8 dobro skrivenih tajni Google-a koje želite znati

Objavljeno: 04.11.2021. | 5 minute čitanja

Mislite da znate sve o Google-u? Promislite opet! 

Ovaj tehnološki gigant neprekidno radi na unapređenju svog algoritma i načina rada tražilice, ali i internih SEO pravila i smjernica. Iz tog razloga niti najveći stručnjaci u ovome području ne znaju sve bez uloženog napora u redovito informiranje o novitetima. U nastavku vam donosimo 8 novih informacija o Google-u koje bi vas mogle iznenaditi:

1. Google ima funkciju naprednog pretraživanja, Boolean operatore

Čak 84% osoba koristi Google tražilicu na dnevnoj bazi. No iako nam je bez nje život postao praktički nezamisliv, koliko ju zapravo dobro poznajemo?

Za mnoge skrivena tajna Google tražilice je napredna funkcija pretraživanja. Ovi ugrađeni alati omogućuju cijeli niz mogućnosti, od pretraživanja hashtagova, do optimizacije za SEO. Neke od ovih dobro skrivenih funkcija su:
 
  • Related: dodajući pojam related uz pojam koji pretražujete, Google će vam ponuditi povezane teme, što može biti korisno za proširivanje pretrage. Ovo je posebice korisno u poslovanju za istraživanje konkurencije koja nudi slične proizvode ili usluge, te olakšava analizu njihovog rangiranja na tražilici, strategije društvenih mreža i ostalih marketinških strategija i aktivnosti.
  • Pretraživanje profila društvenih mreža putem Google-a: upisujući @ ispred imena određenog profila u tražilici, Google će vam predočiti sažetak objava tog korisnika, uključujući i web stranice i tweetove. Pretraga se može dodatno suziti dodajući i ime društvene mreže - na ovaj način dobit ćete pregled profila, njegovog spominjanja na drugim profilima i povezane slične profile.
Pretraživanje profila na društvenim mrežama na Google-u
 
  • Pretraživanje hashtagova: kao i funkcija @, korištenje simbola # u pretraživanju može vam pomoći u pregledu posljednjih aktualnosti vezanih uz određenu temu. Google će izbaciti sve hashtag rezultate, uključujući web stranice i društvene mreže povezane s pretraživanim pojmom. Dodatno možete suziti pretraživanje klikom na alati i u posljednja 24 sata, kako biste otkrili najnovije rezultate vezane uz pretraživani pojam.
Pretraživanje-hashtagova-na-Google-u
  • Google omogućuje pristup tzv. cache-u web stranice: Kako biste došli do spremljene kopije web stranice, u tražilicu ispred njezina URL-a upišite cache:
 

2. Google ima tisuće update-ova godišnje

U samom početku Google nije radio česte update-ove svog algoritma. Danas to radi nebrojeno puta godišnje. Iako mislite da vas se to možda ne tiče, to nije baš tako. Update-ovi, među ostalim, mogu mijenjati i način prikazivanja rezultata pretraživanja (SERP) i mogu utjecati na vidljivost vaše web stranice. Za 2023. godinu planiran je veliki update koji će utjecati na način na koji oglašivači dolaze do informacija o korisnicima - planira se ukidanje svih cookie-a s Google Chrome-a, čime će se otežati način informiranja o navikama web pretraživanja korisnika.

 

3. Google zna kada korisnik napušta stranicu 

Imate li problema s povećanjem baze za newsletter, posjeta stranice ili povećanja broja lead-ova? Problem može biti stopa napuštanja, odnosno bounce rate. Ovaj pojam odnosi se na broj pojedinaca koji posjećuju vašu početnu web stranicu te odlaze s nje bez da su prije toga obavili bilo kakvu vrstu interakcije. Ova metrika je vrlo važna za shvaćanje ponašanja korisnika na web stranicama.

Ako ostvarujete visoku stopu napuštanja, postoji nekoliko stvari koje možete učiniti kako bi ju pokušali smanjiti: 

  • Pišite snažne meta-opise: Meta opisi su HTML atributi koji objašnjavaju što pretražitelj može očekivati na određenoj web stranici. Tražilice koriste ove opise kako bi definirale web stranice i njihov sadržaj. U idealnom slučaju meta opisi trebali bi biti dugi do 155 znakova, te moraju sadržavati relevantne ključne riječi koje suštinski opisuju njihov sadržaj. Ako su duži od toga, korisnicima u rezultatima neće moći vidjeti cijeli tekst, već samo 155 znakova i (...). Ovo može dovesti do povećane stope napuštanja jer vaša stranica nije opisana na idealan način. 
meta-opis-primjer

  • Koristite interaktivan sadržaj: Interaktivan sadržaj potiče korisnike na… pogodili ste - interakciju! A povećanjem interakcije dolazi do smanjenja stope napuštanja. Ovakva vrsta sadržaja može zainteresirati korisnike da provedu duže vrijeme na web stranici i detaljnije prouče njen sadržaj, što onda posljedično dovodi i do povećanja broja konverzija. Primjeri interaktivnog sadržaja su infografike, kvizovi i check-liste, koji povećavaju angažiranost posjetitelja, odnosno engagement.


4. Google objavljuje vlastite SEO smjernice

Google-ove smjernice i upute javno su dostupne, te uključuju početnički vodič i vodič za developere. Ovi iznimno korisni materijali otkrit će vam sve što je potrebno za uspješni SEO na Google-u. S obzirom da se radi o kompleksnoj materiji, najčešće je najbolje prepustiti stručnjacima da obave ovaj dio posla kako biste dobili najbolje moguće rezultate, ali je svakako poželjno upoznati se s logikom koja stoji iza SEO-a.

 

5. Google omogućuje lokacijske upute direktno kroz search bar

Većina nas koristi Google Maps za snalaženje na novim lokacijama. No geografske upute možemo dobiti i upisivanjem “directions to [destinacija] from [odredište]” u tražilicu. Google će potom izbaciti detaljne upute kako doći do lokacije s određenog odredišta.

Lokacijske-upute-google-a-kroz-search-bar
 

6. Pretraživanje unutar web stranica 

Web stranice mogu se pretraživati čak i ako nemaju ugrađenu tražilicu. U Google tražilicu upišite site:[web stranica] kako biste dobili rezultate s određene web stranice. 

 

7. Google omogućuje pretraživanje knjiga i vijesti

Iako nas je većina zna kako pretraživati slike i video zapise na Google-u, postoji i opcija pretraživanja drugih vrsta medija i sadržaja. Ako ste u potrazi za knjigom, kliknite na opciju “Više” (“More”). Od tamo prilagodite svoje pretraživanje kako biste dobili čim preciznije rezultate. Dostupne opcije vrijede za knjige, vijesti, avionske letove i financije.

pretraživanje-knjiga-na-google-u
 

8. Odredite broj prikazanih rezultata pretraživanja

Iako je svima u interesu da pronađemo ono što tražimo na prvoj stranici Google-a, ponekad to nije moguće. Google u postavkama omogućuje i prilagodbu broja prikazanih rezultata.


Bez obzira bavite li se profesionalno marketingom ili imate vlastitu tvrtku, nove informacije o načinu rada tražilica uvijek su od velike koristi i mogu utjecati na rezultate vašeg poslovanja. S više od 10 godina iskustva u SEO uslugama, Arbona je jedna od vodećih hrvatskih agencija za digitalni marketing i jedan od rijetkih certificiranih Google Partnera na ovim područjima. Slobodno nam se obratite za postizanje što bolje pozicioniranosti na Google rezultatima, jer vas to može dovesti do povećanja broja posjetitelja vašeg weba, kao i ostvarenih konverzija.
Podijeli na:
Elena Majer