Objavljeno: 06.06.2022. | 5 minuta čitanja
Pretraživanjem bilo kojeg pojma na Google-u, tražilica će izbaciti određen redoslijed rezultata. Iako možda djeluje kao da se radi o nasumičnom odabiru web stranica, to je daleko od realnosti. Ovim procesom upravlja kompleksni algoritam koji uzima u obzir više od 200 faktora kako bi odredio poziciju vaše web stranice na rezultatima pretraživanja. Među njima postoje faktori koji u manjoj mjeri utječu na rang, ali i nekoliko onih koji će biti od krucijalne važnosti. U nastavku ćemo se fokusirati na ovu važniju skupinu faktora koji su presudni za pozicioniranje, a time i rezultate vašeg poslovanja.
Još jedan od ključnih faktora koji će odrediti položaj web stranice u odnosu na konkurenciju su Core Web Vitals, koji se odnose na osnovne funkcionalnosti web stranice. Google ih dijeli u 3 osnovne skupine:
LCP (Largest Contentful Paint)
Kako biste smanjili broj odlazaka sa stranice, ali i popravili rang na rezultatima pretraživanja, osigurajte da se web stranica učita u roku od 2,5 sekunde. To se može provjeriti s jednim od brojnih besplatnih online alata.
FID (First Input Delay)
Ovaj faktor se odnosi na brzinu reagiranja web stranice prilikom interakcije s korisnicima - generalna smjernica je da se reakcija stranice na klik dogodi unutar 100 milisekundi.
CLS (Cumulative Layout Shift)
Učitavanje stranice mora biti predvidivo. Drugim riječima, ne bi se smjelo događati da se korisnika usred učitavanja stranice automatski prebaci na drugu poveznicu.
Sav tekst uključen na web stranici bi trebao biti dobro promišljen kako bi Google-u pružio sve relevantne informacije o sadržaju. Zato je posebno važno obratiti pažnju na iduće elemente:
Ključne riječi u meta naslovima stranica (meta-title) i H1 naslovima
Ključne riječi u meta opisima stranica (meta-description)
Ispravno imenovanje fotografija i videozapisa
Implementacija relevantnih ključnih riječi i oznaka u alt-tekstove fotografija
Ukratko, pripazite na korištenje relevantnih ključnih riječi gdje god je to moguće, jer upravo putem njih Google otkriva značenje svake web stranice. Što bolje “shvati” o čemu se radi, to bolje za vas jer će tako doći do poboljšanja pozicije na rezultatima, a time i veće posjećenosti.
Ispravljanje postojećih SEO elemenata je uglavnom prilično vremenski zahtjevno, pa je svakako najjednostavnija (a i najsigurnija) opcija obratiti se provjerenim stručnjacima. No, ako se odlučite sami pozabaviti ovom tematikom, svakako bacite pogled na sedam najčešćih SEO grešaka koje će vam pomoći da posao odradite kvalitetnije.
Kao što smo spomenuli u prethodnoj točki, čim bolje algoritam shvati o čemu se radi na web stranici, to će kvalitetnije spajati web stranicu s relevantnim korisnicima, odnosno osobama koje imaju stvarni interes za vaš biznis. Ako na webu postoji minimalna količina sadržaja, bit će vrlo teško ostvariti dobre rezultate.
Iz tog razloga našim klijentima uvijek preporučujemo uključivanje bloga na web stranicu. Prednosti pisanja blogova su zaista brojne - u jednu ruku ćete pružiti korisnicima korisne informacije, dok ćete istovremeno imati priliku uključiti značajnu količinu ključnih riječi na web stranicu.
Prilikom pisanja bloga vrlo je važno obratiti pažnju na:
Kvalitetu: birajte teme koje su povezane s vašim poslovanjem, teme koje zanimaju vašu ciljnu skupinu i pridonose rješavanju njihovih problema
Redovitost: generalno pravilo je “čim više, tim bolje”, kako biste kontinuirano imali novi i svjež sadržaj na webu. Prema našem iskustvu, prosjek je između 1 i 4 bloga mjesečno.
Dužina: duži sadržaj ostvaruje bolje rezultate, pa osigurajte da blogovi imaju barem 3.500 znakova.
Za više detalja otkrijte 8 elemenata koje mora imati svaki blog.
Poveznice, odnosno linkovi, važan su faktor za SEO i rangiranje na tražilicama. Dijele se na tri osnovne vrste:
Ulazni (inbound) linkovi: linkovi na drugim web stranicama koji vode na vašu web stranicu, poznati i kao backlinkovi, povećavaju autoritet vaše stranice jer demonstriraju algoritmu da na stranici imate kvalitetan sadržaj koji su primijetili i drugi. Do njih je teže doći u odnosu na ostale dvije vrste, ali su zato vrlo vrijedni za dobro pozicioniranje.
Izlazni (outbound) linkovi: linkovi koji s vaše stranice vode na druge web stranice također povećavaju autoritet weba jer posjetiteljima osiguravaju dodatne izvore.
Interni linkovi: linkovi koji vode na druge dijelove vaše web stranice također su dobri za poboljšanje rangiranja jer Google-u demonstriraju da na webu imate povezanu, cjelovitu priču o određenoj temi. Za primjer, proscrollajte kroz ovaj tekst i obratite pažnju kako su u tekst ubačene poveznice na neke od prethodnih blogova povezanih tema.
Kao što smo spomenuli u uvodu, postoji oko 200 faktora koji utječu na rangiranje na rezultatima pretraživanja. Iako je gotovo nemoguće utjecati na sve njih, to ne znači da ne možete učiniti ništa po pitanju unaprjeđenja svoje pozicije.
Besprijekorno iskustvo korištenja web stranice na svim vrstama preglednika, kontinuirano stvaranje kvalitetnog i optimiziranog contenta te osiguravanje dovoljnog broja linkova osnovni su faktori koji će napraviti veliku razliku.
Obratite nam se za besplatne konzultacije i saznajte kako zajednički možemo ostvariti višu poziciju na Googleu i tako utjecati na bolje poslovne rezultate.