Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 50 84

Kako pisati naslove stranica i meta opise za SEO?

Objavljeno 1.4.2021. 8:38:49
Kako pisati naslove stranica i meta opise za SEO?
Optimizacija za tražilice (SEO) je dugoročan posao kojem treba pristupiti pametno i strateški osmišljeno jer prema SEO elementima Google odlučuje hoćete li se i gdje naći u rezultatima pretraživanja.

Uz pravilnu optimizaciju sadržaja postignite vidljivost svoje stranice, ostvarite brojne prednosti i budite dobro rangirani. Cjelokupna optimizacija stranice sadrži više od 200 elemenata koji utječu na pozicioniranje stranica, a title tag i meta description su definitivno jedni od njih.

Da biste napisali najbolje naslove stranica i meta opise, morate ih učiniti jedinstvenima, paziti da nisu prekratki ili predugi, za svaku stranicu upotrijebiti točno određene ključne riječi te pisati za ljude, a ne za robote.

Ova pravila su zaista primjenjiva, a rezultat dobro optimiziranih naslova stranica i meta opisa je veći promet na vašoj web stranici. Zašto su naslovi stranica i meta opisi toliko važni za optimizaciju tražilica (SEO) i kako ih možete optimizirati poput profesionalca?

*U nastavku teksta ćemo upotrebljavati izraze poput title tag i meta description jer SEO stručnjaci upravo te pojmove koriste i puno se lakše s njima snalaze, nego što je to njihovim prijevodima na hrvatski. :)

Potrebno je naglasiti da “title tag” unutar bloga spomenut kao naslov stranice, uvelike se razlikuje od H1 naslova definiranog i vidljivog na samoj web stranici kojeg inače prepoznajemo kao glavni naslov namijenjen korisnicima za razumijevanje sadržaja koji je dostupan na toj stranici.

Što su naslovi stranica (title tag) i meta opisi (meta descriptions)?

Title tag i meta description su dva odvojena dijela HTML koda koja se trebaju naći na svakoj stranici web stranice. Poput knjige, title tag vam govori koji je naslov stranice na kojoj se nalazite i sažetak te stranice. Potom ih tražilice, poput Googlea, koriste iz indeksa kako bi stvorile lako čitljivu vezu do web mjesta.

Web preglednici također koriste naslove stranica u trakama preglednika kako bi ih lako prepoznali i tako se kretali s jedne na drugu karticu. To je vrlo korisno kada imate istovremeno otvoreno više kartica.


Gotovo sve tražilice prikazuju naslove i opise stranica i oboje zajedno to možemo nazvati meta podacima.

Što je title tag (naslov stranice)?

Naslovi stranica pojedinačni su red teksta koji vidite u rezultatima tražilice, kada pretražujete stranicu i na kartici na traci preglednika. Oni su obično kratki opis u vidu naslova povezane stranice, tj. stranice koju pretražujete.

Redak koda za naslove stranica vrlo je jednostavan dio HTML koda koji izgleda ovako.

<title> naslov </title>


Ako dođete do izvornog koda ove stranice, vidjet ćete da je naslovna oznaka ove stranice:

<title> Kako napisati title i description SEO prihvatljiv </title>



Optimizacijom naslova stranice za SEO možete povećati mogućnost da se na njih klikne, što rezultira većim prometom na vašoj web stranici.
 

Preporučene duljine naslova stranice:


Svako slovo ima različitu širinu u pikselima. Npr. veliko slovo “E” ima širu širinu 12 piksela, a malo slovo “e” 10 piksela u Googleovim rezultatima pretraživanja.

To je razlog zašto se toliko naslova skraćuje u Googleovim rezultatima pretraživanja. Mogu imati maksimalnu duljinu znakova od 70 znakova, ali mogu biti dulji od 600 piksela (na radnoj površini).

Iz tog razloga preporučujemo da napišete najviše 70 znakova, ali upotrijebite i provjeru širine piksela da biste vidjeli hoće li novi naslovi stranica vjerojatno biti skraćeni.

Maksimalna duljina naslova stranice je 60 znakova na mobilnim uređajima i 70 znakova na radnim površinama. Minimalna duljina znakova za naslove stranica na oba uređaja je 30 znakova.

Što je meta description (meta opis)?

Meta opisi su kratki opisi stranice. Oni sažimaju sadržaj koji ćete pronaći na samoj stranici kojoj želite pristupiti prije nego kliknete na nju.

Kao i naslovi stranica, oni su također napisani pomoću kratkog HTML koda, koji ćete pronaći u izvornom kodu većine web stranica.

Oznaka meta opisa izgleda ovako:

<meta name = ”description” content = ”Ovo je meta opis stranice”>


Ako biste pregledali meta oznaku s opisom u izvornom kodu ove stranice, vidjeli biste da izgleda ovako:

<meta name = ”description” content = ”Prikažite svoju stranicu u Google rezultatima pretraživanja dobro napisanim naslovom stranice i meta opisom koji sadrže ključne riječi. Više saznajte u blogu.”>



Loše napisan ili nedostajući meta opisi mogu dovesti do toga da ljudi ne primijete stranicu u Google rezultatima pretraživanja, što je loša vijest za sve jer realno svi žele svoj sadržaj na web stranici učiniti vidljivim i što dostupnijim širokim masama.
 

Preporučene duljine meta opisa:


Maksimalna duljina meta opisa je 155 znakova, ali samo na stolnim uređajima. Za mobilne rezultate pretraživanja je kraća i iznosi 130 znakova. Minimalna duljina znakova za meta opise na oba uređaja je 70 znakova.

Kao i kod naslova stranica, duljina meta opisa najbolje se umjesto toga mjeri u duljini piksela.

Maksimalna širina piksela za meta opise je 730 piksela na mobilnim uređajima i 928 piksela na stolnim uređajima.

Kako Google koristi naslove stranica i meta opise?

Važno je razumjeti kako ljudi reagiraju na meta podatke jer upravo zbog tog ponašanja Google oblikuje svoje stranice s rezultatima tražilice (skraćeno SERP).

Google mijenja dizajn i izgled SERP-ova više puta dnevno (ovisno o pretraživanju) tako da može odrediti kako najbolje prikazati informacije svojim korisnicima.

Te se promjene mogu kretati od povećanja i smanjenja veličine korištenog fonta i boja stavki u SERP-ovima do veličine slika u SERP-ovima, koliki je dio stranice posvećen istaknutim isječcima i doslovno tisućama promjena u dizajnu i algoritmu.

Rezultat svega je da morate razumjeti i ponašanje pretraživača vašeg ciljanog kupca i kako će Google prikazati rezultate za svaki pretraživani upit.

Google može prikazati rezultate na različite načine. Svaka fraza za pretraživanje donosi različite rezultate koji su u zadnje vrijeme sve više bogatiji istaknutim isječcima.

Sve je važnije da naslovi i opisi stranica budu optimizirani za SEO kako bi se povećala stopa klikanja (CTR - postotak pojavljivanja koja rezultiraju klikovima).
 

Koristi li Google stopu učestalosti klikova u svom algoritmu?


Google u svom algoritmu za rangiranje ima stotine, ako ne i tisuće čimbenika koje koristi za određivanje mjesta na kojem bi se web stranicu trebalo rangirati.

Npr. ako se loš dio sadržaja rangira na prvo mjesto i Google utvrdi (kroz kompliciranu razinu računalnog inženjerstva) da se korisnicima koji pretražuju sadržaj ne sviđa i traži alternativu umjesto toga, testirat će drugu stranicu i vidjeti kako se izvodi dok ne pronađe savršeno podudaranje.

Puno prije ovoga, naravno, bit će Googleov sustav ocjenjivanja sadržaja stranice - loše napisan, duplikat ili plagijat sadržaja uopće ne bi trebao dospjeti na vrh Googlea (naglasak na "ne bi trebao").

U svakom slučaju, preporučujemo da se usredotočite prvenstveno na stvaranje najboljeg mogućeg sadržaja i da pazite da naslovi vaših stranica i meta opisi budu savršeni.

Kako optimizirati naslove stranica i meta opise

Prije nego što naučite kako se pridržavati najboljih praksi pisanja novih naslova stranica i meta opisa, prvo želimo istaknuti neke dodatne savjete za pisanje meta podataka koje treba imati na umu:
  • Optimizirajte stranice za SERP
Prije nego što započnete s pisanjem novih meta podataka, prvo isprobajte isto pretraživanje za koje mislite da bi ga koristio vaš budući korisnik i pogledajte kako Google prikazuje rezultate.

Uvijek pregledajte kako Google prikazuje rezultate pretraživanja prije nego što počnete pisati.

Uz to, namjera pretraživača također će se odraziti na izgled SERP-a i na to kako naslov stranice ili meta opis trebaju izgledati.
 
  • Optimizirajte prema relevantnim upitima i namjerama korisnika
Namjeru pretraživanja korisnika kategoriziramo u četiri vrste:
  • Informativna
  • Komercijalna
  • Transakcijska
  • Navigacijska
Informativna pretraživanja su ona koja se upisuju u tražilicu kada tražite više informacija o usluzi, događaju ili proizvodu koji se planira kupiti.


Komercijalne pretrage su one koje se događaju kada se traže najbolje cijene proizvoda, usluge ili prigode.


Transakcijska pretraživanja su ona koja se događaju kada se želi nešto izravno kupiti, rezervirati ili unajmiti.


Navigacijska pretraživanja su ona koja se događaju s ciljem izravnog dolaska na stranicu, poput stranice za preuzimanje određene aplikacije.


Ako niste sigurni koje vrste riječi i kakve namjere imaju vaši potencijalni korisnici, sljedeći popis pokriva najčešće korištene riječi. Pokušajte ih upariti s ključnim izrazima za koje ste sigurni da biste se dobro plasirali na Googleu, ali također pokušajte ispitati trenutne korisnike o pitanjima koja su imali prije kupnje vaših proizvoda ili usluga.
  • Koristite jedinstvene prodajne točke
Svakog dana tvrtke širom svijeta provode A / B testove kako bi se prikazali u rezultatima pretraživanja trošeći pritom dosta novca. Naravno da se radi o plaćenom oglašavanju, a u dobro uhodanim industrijama, vjerojatno su tvrtke nekoliko godina testirale koje prodajne točke su se pokazale kao najbolje i donijele određenu vrijednost klika.

Dobar primjer popisa ključnih riječi koje bi mogle biti korisne za pridobivanje klijenata, a nisu možda uzete u obzir tijekom procesa istraživanja ključnih riječi su:
  • Prisutnost 24/7
  • Brzi odgovor
  • Besplatan info telefon
  • Besplatna dostava
Ako su tvrtke spremne potrošiti novac na te riječi i fraze, sigurno je pretpostaviti da su to prava vrsta ključnih riječi koje je ponekad dobro uključiti u meta podatke.
 
  • Upotrijebite psihološke okidače
Korištenje prave vrste psihološkog fraziranja u meta podacima još je jedan put do uspjeha. Trebate samo pogledati plaćeno oglašavanje kako biste vidjeli da prave riječi na pravom mjestu mogu generirati prodaju.

Evo nekoliko često korištenih ključnih riječi:
  • Naučite
  • Uštedite
  • Otkrijte
  • Riješite

Prije nego što počnete pisati, preuzmite copy postojećeg teksta

Prije nego što započnete s pisanjem i izmjenom meta podataka na vašoj web stranici, prvo biste trebali preuzeti kopiju postojećih naslova stranica i meta opisa. Zatim ih možete kopirati i poboljšati. To je posebno pametno u situacijama kada nove izmjene meta podataka rezultiraju smanjenjem stope klikanja, tako da se stari meta podaci mogu dohvatiti i ponovo upotrijebiti.

Screaming Frog je najbolji alat za preuzimanje meta podataka web stranice, ali zahtijeva licencu nakon prvih 500 URL-ova.

Kako napisati meta oznake

Postupak pisanja meta podataka je jednostavan. Važno je razmisliti o položaju ključnih riječi. Ne želimo strpati sve ključne riječi na kup. Umjesto toga, upotrijebit ćemo pravu ključnu riječ na pravom mjestu.

Najvažnije mjesto za stavljanje ključnih riječi nalazi se na početku ili u prvoj polovici naslova ili opisa. Korisnici skeniraju SERP-ove i čine to prije nego što čitaju svaku riječ, zato nemojte skrivati ​​ključne riječ!

Kako napisati savršene naslove stranica prema SEO pravilima:

1. Neka svaki naslov stranice bude jedinstven
Svaka stranica vaše web stranice treba biti jedinstvena, a isto tako i naslov i meta opis stranice. Svaki naslov stranice trebao bi biti prilagođen svakoj stranici, tako da netko može lako razlikovati stranice.

Ovo je jednostavan zadatak kada radite na web stranici male tvrtke koje ima nekoliko 10-aka stranica, ali za veće web stranice, poput web shopova, možda imate stotine kategorija i tisuće proizvoda za koje možete stvoriti nove meta podatke.

U tim slučajevima preporučujemo stvaranje naslova i meta opisa po mjeri za vaše najvažnije i najisplativije stranice, kao što su stranice kategorija ili najprodavaniji proizvodi, a zatim upotrijebite dinamičko stvaranje meta podataka za preostale stranice.

Ne zaboravite uključiti svoje jedinstvene prodajne točke i neke snažne pokretačke riječi i fraze.

2. Koristite jedinstvene ciljane ključne riječi
Kada tražite frazu na Googleu, odmah ćete početi skenirati svaki naslov zbog riječi koje ste upisali. Započnite svaki naslov stranice najlogičnijim riječima koje sažimaju stranicu, a idealno bi bilo da fraze korištene u svakom naslovu budu jedinstvene kako ne bi dvije bile identične.

Gdje je moguće, započnite s ključnim riječima tako da budu bliže područjima koje korisnici zamijete. Ako naslov vaše stranice nije dovoljno specifičan ili jedinstven, Google umjesto toga može upotrijebiti vlastiti naslov stranice, što može smanjiti stopu klikanja, a to znači izgubljeni promet.

3. Ne pravite ih prekratkima ili predugima
Naslovi stranica trebaju imati najmanje 30 znakova. Preporučujemo da naslove držite između 30 i 60 znakova kako ne bi postali predugi i premašili ograničenja Googleovih znakova.

Ako su naslovi vaših stranica dulji od približno 70 znakova, Google će ih vjerojatno skratiti te će ponekad dodati naziv brenda na kraj i još više skratiti naslov.

To je osobito važno kada ključne riječi imate prema sredini ili na kraju naslova stranice. Ako je naslov predugačak, ključne riječi neće biti vidljive, a šansa za klik na stranicu značajno se smanjuje. Preporuka je ključne riječi postaviti na sam početak naslova.

4. Pišite za ljude, a ne za robote!
Naslovi vaših stranica nikada ne bi trebali biti:

<title> Ključna riječ | Ključna riječ | Ključna riječ | Ključna riječ </title>


Vaše bi naslove trebao pisati i čitati čovjek, jer to je stvarna osoba koja će kliknuti na vašu stranicu, a ne robot.

Svaki naslov stranice oglas je za vaše poslovanje i trebao bi precizno sažeti sadržaj stranice.

Kako napisati savršene meta opise prema SEO pravilima:

1. Neka svaki meta opis bude jedinstven
Svaka stranica vašeg web mjesta trebala bi imati jedinstveni meta opis koji precizno opisuje sadržaj stranice.

Pisanje meta opisa može biti dugotrajan zadatak, pa biste, kao i kod naslova stranica, trebali sortirati sve stranice po prioritetu i u skladu s tim stvoriti nove meta opise.

Imajte na umu da svaki naslov stranice mora biti jedinstveni sažetak stranice. Ako vaš meta opis nije točan, Google se može odlučiti za korištenje vlastitog meta opisa preuzetog iz sadržaja stranice, što bi moglo značajno smanjiti stopu klikanja.

2. Koristite jedinstvene ciljane ključne riječi
Trebali biste uključiti ključne riječi i u naslov stranice i u meta opis. Pokretanje svakog meta opisa s pravim ciljanim ključnim riječima može biti učinkovito za povećanje stope klikanja na stranici.

Google također skraćuje meta opise koji su predugi, ovisno o uređaju koji se koristi. Iz tog razloga preporučujemo da ključne riječi držite na početku meta opisa kako ih se na kraju slučajno ne bi “odsjeklo”.

3. Ne pravite ih prekratkim, a ni predugim
Kratke meta opise lako je propustiti kad ljudi skeniraju rezultate pretraživanja. Ako vaš konkurent ima dugačak opis koji zauzima puno prostora, ne samo da će se više isticati, već će zauzimati više prostora na zaslonu i gurati druge stranice dalje u stranici rezultata pretraživanja.

Slično kao i kod naslova dugih stranica, Google će također skratiti duge meta opise.

Meta opisi mogu sadržavati do 155 znakova u rezultatima pretraživanja na radnoj površini, ali budući da se isti meta opis koristi i na jednom i na drugom, preporučujemo da budete sigurni držeći se kraćih opisa.

4. Pišite za ljude, a ne za robote!
Meta opisi pružaju puno prostora za prenošenje vaše poruke. Opišite kako sadržaj na vašoj stranici nudi savršen odgovor na upit pretraživača, bilo da je to u obliku informacija, proizvoda ili usluge.

Napišite na jeziku koji želi vidjeti vaš ciljani korisnik i izbjegavajte previše poslovnog govora. Tvrtke ne kupuju proizvode ili usluge - ljudi to kupuju, pa pišite za njih!

Kako testirati nove naslove stranica i meta opise?


Prije postavljanja novih naslova stranica i meta opisa najbolje je prvo provjeriti kako izgledaju u alatu, koji bi također trebao provjeriti njihovu duljinu i širinu u pikselima.

Za brze provjere novih metapodataka ili kratkih popisa novih naslova stranica i meta opisa, preporučujemo upotrebu besplatnog programa za provjeru širine piksela za meta naslove i opise stranice.

Ako ovaj alat koristite za duže popise, rezultate možete prenijeti i izvesti u obliku CSV datoteke, koju možete kasnije pregledati.

Na kraju, nadgledajte i optimizirajte svoje meta podatke!

Pisanje ili optimiziranje novih naslova stranica ili meta opisa nije jednokratni zadatak. Nakon što prenesete svoje meta podatke, morat ćete pregledati pozitivne ili negativne učinke svojih promjena.

Ako vaše promjene rezultiraju smanjenjem broja klikova na vašoj web lokaciji, vraćanje na stare meta podatke bio bi prvi korak koji treba poduzeti.

S druge strane, ako vidite poboljšanja u postotku klikova na stranicama s novim naslovima stranica ili meta opisima, vrijedi uzeti u obzir koje su bile promjene i mogu li se ta poboljšanja uvesti i na druge stranice.

Da biste to učinili, možete koristiti Googleov besplatni alat, Google Search Console.

SEO optimizacija je proces koji traje i zato povjerite svoju web stranicu nama - stručnjacima koji će vašu stranicu učiniti vidljiv u Google rezultatima pretraživanja. :)
 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM