Kako koristiti Google Trends za učinkovitiji digitalni marketing?

Objavljeno: 24.02.2022. | 5 minute čitanja

Praćenje trendova ključno je za svaku tvrtku, a posebice za pojedince koji se bave marketingom. Redovito praćenje poteza konkurencije, kao i medija specijaliziranih za industriju u kojoj poslujete, dat će vam dobar uvid u posljednja zbivanja relevantna za posao. No postoji još jedan vrlo jednostavan način za otkrivanje najnovijih aktualnosti i interesa javnosti -  Google Trends. Ovaj praktičan alat pomoći će vam da u svakom trenutku znate što je popularno na internetu. 

 

Zašto bi vas ovo trebalo zanimati?

Informacije o posljednjim trendovima pretraživanja mogu biti vrlo su korisne za planiranje budućih marketinških strategija. Bolje informacije dovode do veće učinkovitosti i boljih rezultata, a to je nešto što je svima u interesu. 


U nastavku vam donosimo više informacija o Google Trends alatu, kao i nekoliko savjeta kako ga možete iskoristiti za potrebe digitalnog marketinga. 

 

Što je Google Trends?

Google Trends je alat koji analizira pojmove koje korisnici pretražuju putem Google tražilice te ih rangira po popularnosti u određenim regijama svijeta. Pomoću ovog alata tvrtke i oglašivači mogu u realnom vremenu otkriti popularne pojmove na različitim područjima. 

Iako je prvotno zamišljen kao alat koji bi trebao novinarima pomoći da pronađu teme iz željenih područja, pokazao se izuzetno moćnim i u marketingu. Trends kontinuirano analizira što ljudi pretražuju te tako pruža informacije koje se mogu iskoristiti za planiranje učinkovitijih marketinških aktivnosti. 

Google omogućuje prilično preciznu analizu popularnosti pojma, pa ćete tako dobiti indeks popularnosti mjeren od 0 do 100 za određeno geografsko područje - na razini svijeta, države ili čak i pojedine županije. Uz to, relativna popularnost pojma može se analizirati tijekom željenog vremenskog perioda - od posljednjeg sata, dana, mjeseca pa sve do pregleda trendova pretraživanja od 2004. 

 

Google Trends za potrebe marketinga

Kvalitetniji content, veći promet, pametnije planiranje kampanja i bolja raspodjela marketinškog budžeta - ovo su neke od prednosti koje se mogu ostvariti korištenjem informacija s Google Trendsa:
 

  • Inspiracija i pronalazak zanimljivih tema

Bez obzira pišete li blogove, planirate objave za društvene mreže ili radite na SEO-u, pronalazak tema koje će biti zanimljive korisnicima uvijek je prioritet. Google Trends dat će vam uvid u interese javnosti, što je svakako odlična početna točka koja vas može inspirirati za daljnji razvoj sadržaja. Naravno, bitno je spomenuti da nisu baš sve popularne teme uvijek dobar odabir - odaberite one povezane s vašim područjem djelatnosti. 

Kvalitetan odabir tema svima je u interesu - posjetitelji web stranica i društvenih mreža dobit će content koji ih zanima, a tvrtke će zauzvrat dobiti veći promet, a time vjerojatno i veće stope konverzije

 
  • Iskorištavanje potencijala sezonskih trendova

Sezonalnost je obilježje velikog broja industrija. Uzmimo za primjer našu najvažniju i vjerojatno najsezonalniju industriju -  turizam. 

Za organizaciju digitalnih marketinških aktivnosti koje će potaknuti prodaju, važno je znati interese i navike potencijalnih kupaca. Na primjeru turizma, brzim pretraživanjem Google Trendsa iznajmljivači smještaja mogu saznati kada se kod stanovnika pojedine države budi interes za putovanja i rezervaciju smještaja. Sukladno tome, moguće je saznati najbolje vrijeme za aktivaciju pojedinih marketinških aktivnosti

 
  • Optimiziranje marketinškog budžeta

Uvid u popularnost pretraživanja po pojedinim županijama, odnosno regijama države, omogućuje i bolje targetiranje, što u konačnici dovodi i do kvalitetnije potrošnje marketinškog budžeta. To znači da ćete više sredstava moći uložiti u uža geografska područja s većim potencijalnom za realizaciju konverzija, te tako doći do boljih rezultata kampanja. 

Ovo vrijedi i za prethodnu točku o sezonalnosti - uvidom u specifično vrijeme u kojem postoji interes za neku temu, izbjeći ćete nepotrebno ulaganje u vrijeme kad je interes mali ili ga nema. 

 

Primjer - Kako Google Trends može pomoći iznajmljivaču smještaja?

Recimo da je riječ o iznajmljivaču luksuznog turističkog smještaja. Iznajmljivač iz iskustva zna da većina turista dolazi iz Njemačke, pa sukladno tome planira i digitalnu kampanju. Ulaganjem u oglašavanje smještaja na području cijele Njemačke tijekom cijele godine ostvarit će se odrađen broj rezervacija, no ovo svakako nije najučinkovitiji mogući način. Ovako dolazi do rasipanja budžeta na velika područja države u kojima nema interesa, ali i rasipanje budžeta u vrijeme kada stanovnici Njemačke ne planiraju putovanje u Hrvatsku.

Brzim pretraživanjem na Google Trendsu iznajmljivač može doći do informacija koje će mu pomoći da spriječi neučinkovitu potrošnju budžeta i tako ostvari čim veći broj rezervacija. Pretraživanjem pojma villen kroatien dobivamo graf s prikazom indeksa popularnosti pretraživanja ovog pojma u Njemačkoj tijekom proteklih 12 mjeseci. Iz njega vidimo kako je najveći broj pretraživanja bio krajem siječnja, tijekom lipnja i krajem srpnja. 

Iznajmljivanje smještaja u hrvatskoj
Grafički prikaz interesa tijekom vremena
Analizom prikaza interesa pretraživanja ovog pojma po njemačkim regijama vidimo da je daleko najveći interes bio na području Bavarije. Uz Bavariju, značajan interes za vile u Hrvatskoj postojao je u još samo dvije regije, dok ga o ostatku države gotovo uopće nije ni bilo. 


Interes po subregijama u Njemačkoj

Temeljem ovih podataka, iznajmljivač sada zna da može planirati digitalnu kampanju u periodima godine kada postoji najveći interes za njegovo područje djelovanja, te da svoje aktivnosti može primarno fokusirati samo na Bavariju i eventualno još druge dvije regije. Na ovaj način drastično je suženo područje i vrijeme oglašavanja, što će omogućiti veću isplativost ulaganja. 


Google Trends je u načelu vrlo jednostavan alat koji nekima na prvu može djelovati prilično beskorisno. No to je daleko od istine. U samo par klikova pomoći će vam da saznate krucijalne informacije koje mogu utjecati na brojna područja marketinga - od planiranja rasporeda marketinških aktivnosti, targetiranja, do manjih detalja poput planiranja blogova i objava za društvene mreže. Bolje odluke povezane s ovim područjima u konačnici će vas dovesti do veće učinkovitosti kampanja i pametnijeg rasporeda ograničenog budžeta. 

Za maksimalnu isplativost ulaganja u digitalni marketing i sprječavanje rasipanja budžeta najbolje se obratiti profesionalcima, koji osim Google Trendsa raspolažu i drugim alatima za detaljniji uvid u ponašanja potrošača. Slobodno nam se javite jer naša iskusna ekipa ima spreman savjet za vašu tvrtku. 

 

 

 

 

Podijeli na:
Elena Majer