Kako pisati naslove stranica i meta opise za SEO?

Vodič za SEO optimizirane naslove i meta opise

Objavljeno: 01.04.2021. | 14 minute čitanja

Optimizacija za tražilice (SEO) je dugoročan posao kojem treba pristupiti pametno i strateški osmišljeno jer prema SEO elementima Google odlučuje hoćete li se i gdje naći u rezultatima pretraživanja.

Uz pravilnu optimizaciju sadržaja postignite vidljivost svoje stranice, ostvarite brojne prednosti i budite dobro rangirani. Cjelokupna optimizacija stranice sadrži više od 200 elemenata koji utječu na pozicioniranje stranica, a title tag i meta description su definitivno jedni od njih.

Da biste napisali najbolje naslove stranica i meta opise, morate ih učiniti jedinstvenima, paziti da nisu prekratki ili predugi, za svaku stranicu upotrijebiti točno određene ključne riječi te pisati za ljude, a ne za robote.

Ova pravila su zaista primjenjiva, a rezultat dobro optimiziranih naslova stranica i meta opisa je veći promet na vašoj web stranici. Zašto su naslovi stranica i meta opisi toliko važni za optimizaciju tražilica (SEO) i kako ih možete optimizirati poput profesionalca?

*U nastavku teksta ćemo upotrebljavati izraze poput title tag i meta description jer SEO stručnjaci upravo te pojmove koriste i puno se lakše s njima snalaze, nego što je to njihovim prijevodima na hrvatski. :)

Potrebno je naglasiti da “title tag” unutar bloga spomenut kao naslov stranice, uvelike se razlikuje od H1 naslova definiranog i vidljivog na samoj web stranici kojeg inače prepoznajemo kao glavni naslov namijenjen korisnicima za razumijevanje sadržaja koji je dostupan na toj stranici.

Što su naslovi stranica (title tag) i meta opisi (meta descriptions)?

Title tag i meta description su dva odvojena dijela HTML koda koja se trebaju naći na svakoj stranici web stranice. Poput knjige, title tag vam govori koji je naslov stranice na kojoj se nalazite i sažetak te stranice. Potom ih tražilice, poput Googlea, koriste iz indeksa kako bi stvorile lako čitljivu vezu do web mjesta.

Web preglednici također koriste naslove stranica u trakama preglednika kako bi ih lako prepoznali i tako se kretali s jedne na drugu karticu. To je vrlo korisno kada imate istovremeno otvoreno više kartica.

Otvorene kartice Arbone
Gotovo sve tražilice prikazuju naslove i opise stranica i oboje zajedno to možemo nazvati meta podacima.

Događaji na kojima je Arbona sudjelovala

Što je title tag (naslov stranice)?

Naslovi stranica pojedinačni su red teksta koji vidite u rezultatima tražilice, kada pretražujete stranicu i na kartici na traci preglednika. Oni su obično kratki opis u vidu naslova povezane stranice, tj. stranice koju pretražujete.

Redak koda za naslove stranica vrlo je jednostavan dio HTML koda koji izgleda ovako.

<title> naslov </title>


Ako dođete do izvornog koda ove stranice, vidjet ćete da je naslovna oznaka ove stranice:

<title> Kako napisati title i description SEO prihvatljiv </title>


Rezultati tražilice za Arbonu
Optimizacijom naslova stranice za SEO možete povećati mogućnost da se na njih klikne, što rezultira većim prometom na vašoj web stranici.
 

Preporučene duljine naslova stranice:

Svako slovo ima različitu širinu u pikselima. Npr. veliko slovo “E” ima širu širinu 12 piksela, a malo slovo “e” 10 piksela u Googleovim rezultatima pretraživanja.

To je razlog zašto se toliko naslova skraćuje u Googleovim rezultatima pretraživanja. Mogu imati maksimalnu duljinu znakova od 70 znakova, ali mogu biti dulji od 600 piksela (na radnoj površini).

Iz tog razloga preporučujemo da napišete najviše 70 znakova, ali upotrijebite i provjeru širine piksela da biste vidjeli hoće li novi naslovi stranica vjerojatno biti skraćeni.

Maksimalna duljina naslova stranice je 60 znakova na mobilnim uređajima i 70 znakova na radnim površinama. Minimalna duljina znakova za naslove stranica na oba uređaja je 30 znakova.

Što je meta description (meta opis)?

Meta opisi su kratki opisi stranice. Oni sažimaju sadržaj koji ćete pronaći na samoj stranici kojoj želite pristupiti prije nego kliknete na nju.

Kao i naslovi stranica, oni su također napisani pomoću kratkog HTML koda, koji ćete pronaći u izvornom kodu većine web stranica.

Oznaka meta opisa izgleda ovako:

<meta name = ”description” content = ”Ovo je meta opis stranice”>


Ako biste pregledali meta oznaku s opisom u izvornom kodu ove stranice, vidjeli biste da izgleda ovako:

<meta name = ”description” content = ”Prikažite svoju stranicu u Google rezultatima pretraživanja dobro napisanim naslovom stranice i meta opisom koji sadrže ključne riječi. Više saznajte u blogu.”>


Meta_description_Arbone
Loše napisan ili nedostajući meta opisi mogu dovesti do toga da ljudi ne primijete stranicu u Google rezultatima pretraživanja, što je loša vijest za sve jer realno svi žele svoj sadržaj na web stranici učiniti vidljivim i što dostupnijim širokim masama.

Preporučene duljine meta opisa:


Maksimalna duljina meta opisa je 155 znakova, ali samo na stolnim uređajima. Za mobilne rezultate pretraživanja je kraća i iznosi 130 znakova. Minimalna duljina znakova za meta opise na oba uređaja je 70 znakova.

Kao i kod naslova stranica, duljina meta opisa najbolje se umjesto toga mjeri u duljini piksela.

Maksimalna širina piksela za meta opise je 730 piksela na mobilnim uređajima i 928 piksela na stolnim uređajima.
Omjer naslova stranice i meta opisa

Kako Google koristi naslove stranica i meta opise?

Važno je razumjeti kako ljudi reagiraju na meta podatke jer upravo zbog tog ponašanja Google oblikuje svoje stranice s rezultatima tražilice (skraćeno SERP).

Google mijenja dizajn i izgled SERP-ova više puta dnevno (ovisno o pretraživanju) tako da može odrediti kako najbolje prikazati informacije svojim korisnicima.

Te se promjene mogu kretati od povećanja i smanjenja veličine korištenog fonta i boja stavki u SERP-ovima do veličine slika u SERP-ovima, koliki je dio stranice posvećen istaknutim isječcima i doslovno tisućama promjena u dizajnu i algoritmu.

Rezultat svega je da morate razumjeti i ponašanje pretraživača vašeg ciljanog kupca i kako će Google prikazati rezultate za svaki pretraživani upit.

Google može prikazati rezultate na različite načine. Svaka fraza za pretraživanje donosi različite rezultate koji su u zadnje vrijeme sve više bogatiji istaknutim isječcima.

Sve je važnije da naslovi i opisi stranica budu optimizirani za SEO kako bi se povećala stopa klikanja (CTR - postotak pojavljivanja koja rezultiraju klikovima).
 

Koristi li Google stopu učestalosti klikova u svom algoritmu?

Google u svom algoritmu za rangiranje ima stotine, ako ne i tisuće čimbenika koje koristi za određivanje mjesta na kojem bi se web stranicu trebalo rangirati.

Npr. ako se loš dio sadržaja rangira na prvo mjesto i Google utvrdi (kroz kompliciranu razinu računalnog inženjerstva) da se korisnicima koji pretražuju sadržaj ne sviđa i traži alternativu umjesto toga, testirat će drugu stranicu i vidjeti kako se izvodi dok ne pronađe savršeno podudaranje.

Puno prije ovoga, naravno, bit će Googleov sustav ocjenjivanja sadržaja stranice - loše napisan, duplikat ili plagijat sadržaja uopće ne bi trebao dospjeti na vrh Googlea (naglasak na "ne bi trebao").

U svakom slučaju, preporučujemo da se usredotočite prvenstveno na stvaranje najboljeg mogućeg sadržaja i da pazite da naslovi vaših stranica i meta opisi budu savršeni.

Kako optimizirati naslove stranica i meta opise

Prije nego što naučite kako se pridržavati najboljih praksi pisanja novih naslova stranica i meta opisa, prvo želimo istaknuti neke dodatne savjete za pisanje meta podataka koje treba imati na umu:
  • Optimizirajte stranice za SERP
Prije nego što započnete s pisanjem novih meta podataka, prvo isprobajte isto pretraživanje za koje mislite da bi ga koristio vaš budući korisnik i pogledajte kako Google prikazuje rezultate.

Uvijek pregledajte kako Google prikazuje rezultate pretraživanja prije nego što počnete pisati.

Uz to, namjera pretraživača također će se odraziti na izgled SERP-a i na to kako naslov stranice ili meta opis trebaju izgledati.
  • Optimizirajte prema relevantnim upitima i namjerama korisnika
Namjeru pretraživanja korisnika kategoriziramo u četiri vrste:
  • Informativna
  • Komercijalna
  • Transakcijska
  • Navigacijska
Informativna pretraživanja su ona koja se upisuju u tražilicu kada tražite više informacija o usluzi, događaju ili proizvodu koji se planira kupiti.
Zašto je potreban SEO

Komercijalne pretrage su one koje se događaju kada se traže najbolje cijene proizvoda, usluge ili prigode.
Akcijske cijene automobila

Transakcijska pretraživanja su ona koja se događaju kada se želi nešto izravno kupiti, rezervirati ili unajmiti.
Rezervacija letova online

Navigacijska pretraživanja su ona koja se događaju s ciljem izravnog dolaska na stranicu, poput stranice za preuzimanje određene aplikacije.
Preuzimanje aplikacije zoom
Ako niste sigurni koje vrste riječi i kakve namjere imaju vaši potencijalni korisnici, sljedeći popis pokriva najčešće korištene riječi. Pokušajte ih upariti s ključnim izrazima za koje ste sigurni da biste se dobro plasirali na Googleu, ali također pokušajte ispitati trenutne korisnike o pitanjima koja su imali prije kupnje vaših proizvoda ili usluga.
Informativni, komercijalni, transakcijski i navigacijski
  • Koristite jedinstvene prodajne točke
Svakog dana tvrtke širom svijeta provode A / B testove kako bi se prikazali u rezultatima pretraživanja trošeći pritom dosta novca. Naravno da se radi o plaćenom oglašavanju, a u dobro uhodanim industrijama, vjerojatno su tvrtke nekoliko godina testirale koje prodajne točke su se pokazale kao najbolje i donijele određenu vrijednost klika.

Dobar primjer popisa ključnih riječi koje bi mogle biti korisne za pridobivanje klijenata, a nisu možda uzete u obzir tijekom procesa istraživanja ključnih riječi su:
  • Prisutnost 24/7
  • Brzi odgovor
  • Besplatan info telefon
  • Besplatna dostava
Ako su tvrtke spremne potrošiti novac na te riječi i fraze, sigurno je pretpostaviti da su to prava vrsta ključnih riječi koje je ponekad dobro uključiti u meta podatke.
 
  • Upotrijebite psihološke okidače
Korištenje prave vrste psihološkog fraziranja u meta podacima još je jedan put do uspjeha. Trebate samo pogledati plaćeno oglašavanje kako biste vidjeli da prave riječi na pravom mjestu mogu generirati prodaju.

Evo nekoliko često korištenih ključnih riječi:
  • Naučite
  • Uštedite
  • Otkrijte
  • Riješite

Prije nego što počnete pisati, preuzmite copy postojećeg teksta

Prije nego što započnete s pisanjem i izmjenom meta podataka na vašoj web stranici, prvo biste trebali preuzeti kopiju postojećih naslova stranica i meta opisa. Zatim ih možete kopirati i poboljšati. To je posebno pametno u situacijama kada nove izmjene meta podataka rezultiraju smanjenjem stope klikanja, tako da se stari meta podaci mogu dohvatiti i ponovo upotrijebiti.

Screaming Frog je najbolji alat za preuzimanje meta podataka web stranice, ali zahtijeva licencu nakon prvih 500 URL-ova.

Kako napisati meta oznake

Postupak pisanja meta podataka je jednostavan. Važno je razmisliti o položaju ključnih riječi. Ne želimo strpati sve ključne riječi na kup. Umjesto toga, upotrijebit ćemo pravu ključnu riječ na pravom mjestu.

Najvažnije mjesto za stavljanje ključnih riječi nalazi se na početku ili u prvoj polovici naslova ili opisa. Korisnici skeniraju SERP-ove i čine to prije nego što čitaju svaku riječ, zato nemojte skrivati ​​ključne riječ!

Kako napisati savršene naslove stranica prema SEO pravilima:

1. Neka svaki naslov stranice bude jedinstven
Svaka stranica vaše web stranice treba biti jedinstvena, a isto tako i naslov i meta opis stranice. Svaki naslov stranice trebao bi biti prilagođen svakoj stranici, tako da netko može lako razlikovati stranice.

Ovo je jednostavan zadatak kada radite na web stranici male tvrtke koje ima nekoliko 10-aka stranica, ali za veće web stranice, poput web shopova, možda imate stotine kategorija i tisuće proizvoda za koje možete stvoriti nove meta podatke.

U tim slučajevima preporučujemo stvaranje naslova i meta opisa po mjeri za vaše najvažnije i najisplativije stranice, kao što su stranice kategorija ili najprodavaniji proizvodi, a zatim upotrijebite dinamičko stvaranje meta podataka za preostale stranice.

Ne zaboravite uključiti svoje jedinstvene prodajne točke i neke snažne pokretačke riječi i fraze.

2. Koristite jedinstvene ciljane ključne riječi
Kada tražite frazu na Googleu, odmah ćete početi skenirati svaki naslov zbog riječi koje ste upisali. Započnite svaki naslov stranice najlogičnijim riječima koje sažimaju stranicu, a idealno bi bilo da fraze korištene u svakom naslovu budu jedinstvene kako ne bi dvije bile identične.

Gdje je moguće, započnite s ključnim riječima tako da budu bliže područjima koje korisnici zamijete. Ako naslov vaše stranice nije dovoljno specifičan ili jedinstven, Google umjesto toga može upotrijebiti vlastiti naslov stranice, što može smanjiti stopu klikanja, a to znači izgubljeni promet.

3. Ne pravite ih prekratkima ili predugima
Naslovi stranica trebaju imati najmanje 30 znakova. Preporučujemo da naslove držite između 30 i 60 znakova kako ne bi postali predugi i premašili ograničenja Googleovih znakova.

Ako su naslovi vaših stranica dulji od približno 70 znakova, Google će ih vjerojatno skratiti te će ponekad dodati naziv brenda na kraj i još više skratiti naslov.

To je osobito važno kada ključne riječi imate prema sredini ili na kraju naslova stranice. Ako je naslov predugačak, ključne riječi neće biti vidljive, a šansa za klik na stranicu značajno se smanjuje. Preporuka je ključne riječi postaviti na sam početak naslova.

4. Pišite za ljude, a ne za robote!
Naslovi vaših stranica nikada ne bi trebali biti:

<title> Ključna riječ | Ključna riječ | Ključna riječ | Ključna riječ </title>


Vaše bi naslove trebao pisati i čitati čovjek, jer to je stvarna osoba koja će kliknuti na vašu stranicu, a ne robot.

Svaki naslov stranice oglas je za vaše poslovanje i trebao bi precizno sažeti sadržaj stranice.

Kako napisati savršene meta opise prema SEO pravilima:

1. Neka svaki meta opis bude jedinstven
Svaka stranica vašeg web mjesta trebala bi imati jedinstveni meta opis koji precizno opisuje sadržaj stranice.

Pisanje meta opisa može biti dugotrajan zadatak, pa biste, kao i kod naslova stranica, trebali sortirati sve stranice po prioritetu i u skladu s tim stvoriti nove meta opise.

Imajte na umu da svaki naslov stranice mora biti jedinstveni sažetak stranice. Ako vaš meta opis nije točan, Google se može odlučiti za korištenje vlastitog meta opisa preuzetog iz sadržaja stranice, što bi moglo značajno smanjiti stopu klikanja.

2. Koristite jedinstvene ciljane ključne riječi
Trebali biste uključiti ključne riječi i u naslov stranice i u meta opis. Pokretanje svakog meta opisa s pravim ciljanim ključnim riječima može biti učinkovito za povećanje stope klikanja na stranici.

Google također skraćuje meta opise koji su predugi, ovisno o uređaju koji se koristi. Iz tog razloga preporučujemo da ključne riječi držite na početku meta opisa kako ih se na kraju slučajno ne bi “odsjeklo”.

3. Ne pravite ih prekratkim, a ni predugim
Kratke meta opise lako je propustiti kad ljudi skeniraju rezultate pretraživanja. Ako vaš konkurent ima dugačak opis koji zauzima puno prostora, ne samo da će se više isticati, već će zauzimati više prostora na zaslonu i gurati druge stranice dalje u stranici rezultata pretraživanja.

Slično kao i kod naslova dugih stranica, Google će također skratiti duge meta opise.

Meta opisi mogu sadržavati do 155 znakova u rezultatima pretraživanja na radnoj površini, ali budući da se isti meta opis koristi i na jednom i na drugom, preporučujemo da budete sigurni držeći se kraćih opisa.

4. Pišite za ljude, a ne za robote!
Meta opisi pružaju puno prostora za prenošenje vaše poruke. Opišite kako sadržaj na vašoj stranici nudi savršen odgovor na upit pretraživača, bilo da je to u obliku informacija, proizvoda ili usluge.

Napišite na jeziku koji želi vidjeti vaš ciljani korisnik i izbjegavajte previše poslovnog govora. Tvrtke ne kupuju proizvode ili usluge - ljudi to kupuju, pa pišite za njih!

Kako testirati nove naslove stranica i meta opise?

Prije postavljanja novih naslova stranica i meta opisa najbolje je prvo provjeriti kako izgledaju u alatu, koji bi također trebao provjeriti njihovu duljinu i širinu u pikselima.

Za brze provjere novih metapodataka ili kratkih popisa novih naslova stranica i meta opisa, preporučujemo upotrebu besplatnog programa za provjeru širine piksela za meta naslove i opise stranice.

Ako ovaj alat koristite za duže popise, rezultate možete prenijeti i izvesti u obliku CSV datoteke, koju možete kasnije pregledati.

Na kraju, nadgledajte i optimizirajte svoje meta podatke!

Pisanje ili optimiziranje novih naslova stranica ili meta opisa nije jednokratni zadatak. Nakon što prenesete svoje meta podatke, morat ćete pregledati pozitivne ili negativne učinke svojih promjena.

Ako vaše promjene rezultiraju smanjenjem broja klikova na vašoj web lokaciji, vraćanje na stare meta podatke bio bi prvi korak koji treba poduzeti.

S druge strane, ako vidite poboljšanja u postotku klikova na stranicama s novim naslovima stranica ili meta opisima, vrijedi uzeti u obzir koje su bile promjene i mogu li se ta poboljšanja uvesti i na druge stranice.

Da biste to učinili, možete koristiti Googleov besplatni alat, Google Search Console.

SEO optimizacija je proces koji traje i zato povjerite svoju web stranicu nama - stručnjacima koji će vašu stranicu učiniti vidljiv u Google rezultatima pretraživanja. :)
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste član Arbona Cluba? Popunite podatke za prijavu i postanite član Arbona Cluba!

Arbona logo

Besplatna registracija u Arbona Club

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Kako maknuti negativan komentar na Google-u?
Micanje komentara s Google My Business Profila nije jednostavno. Google nudi prijavu ukoliko smatrate da je komentar zlonamjeran nakon čega taj komentar ide na provjeru. Bez obzira na sve, često ti komentari ne budu uklonjeni, no najboljom praksom pokazalo se svakom negativnom komentaru odgovoriti. Objasnite situaciju kakva je bila kako bi čitatelji imali kompletan uvid.

  ... Saznajte više
Što je Link Juice?
Link Juice je termin koji se koristi u području optimizacije tražilica (SEO) i odnosi se na vrijednost ili snagu koju prenosi jedna web stranica na drugu putem poveznica (linkova). Kada jedna web stranica ima poveznicu koja vodi na drugu web stranicu, dio njezinog autoriteta se prenosi na tu drugu web stranicu. Taj preneseni autoritet naziva se Link Juice. Saznajte više
Što je Domain Authority?
Domain Authority (DA) je mjera koja se koristi za procjenu vjerodostojnosti i autoriteta određene web stranice. Saznajte više
Što je keyword stuffing?
Keyword stuffing je praksa uključivanja prekomjernog broja ključnih riječi u sadržaj web-mjesta ili web-stranice, u pokušaju manipuliranja rangom web-mjesta u rezultatima tražilice.  Saznajte više
Što je Google keyword planner?
Google Keyword Planner je besplatan alat koji se koristi za istraživanje ključnih riječi i fraza koje ljudi koriste prilikom pretraživanja na Google-u.  Saznajte više
Što je Black Hat SEO?
Black Hat SEO definiramo kao neodobrenu ili neetičnu tehniku koja se koristi za poboljšanje rangiranja web stranice u tražilicama. Saznajte više
Što su metapodaci?


Metapodaci ili metadata su podaci koji opisuju druge podatke. Konkretnije, to su informacije i specifični detalji koji opisuju sadržaj, materijale i podatke. Primjerice, to mogu biti naslovi, opisi, alternativni opisi fotografija, slika i grafika te cijeli niz drugih podataka.

Metapodaci su važni za optimizaciju weba za tražilice, odnosno za SEO. U kombinaciji s drugim čimbenicima, tražilice koriste metapodatke kako bi shvatile što se nalazi na nekom webu i procijenile koliko je taj sadržaj relevantan za neko pretraživanje.... Saznajte više
Što je organski doseg?

 

Organski doseg predstavlja broj korisnika koji su vidjeli odnosno posjetili vašu web stranicu ili objavu na društvenim mrežama, bez ulaganja novca u promoviranje. Na društvenim mrežama, on zapravo dolazi od nepromoviranih objava, koje su ujedno i najčešće korišteni oblik aktivnosti.

Suprotan organskom dosegu bi bio plaćeni doseg, koji dolazi od plaćenih oglasa i kampanja, odnosno promoviranja objava na društvenim mrežama. 

... Saznajte više
Što je alt tekst?

 

Alternativni ili Alt tekst fotke je tekstualni atribut fotografije kojim se opisuje njen sadržaj, a njime web tražilicama pomažemo objasniti što se nalazi na fotografiji. 

Njegova primarna funkcija je pomoć slabovidnim i slijepim osobama. Čitač zaslona pročitat će upravo taj tekst i tako će korisniku biti jasnije što fotografija predstavlja te što se na njoj nalazi. Za manje važne fotografije koje su u svrsi estetike stranice, alt text nije potreban, pa će ih čitač zaslona jednostavno preskočiti.

Osim za pomoć slabovidnim osobama Alt text koristi i osobama koje su, iz bilo kojeg razloga, onemogućili prikazivanje... Saznajte više

Zašto se web stranica ne prikazuje na Googleu?



Ako se vaša web stranica ne pojavljuje u Google rezultatima,  za početak napravite još jednu provjeru upisivanjem site: pretrage u tražilicu, na primjer “site:arbona.hr”. Ako rezultata još uvijek nema, postoji nekoliko osnovnih razloga za to: 

 


Za više informacija o problemima s indeksiranjem i pozicioniranjem web stranica kliknite na naš .

... Saznajte više
Što je SEMrush?
je alat koji se koristi većinom prilikom SEO optimizacije za bolje rangiranje stranica u organskim rezultatima pretrage.

SEMrush kombinira podatke i strategiju u jednom alatu dajući put k najboljem plasmanu vaše web stranice.

Značajke SEMrush alata

SEMrush sadrži više od 40+ alata i izvještaja koji vam mogu pomoći prilikom pronalaženja najboljih rješenja za sve digitalne marketinške izazove.

Područja u kojima se može iskoristiti SEMrush svakako su: 

  • SEO optimizacija
  • Content Marketing
  • Istraživanje tržišta
  • Oglašavanje
  • Upravljanje društvenim mrežama

Prednosti korištenja SEMrush alata

Interaktivno korisničko sučelje objedinjuje najpotrebnije alate za SEO optimizaciju:
  • tehnički audit stranice,
  • praćenje pozicija ključnih riječi,
  • analiza sadržaja,
  • analiza backlinkova i
  • link building.
Alat nudi opsežan uvid u Onsite i Offsite SEO elemente. Posebno je... Saznajte više
Što su povratne veze, popularnog naziva “backlinks”?
Povratne veze ili backlinkovi (poznati su i kao "ulazne veze", "dolazne poveznice" ili "jednosmjerne poveznice"), a predstavljaju veze s jedne web stranice na drugu web stranicu.

Već smo pisali o tome koliko te zašto Google i druge glavne tražilice razmatraju povratne veze kao pozitivni "glasovi" za određenu stranicu. Stranice s velikim brojem povratnih veza svakako su bolje rangirane u rezultatima pretraživanja od onih koje nemaju backlinkova.

Zašto su povratne veze važne?

Odgovor je jednostavan. Zato što govore kako je sadržaj na stranici prema kojoj pokazuju vrijedan, vjerodostojan i koristan. Što više povratnih veza imate, stranica će... Saznajte više
Google savjet o starom sadržaju: ukloniti, ažurirati, postaviti “noindex” ili ga jednostavno ostaviti takvim kakav je?
Znamo da želite i zato je odgovor na postavljeno pitanje još teži. On glasi - ovisi što želite. Možete , postojeće f ili jednostavno i dopustiti Googleu da pretražuje postojeći sadržaj i na temelju njega i dalje održi poziciju. Ali što biste zapravo trebali učiniti? U slučaju da je starija, web stranica sadrži veliki broj stranica s različitim sadržajem čije ključne riječi imaju brojnu povijest pretraživanja i dobre pozicije, Google-a i SEO-a. Tada ne biste htjeli da stranica koja ima takav relevantan sadržaj nestane iz rezultata pretraživanja. Izmjena postojećeg sadržaja koji i dalje unatoč starosti generira... Saznajte više
Što predstavlja broken links ili “pucanje linkova”?
Neispravne poveznice (broken links) su poveznice koje ne rade pri čemu se stranice ne prikazuju ispravno korisnicima. Nekoliko je mogućih razloga zašto neki link (poveznica) ne radi, a to su:
Ako pristupite poveznici koja nije ispravna, možete vidjeti pogrešku 404 ili poruku koja objašnjava kako tražena web stranica nije dostupna. Radi poboljšanja korisničkog iskustva, poželjno je kreirati custom koja će korisnicima jasno dati do znanja da se radi o stranici koju nije moguće prikazati, ali isto tako i ponuditi dodatne opcije poput odlaska na početnu stranicu, pregleda najprodavanijih proizvoda i slično.

Ovaj element je jako važan... Saznajte više
Što sve treba sadržavati dobra landing stranica?
Znamo što je , međutim znamo li što ona treba sadržavati kako bi posjetitelji stranice i ostvarili ono zbog čega su došli na stranicu?

... Saznajte više
Kako do visoke pozicije SERP-a za brendirane ključne riječi?
, odnosno su jedna riječ ili fraza kojom želimo da nas netko kada postavi određeni upit i pronađe u rezultatima pretraživanja, pogotovo u slučajevima kada se na našoj stranici nalazi upravo odgovor na postavljeni upit.

Može se reći da su ključne riječi koja povezuje korisnika i sadržaj i uz njihovu pomoć povećat ćete broj prikazivanja svoje stranice u rezultatima tražilice.

Ono što je važno svakako je istaknuti važnost korištenja ključnih riječi u : Dakle, ako naslovnica vašeg weba nije među prvim rezultatima pretraživanja za brend ključnu riječ, postoji mogućnost da Google neku drugu stranicu... Saznajte više
Koje opcije optimizirati na checkout obrascu kako bi se povećala web shop prodaja?
Svaki web shop ima za cilj što više svojih posjetitelja pretvoriti u svoje kupce. Međutim, ponekad nudeći previše mogućnosti ili tražeći previše podataka može rezultirati smanjenjem broja konverzija.

Checkout obrazac obično se sastoji od nekoliko koraka i završna je faza u procesu kupnje. Važno je da bude jednostavan, jasan te da izgleda sigurno.

Kako bi se smanjio broj odustajanja korisnika na ovom koraku, ovdje su preporuke u skladu s najboljim UX praksama:

Podijeliti obrazac na više koraka da nije predug

Podijeliti obrazac na nekoliko koraka (/ / ) i prikazati indikator napretka kako bi korisnik... Saznajte više
Mogu li se promijeniti izvješća u Google Search Consoli?
Odgovor je !

Google je ažurirao mnoga unutar kako bi tako obuhvatili manji broj stranica i time postigli što bolje performanse u Search Console. Izvještaji na koje su utjecali uključuju , izvještaje za mobilnu upotrebu, brzinu, te sva ostala izvješća o rezultatima.

Što se promijenilo? Google je na taj način omogućio bolje iskustvo pretraživanja pa se neki od izvještaja sada pojavljuju i na manjem broju stranica. Google sada pregledava manje vaših stranica.

Google je naveo da se promjena dogodila samo kod izvještaja i da ta promjena na rezultate pretraživanja. Zbog toga ćete možda primijetiti smanjenje... Saznajte više
Što je gore od dupliciranog sadržaja?
Znate Googleov algoritam koji je zadužen za rangiranje rezultata pretraživanja? Sustavi rangiranja sastoje se od niza algoritama koji analiziraju postavljeni upit i onda određuju koje informacije će prikazati kao rezultat.

na podstranicama istog weba je nešto što zahtjeva intervenciju, ali duplicirani sadržaj na različitim web stranicama može biti još veći problem.

Duplicirani sadržaj Google ne voli. Kada crawlanjem dođete do rezultata, dobit ćete sve potrebne podatke o dupliciranom sadržaju na svojoj web stranici.

Kada radite s istim ili sličnim sadržajem na stranici svakako koristite kojima govorite Google-u koju inačicu stranice treba prikazivati u rezultatima pretraživanja.
... Saznajte više
Utječu li društvene mreže na ranking stranice?
danas su jedan od najjačih komunikacijskih kanala. Može se reći da svaka stranica već sada ima link na barem jednoj društvenoj mreži, ali sve više stranica sudionici su sve većeg broja društvenih mreža (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, itd).

Postavlja se pitanje , odnosno na u rezultatima tražilica? Odgovor je jednostavan - DA, ali ne na način kako ste to odmah možda pomislili.

2016. godine potvrdilo se da Google društvene mreže da direktno poveća rangiranje stranice.

su temelj svih SEO rezultata. Korelacija između društvenih mreža i rangiranja na Google-u je izuzetno visoka. To znači da... Saznajte više
Koje su dvije najčešće SEO i content pogreške domaćih web shopova?
Prva i najčešća pogreška je . Većina hrvatskih poslodavaca je nova u području web shopa i ima samo jednu osobu (ili su to oni sami) na poziciji voditelja koja brine o web shopu i njegovom radu.

Osoba zadužena za rad web shopa često nema vremena za istraživati sadržaj i pisati detaljno opise svakog proizvoda i kategorije proizvoda. Upravo zbog toga, potrebno je napraviti .

Što to znači?

Ako je očita razlika u prodaji proizvoda potrebno je popularnije i traženije proizvode postaviti na vrh i za njih ispisati odličan opis. Uvijek se treba voditi izrekom: “Bolje ikakav sadržaj... Saznajte više
Što su featured snippeti?
su istaknuti isječci koji korisnicima pružaju sažeti, ali na njihova pitanja. Bez ikakve putanje i dolaska do željenog odgovora, odmah im se u rezultatima pretraživanja pokaže željeni rezultat i odgovor na traženi upit.

Smješteni su iznad najbolje rangiranog rezultata pretraživanja koji zauzima 1. poziciju, pa se za njih kaže da se nalaze na .

To je ujedno i glavna razlika i . Dok se rich snippeti mogu nalaziti na bilo kojoj poziciji ovisno o poziciji stranice u rezultatima pretraživanja, featured snippeti uvijek, ali uvijek se nalaze na 0. poziciji.... Saznajte više
Što je anchor tekst
Anchor tekst odnosi se na klikabilni dio teksta koji se koristi za povezivanje jedne web stranice s drugom.

Drugim riječima to je dio teksta (jedna riječ ili njih nekoliko), na koje korisnik može kliknuti i završiti na odredišnoj stranici koja je određena poveznicom "u pozadini" anchor tekst. 

Primjer anchor teksta može izgledati ovako: 

" je kontinuirani proces u kojem određenim tehnikama poboljšavamo Vašu poziciju na tražilicama. Jedan od prvih koraka u bilo kojoj uspješnoj SEO kampanji je otkrivanje svojeg trenutnog položaja na vašem tržištu u odnosu na svoje glavne konkurente."

 

Plavi tekst "Optimizacija za tražilice"... Saznajte više

Što su long-tail keywords (složene ključne riječi)
U svijetu razlikujemo dvije kategorije ključnih riječi, a to su head (primarne) i long-tail (specifične). 

Long-tail ključne riječi su specifične, a primarne općenite. Na primjeru ispod pogledajte kako to izgleda u praksi: 

Head keyword: kolač
Long-tail keyword: kolač s makom i orasima



Jednostavne ključne riječi su oni pojmovi za koje Google pronalazi jako puno rezultata. jer se ne pretražuju ni približno koliko jednostavne. Logično je. 

Ideja oko long-tail keywordsa je prilično jednostavna. Kao što je gore spomenuto, na webu je manje sadržaja o specifičnim ključnim riječima, jer je manje ljudi pisalo... Saznajte više
Koje su organske pozicije, a koje plaćene?
Kada tražilica vrati rezultate pretraživanja, daje nam dvije vrste rezultata: organski i plaćeni. Organski rezultati su oni rezultati koji se najviše podudaraju s upitom korisnika, tj. najrelevantniji su. Ovdje je najvažniji SEO. Plaćeni rezultati su u osnovi oglasi, tj. plaćanje za prikazivanja web stranica za određene ključne riječi. 



Osim ako ste jedan od 19% korisnika koji koriste Bing ili Yahoo, svi mi tražimo odgovore na istom mjestu.



Google predstavlja dva potpuno različita, ali jednako vrijedna izvora prometa za sva poslovanja:

Metode za prikupljanje online prometa iz spomenutih izvora su (SEO) i ... Saznajte više
Što su rich snippeti i zašto bi ih trebali upotrebljavati
Rich snippeti su posebni rezultati u Google rezultatima pretraživanja. Oni uključuju dodatne informacije koje nisu pohranjene . Rich snippeti se pohranjuju kao strukturirani podaci u izvornom kodu pomoću posebnih oznaka (markups).



Sigurno ste čuli za rich snippete, no znate li što su? Jesu li važni? Možete li ih i vi koristiti? Postoji li veza između njih i SEO-a? To su zaista dobra pitanja koja zaslužuju i odgovore.

Rich snippeti ili po našem hrvatskom prijevodu bogati isječci, su (rezultatima pretraživanja na tražilici) koji izgledaju drugačije od tipičnih rezultata pretraživanja. Oni uz uobičajenu strukturu rezultata pretraživanja... Saznajte više
Nofollow i follow linkovi: koja je razlika?
Nofollow linkovi su linkovi s HTML oznakom rel=”nofollow”. Oznaka nofollow govori Googleu i ostalim tražilicama da ignoriraju taj link (vezu). Nofollow linkovi ne prenose postojeći PageRank stranice na druge stranice. Također se nofollow linkovi ne indeksiraju od strane Googlea.

Jedina između nofollow i follow linkova je da nofollow link u sebi ima oznaku rel=”nofollow”.

<a href=”https://www.arbona.hr/blog/10”>
<a href=”https://www.arbona.hr/blog/10” rel=”nofollow”>

između nofollow i follow linkova jer na obadva mogu kliknuti, duplicirati, dijeliti i koristiti se na sve načine na koje se uobičajen link može koristiti.

Međutim, kada je riječ o između nofollow i follow linkova.
... Saznajte više
Zašto Google mijenja moj meta opis?
Kada Google odluči zamijeniti postojeći meta opis ili title tag sa svojom tekstualnom verzijom, to obično znači da je Google procijenio da sa svojim meta opisom ili title tagom niste ponudili ništa korisno za čitatelja. Meta opis ili title tag može biti preoptimiziran, pretrpan ključnim riječima, predugačak, prekratak ili nije relevantan sa sadržajem na stranici. 



Surova činjenica je ovakva:
No, kako to biva s Googleom, ovo također Google s vremena na vrijeme Evo nekoliko primjera:



U Googleu smo pretraživali pojam

Google je izbacio naš rezultat s ovim meta opisom:
... Saznajte više
Što predstavlja Googleov mobile first indexing?
Mobile first indexing je Googleov novi način indeksiranja stranica koji je svjetlo dana ugledao Google sada tijekom indeksiranja web mjestaweb mjesta i prema njoj određuje njezin rang u rezultatima pretraživanja. Dakle, možemo zaključiti da će web mjesta bez optimizirane mobilne verzije dobiti nisku ocjenu od strane Googlea i da će tako teško stvoriti konkurenciju u online svijetu.

Google se odlučio za zato što sve više pretraživanja dolazi iz mobilnih uređaja te zbog toga što želi pružiti što

Mobile first indexing radi upravo po principu iz samog naziva - “prvo indeksirana mobilna verzija web mjesta”. Dakle, ovaj... Saznajte više
Što je AMP? Je li potreban za web stranicu?
je ustvari osiromašeni HTML koji pridonosi smanjenju veličine stranice što utječe i na vrijeme učitavanja web stranice. Cilj mu je ubrzavanje učitavanja web stranica na mobilnim uređajima tako da koristi manje procesorske snage i manje internet podataka. 



Ako ste ikada nešto guglali na mobitelu (što ne sumnjamo), sigurno ste našli na

AMP je (korisničko sučelje otvorenog koda) kojeg je razvio Google u suradnji s Twitterom s ciljem bržeg i boljeg korisničkog iskustva na mobilnim stranicama.  

AMP stranice su zapravo s HTML-om i pojednostavljenim CSS kodom. Upravo se zbog toga na svakoj... Saznajte više
Alt text vs Title text vs File name slike: koja je razlika
Alt text se koristi u slučajevima kada se fotografija ne prikazuje, odnosno kada je korisnik ne može ili ne želi vidjeti. Title text nije bitan za SEO, a služi za dodatni opis fotografije. File name je naziv datoteke (fotografije) i preporučuje se koristiti 3-8 ključnih riječi u njegovom kreiranju. 



U ovo tri rečenice opisali smo tri pojma iz naslova i njihovu ulogu kod postavljanja fotografija na web. U daljnjem tekstu ćemo ih dodatno razraditi i nadamo se odgovoriti na vaša eventualna pitanja.

jedan je od najjednostavnijih načina poboljšanja korisničkog iskustva.

U ovom tekstu pažnju ćemo posvetiti isključivo nazivima i opisima fotografija.... Saznajte više
Kako optimizirati slike za web stranicu?
Od srpnja 2018. godine brzina učitavanja web stranice za Google je postala još bitnija. Kako bi SEO rezultat i pozicija na SERP bila viša, ubrzajte učitavanje stranice. Jedan od glavnih krivaca za sporije učitavanje mogu biti neoptimizirane slike. Optimizacija fotografije uključuje odgovarajući format, dimenzije, naziv i Alt tekst.



Njihov utjecaj na brzinu web stranice je ogroman. Srećom, postoje besplatni, online alati. Postoje te alati za smanjivanje veličine/rezolucije. Doslovno, upišite u Google: “convert pdf to jpg” ili “resize jpg” i imate ono što vam treba. 

E sada, smanjivanjem veličine datoteke - slika gubi na kvaliteti.... Saznajte više
Što su to neispravne poveznice (broken links)? Utječu li negativno na web stranicu?
Slomljeni linkovi (broken links), su Neki od razloga zašto određene poveznice ne rade su da web stranica , da je web stranica bez dodavanja 301 preusmjerenja ili je


Bez obzira koga krivili (sebe ili online korisnike i njihove tipfelere), neispravne poveznice su uzrokovane pogreškama koje uključuju:
neki link ne funkcionira jednako je važno kao i Očigledan razlog je da ako znate zašto određeni link ne radi, znat ćete ga popraviti!

Kada online korisnik klikne na neispravnu vezu, pojavit će mu se ona ili neka druga stranica koja objašnjava... Saznajte više
Treba li mi SEO optimizacija web stranice?
SEO ili optimizacija za tražilice je kontinuirani proces u kojem određenim tehnikama U tom slučaju potrebno je istražiti prema kojima se želite rangirati, implementirati bolju O i još mnogo toga. S kvalitetnom SEO optimizacijom, možete povećati ot i uvelike poboljšati korisničko iskustvo.

 

Kako se tehnologija tako se mijenja i način na koji korisnici pretražuju poslovanja online. Sve više i više ljudi pretražuje internet preko i sve samo da bi unutar svojeg lokalnog područja.

Mnoga istraživanja pokazuju da čak rezultata pretraživanja. Isto tako, mnoga istraživanja pokazuju da prije nego se odluči na kupnju u određenoj trgovini.

Takvi rezultati... Saznajte više
Što je Content marketing?
Content marketing je stvaranja i distribucije vrijednog, relevantnog i dosljednog online sadržaja koji će privući i pridobiti jasno definiranu publiku s - kupnja proizvoda ili usluga, pridobivanje novih newsletter pretplatnika i što je najvažnije, dobivanje lojalnih klijenata. 
 

Već ste mnogo puta čuli za pojam Content marketing, no vi i dalje ne znate što to točno znači, a previše vam je neugodno pitati nekoga. Čestitamo, ovaj članak je kao stvoren za vas! Content marketing svodi se na Drugim riječima, to je marketing kroz kojeg poslovanja razmjenjuju koje će u konačnici čitateljima dati određenu vrijednost i poboljšati njihove živote.  To... Saznajte više
Kako napisati SEO friendly blog?
SEO optimizacija nevjerojatno je bitna za marketing stručnjake. Optimizacijom web stranica, uključujući i blogova, činite web stranicu vidljivijom za online korisnike. Online korisnici unose ključne riječi povezane s vašim proizvodom ili uslugom, nakon čega se s obzirom na pojavljuju rezultati u Google pretraživanjima. 

Googleov je algoritam i više nego lukav. Osim što se non-stop mijenja, iz tjedna u tjedan stvara nove kriterije za . No, ono što je Googleu najbitnije i ono što se još nijednom nije promijenilo je

Evo nekoliko smjernica za pisanje SEO friendly bloga :)


Optimizacija blogova ... Saznajte više
Česta pitanja? Zašto bi ih trebali imati na web stranici?
Stranica česta pitanja ili FAQ stranica online posjetitelja, kupaca i klijenata. Stranicu čestih pitanja potrebno je r jer pomoću nje, korisnici mogu doći do zanimljivih i korisnih informacija, a vama će uštedjeti vrijeme rezervirano na korisničku podršku i odgovaranje na mailove.


Odgovor: Za odgovaranje često postavljenih pitanja o vašem poslovanju.

Zapravo, ovaj odgovor je samo jedan mali dio pozitivnog potencijala stranice s čestim pitanjima.

FAQ sekcija može biti :

Stranica čestih pitanja je dio web stranice koja se bavi

Veoma se razlikuje od stranice "O nama"... Saznajte više
Što je autoritet domene i kako se računa?
Autoritet domene je ocjena internet tražilica koja web stranica organski rangirati na stranici rezultata traženja (SERP-u). Ocjena autoriteta domene kreće se od s time da što je ocjena veća, to je i veći rang web stranice. 

Autoritet domene može imati numeričku vrijednost od 1 do 100 na To znači da će web stranica teže doći s ocjene 20 na ocjenu 30, dok će se s ocjene 80 lakše popesti na ocjenu 90. uzdići s 20 na 30 mjesto.

S obzirom na ovu činjenicu,  web stranice s većim autoritetom bi se morale smatrati mnogo autoritativnijima od... Saznajte više
Što je Google My Business stranica?
Google My Bussiness, nekad poznat kao Google Places, besplatna je koja pomaže vlasnicima tvrtke i koja online korisnicima relevantna tvrtke i poslovanja u lokalnom području. Google My Business je u teoriji najopsežnija i najpristupačnija online mapa ikada stvorena.

Google My Busines je neophodan ako želite biti vidljivi na a isto tako omogućuje online korisnicima da - faktori koji su itekako važni za na lokalnoj bazi.


Osim toga, Google My Business:

Otvaranje računa za Google MyBusiness je potpuno Posjetite Google MyBusiness i kliknite na zeleni... Saznajte više
Zašto su 301 redirekcije važne za SEO?
301 redirekcije su 301 redirekcijama se osigurava da se online promet šalje na najnoviju i bolju verziju stare URL adrese. Ovakvo preusmjeravanje prometa je od velike važnosti za SEO optimizaciju jer tako između ostalog koje dovodi do nižeg ranga u Google rezultatima traženja.


Zamislite da imate web shop. U ponudi imate raznovrstan asortiman i naravno da se dogodi da ponekad nekog proizvoda više nećete imati u ponudi. Ako ste pomislili da se takvih proizvoda najlakše riješiti brisajući stranice, potpuno ste u krivu i tada bi trebali pročitati naše objašnjenje o ili situacijama kada stranica... Saznajte više
Sandra