Kako pisati naslove stranica i meta opise za SEO?

Objavljeno: 01.04.2021. | 14 minute čitanja

Optimizacija za tražilice (SEO) je dugoročan posao kojem treba pristupiti pametno i strateški osmišljeno jer prema SEO elementima Google odlučuje hoćete li se i gdje naći u rezultatima pretraživanja.

Uz pravilnu optimizaciju sadržaja postignite vidljivost svoje stranice, ostvarite brojne prednosti i budite dobro rangirani. Cjelokupna optimizacija stranice sadrži više od 200 elemenata koji utječu na pozicioniranje stranica, a title tag i meta description su definitivno jedni od njih.

Da biste napisali najbolje naslove stranica i meta opise, morate ih učiniti jedinstvenima, paziti da nisu prekratki ili predugi, za svaku stranicu upotrijebiti točno određene ključne riječi te pisati za ljude, a ne za robote.

Ova pravila su zaista primjenjiva, a rezultat dobro optimiziranih naslova stranica i meta opisa je veći promet na vašoj web stranici. Zašto su naslovi stranica i meta opisi toliko važni za optimizaciju tražilica (SEO) i kako ih možete optimizirati poput profesionalca?

*U nastavku teksta ćemo upotrebljavati izraze poput title tag i meta description jer SEO stručnjaci upravo te pojmove koriste i puno se lakše s njima snalaze, nego što je to njihovim prijevodima na hrvatski. :)

Potrebno je naglasiti da “title tag” unutar bloga spomenut kao naslov stranice, uvelike se razlikuje od H1 naslova definiranog i vidljivog na samoj web stranici kojeg inače prepoznajemo kao glavni naslov namijenjen korisnicima za razumijevanje sadržaja koji je dostupan na toj stranici.

Što su naslovi stranica (title tag) i meta opisi (meta descriptions)?

Title tag i meta description su dva odvojena dijela HTML koda koja se trebaju naći na svakoj stranici web stranice. Poput knjige, title tag vam govori koji je naslov stranice na kojoj se nalazite i sažetak te stranice. Potom ih tražilice, poput Googlea, koriste iz indeksa kako bi stvorile lako čitljivu vezu do web mjesta.

Web preglednici također koriste naslove stranica u trakama preglednika kako bi ih lako prepoznali i tako se kretali s jedne na drugu karticu. To je vrlo korisno kada imate istovremeno otvoreno više kartica.

Otvorene kartice Arbone
Gotovo sve tražilice prikazuju naslove i opise stranica i oboje zajedno to možemo nazvati meta podacima.

Događaji na kojima je Arbona sudjelovala

Što je title tag (naslov stranice)?

Naslovi stranica pojedinačni su red teksta koji vidite u rezultatima tražilice, kada pretražujete stranicu i na kartici na traci preglednika. Oni su obično kratki opis u vidu naslova povezane stranice, tj. stranice koju pretražujete.

Redak koda za naslove stranica vrlo je jednostavan dio HTML koda koji izgleda ovako.

<title> naslov </title>


Ako dođete do izvornog koda ove stranice, vidjet ćete da je naslovna oznaka ove stranice:

<title> Kako napisati title i description SEO prihvatljiv </title>


Rezultati tražilice za Arbonu
Optimizacijom naslova stranice za SEO možete povećati mogućnost da se na njih klikne, što rezultira većim prometom na vašoj web stranici.
 

Preporučene duljine naslova stranice:


Svako slovo ima različitu širinu u pikselima. Npr. veliko slovo “E” ima širu širinu 12 piksela, a malo slovo “e” 10 piksela u Googleovim rezultatima pretraživanja.

To je razlog zašto se toliko naslova skraćuje u Googleovim rezultatima pretraživanja. Mogu imati maksimalnu duljinu znakova od 70 znakova, ali mogu biti dulji od 600 piksela (na radnoj površini).

Iz tog razloga preporučujemo da napišete najviše 70 znakova, ali upotrijebite i provjeru širine piksela da biste vidjeli hoće li novi naslovi stranica vjerojatno biti skraćeni.

Maksimalna duljina naslova stranice je 60 znakova na mobilnim uređajima i 70 znakova na radnim površinama. Minimalna duljina znakova za naslove stranica na oba uređaja je 30 znakova.

Što je meta description (meta opis)?

Meta opisi su kratki opisi stranice. Oni sažimaju sadržaj koji ćete pronaći na samoj stranici kojoj želite pristupiti prije nego kliknete na nju.

Kao i naslovi stranica, oni su također napisani pomoću kratkog HTML koda, koji ćete pronaći u izvornom kodu većine web stranica.

Oznaka meta opisa izgleda ovako:

<meta name = ”description” content = ”Ovo je meta opis stranice”>


Ako biste pregledali meta oznaku s opisom u izvornom kodu ove stranice, vidjeli biste da izgleda ovako:

<meta name = ”description” content = ”Prikažite svoju stranicu u Google rezultatima pretraživanja dobro napisanim naslovom stranice i meta opisom koji sadrže ključne riječi. Više saznajte u blogu.”>


Meta_description_Arbone
Loše napisan ili nedostajući meta opisi mogu dovesti do toga da ljudi ne primijete stranicu u Google rezultatima pretraživanja, što je loša vijest za sve jer realno svi žele svoj sadržaj na web stranici učiniti vidljivim i što dostupnijim širokim masama.
 

Preporučene duljine meta opisa:


Maksimalna duljina meta opisa je 155 znakova, ali samo na stolnim uređajima. Za mobilne rezultate pretraživanja je kraća i iznosi 130 znakova. Minimalna duljina znakova za meta opise na oba uređaja je 70 znakova.

Kao i kod naslova stranica, duljina meta opisa najbolje se umjesto toga mjeri u duljini piksela.

Maksimalna širina piksela za meta opise je 730 piksela na mobilnim uređajima i 928 piksela na stolnim uređajima.
Omjer naslova stranice i meta opisa

Kako Google koristi naslove stranica i meta opise?

Važno je razumjeti kako ljudi reagiraju na meta podatke jer upravo zbog tog ponašanja Google oblikuje svoje stranice s rezultatima tražilice (skraćeno SERP).

Google mijenja dizajn i izgled SERP-ova više puta dnevno (ovisno o pretraživanju) tako da može odrediti kako najbolje prikazati informacije svojim korisnicima.

Te se promjene mogu kretati od povećanja i smanjenja veličine korištenog fonta i boja stavki u SERP-ovima do veličine slika u SERP-ovima, koliki je dio stranice posvećen istaknutim isječcima i doslovno tisućama promjena u dizajnu i algoritmu.

Rezultat svega je da morate razumjeti i ponašanje pretraživača vašeg ciljanog kupca i kako će Google prikazati rezultate za svaki pretraživani upit.

Google može prikazati rezultate na različite načine. Svaka fraza za pretraživanje donosi različite rezultate koji su u zadnje vrijeme sve više bogatiji istaknutim isječcima.

Sve je važnije da naslovi i opisi stranica budu optimizirani za SEO kako bi se povećala stopa klikanja (CTR - postotak pojavljivanja koja rezultiraju klikovima).
 

Koristi li Google stopu učestalosti klikova u svom algoritmu?


Google u svom algoritmu za rangiranje ima stotine, ako ne i tisuće čimbenika koje koristi za određivanje mjesta na kojem bi se web stranicu trebalo rangirati.

Npr. ako se loš dio sadržaja rangira na prvo mjesto i Google utvrdi (kroz kompliciranu razinu računalnog inženjerstva) da se korisnicima koji pretražuju sadržaj ne sviđa i traži alternativu umjesto toga, testirat će drugu stranicu i vidjeti kako se izvodi dok ne pronađe savršeno podudaranje.

Puno prije ovoga, naravno, bit će Googleov sustav ocjenjivanja sadržaja stranice - loše napisan, duplikat ili plagijat sadržaja uopće ne bi trebao dospjeti na vrh Googlea (naglasak na "ne bi trebao").

U svakom slučaju, preporučujemo da se usredotočite prvenstveno na stvaranje najboljeg mogućeg sadržaja i da pazite da naslovi vaših stranica i meta opisi budu savršeni.

Kako optimizirati naslove stranica i meta opise

Prije nego što naučite kako se pridržavati najboljih praksi pisanja novih naslova stranica i meta opisa, prvo želimo istaknuti neke dodatne savjete za pisanje meta podataka koje treba imati na umu:
  • Optimizirajte stranice za SERP
Prije nego što započnete s pisanjem novih meta podataka, prvo isprobajte isto pretraživanje za koje mislite da bi ga koristio vaš budući korisnik i pogledajte kako Google prikazuje rezultate.

Uvijek pregledajte kako Google prikazuje rezultate pretraživanja prije nego što počnete pisati.

Uz to, namjera pretraživača također će se odraziti na izgled SERP-a i na to kako naslov stranice ili meta opis trebaju izgledati.
 
  • Optimizirajte prema relevantnim upitima i namjerama korisnika
Namjeru pretraživanja korisnika kategoriziramo u četiri vrste:
  • Informativna
  • Komercijalna
  • Transakcijska
  • Navigacijska
Informativna pretraživanja su ona koja se upisuju u tražilicu kada tražite više informacija o usluzi, događaju ili proizvodu koji se planira kupiti.
Zašto je potreban SEO

Komercijalne pretrage su one koje se događaju kada se traže najbolje cijene proizvoda, usluge ili prigode.
Akcijske cijene automobila

Transakcijska pretraživanja su ona koja se događaju kada se želi nešto izravno kupiti, rezervirati ili unajmiti.
Rezervacija letova online

Navigacijska pretraživanja su ona koja se događaju s ciljem izravnog dolaska na stranicu, poput stranice za preuzimanje određene aplikacije.
Preuzimanje aplikacije zoom

Ako niste sigurni koje vrste riječi i kakve namjere imaju vaši potencijalni korisnici, sljedeći popis pokriva najčešće korištene riječi. Pokušajte ih upariti s ključnim izrazima za koje ste sigurni da biste se dobro plasirali na Googleu, ali također pokušajte ispitati trenutne korisnike o pitanjima koja su imali prije kupnje vaših proizvoda ili usluga.
Informativni, komercijalni, transakcijski i navigacijski
  • Koristite jedinstvene prodajne točke
Svakog dana tvrtke širom svijeta provode A / B testove kako bi se prikazali u rezultatima pretraživanja trošeći pritom dosta novca. Naravno da se radi o plaćenom oglašavanju, a u dobro uhodanim industrijama, vjerojatno su tvrtke nekoliko godina testirale koje prodajne točke su se pokazale kao najbolje i donijele određenu vrijednost klika.

Dobar primjer popisa ključnih riječi koje bi mogle biti korisne za pridobivanje klijenata, a nisu možda uzete u obzir tijekom procesa istraživanja ključnih riječi su:
  • Prisutnost 24/7
  • Brzi odgovor
  • Besplatan info telefon
  • Besplatna dostava
Ako su tvrtke spremne potrošiti novac na te riječi i fraze, sigurno je pretpostaviti da su to prava vrsta ključnih riječi koje je ponekad dobro uključiti u meta podatke.
 
  • Upotrijebite psihološke okidače
Korištenje prave vrste psihološkog fraziranja u meta podacima još je jedan put do uspjeha. Trebate samo pogledati plaćeno oglašavanje kako biste vidjeli da prave riječi na pravom mjestu mogu generirati prodaju.

Evo nekoliko često korištenih ključnih riječi:
  • Naučite
  • Uštedite
  • Otkrijte
  • Riješite

Prije nego što počnete pisati, preuzmite copy postojećeg teksta

Prije nego što započnete s pisanjem i izmjenom meta podataka na vašoj web stranici, prvo biste trebali preuzeti kopiju postojećih naslova stranica i meta opisa. Zatim ih možete kopirati i poboljšati. To je posebno pametno u situacijama kada nove izmjene meta podataka rezultiraju smanjenjem stope klikanja, tako da se stari meta podaci mogu dohvatiti i ponovo upotrijebiti.

Screaming Frog je najbolji alat za preuzimanje meta podataka web stranice, ali zahtijeva licencu nakon prvih 500 URL-ova.

Kako napisati meta oznake

Postupak pisanja meta podataka je jednostavan. Važno je razmisliti o položaju ključnih riječi. Ne želimo strpati sve ključne riječi na kup. Umjesto toga, upotrijebit ćemo pravu ključnu riječ na pravom mjestu.

Najvažnije mjesto za stavljanje ključnih riječi nalazi se na početku ili u prvoj polovici naslova ili opisa. Korisnici skeniraju SERP-ove i čine to prije nego što čitaju svaku riječ, zato nemojte skrivati ​​ključne riječ!

Kako napisati savršene naslove stranica prema SEO pravilima:

1. Neka svaki naslov stranice bude jedinstven
Svaka stranica vaše web stranice treba biti jedinstvena, a isto tako i naslov i meta opis stranice. Svaki naslov stranice trebao bi biti prilagođen svakoj stranici, tako da netko može lako razlikovati stranice.

Ovo je jednostavan zadatak kada radite na web stranici male tvrtke koje ima nekoliko 10-aka stranica, ali za veće web stranice, poput web shopova, možda imate stotine kategorija i tisuće proizvoda za koje možete stvoriti nove meta podatke.

U tim slučajevima preporučujemo stvaranje naslova i meta opisa po mjeri za vaše najvažnije i najisplativije stranice, kao što su stranice kategorija ili najprodavaniji proizvodi, a zatim upotrijebite dinamičko stvaranje meta podataka za preostale stranice.

Ne zaboravite uključiti svoje jedinstvene prodajne točke i neke snažne pokretačke riječi i fraze.

2. Koristite jedinstvene ciljane ključne riječi
Kada tražite frazu na Googleu, odmah ćete početi skenirati svaki naslov zbog riječi koje ste upisali. Započnite svaki naslov stranice najlogičnijim riječima koje sažimaju stranicu, a idealno bi bilo da fraze korištene u svakom naslovu budu jedinstvene kako ne bi dvije bile identične.

Gdje je moguće, započnite s ključnim riječima tako da budu bliže područjima koje korisnici zamijete. Ako naslov vaše stranice nije dovoljno specifičan ili jedinstven, Google umjesto toga može upotrijebiti vlastiti naslov stranice, što može smanjiti stopu klikanja, a to znači izgubljeni promet.

3. Ne pravite ih prekratkima ili predugima
Naslovi stranica trebaju imati najmanje 30 znakova. Preporučujemo da naslove držite između 30 i 60 znakova kako ne bi postali predugi i premašili ograničenja Googleovih znakova.

Ako su naslovi vaših stranica dulji od približno 70 znakova, Google će ih vjerojatno skratiti te će ponekad dodati naziv brenda na kraj i još više skratiti naslov.

To je osobito važno kada ključne riječi imate prema sredini ili na kraju naslova stranice. Ako je naslov predugačak, ključne riječi neće biti vidljive, a šansa za klik na stranicu značajno se smanjuje. Preporuka je ključne riječi postaviti na sam početak naslova.

4. Pišite za ljude, a ne za robote!
Naslovi vaših stranica nikada ne bi trebali biti:

<title> Ključna riječ | Ključna riječ | Ključna riječ | Ključna riječ </title>


Vaše bi naslove trebao pisati i čitati čovjek, jer to je stvarna osoba koja će kliknuti na vašu stranicu, a ne robot.

Svaki naslov stranice oglas je za vaše poslovanje i trebao bi precizno sažeti sadržaj stranice.

Kako napisati savršene meta opise prema SEO pravilima:

1. Neka svaki meta opis bude jedinstven
Svaka stranica vašeg web mjesta trebala bi imati jedinstveni meta opis koji precizno opisuje sadržaj stranice.

Pisanje meta opisa može biti dugotrajan zadatak, pa biste, kao i kod naslova stranica, trebali sortirati sve stranice po prioritetu i u skladu s tim stvoriti nove meta opise.

Imajte na umu da svaki naslov stranice mora biti jedinstveni sažetak stranice. Ako vaš meta opis nije točan, Google se može odlučiti za korištenje vlastitog meta opisa preuzetog iz sadržaja stranice, što bi moglo značajno smanjiti stopu klikanja.

2. Koristite jedinstvene ciljane ključne riječi
Trebali biste uključiti ključne riječi i u naslov stranice i u meta opis. Pokretanje svakog meta opisa s pravim ciljanim ključnim riječima može biti učinkovito za povećanje stope klikanja na stranici.

Google također skraćuje meta opise koji su predugi, ovisno o uređaju koji se koristi. Iz tog razloga preporučujemo da ključne riječi držite na početku meta opisa kako ih se na kraju slučajno ne bi “odsjeklo”.

3. Ne pravite ih prekratkim, a ni predugim
Kratke meta opise lako je propustiti kad ljudi skeniraju rezultate pretraživanja. Ako vaš konkurent ima dugačak opis koji zauzima puno prostora, ne samo da će se više isticati, već će zauzimati više prostora na zaslonu i gurati druge stranice dalje u stranici rezultata pretraživanja.

Slično kao i kod naslova dugih stranica, Google će također skratiti duge meta opise.

Meta opisi mogu sadržavati do 155 znakova u rezultatima pretraživanja na radnoj površini, ali budući da se isti meta opis koristi i na jednom i na drugom, preporučujemo da budete sigurni držeći se kraćih opisa.

4. Pišite za ljude, a ne za robote!
Meta opisi pružaju puno prostora za prenošenje vaše poruke. Opišite kako sadržaj na vašoj stranici nudi savršen odgovor na upit pretraživača, bilo da je to u obliku informacija, proizvoda ili usluge.

Napišite na jeziku koji želi vidjeti vaš ciljani korisnik i izbjegavajte previše poslovnog govora. Tvrtke ne kupuju proizvode ili usluge - ljudi to kupuju, pa pišite za njih!

Kako testirati nove naslove stranica i meta opise?


Prije postavljanja novih naslova stranica i meta opisa najbolje je prvo provjeriti kako izgledaju u alatu, koji bi također trebao provjeriti njihovu duljinu i širinu u pikselima.

Za brze provjere novih metapodataka ili kratkih popisa novih naslova stranica i meta opisa, preporučujemo upotrebu besplatnog programa za provjeru širine piksela za meta naslove i opise stranice.

Ako ovaj alat koristite za duže popise, rezultate možete prenijeti i izvesti u obliku CSV datoteke, koju možete kasnije pregledati.

Na kraju, nadgledajte i optimizirajte svoje meta podatke!

Pisanje ili optimiziranje novih naslova stranica ili meta opisa nije jednokratni zadatak. Nakon što prenesete svoje meta podatke, morat ćete pregledati pozitivne ili negativne učinke svojih promjena.

Ako vaše promjene rezultiraju smanjenjem broja klikova na vašoj web lokaciji, vraćanje na stare meta podatke bio bi prvi korak koji treba poduzeti.

S druge strane, ako vidite poboljšanja u postotku klikova na stranicama s novim naslovima stranica ili meta opisima, vrijedi uzeti u obzir koje su bile promjene i mogu li se ta poboljšanja uvesti i na druge stranice.

Da biste to učinili, možete koristiti Googleov besplatni alat, Google Search Console.

SEO optimizacija je proces koji traje i zato povjerite svoju web stranicu nama - stručnjacima koji će vašu stranicu učiniti vidljiv u Google rezultatima pretraživanja. :)
 
Podijeli na:
Što je geo-targetiranje?
Geo-targetiranje je praksa dostavljanja različitih sadržaja ili oglasa korisnicima ovisno o njihovoj geografskoj lokaciji. Facebook i Google omogućuju funkciju prikazivanja oglasa na točno određenom geografskom području, što je neizostavan korak prilikom postavljanja svake kampanje koji omogućuje dosezanje željene ciljne skupine. ... Saznajte više
Što je kanibalizacija ključnih riječi i kako je riješiti?
podrazumijeva da na vašoj web stranici postoji već broj istih ili sličnih sadržaja koji se mogu pojaviti u rezultatima pretraživanja za isti upit. Optimizacijom članaka za slične upite pretraživanja, mogu se umanjiti šanse za međusobno rangiranje.

Ako sadržaj na svojim stranicama obogaćujete sličnim ili istim riječima ili izrazima, riskirate upravo to - kanibalizaciju ključnih riječi. Tim postupkom sami sebi umanjujete šansu da se baš vaša stranica pojavi u rezultatima pretraživanja jer će Google za određeni upit prikazati samo 1 ili 2 rezultata s iste domene, osim u slučajevima domene visokog autoriteta kada bi se moglo prikazati najviše 3 rezultata.
Kanibalizacijom se... Saznajte više
Kada vam je cilj brand awareness (povećanje svijesti o robnoj marki) - što možete očekivati?
Želim povećati svijest o svojem brendu? Jeste li se zapitali što s time dobivate? Želite zadržati povrat ulaganja na dobroj razini, ali i potrošiti određeni iznos kako bi putem oglašavanja upoznali potencijalne, buduće kupce sa svojim proizvodima. To je jako teško, puno puta gotovo nemoguće.

. To su dva potpuno drugačija načina komunikacije. Potpuno drugačiji način komunikacije s ciljanom publikom na ponekad različitim marketinškim kanalima.

Kada tek počinjete svoje poslovanje, svakodnevno gledate koliko ulažete, a koliko zauzvrat ostvarujete prodajom. No, dođe trenutak kada iskoristite svoju trenutnu ciljanu publiku i tražite dalje, tražite nešto “veće”.

Uvijek će biti... Saznajte više
Što je CTA gumb i koje su najbolje prakse?

je element web stranice koji često može biti detalj koji čini razliku, ali nikada se ne smije natjecati s ostalim elementima na stranici. Što se pod time misli?

ono su što realizira prodaju, generira potencijalne klijente i povećava prihod, pa se upravo zbog toga ne bi smjeli natjecati za pozornost s drugim, manje važnim elementima na stranici.

Poziv za akciju bi trebao biti okružen bijelim, čistim prostorom ili upečatljivim prostorom koji se odmah uočava, a svaka landing stranica zaslužuje imati samo jedan CTA gumb!

Kada se govori o mjestu gdje je najbolje da smjestiti CTA gumb osnovna ideja je da ga postavite... Saznajte više
Kako postaviti oglas na Google?
Ovisno o načinu na koji strukturirate svoj račun za Google oglase, takvu ćete imati kontrolu nad time kada i kako će se Google oglasi prkazivati. Prvo je potrebno otvoriti Google Ads račun. Nakon toga kreirate kampanju koja se sastoji od više grupa oglasa. Bitno je odrediti budžet koji ste spremni potrošiti te ključne riječi za koje želite da se Google oglasi prikazuju.

Jednostavno rečeno, način na koji strukturirate svoj račun za Google oglase nad prikazivanjem oglasa. 

Imajte na umu da će dobro strukturirani račun:


Prije postavljanja i pokretanja Google oglasa važno je razumjeti... Saznajte više
Što su to uvidi u dražbu (Auction Insights) u Google Adsu?
........... Saznajte više
Koliko ključnih riječi moram imati u Google Ads grupama?
Kada je riječ o Google Ads kampanjama, tipičan odgovor za broj ključnih riječi unutar jedne grupe oglasa je i nikako Morate imati na umu da je ova informacija samo smjernica i nije urezana u kamen. Na kraju dana je najvažnija stvar da su ključne riječi u svakoj grupi oglasa usko povezane jedna s drugom tako da možete stvoriti što specifičniji tekst oglasa. 



Postoji mnogo čimbenika koji utječu na to koliko ćete u jednoj grupi oglasa imati ključnih riječi. Broj potrebnih ključnih riječi će se razlikovati od svakog oglašivača pa je važno imati predodžbu o tome što... Saznajte više
Što je impression share u Google Adsu?
Impression Share u Google Adsu (IS) označuje udio pojavljivanja oglasa. Udio pojavljivanja je postotak pojavljivanja koje Google oglasi ostvare u usporedbi s ukupnim brojem mogućih pojavljivanja koji bi ti isti oglasi mogli ostvariti. Podatak je dostupan na razini ključne riječi, grupe oglasa i kampanje. 



je vitalni mjerni podatak koji često ostaje neprimijećen kada se promatra cjelokupni uspjeh i izvedba Google kampanje. Naime, ovaj je mjerni podatak dobar način za dobivanje uvida u to  odlučite li nešto popraviti unutar kampanje. Na primjer:
Također, udio pojavljivanja govori o:

Kada ste u... Saznajte više
Top 8 prednosti oglašavanja na YouTube kanalu
Oglašavanje na YouTube kanalu putem Google Adsa otvara brojne mogućnosti. YouTube promotivni videozapisi se ne usredotočuju na samu prodaju (kao što je to slučaj kod Search oglasa), već im je cilj privući korisnike, zabaviti ih i na inovativan način promovirati proizvode i/ili usluge. 



Prema Alexi, YouTube je na internetu, odmah nakon Googlea. Za one koji ne znaju, Alexa je online tvrtka (podružnica Amazona) koja rangira web stranice i ostali online sadržaj prema ukupnoj online posjećenosti.

Na ovoj platformi korisnici mogu postavljati, pregledavati i ocjenjivati videozapise, pa želite li u trenutku njihova pretraživanja i pregledavanja... Saznajte više
Što je CTR ili Click Through Rate?
CTR ili Click Through Rate je važna metrika u digitalnom marketingu. CTR je postotak koji pokazuje koliko je puta oglas zavrijedio klik u odnosu na ukupan broj prikaza. CTR Matematički možemo prikazati kao Klikovi/Prikazi * 100.


Digitalni marketing je velika prekretnica u svijetu promocija jer je prvi kanal koji omogućuje precizno praćenja ROI-a. Prije pojave alata za internet marketing nitko nije moga izračunati koliki je npr. CTR nekog novinskog oglasa. 

Upravo to je bitan podatak kako bi mogli izračunati koliko ljudi je na osnovu vašeg oglasa poduzelo željenu radnju. 

Mogli smo znati koliko kupona... Saznajte više
Razlika između search i display Google Ads oglasa
Search oglasi su tekstualni oglasi koji se prikazuju zajedno s rezultatima pretraživanja. Pretraživanjem određenog pojma Google će vam ponuditi i oglas koji je relevantan za postavljeni upit. Display ili slikovni oglasi će se prikazivati na stranicama koje koriste AdSense i sadržajno su povezane s onim što oglašavate. 



Tako nam često javlja o novostima vezanim za , novim SEO praksama i drukčijim algoritmima pretraživanja sadržaja web stranica.

Iako jednom postavljen search ili display oglas izgleda trivijalno, samo postavljanje nikako nije beznačajno. Samo , pa je zato najbolje da taj posao prepustite drugima.

Prva pogreška koju... Saznajte više
Utječe li brzina web stranice na Googleov Quality Score?
je Googleova procjena kvalitete Veća ocjena kvalitete može utjecati na nižu cijenu licitacija i na bolju poziciju oglasa. Za što bolje korisničko iskustvo uvelike utječe i . Do prije morali smo paziti samo na desktop učitavanja no od sredine ove godine morat ćemo pripaziti i na učitavanje stranica na mobilnim zaslonima.


Google je sredinom srpnja najavio velike promjene u vezi faktora koji utječu na mobilno rangiranje.

Iako je brzina otvaranja web stranice bila uvijek jedan od faktora u određivanju organskog rangiranja i AdWordsove ocjene kvalitete (Quality Score), Google je odlučio da... Saznajte više
Kako povezati Google AdWords i Google Analytics račun
Google AdWords odličan je alat koji daje kao što su potrošeni budžet, broj klikova, broj pojavljivanja i broj konverzija. Povezivanjem Google AdWordsa s Google Analyticsom možete saznati što se i kako su korisnici stupili u interakciju s vašom stranicom. To su sva bitna saznanja za

Iako Google AdWords nudi hrpu uvida u samu uspješnost oglasa, ide korak dalje i daje nam podatke vezane uz na web stranici i landing stranicama.

Tako možete saznati: Analyticsi također mogu identificirati cijeli (put korisnika) i sve korake koje je korisnik odlučio... Saznajte više
Može li se oglašavati preko AdWordsa bez stranice?
Iako nemate web stranicu, Google AdWords nudi mogućnost online oglašavanja putem kojeg će posjetitelji klikom na oglas doći na ili posebno kreiranu . AdWords Express je opcija izričito stvorena za mala poduzeća i oglašivače koji se po


Pokretanje vlastite tvrtke nikada nije bio niti će biti lak podvig. Pogotovo ako ste početnik i ako sa svim zadacima i znanjem koje bi jedan poduzetnik morao imati u malom prstu.

Usporedno s time, morate se pozabaviti dobavljačima, financijama, upravljati timom i planirati strategiju rasta tvrtke. Da ne spominjemo kako se još k tome morate... Saznajte više
Što je Google AdWords certifikat?
Google AdWords certifikat je koja dokazuje da je pojedinac prošao osnove i napredne aspekte Google AdWordsa. Google AdWords certifikat znači da vas Google prepoznaje kao Certifikat možete zaraditi putem Googleovog online programa za obuku nazvanog (Akademija za oglase).


Kako bi zaslužili certifikaciju, morate biti član Google Partnersa. Neke od prednosti dobivanja certifikata su:

Kreiranjem računa na Akademiji za oglase (Academy for Ads), dobit ćete pristup za različita područja u AdWords oglašavanju.

Kako bi postali certificirani, za početak ispit, tj. osnove i dodatni ispit prema želji:... Saznajte više
Što su Google AdWords nevažeći (invalid) klikovi?
(Invalid Clicks) su klikovi koji su nelegitimni, tj. nevažeći, nenamjerni ili su rezultat zlonamjernih softvera. Google pod pojmom nevažećih klikova smatra koji na povećavaju troškove oglašavanja. Iako Googleov tim za provjeru kvalitete oglasa pokušava spriječiti suludo plaćanje oglasa za nevažeći online promet, ipak je potrebno i manualno paziti na nevažeće klikove.

Najčešći primjeri nevažećih klikova su:


Google koristi uključujući praćenje dvostrukih IP adresa, praćenje informacija o sesijama korisnika i informacija o mreži, prati geografsko ciljanje i sve informacije web preglednika (web browsera).

koju Google koristi za otkrivanje... Saznajte više
Kolika je cijena klika na AdWords Display oglase?

S Google Display oglasima imate pristup milijunima web stranica, aplikacija i videa te možete doseći oko 93% svih internet korisnika. Zato je Google Display često bolji izbor za neka poduzeća te ostvaruje niži trošak po kliku. Prosječna cijena po kliku iznosi ispod 1$, dok je ona kod search oglasa između 1$ i 2$.



Cijena klika na AdWords Display oglas ovisi o Quality Scoreu - što je QS viši, to je trošak niži! Što je Quality Score? Quality Score je Googleov interni sustav rangiranja kvalitete i relevantnosti oglasa i ključnih riječi. Prema njemu Google određuje trošak po kliku... Saznajte više

Možemo li AdWords oglase prikazivat samo na određenoj lokaciji?

Google AdWords oglasi se mogu prikazivati na određenoj lokaciji, kao što su države, gradovi, teritoriji, pa i radijus oko neke lokacije. Google to omogućuje tako što prati korisničku IP adresu, lokaciju uređaja ili interes koji je korisnik pokazao za određenu lokaciju, npr. pretraživanjem lokacije na tražilici ili Google Maps, korištenjem domene specifične za tu lokaciju.

je jedna od osnovnih strategija s kojima svoje Google AdWords oglase prikazujemo što relevantnijoj skupini korisnika.

No, iako izgleda poprilično jednostavno, lokacijsko targetiranje nudi mnoge napredne opcije. Za poduzeća i brendove do kojih se može doći pješice (npr. restorani) ili čija je... Saznajte više

Zašto mi se oglas ne prikazuje stalno, već povremeno?

"We’re only showing your ad occasionally because of your budget."

Nakon ovakve poruke u AdWordsu, ljudi obično počnu plakati i zvati u pomoć. To je, na kraju krajeva, i najčešća poruka koja se pojavljuje kada se oglase ne prikazuje stalno, već povremeno.

Postoji mnogo razloga zašto se oglasi ne prikazuju stalno, a u nastavku donosimo one najčešće.

No, ono što na samom početku treba zapamtiti je da se za provjeru oglasa uvijek treba koristiti . Ovaj alat ne broji impresije prilikom pregleda oglasa te ne utječe na rezultate (npr. CTR). Također, Ad Preview Tool još preciznije pokazuje... Saznajte više

Gdje se sve prikazuju AdWords display oglasi?

Koliko Google znači u današnjem tehnološki prožetom svijetu možda najbolje govori sljedeća činjenica - svake sekunde se u svijetu obavi 2,3 milijuna pretraživanja na ovoj svjetskoj najvećoj tražilici.

A, prema WordStreamu, većina dobivenih rezultata pretraživanja se odnosi na .

Na kraju krajeva, - 2010. su ti razmjeri iznosili 66% iz search oglašavanja i 30% iz oglašavanja na Google Network stranicama (YouTube, Gmail itd.).

Agregirano, Google 96% svojih prihoda ostvaruje od oglašavanja!

To je ogroman iznos - gotovo 6,5 milijarde dolara - koji diktira budućnost i sadašnjost digitalnog oglašavanja.

Google svoje oglase generalno može podijeliti... Saznajte više

Zašto mi AdWords oglasi nisu odobreni?

Google konstantno uvodi i algoritama kako bi bolje regulirao kvalitetu oglasa.

No, koliko god si oglašivači tuku po glavi i postavljaju pitanje zašto im AdWords oglasi nisu odobreni, toliko takva Google politika koristi cijelom kolektivu - i oglašivačima, i korisnicima te, na kraju krajeva, i samom Googleu. Kako?

Ako oglašivači objavljuju , korisnici će na njih . Stoga će oglašivači trošiti više budžeta na AdWords oglašavanje te će zbog konkurencije kreirati kvalitetnije oglase. A sve će to navesti obje strane da se .

Tako je uglavnom i profesor emeritus mikroekonomije i informatičke ekonomije sa Sveučilišta... Saznajte više

Mogu li se AdWords oglasi prikazivati na određenom portalu?
Odlična mogućnost koju nudi Google AdWords je ta da se može postaviti prikazivanje oglasa na točno određenom portalu. Na primjer, ako prodajete turističke pakete i želite da se oglasi prikazuju na određenoj stranici o putovanjima tada možete oglase prikazivati na toj stranici. Isto tako, ako Vam je poznata web-lokacija koju posjećuju Vaši korisnici, postavite prikazivanje oglasa upravo na toj stranici. Ako ustanovite da oglašavanje na određenim stranicima ili web lokacijama odlično funkcionira, poželjno je povećati licitacije za lokaciju kako bi se povećalo potencijalno izlaganje na toj web-lokaciji. Isto tako, ako drugi položaji ne daju željene konverzije možete ih maknuti ili... Saznajte više
Kako pokrenuti AdWords kampanju?
Pokretanje AdWords kampanje je veoma jednostavno uz pomoć stručnjaka koji će se pobrinuti za cjeloukupno kreiranje i vođenje kampanje. Osnovne stvari koje su potrebne za pokretanje AdWords kampanje su:
  Nakon što su svi navedeni kriteriji definirani i postavljeni, Vaša AdWord kampanja je spremna za pokretanje. Jedino što Vam preostaje je da označite jednu ili više kampanja koje želite pokrenuti i nakon toga na kartici “Edit” iz padajućeg izbornika odaberite “Enabled”. To je to, Vaša kampanja je pokrenuta. Osim što Vam navedeni stupac omogućuje pokretanje kampanje, ovdje možete pauzirati ili potpuno ukloniti kampanju.... Saznajte više
Kako nadodati budžet u Adwords kampanju?
Ukoliko primjetite da se Vaš mjesečni budžet bliži kraju ili se već potrošio, vrijeme da ponovno uplatite budžet.

Prijavite se u svoj AdWords račun i u gornjem desnom kutu kliknite na ikonu te odaberite Billing & payments. Tada kliknite na Account budget, a zatim pronađite budžet koji želite ukloniti, urediti ili ukinuti. Kada pronađete proračun, pogledajte stupac “Action”. Da biste uklonili proračun na čekanju za aktivaciju ili pregled, kliknite na “Cancel”, a da bi ukinuli aktivnu narudžbu s ograničenim proračunom, kliknite na “End”.

Da biste uredili proračun, kliknite na “Edit”. Ovdje možete izmijeniti iznos proračuna, datum završetka,... Saznajte više
Koliko ključnih riječi je moguće imati u Adwords kampanji?
Odabir odgovarajućih ključnih riječi za kampanju omogućuje prikazivanje oglasa pravim korisnicima kojima ih želite prikazati. Vaše ključne riječi moraju se podudarati s izrazima koje bi mogući korisnici upotrijebili kako bi pronašli proizvode ili usluge koje nudite. Odlična vijest je ta što ne postoji ograničnje u broju ključnih riječi koje je moguće imati u AdWords kampanji. No, važno je napomenuti kako veliki broj ključnih riječi traži i veći budžet kampanje jer iznosi licitacija su veći. Ipak,optimalan broj ključnih riječi po grupi oglasa je između 10 i 20 ključnih riječi. ... Saznajte više
Što je remarketing? Kako se koristi?
Remarketing omogućuje prikazivanje oglasa korisnicima koji su već posjetili Vašu internetsku stranicu ili mobilnu aplikaciju. Na primjer, ukoliko korisnik napusti Vašu web lokaciju bez da je kupio proizvod, remarketing Vam može pomoći da se ponovno povežete s njim pomoću prikazivanja relevantnih ogalsa na različitim uređajima. Remarketing Vam može pomoći bez obzira je li vaš cilj povećanje prodaje, povećanje broja registracija ili promicanje svijesti o robnoj marki jer on može povećati povrat ulaganja (ROI) oglašivačima svih vrsta. ... Saznajte više
Kako iskoristiti bon od 400 kn koji nudi Google?
S obzirom da je Arbona Google Partner, ovlašteni smo Vam poslati promotivni bon za Google AdWords u vrijednosti od 400 kn. Kako bi iskoristili promotivni kupon morate zadovoljiti sljedeće uvjete: 
 
Ukoliko ispunjavate navedene uvjete, promotivni kupon možete aktivirati tako što unesete promotivni kod koji Vam je poslan putem maila. Promotivni bon aktivira se nakon Vaša AdWords kampanja potroši više od 100,00 kn u roku od 31 dana nakon unosa koda. ... Saznajte više
Koji su učinkoviti načini oglašavanja na internetu?
Online oglašavanje danas je neizbježan dio marketing strategije svakog poduzeća. Prisutnost na internetu te promocija vlastitih proizvoda i usluga izvrstan je način kako poboljšati prodaju te steći nove kupce.

Oglšaavanje na internetu često se naziva i Search Engine Marketing (SEM) ili Pay-per-click marketing (PPC).

Oglašavanje na internetu je vrlo učinkoviti, a sama cijena određuje se u većini slučajeva po kliku, te za vrlo maleni iznos možete postići da potencijalni kupac vidi vaš oglas, klikne na njega te napravi radnju na vašoj web stranici, a koja je bitna za vaše poslovanje. (npr.kupnja proizvoda).

Neki od načina oglašavanja na... Saznajte više
Koliko košta Google AdWords oglas?
Razumno je da se tijekom planiranja Google AdWords kampanje pitate: Koliko košta Google oglas? No, cijena Google oglasa nije ista za sve kampanje i za sve oglašivače, ona ovisi o mnogo faktora.

Google AdWords funkcionira kao jedna vrsta aukcije. Kada korisnik upiše ključnu riječ (koju koristite u kampanji) u tražilicu, Google na temelju "aukcije" određuje na kojem mjestu će se naš oglas prikazati korisniku.

Kako bi vaš oglas pronašao mjesto u aukciji, potrebno je prvenstveno odrediti bidding strategiju, a što znači određivanje fokusa na klikove, impresije ili konverzije. Većina oglašivača u svojim kampanjama koristi CPC bidding strategiju, što... Saznajte više
Kako odrediti budžet potreban za Adwords oglašavanje?
Donosimo Vam odgovor na pitanje kako odrediti budžeta koji je potreban za AdWords oglašavanje. Saznajte više
Zašto mi je potrebno Google Adwords oglašavanje?

Dvoumite se oko postavljanja Google Adwords oglašavanja i vjerojatno si postavljate različita pitanja. Treba li mi uopće Google Adwords oglašavanje? Zašto mi je potrebno Google Adwords oglašavanje? Što ću dobiti tim načinom oglašavanja? Google Adwords oglašavanje omogućava vam da privućete nove posjetitelje na vašu web stranicu, ostvarite više konverzija, povećate zaradu putem vaše web stranice, zadržite posjetitelje na vašoj web stranici.

Google Adwords oglašavanje vam omogućuje da sami kontrolirate troškove oglašavanja na dnevnoj razini, određujete koliko novca u kojem vremenskom periodu želite potrošiti, određujete ciljanu publiku kojoj želite da se vaš oglas prikazuje, na kojim jezicima i u kojim... Saznajte više

Kako iskoristiti Google AdWords promotivni kupon?

Google AdWords promotivni kupon naziva se još i vaučer ili kod, a nudi bonus na računu oglašivača. Kako iskoristiti Google AdWords promotivni kupon? Ukratko ćemo Vas provesti kroz cijeli postupak. Najprije kliknete na ikonu zupčanika i odaberete Naplata. Tamo ćete na stranici upravljanja promotivnim kuponima (kodovima) unijeti promotivni kupon na svoj račun. Važno je da kupon unesete prije nego što istekne rok njegove valjanosti jer nakon tog roka kupon više neće vrijediti. Kada unesete kupon na svoj račun ako odmah ne vidite bonus, neka vas to ne zabrinjava, najkasnije za 5 radnih dana bonus će se prikazati. Zatim, unesite vremenski... Saznajte više

Kako kontrolirati troškove Adwords oglasa?

Troškove AdWords oglasa možete sami kontrolirati jer vam AdWords omogućuje nadzor troškova oglašavanja. Kako kontrolirati troškove AdWords oglasa? Naime, sami odlučujete koliko ćete potrošiti na AdWords oglašavanje, prilikom kreiranja kampanje postavljate dnevni proračun i odabirete kako ćete potrošiti novac i u svakom trenutku možete promijeniti iznos koji želite trošiti.

Međutim, vaša reklama mora biti konkurentna, odnosno svaki put kada netko na Googlu pretražuje tada AdWords pokreće dražbu na temelju koje se utvrdi koji će se oglasi prikazati na stranici i na kojem mjestu. Zato je bitno da strategiju licitiranja postavite na temelju ciljeva, odnosno jesu li vam cilj klikovi,... Saznajte više

Kako izračunati Quality Score?

Ocjena kvalitete, odnosno Quality Score ocjenjuje se na skali od 1 do 10. Tri su čimbenika koja definiraju ocjenu kvalitete: očekivana stopa klikanja, relevantnost oglasa i doživljaj odredišne stranice.

Ocjena kvalitete zajednička je procjena ukupne izvedbe ključne riječi na dražbama oglasa. Svaka ključna riječ na temelju navedenih podataka dobiva ocjenu kvalitete na ljestvici od 1 do 10.

1 označuje najnižu ocjenu, dok je 10 najviša ocjena.

Ocjena kvalitete se može provjeriti na sljedeći način. Pri vrhu vašeg Google AdWords računa možete kliknuti na karticu Kampanje pa nakon toga na karticu Ključne riječi. U tablici sa statističkim podacima... Saznajte više

Što je to Display Network odnosno prikazivačka mreža?

Display Network ili prikazivačka mreža pomaže vam doprijeti do ljudi koji pregledavaju svoje omiljene web stranice, gledaju YouTube video, provjeravaju svoje Gmail račune ili koriste mobilne aplikacije.

Putem Google prikazivačke mreže se pomoću različitih formata oglasa povezujete sa korisnicima te na taj način možete zaokupiti njihovu pozornost u ranoj fazi kupnje.

Display Network vam omogućuje prikazivanje oglasa u pravo vrijeme i na pravom mjestu. No, da bi vaša display kampanja bila uspješna, vrlo je bitno ispravno postaviti ciljanje korisnika. Moguće je kontekstualno ciljanje na temelju ključnih riječi ili određenih tema iz područja kampanje. Također, postoji mogućnost... Saznajte više

Postoji li ograničenje za broj ključnih riječi na koje se može oglašavati?

Ključne riječi najbitnija su stavka za SEO, a za Internet oglašavanje one su jednako tako važne kako bi klijent jednostavnije i brže došao do proizvoda ili usluge koja ga zanima. Postavljanjem kvalitetnih ključnih riječi na AdWords kampanju osigurava se veća posjećenost, automatski i zarada na proizvodima ili uslugama za koje je oglas namijenjen. Važno je odabrati tražene ključne riječi kojima je konkurencija mala, a cijena također ne previsoka za jedan klik. Naravno cijena klika ovisi o konkurenciji za tu ključnu riječ.

Ograničenja za broj ključnih riječi nema, no što ih je više postavljenih to će biti veća šansa da... Saznajte više

Kako napraviti profitabilnu AdWords kampanju?

AdWords kampanja jedan je od glavnih načina oglašavanja preko Googla. Samo pokretanje kampanje vrlo je složen posao koji zahtjeva maksimalnu koncentraciju i puno vremena želimo li napraviti kvalitetan oglas koji će biti od velike pomoći za Vašu tvrku, a puno jeftiniji od drugih oblika traženja klijenata.

Kako bi što uspješnije postavili AdWords oglas u nastavku ćemo Vam opisati korake po kojima ćete napraviti uspješnu kampanju.

Prvi i osnovni korak je provjera potražnje u odnosu na tržište, odnosno vidjeti koliko su uopće klijenti zainteresirani za ono što se nudi. Ovisno o tome koliko korisnika pretražuje vašu tvrtku ili djelatnosti... Saznajte više

Kako izračunati mjesečni proračun potreban za AdWords marketing ?
Oglašavanje na Google AdWordsu danas je jedan od najpopularnijih, ali i najefikasnijih načina oglašavanja. Cilj AdWords kampanje je ponuda proizvoda i usluga klijentima koji preko internet tražilice pretražuju upravo taj proizvod ili uslugu. Ovo je ujedno i jedan od načina oglašavanja gdje će oglas otvoriti i pročitati samo ciljana osoba, odnosno potencijalni kupac. AdWords kampanja temelji se na kvalitetnom odabiru i postavljanju ključnih riječi preko kojih će klijent doći do Vas. Svaka ključna riječ naplaćuje se ovisno o konkurenciji, popularnosti i broju prosječnih mjesečnih pretraživanja. A koliki je mjesečni proračun potreban da bi AdWords marketing bio uspješan, ovisi o tome... Saznajte više
Elena Majer