Objavljeno: 24.02.2022. | 5 minuta čitanja
Praćenje trendova ključno je za svaku tvrtku, a posebice za pojedince koji se bave marketingom. Redovito praćenje poteza konkurencije, kao i medija specijaliziranih za industriju u kojoj poslujete, dat će vam dobar uvid u posljednja zbivanja relevantna za posao. No postoji još jedan vrlo jednostavan način za otkrivanje najnovijih aktualnosti i interesa javnosti - Google Trends. Ovaj praktičan alat pomoći će vam da u svakom trenutku znate što je popularno na internetu.
U nastavku vam donosimo više informacija o Google Trends alatu, kao i nekoliko savjeta kako ga možete iskoristiti za potrebe digitalnog marketinga.
Google Trends je alat koji analizira pojmove koje korisnici pretražuju putem Google tražilice te ih rangira po popularnosti u određenim regijama svijeta. Pomoću ovog alata tvrtke i oglašivači mogu u realnom vremenu otkriti popularne pojmove na različitim područjima.
Iako je prvotno zamišljen kao alat koji bi trebao novinarima pomoći da pronađu teme iz željenih područja, pokazao se izuzetno moćnim i u marketingu. Trends kontinuirano analizira što ljudi pretražuju te tako pruža informacije koje se mogu iskoristiti za planiranje učinkovitijih marketinških aktivnosti.
Google omogućuje prilično preciznu analizu popularnosti pojma, pa ćete tako dobiti indeks popularnosti mjeren od 0 do 100 za određeno geografsko područje - na razini svijeta, države ili čak i pojedine županije. Uz to, relativna popularnost pojma može se analizirati tijekom željenog vremenskog perioda - od posljednjeg sata, dana, mjeseca pa sve do pregleda trendova pretraživanja od 2004.
Kvalitetniji content, veći promet, pametnije planiranje kampanja i bolja raspodjela marketinškog budžeta - ovo su neke od prednosti koje se mogu ostvariti korištenjem informacija s Google Trendsa:
Temeljem ovih podataka, iznajmljivač sada zna da može planirati digitalnu kampanju u periodima godine kada postoji najveći interes za njegovo područje djelovanja, te da svoje aktivnosti može primarno fokusirati samo na Bavariju i eventualno još druge dvije regije. Na ovaj način drastično je suženo područje i vrijeme oglašavanja, što će omogućiti veću isplativost ulaganja.
Google Trends je u načelu vrlo jednostavan alat koji nekima na prvu može djelovati prilično beskorisno. No to je daleko od istine. U samo par klikova pomoći će vam da saznate krucijalne informacije koje mogu utjecati na brojna područja marketinga - od planiranja rasporeda marketinških aktivnosti, targetiranja, do manjih detalja poput planiranja blogova i objava za društvene mreže. Bolje odluke povezane s ovim područjima u konačnici će vas dovesti do veće učinkovitosti kampanja i pametnijeg rasporeda ograničenog budžeta.
Za maksimalnu isplativost ulaganja u digitalni marketing i sprječavanje rasipanja budžeta najbolje se obratiti profesionalcima, koji osim Google Trendsa raspolažu i drugim alatima za detaljniji uvid u ponašanja potrošača. Slobodno nam se javite jer naša iskusna ekipa ima spreman savjet za vašu tvrtku.