+385 1 6465 753
+385 42 410 770
info@arbona.hr

Vaša kontakt osoba

Andrej Tonković
andrej.tonkovic@arbona.hr
+385 99 208 7404

Iskoristite nogometno prvenstvo za najbolji digitalni marketing! Zabijte gol i budite pobjednik!

Objavljeno 19.6.2018 12:20:15
Iskoristite nogometno prvenstvo za najbolji digitalni marketing! Zabijte gol i budite pobjednik!
Kud god se okreneš, prate te crveno-bijele kockice, crveni dresovi, navijački šalovi i haljine, snižene grickalice i pive.

Prošlog je tjedna službeno počelo Svjetsko prvenstvo u nogometu, a s njime i navijačko ludilo! Iako možda niste veliki fan nogometa, sumnjamo da u subotu niste gledali utakmicu Hrvatska-Nigerija. Barem krajičkom oka :) Na Full HD prijenosu, molit ćemo lijepo (u slučaju da niste primijetili)!

Bez obzira na to kako se osjećate u vezi nogometa, ne možete zanijekati da nogomet ne probuđuje ushićenje, zaluđenost, entuzijazam, pozitivu i jednakost među ljudima.

Razmislite!

Cijeli će svijet ovih mjesec dana biti zaokupljen nogometom. 32 zemlje i 64 utakmice. Toliko ljudi s istom željom i ciljem na jednom kupu ne može biti loše! Pogotovo ako se radi o online marketingu!

Upravo zbog toga, iako niste fan nogometa, vrijeme je da ga počnete pratiti!

Svjetsko nogometno prvenstvo je odlična prilika:
  • da se povežete s fanovima na Facebooku,
  • da povećate čitanost blogova,
  • da zaradite koju kunu više,
  • da saznate nešto više o nogometnom ludilu.
Uz malo kreativnosti, voljom za praćenje glavnih utakmica i uz malo učenja, Svjetsko nogometno prvenstvo možete iskoristiti za odličnu marketinšku kampanju. I objasnit ćemo kako :)

Prije svega, upoznajte pravila igre

Pravila oglašavanja Svjetskog nogometnog prvenstva
Prije nego što se odlučite krenuti u napad, važno je da se upoznate s FIFA pravilima oglašavanja. Naime, FIFA ima listu zabranjenih marketinških aktivnosti čije strategije naziva marketinškim zasjedama.

Što je sad to? Marketinška zasjeda može se definirati kao zabranjena marketinška aktivnost koja pokušava iskoristiti veliki interes za određeni event (u ovom slučaju svjetski poznati), bez odobrenja organizatora događaja.

Takve zabranjene aktivnosti mogu biti:
  • izravne prirode: kada se brand pokušava izravno povezati s događajem, kao što je dijeljenje karta ili upotreba oznaka Svjetskog prvenstva ili
  • neizravne prirode: kreativne kampanje koje se neizravno žele povezati s događajem. Na primjer, da se brend oglašava kroz navijački plakat dok stoji u publici. U biti, nitko se ne bi smio besplatno oglašavati

Pravila oglašavanja tijekom Svjetskog nogometnog prvenstva

Pravila oglašavanja temelje se na dva aspekta:
  • Zaštita FIFA intelektualnog vlasništva
  • Zaštita od iskorištavanja službenih partnera FIFA-e
Upotreba FIFA-inih simbola:
  • Zabrana korištenja zastave, logotipa i FIFA-ine glavne poruke (mota)
  • Zabrana korištenja bilo kakvih logotipa, korištenja fraza “Nogomet za nadu” (Football for Hope), “Zeleni cilj” (Green goal), koje su registrirane kao zaštitni znakovi
  • Zabrana korištenja maskota, amblema, plakata, identifikacijskih simbola, kao i niz drugih imena, notacija i objekata
Sada se možda pitate, kako uopće iskoristiti Svjetsko prvenstvo u marketinške svrhe kada u teoriji ništa ne smijete? Vjerujte nam na riječ da postoji mnogo načina. Dat ćemo vam nekoliko općenitih ideja i smjernica koje bi naposljetku morali prilagoditi sebi. Pa započnimo :)

1. PPC oglašavanje: Kombinirajte ključne riječi povezane sa Svjetskim prvenstvom i vlastitim ključnim riječima

Svjetsko nogometno prvenstvo jedan je od najvećih svjetskih sportskih događaja. Uz jaku konkurenciju na terenu, Svjetsko prvenstvo stvara jaku konkurenciju i na terenu online marketinga. Pogotovo ako vaš proizvod ili usluga imaju barem minimalnu poveznicu s temom nogometa (nogometne majice, sportska odjeća, tenisice, televizori, mobiteli...).

Uz malo kreative, gotovo sve može imati veze s nogometom. Pa čak i jedan blog od strane agencije za digitalni marketing :)

Ono što u stvari želimo reći da će tijekom ovih mjesec dana svi “vikati” na ključne riječi povezane sa Svjetskim prvenstvom. Neki će “vikati” bez ikakvog plana, dok će drugi vikati tek kad će netko čuti njihov povik.

Pa kako pametno targetirati ovu visoko konkurentnu ključnu riječ?
  • Usredotočite se na visoko uspješne ključne riječi. I sami ste svjesni da se ne možete rangirati za svaku ključnu riječ, pa nemojte niti pokušavati. Umjesto toga, preusmjerite se na ključne riječi koje imaju odličnu izvedbu. Izaberite najuspješnije ključne riječi i prema njima stvorite novi set ključnih riječi. Na primjer, radi li se o majicama kratkih rukava, upotrijebite “Nogometne majice kratkih rukava”, “Nogometne muške majice kratkih rukava”, “Nogometne ženske majice kratkih rukava”....
  • Display oglasi i njihova pozicija. Tijekom Svjetskog prvenstva ne smijete gledati samo na sebe i postojeće kupce jer tijekom ovako važnog događaja, potrebno je proširiti vidike. Gdje se fanovi nogometa okupljaju? Na kojim stranicama? Možete li ih nekako targetirati svojim navijačkim porukama da nešto kupe? Ako je ikada bilo potrebno proširiti ciljanu publiku i vidike za pozicioniranje oglasa to je sada!
  • Konstantno pratite podatke. Ako ste do sada provjeravali PPC kampanje na dnevnoj bazi, sada je vrijeme da ih pratite svakih nekoliko sati. Za vrijeme ovako važnog eventa, u trenutku se sve može promijeniti. Na primjer, ključna riječ koja je do sada imala slabi odaziv može preko noći “pojesti” sav budžet jer se u međuvremenu nešto dogodilo i korisnici su počeli guglati! Na primjer, ako je jedan od nogometaša ozlijedio koljeno, korisnici će početi guglati “ozljeda koljena” i jao si ga vama ako se natječete za ovu riječ. Ovu ekipu ne interesiraju kreme protiv bolova u koljenima i ostali preparati, već traže više informacija o nogometašu X koji je ozlijedio koljeno. Slučajni klikovi na vaše oglase baš i nisu od velike koristi, zar ne?

2. Iskoristite nogometno prvenstvo u svrhe Content marketinga

Content marketing i Svjetsko nogometno prvenstvo
Iako nam je većini nas zabranjeno koristiti određenu kombinaciju riječi kao što je “Svjetsko prvenstvo 2018”, pa čak i “Super Bowl 2018.”, uz malo mašte i dalje možemo imati content povezan s nogometnim prvenstvom. Content kampanje možete vrtjeti oko ključne riječi Rusija ili oko samog nogometa.

Na primjer:
  • Ljeto nogometa
  • Nogometne grickalice
  • Najbolji mobiteli za gledanje nogometa uživo
  • Hrana za prave svjetske nogometne prvake
  • Što bi morali vidjeti u Rusiji?
  • 5 najpopularnijih ruskih jela
Ovakve tematike su same po sebi zabavne, a čim čitatelji vide riječi kao što su Rusija i nogomet, zasigurno će kliknuti na vašu promociju. Ako ništa drugo, barem radi razonode :)

3. Iskoristite nogometno prvenstvo u svrhu promocija

Neki će u roku sekunde moći povezati vlastiti brend sa Svjetskim prvenstvom, kao na primjer pivska industrija!

Blago njima, zar ne? Pa kako mi obični ljudi, koji nemamo ikakve veze s nogometom možemo povezati svoje proizvode s nogometnim prvenstvom? Pa ponovno uz pomoć mašte :)

Na primjer:
  • Poliklinike i optike: Ne vidite dobro? Ovog mjeseca iskoristite našu posebnu ponudu na određene brendove naočala. Pratite nogomet oštrim vidom!
  • Trgovina odjeće ili brendovi: Obavite shopping u vrijednosti iznad 200 kn i na poklon dobivate navijačku majicu!
  • Turističke agencije: Posebna ponuda za putovanje u Rusiju! Odličan smještaj, odlična hrana, ugodan put i adrenalin do vrha! Budite uz naše u svakom koraku!

4. Iskoristite društvene mreže, potaknite angažiranost i govorite jezikom nogometa

Nogometni komentator

Igranje, pucanje, napad, bodovanje, pobjeda, gol, zabijanje… postoji bogat rječnik terminologija vezanih uz nogomet koje vrlo lako možete koristiti za promociju.

Na društvenim mrežama također možete koristiti generičke nogometne slike, koristiti boje timova i dijeliti srodne proizvode - male nogometne lopte, majice, haljine, šalove, boje za lice, i još mnogo toga.

Jedino na što morate paziti je da ne koristite zaštitne FIFA-ine znakove i da ne upućuju direktno na Svjetsko prvenstvo. Evo nekoliko smjernica kako potaknuti angažiranost na društvenim mrežama:


1. Važno je poznati publiku


Ako neki od vaših klijenata žive u Njemačkoj, nadajmo se da vam neće pasti na pamet poslati im mail ili objaviti na Facebooku “Idemo Hrvatska!”. Nekako mislimo da neće pozitivno prihvatiti ovu poruku. 


2. Aktivirajte se u razgovoru s publikom


Jedna od čuda digitalnog marketinga je sloboda komunikacije između vašeg brenda i vaših kupaca. A ta komunikacija nikada nije bila važnija nego sada! Zašto? Jer prema statistikama od prije 4 godine, kada se Svjetsko prvenstvo održavalo u Brazilu, na Facebooku se dogodilo 280 milijuna interakcija!

Kako se uključiti u interakciju?
  • Komentirajte utakmice
  • Komentirajte suce (oni su uvijek glavna tema)
  • Napravite anketu: Tko će pobijediti?
  • Koji će biti rezultat današnje utakmice?
Iako ova angažiranost neće dovesti do direktne prodaje i ostalih konverzija, publika će se povezati s vama i najvjerojatnije ćete im se toliko svidjeti da će htjeti postati vaši klijenti.

Nogomet zbližava ljude! Iako druženje na Facebooku nije kao druženje za šankom uz kriglu pive, ali i to se veoma cijeni :)


3. Nagradni natječaji na društvenim medijima


Svi vole natjecanja, a posebno tijekom nogometnog prvenstva! A za natjecanja su svakako najbolje društvene mreže!

Evo nekoliko ideja:
  • Što mislite tko će pobijediti? U komentaru stavite zastavicu zemlje i podijelite objavu s prijateljima. Točan odgovor će na dar slučajnim odabirom dobiti 20% popusta na sljedeću kupnju.
  • Uzmite fotić u ruke i fotkajte se s ekipom! Najstrastveniji navijači dobivaju fotić na dar!
  • Najbolji selfie pobjeđuje!
  • Budite kreativni i iskombinirajte svoj outfit s bijelo-crvenim kockicama


4. Nagradni programi


Kao i natjecanja, nagradni programi su izvrstan način za zadržavanje kupaca koji aktivno kupuju vaše proizvode.

Jednostavna metoda za stvaranje bodovnog sustava je onaj u kojem se bodovi zarađuju putem interakcije s vašim brendom. Na primjer, za svaku kupnju tijekom nogometnog prvenstva kupci mogu osvojiti 3 boda, svakom podjelom objave na Facebooku osvajaju 1 bod i tako dalje.

Ako već imate program lojalnosti, tada za vrijeme Svjetskog nogometnog prvenstva “podebljajte” nagradne bodove.

5. Postanite nogometni fanatik

Nije lak zadatak voditi online kampanje povezane sa Svjetskim prvenstvom. U ovom slučaju ne možete biti malo aktivni, malo ne i ne bi si smjeli dozvoliti da ne znate tko danas igra.

Ovakva vrsta kampanje zahtijeva 24/7 angažiranost - gledanje utakmica, komentiranje usred trajanja utakmice i praćenje rezultata. Nema ničeg goreg od objave o pobjedniku Svjetskog prvenstva dan poslije završetka prvenstva.

Morate biti u toku i objavljivati relevantne postove u prikladno vrijeme.

Evo nekoliko nogometnih fraza koje bi vam mogle biti od velike koristi:
  • Na današnjoj utakmici pobijedio je nogomet
  • Igrači su ostavili srce na terenu
  • Dali su 120 posto
  • Ovo je pravi festival nogometa
  • Nametnut nam je stil igre koji ne odgovara

I na kraju - Budite pobjednik nogometnog prvenstva!

Za koju se god marketinšku strategiju odlučili, ne zaboravite da je nogomet zabava! Bez obzira tko izgubio, tko pobijedio, nogomet je adrenalinska igra koju svi željno pratimo. Ako ga pametno iskoristite, vrlo je vjerojatno da će vas  potencijalni kupci s kojima ste se sprijateljili tijekom prvenstva također željno pratiti.  :)

GDPR besplatni ebook
  • Google Partner
  • Google Street View
  • AdWords certified partner
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts