Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 5084

5 načina kako koristiti Google Trends za bolji SEO

Objavljeno 25.8.2022 12:16:22
5 načina kako koristiti Google Trends za bolji SEO

Možda ste već čuli za Google Trends i znate kako funkcionira, no znate li kako ga iskoristiti za bolji SEO? Tamo možete pronaći nove ideje za sadržaj, usporediti razne teme ili pak bolje shvatiti svoju publiku. Uz pomoć ovog vrijednog alata, svoj sadržaj možete učiniti boljim, a on može imati bolji utjecaj na vaš SEO.

 

Što je Google Trends?

Google Trends je alat koji vam pruža podatke o popularnosti pojedinih pojmova pretraživanja na Google tražilici i YouTubeu, a podaci se temelje na stvarnim pretraživanjima. Radi se o besplatnom alatu kojim možete saznati koje su teme i pojmovi trenutno u uzletu, kako se popularnost pojedinih pojmova kretala kroz proteklo vrijeme, ali i u pojedinim zemljama.

 


 

Kako ga iskoristiti za bolji SEO?

1. Otkrijte trendove u pretraživanju

Razni alati za istraživanje ključnih riječi su korisni jer vam pružaju informaciju o broju pretraga za pojedine pojmove, no Google Trends posebno je koristan kada želite saznati kako se neki pojam pretraživao kroz vrijeme. Nakon što upišete željeni pojam, Google Trends će vam pokazati i vremenski graf iz kojeg možete vidjeti trend pretraživanja te riječi unazad godinu dana. Naravno, vremenski period možete prilagođavati i učiniti ga duljim ili kraćim, ovisno o potrebama. Uvidom u ove podatke, možete zaključiti koji pojmovi i teme postaju sve popularniji, a za koje interes jenjava.

 

2. Pronađite iznimno popularne riječi

Koristeći Google Trends, sigurno ćete naići na pojam “breakout”, i to na mjestu na kojem bi trebao biti ispisan postotak rasta popularnosti nekog pojma. Radi se o pojmovima kojima popularnost raste preko 5000%. Takve riječi često su prava prilika koju možete iskoristiti, s obzirom da je konkurencija za njih još uvijek vrlo slaba.

 

 

3. Pronađite povezane ključne riječi

Ovaj alat može biti posebno koristan u traganju za povezanim pojmovima i ključnim riječima. Naime, nakon što pretražite određeni pojam, Google Trends pokazati će vam  povezane pretrage, i to baš one koje su u trendu. Te pojmove Google smatra usko povezanima sa vašom traženom ključnom riječi, a također ih sortira po popularnosti.

 

4. Ideje za blog i sadržaj

Osim što možete pronaći povezane ključne riječi, korisno bi bilo provjeriti i “povezane teme” koje vam Google Trends prikazuje za traženi pojam. Teme su šire od pojedinih pojmova, a odličan su izvor inspiracije za novi blog koji ćete pisati ili pak za sadržaj koji planirate objaviti na društvenim mrežama ili drugim kanalima.

 

5. Pronađite lokalne trendove

Sve ove pretrage možete učiniti još smislenijima i korisnijima - za prikaz boljih rezultata promijenite referentnu lokaciju sa cijelog svijeta na konkretnu zemlju, recimo Hrvatsku, ili čak pojedinu županiju. Tako filtrirani rezultati prikazat će vam lokalne podatke o ključnim riječima koje vas zanimaju, a vidjeti ih možete i grafički, na karti.

 

 

Google Trends uvelike vam može pomoći u istraživanju pojmova koji su vam od interesa, kao i pomoći u boljem planiranju ključnih riječi i optimizaciji sadržaja. Ako savladate korištenje Google Trendsa i smisleno tumačenje podataka koje vam pruža, bit ćete korak ispred konkurencije, a vaš sadržaj će biti bolji i aktualniji.

A, za najbolje SEO rezultate, kao i vrhunske marketinške kampanje, uvijek se možete javiti i nama. :)

 

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM