljetovanja uz popuste za ranu rezervaciju
- Paket-aranžmane za domaće i strane turiste
- Akcije ograničenog trajanja s dodatnim pogodnostima
Veljača - Ljubav, maškare i prijelazna sezona
Veljača donosi niz događaja koji nude prostor za kreativne i tematski bogate kampanje - od emocija do zabave
Fokus potrošača: emocije, darivanje, zabava
Prilike za kampanje: Valentinovo, karneval, najava proljeća
Ključni datumi:
- 14.2. Valentinovo - najemotivniji datum u godini
- 17.2. Maškare / Karnevalski utorak - zabava, povorke, tematski sadržaj
Glavne marketinške teme:
- Valentinovo kampanje - Idealno vrijeme za brendove iz sektora:
- Poklona (cvijeće, čokolade, nakit)
- Ljepote i wellnessa (kozmetika, parfemi, spa paketi)
- Ugostiteljstva (romantične večere, noćenja za parove)
- Na društvenim mrežama dominiraju - Emotivne kampanje s personaliziranim porukama, influencer sadržaj: „poklon vodiči”, parovi i darivanje, vizuali u crveno-ružičastoj estetici
- Karnevalska sezona - prilika za ležerne, zabavne i kreativne kampanje:
- Oglašavanje kostima, maski, dekoracija, slatkiša
- Promocija lokalnih evenata (npr. Samoborski ili Riječki karneval)
- Brendovi koriste humor, izazove i "reelove" na društvenim mrežama
- Završetak zime / Proljetni teaser - do kraja mjeseca pojavljuju se:
- Prvi vizuali i najave proljetnih kolekcija
- Akcije na zadnje zimske artikle
- Kampanje za preobrazbu doma i tijela uoči proljeća
Ožujak - Žene, proljeće i uskrsne pripreme
Ožujak donosi snažne emocionalne i sezonske motive koje brendovi mogu strateški iskoristiti.
Fokus potrošača: žene, obitelj, novi početak
Prilike za kampanje: Dan žena, Dan očeva, prve proljetne teme
Ključni datumi:
- 8.3. Dan žena - važan datum za maloprodaju i online trgovine
- 19.3. Dan očeva - idealan za mušku publiku i obiteljske kampanje
- 20.3. Proljetni ekvinocij - prijelaz u novu sezonu
Glavne marketinške teme:
- Dan žena - brendovi iz sektora ljepote, mode, poklona i usluga nude:
- Popuste i posebne pakete za žene
- Kampanje koje slave snagu, ljepotu i ulogu žena
- Newslettere i društvene objave s inspirativnim porukama
- Dan očeva - iako manje komercijalan, brendovi za muškarce ga koriste za:
- Promociju alata, gadgeta, parfema, muške mode
- Emotivne oglase i darovne vodiče za očeve
- Video sadržaj „zašto je tata poseban”
- Proljeće i priprema za Uskrs - brendovi prelaze na proljetne motive (boje, cvjetovi, sunce)
- Oglašavanje putovanja, uskrsnih aranžmana i dekoracija
- Kampanje zdravlja i fit forme za proljeće/ljeto
- Prvi val uskrsnih ponuda (Uskrs je 5.4.2026.)
Travanj - Uskrs, zdravlje i ekološka svijest
Travanj je dinamičan mjesec s naglaskom na blagdane, zdrav život i održivost.
Fokus potrošača: blagdani, zdrav život, održivost
Prilike za kampanje: Uskrs, Dan zdravlja, Dan planeta Zemlje
Ključni datumi:
- 1.4. Dan šale (Aprilili) - idealan za viralne kampanje
- 5.4. Uskrs i 6.4. Uskrsni ponedjeljak - blagdanska potrošnja
- 7.4. Svjetski dan zdravlja - promocije zdravlja i prevencije
- 22.4. Dan planeta Zemlje - zelene inicijative i CSR teme
Glavne marketinške teme:
- Uskrsne kampanje
- Promocije hrane, dekoracija, poklona za djecu
- Vikend-putovanja i obiteljski paketi
- Shopping centri i web trgovine s blagdanskim sniženjima
- Zdravlje i prevencija:
- Popusti na suplemente, sportske članarine i medicinske usluge
- Content marketing s edukativnim savjetima
- Kampanje vezane uz fizičko i mentalno zdravlje
- Ekološke kampanje:
- Naglasak na održivim proizvodima i reciklaži
- Popusti uz eko poruku (npr. “-20% za zelenije izbore”)
- Aktivacije na društvenim mrežama (sadnja, čišćenje okoliša)
Svibanj - Proljetni shopping i emotivne kampanje
U svibnju se kombiniraju obitelni, društveni i sezonski motivi.
Fokus potrošača: priroda, obiteljski odnosi, sezonska kupnja
Prilike za kampanje: Majčin dan, Praznik rada, darovi učiteljima
Ključni datumi:
- 1.5. Praznik rada - produljeni vikendi, oprema za vrt i roštilj
- 11.5. Majčin dan (druga nedjelja) - ključan datum za poklone
Glavne marketinške teme:
- Obiteljski proizvodi i iskustva:
- Wellness paketi i vikend-putovanja
- Pokloni za mame: parfemi, nakit, kozmetika, knjige
- Emotivne kampanje uz storytelling
- Sezonski proizvodi:
- Promocije vrtne i roštilj opreme
- Priprema za toplije vrijeme - bicikli, outdoor, moda
- Školski kraj:
- Pokloni za nastavnike, promotivne cijene za maturalne haljine
- Edukativni programi, radionice, kampovi za ljeto
Lipanj - Ljeto počinje i kampanje se zahuktavaju
Lipanj je mjesec prelaska u puni ljetni ritam - s naglaskom na putovanja, festivale i rashlađivanje.
Fokus potrošača: putovanja, oprema za ljeto, školskih praznici
Prilike za kampanje: obiteljski odmori, festivali, SP u nogometu
Ključni datumi:
- 21.6. Ljetni solsticij - najduži dan i službeni početak ljeta
- 11.6.-19.7. FIFA SP u nogometu 2026 - globalna nogometna groznica
Glavne marketinške teme:
- Ljetni turizam i odmor:
- Promocija destinacija, apartmana, kampova
- Ponude za obiteljske pakete i dječje kampove
- Sezonski proizvodi:
- Klima uređaji, bazeni, ljetna garderoba, sunčana zaštita
- "Get ready for summer" kampanje
- Nogometne kampanje:
- Nagradne igre, navijački rekviziti, popusti na TV uređaje
- Brendirani sadržaj s temom nogometa za različite sektore
Srpanj - Turizam, popusti i opušteni ritam
Srpanj je vrhunac turističke sezone i sezonskih rasprodaja.
Fokus potrošača: opuštanje, popusti, događanja na otvorenom
Prilike za kampanje: last minute putovanja, ljetne rasprodaje
Glavne marketinške teme:
- Turistička sezona u punom jeku:
- Smještaji, atrakcije, eventi na obali
- Influenceri i travel blogeri u promociji destinacija
- Ljetne rasprodaje:
- Mid-season sale: popusti na odjeću, obuću, opremu
- E-commerce kampanje s naglaskom na hit proizvode
- Lagani B2B ritam:
- Fokus na B2C brendove i sadržaj u opuštenom tonu
- Idealan mjesec za native, blog, lifestyle kampanje
- Festivali:
- Oglašavanje glazbenih događanja (Ultra, INmusic)
- Video sadržaj, livestream, aktivacije sponzora
Kolovoz - Povratak u školu i prijelaz u jesen
Kolovoz je kombinacija završetka ljeta i početka školskih priprema.
Fokus potrošača: školske pripreme, kasna putovanja, prijelazne kolekcije
Prilike za kampanje: back-to-school, rasprodaje ljetnih zaliha
Glavne marketinške teme:
- Back to school:
- Akcije na pribor, udžbenike, odjeću i tehniku
- Recenzije influencera, darivanja i vodiči za kupnju
- Rasprodaje i prijelaz u jesen:
- Kraj ljeta = zalihe na popustu
- Najave jesenskih kolekcija: moda, obuća, lifestyle
- Jesenski city-break:
- Last minute putovanja i promotivne cijene za rujan
Rujan - Povratak rutini i novi marketinški ciklus
Rujan je mjesec povratka strukturi, obrazovanju i jesenskim temama.
Fokus potrošača: škola, obrazovanje, grijanje, zdravlje
Prilike za kampanje: nova sezona, studentske akcije, poslovni sajmovi
Ključni datumi:
- 23.9. Jesenska ravnodnevnica
- 27.9. Svjetski dan turizma
Glavne marketinške teme:
- Početak školske i akademske godine:
- Završetak BTS kampanja, upisi na tečajeve i fakultete
- Studentski paketi - telekom, edukacija, gadgeti
- Jesenski proizvodi i teme:
- Nova sezonska kolekcija, grijanje, suplementi
- Ljepota: regeneracija nakon ljeta, nova paleta boja
- B2B sezona počinje:
- Sajmovi, edukacije, eventi nakon ljetne pauze
Listopad - Edukacija, svijest i zabava
Listopad donosi teme društvene odgovornosti, edukacije i sezonskog marketinga.
Fokus potrošača: edukacija, prevencija, tematske kampanje
Prilike za kampanje: Dan učitelja, Halloween, ružičasti listopad
Ključni datumi:
- 5.10. Dan učitelja
- 10.10. Dan mentalnog zdravlja
- Cijeli mjesec - ružičasti listopad (borba protiv raka dojke)
- 31.10. Halloween
Glavne marketinške teme:
- Društvena odgovornost i edukacija:
- Kampanje zahvale nastavnicima i edukatorima
- Wellness, mentalno zdravlje, CSR objave
- Humanitarne akcije:
- Brendovi u zdravstvu i ljepoti uključuju se u borbu protiv raka dojke
- Edukativni sadržaj i podrška na društvenim mrežama
- Halloween kampanje:
- Promocija kostima, zabava, “strašnih” popusta
- Kreativne vizuale, natjecanja i storytelling
Studeni - Shopping sezona u punom jeku
Studeni je ključni mjesec za e-commerce, popuste i početak blagdanske kampanje.
Fokus potrošača: popusti, online kupnja, božićna priprema
Prilike za kampanje: Singles’ Day, Black Friday, Cyber Monday
Ključni datumi:
- 11.11. Singles’ Day
- 27.11. Black Friday
- 30.11. Cyber Monday
- Cijeli mjesec - Movember
Glavne marketinške teme:
- Veliki dani popusta:
- E-commerce kampanje, flash sale, remarketing
- Tehnika, moda, pokloni, gadgeti - glavne kategorije
- Blagdanski kickoff:
- Adventske kampanje počinju nakon 15.11.
- Poklon vodiči, ranija božićna kupnja
- Movember kampanje:
- Muška kozmetika, brijači, barber shopovi
- Humanitarni izazovi, brendirani sadržaj s brkovima
Prosinac - Blagdani, darivanje i zatvaranje godine
Prosinac donosi adventski ugođaj, kupovinu i emotivne kampanje.
Fokus potrošača: darivanje, obitelj, putovanja, kraj godine
Prilike za kampanje: Božić, Sveti Nikola, doček Nove godine
Ključni datumi:
- 6.12. Sveti Nikola
- 25.-26.12. Božić i Štefanje (Boxing Day)
- 31.12. Stara godina
Glavne marketinške teme:
- Advent i darivanje:
- Božićne ponude: igračke, hrana, tehnika, kozmetika
- Vizuali s obiteljskom atmosferom i toplinom
- Sveti Nikola:
- Pokloni i slatkiši za djecu, kampanje na društvenim mrežama
- Završna prodaja i Stara godina:
- Last-minute pokloni, brze dostave
- Promocija dočeka, putovanja, party rekvizita i šampanjaca
Isplanirajte 2026. s pametnim marketinškim potezima
Korištenje ovog kalendara omogućuje vam:
- pravovremeno lansiranje kampanja
- bolje iskorištavanje sezonskih interesa
- veću učinkovitost digitalnog oglašavanja
Bez obzira djelujete li u turizmu, maloprodaji, edukaciji ili e-commerceu - 2026. donosi vam 365 prilika za promociju.