Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 50 84

Najčešći problemi s indeksiranjem i pozicioniranjem na Google-u

Objavljeno 26.1.2022 13:46:34
Najčešći problemi s indeksiranjem i pozicioniranjem na Google-u

Nakon ulaganja značajnog vremena i financijskih sredstava u novu web stranicu, svi očekuju njeno besprijekorno funkcioniranje i visoko pozicioniranje na rezultatima pretraživanja. No to nažalost nije uvijek tako. Kada web stranica nije ispravno indeksirana, vaši će klijenti imati problema s njenim pronalaskom na Google-u, što će se direktno odraziti i na rezultate poslovanja. U nastavku vam donosimo nekoliko potencijalnih uzroka problema s indeksiranjem i nezadovoljavajućom pozicijom na rezultatima pretraživanja. 

Za početak, što je uopće indeksiranje?

Ukratko, indeksiranje je proces kojim tražilice putem crawlera prikupljaju podatke o nekoj web stranici i svim pripadajućim podstranicama. Prikupljeni podaci o sadržaju i njegovom značenju pomažu tražilici kako bi pronašla web stranicu, dodala ju u svoj indeks, povezala svaku stranicu i podstranicu s pojmovima koje pretražuju korisnici i pozicionirala ju na rezultatima pretraživanja. Dobro indeksirana stranica omogućit će tražilici da na nju usmjeri prave korisnike, što u konačnici može utjecati i na uspješnost poslovanja. 

Dakle možemo zaključiti kako je indeksiranje vrlo važno i svakako treba biti svjestan potencijalnih problema zbog kojih vaša web stranica možda ne ostvaruje najbolje moguće rezultate. Neki od najčešćih su: 

 

Web stranica je nova

Za nove web stranice je prilično je uobičajeno da nisu indeksirane, pa im je potrebno neko vrijeme da se počnu prikazivati u rezultatima pretraživanja. Google-u je za indeksiranje novih stranica potrebno između nekoliko dana i nekoliko tjedana. Iz tog razloga potrebno je imati malo strpljenja jer ne postoji način kako možemo ubrzati Google da odradi ovaj proces.   

Postoji jednostavan način na koji je moguće provjeriti je li Google već upoznat s vašom web stranicom. U tražilicu je potrebno unijeti Site:vašawebstranica.hr, kao na primjeru niže. 


Arbona.hr nije nova web stranica, što se može vidjeti i prema broju prikazanih rezultata pretraživanja (1,130). Ako postoji barem jedan rezultat pretraživanja, Google je već otkrio vašu web stranicu. Ako rezultata nema, Google-u je potrebno još neko vrijeme za crawlanje vašeg weba.  

Postoji još jedna stvar koji možete učiniti dok čekate na indeksiranje - kreiranje mape stranice ili sitemapa na Google Search Console-u. Radi se o popisu podstranica vaše web stranice koji tražilici olakšava crawlanje. Ovo je i vrlo važan dio SEO-a jer ukazuje Googleu na važne dijelove web stranice i gdje ih pronaći, a pomaže i u procesu otkrivanja i indeksiranja stranica. 

 

Sadržaj web stranice se ne poklapa s namjerom pretraživanja

Google za cilj ima korisnicima pružiti relevantne i korisne rezultate pretraživanja. Zato je vrlo važno uskladiti sadržaj web stranice i korištene ključne riječi s namjerama pretraživanja korisnika. Sadržaj (content) mora biti osmišljen i kreiran kako bi se poklapao s interesima posjetitelja te kako bi im pomogao s problemima koje žele riješiti pretraživanjem. Bez kvalitetnog sadržaja koji pomaže korisnicima da dođu do željenih informacija, Google sigurno neće dobro pozicionirati web stranicu u rezultatima pretraživanja. 

Kako biste izbjegli ovu problematiku, potrebno je uskladiti svoju content strategiju s potrebama korisnika. Jedna od potencijalnih taktika je kreiranje blog podstranice na kojoj ćete redovito objavljivati članke o temama koje su povezane s interesima korisnika. Još jedna ideja je i kreiranje tutorialsa za korištenje proizvoda, kao i podstranice s odgovorima na česta pitanja. 
 

Web stranica nije prilagođena mobilnim preglednicima

Prilagodba web stranice mobilnim uređajima jedna je od ključnih stvari koje utječu na indeksiranje i pozicioniranje na Googleu. Neovisno o tome koliko je stranica kvalitetna na desktop preglednicima, ako nije optimizirana za pregled na mobitelu ili tabletu, bit će značajno lošije pozicionirana na tražilici, što će utjecati i na njen promet.  

Postoji nekoliko načina za provjeru razine prilagođenosti web stranice mobilnim uređajima, a jedan od njih je i Googleov Mobile Friendly Test. Ukoliko ne dobijete prolazan rezultat, vrijeme je da poradite na kvaliteti svoje web stranice. 

 

Web stranica se sporo učitava

Niska brzina učitavanja web stranice utječe na proces indeksiranja, a time i na pozicioniranje na tražilicama. Postoji mnogo mogućih razloga za sporo učitavanje, kao što su prevelike količine sadržaja na webu, prevelikih slika i videa, povećanog prometa, nezadovoljavajuća lokacija servera ili učinkovitosti servera.  

Jedan od načina na koji možete provjeriti brzinu učitavanja web stranice je i pomoću Google Page Speed Insightsa, koji će također dati prijedloge za ubrzanje. 

 

Dobili ste Google-ovu kaznu 

Kazne ili penali svakako utječu na pozicioniranje na rezultatima pretraživanja, a mogu utjecati i na indeksiranje. Ovo su osnovni oblici penala: 
 
  • Manualni: U slučaju kada zaposlenik Google-a tijekom pregleda vaše web stranice pronađe nedostatke koji nisu u skladu sa smjernicama kompanije, može označiti vašu stranicu kao problematičnu, a potencijalno ju i ukloniti iz rezultata pretraživanja. 
  • Automatski: Sankcije Google-ovog algoritma zbog nedovoljne kvalitete web stranice. 

Jedan od najtežih oblika penalizacije je deindeksiranje, odnosno potpuno uklanjanje domene iz rezultata pretraživanja. Web stranica u ovom slučaju nastavlja postojati, ali će korisnici moći do nje jedino ako traže upravo tu stranicu. 

O penalima ćete biti obaviješteni putem Google Search Console-a, a u tom slučaju potrebno je napraviti izmjene prema smjernicama Google-a i poslati zahtjev za novi pregled.  


Ovo su samo neke od situacija koje će potencijalno negativno utjecati na indeksiranje i pozicioniranje web stranice u rezultatima pretraživanja. U pozadini priče postoji još pregršt tehničkih detalja i postavki koje moraju biti stručno namještene kako biste osigurali glatko funkcioniranje svoje web stranice. 

Tehnički detalji u kombinaciji s dobro osmišljenim SEO-om i content marketingom tajna su pravovremeno i ispravno indeksiranih web stranica, ali i bolje pozicije na rezultatima pretraživanja, što će u konačnici omogućiti veći priljev posjetitelja i potencijalnih kupaca. Ako vaša web stranica nije indeksirana ili loše kotira u rezultatima pretraživanja, slobodno nam se obratite za individualne konzultacije. 
 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM