Najbrže rastuća društvena mreža današnjice koja broji više od milijardu aktivnih korisnika diljem svijeta od 01. kolovoza 2024. godine omogućuje oglašavanje unutar platforme na području Hrvatske. To je velika i važna vijest jer TikTok otvara niz novih mogućnosti za brendove i marketinške kampanje. Još 2021. godine TikTok je pretekao YouTube po broju sati gledanja u Velikoj Britaniji i Sjedinjenim Američkim Državama, potvrdivši svoj status globalnog fenomena. U Hrvatskoj TikTok koristi više od milijun aktivnih korisnika koji u prosjeku provedu više od 90 minuta dnevno koristeći TikTok aplikaciju.
Za koga je oglašavanje na TikToku?
“Ma nije to za mene i moju industriju…” vam je vjerojatno prva pomisao kada čujete nešto vezano za oglašavanje na TikToku (i niste jedini). Realna situacija je ipak drugačija.
Treba uzeti u obzir činjenicu da je TikTok kao platforma lansiran 2016. godine i do danas se struktura korisnika itekako promijenila u odnosu na prve godine platforme. Kompletni demografski podaci za Hrvatsku još nisu dostupni, ali sudeći prema ostalim tržištima TikTok korisnici su ozbiljna publika za oglašavanje što nam govori činjenica da je više od 60% korisnika aplikacije u dobnoj skupini od 20 do 49 godina.
Izvor: Explodintopics.com
TikTok algoritmi marljivo rade svoj posao i oglašivačima nude između ostalog kvalitetno segmentiranu publiku po interesima za razne industrije. Slično kao i kod Meta platforme na TikToku također možemo plasirati oglase prema vertikalama kao što su putovanja, financije, telekomunikacije, zabava, igre, sportovi, automobili itd…
Uz predefinirane vertikale od strane same platforme moguće je plasirati oglase korisnicima sukladno demografskim kriterijima, ali i korisnicima koje imamo u svojim bazama (npr CRM).
Važno je napomenuti da TikTok oglašavanje možete provoditi i bez da imate aktivan TikTok profil.
Kome i gdje se pojavljuju oglasi?
TikTok je platforma za gledanje videa i kao takva zahtjeva da oglasi budu u video formatu. Oglasi će se pojavljivati korisnicima koji zadovoljavaju kriterije ciljanja definirane od strane oglašivača. Prikazivanje oglasa će se ostvariti između dva videa prilikom prelaska s jednog TikTok videa na drugi. Kroz određeni period vremena TikTok će omogućiti u Hrvatskoj i dodatan prostor za prikazivanje oglasa, a to je oglas koji se pojavi čim korisnik otvori TikTok aplikaciju (prije prvog videa).
Kako izraditi TikTok oglas?
Oglasi na TikToku zahtijevaju iznimnu kreativnost, ali ne i isključivo skupu opremu. Za izradu oglasa od opreme dovoljno je imati mobilni uređaj za snimanje videa u visokoj rezoluciji i vještinu korištenja aplikacija za video montažu. Oglasi moraju biti zanimljivi, dinamični, opušteni i u prve 3 sekunde komunicirati glavnu poruku. Format oglasa treba biti (ali nije isključivo) 9:16 i trajati do 15 sekundi. Poželjno je koristiti zvuk i tekst kako bi se poruka mogla iskomunicirati korisnicima koji imaju upaljeni i ugašeni zvuk.
Za izradu oglasa TikTok omogućava besplatno korištenje Creative Centra koji nudi niz alata za jednostavno kreiranje i optimizaciju kreativnih sadržaja. Od video editora, pametnih video predložaka do TikTok Creator Marketplace-a, oglašivači mogu stvarati visokokvalitetne i učinkovite TikTok oglase.
“Tko prvi njegova djevojka!”
Ako ste zainteresirani za oglašavanje na TikToku pripremite se na vrijeme za lansiranje svojih TikTok oglasa. Iskoristite prednost prije nego oglasni prostor unutar platforme postane konkurentniji. Ako imate više pitanja o TikTok platformi i oglašavanju kontaktirajte nas putem e-pošte: info@arbona-agency.com