Kako povećati broj leadova?

Objavljeno: 03.03.2022. | 4 minute čitanja

Pronalaženje leadova nije lak zadatak. Strukturirani pristup ovom problemu donijet će najbolje rezultate i kontinuirani priljev novih leadova, a za to će biti potrebno osmišljavanje i realizacija strategije. Identifikacija ciljnog tržišta, stvaranje informativnog i privlačnog sadržaja te učinkovito oglašavanje, neki su od njenih osnovnih dijelova. 

Što je lead?

Jednostavno rečeno, lead je svaka osoba (ili tvrtka) koja pokaže interes za proizvod ili uslugu neke tvrtke. Leadovi uglavnom stupaju u doticaj s tvrtkom nakon inicijalnog kontakta, koji se najčešće odnosi na ostavljanje osobnih podataka prilikom preuzimanja besplatnih online materijala, pretplaćivanja newsletter i slično. S obzirom da su ovi pojedinci već pokazali interes za vašu tvrtku i dali vam dopuštenje da ih kontaktirate, šanse za realizaciju prodaje su veće. Zato je važno da leadovi budu kvalitetni i da ih je čim više, iako je naglasak uvijek na kvaliteti, a ne kvantiteti. 

Generiranje leadova je izraz za strategiju koja za cilj ima privlačenje novih potencijalnih kupaca. Proces generiranja leadova može se podijeliti na 2 osnovna dijela: 
 
  1. Povećanje prometa na web stranici ili društvenim mrežama, što je moguće napraviti Google Adsima ili oglašavanjem putem društvenih mreža. 
  2. Drugi korak predstavlja puno veći izazov jer podrazumijeva uvjeravanje posjetitelja weba ili društvene mreže da s vama podijele kontakt podatke (email adresu, broj telefona ili nešto drugo). 
 
U nastavku vam donosimo nekoliko osnovnih koraka koji će vam pomoći u generiranju, odnosno prikupljanju novih leadova. 

 

1. Stvaranje prilika

Kako biste uopće došli do leadova, potrebno je redovito stvarati prilike za to. Razmislite o svojoj ciljnoj skupini, njihovim navikama, željama i potrebama te temeljem toga kreirajte atraktivne prilike za generiranje leadova. Naglasak je na atraktivno - sadržaj koji nudite u zamjenu za kontakt podatke mora biti kvalitetan, koristan i zanimljiv, jer u suprotnom neće postići obećavajuće rezultate. 

Uzmimo za primjer tvrtku koja se bavi iznajmljivanjem jedrilica na Jadranu. Marketinški tim ove tvrtke može kreirati besplatni PDF vodič za jedrenje u Hrvatskoj koji će čitatelje pobliže upoznati s najboljim rutama plovidbe, dostupnim jedrilicama, posebnostima lokacije i detaljima turističke ponude. Ove informacije mogle bi zanimati osobe zainteresirane za ovakav oblik odmora. U zamjenu za njegovo preuzimanje, zainteresirani će trebati ostaviti svoju email adresu. Na ovaj način iznajmljivač je došao do novih leadova, osoba za koje može biti siguran da imaju određenu razinu interesa za jedrenje na Jadranu.  

PDF vodič samo je jedan od primjera, a ostale potencijalne prilike za generiranje leadova su primjerice i webinari, kodovi za popust, besplatne konzultacije i slično. 
 


2. Oglašavanje prilika

Sav trud uložen u kreiranje kvalitetnog sadržaja neće značiti puno ako nitko ne zna da on postoji. Oglašavanje vaše “prilike” putem društvenih mreža ili Google Adsa je neizostavan korak, jer će obavijestiti ciljnu skupinu o njenom postojanju i tako potaknuti njihov interes. Sjajan vodič za jedrenje u Hrvatskoj, koji za cilj ima privlačenje turista iz Njemačke na organski način neće učiniti mnogo, ali će s dobro targetiranom kampanjom dovesti do konkretnih rezultata. Naravno, opet je naglasak na kvaliteti jer će uspjeh kampanje ovisiti o elementima oglasa - od postavki kampanje i određivanja ciljne skupine, do vizuala i copyja i brojnih drugih detalja.  
 


3. Testiranje CTA

Dobro formulirani CTA (call to action) potaknut će potencijalnog leada da poduzme određenu radnju, stoga mora biti jasno iskomuniciran. U točki 1 naveli smo neke od ovih radnji, poput preuzimanja PDF materijala, prijave na newsletter, zakazivanja besplatnih konzultacija i iskorištavanja promo koda. 

No kako biste bili sigurni da je vaš CTA dobro iskomuniciran, preporučljivo je napraviti A/B testiranje putem Google Analytics-a

A/B testiranje omogućuje usporedbu različitih verzija istog marketinškog alata (primjerice CTA gumba), kako biste saznali koja od njih ostvaruje najbolje rezultate. Jednom kada saznate ovu informaciju, možete biti sigurni da ste jedan korak bliže uspješnom generiranju novih leadova. 

 

4. Održavanje kontakta 

Prikupili ste kontakte i što sad? Iako ste odradili dobar dio posla, priča ovdje tek počinje jer će uspjeh konverzije leadova u stvarne kupce ovisiti o daljnjim koracima. Univerzalan savjet ne postoji, jer potencijalni daljnji koraci jako variraju o industriji i specifičnostima pojedine tvrtke. Ono što će dobro funkcionirati u većini slučajeva je održavanje kontakta s novim potencijalnim kupcima putem e-maila, kojeg je preporučljivo automatizirati u slučajevima većeg broja leadova. Ako se vratimo na primjer iznajmljivača jedrilica, newsletter kampanja koja prikazuje posebne ponude najma jedrilica na Jadranu za nadolazeću sezonu primjer je logičnog idućeg koraka koji će pomoći u konverziji leadova. 


Generiranje leadova ključan je aspekt rasta poslovanja svake tvrtke. Kako bismo maksimalno pojednostavili logiku ovog procesa, sveli smo ga na 4 kratke točke, iako on u realnosti podrazumijeva velik broj detalja i koraka koji će odrediti njegov uspjeh. Za potpunu realizaciju lead kampanje potrebna su široka multidisciplinarna znanja digitalnog marketinga, pa je najbolji način za brzo i učinkovito prikupljanje leadova suradnja sa stručnjacima iz ovih područja. Arbona, koja je u 3% najučinkovitijih Google Partnera u Hrvatskoj, siguran je odabir, pa nam se slobodno obratite za personalizirani savjet.
Podijeli na:
Elena Majer