Treba li ulagati u SEO?

Prednosti i nedostaci ulaganja u SEO  

Objavljeno: 16.02.2023. | 4 minute čitanja

Mnogi marketinški stručnjaci se pitaju da li je isplativo ulagati u SEO. Ono što je sigurno je da se SEO ne smije zanemariti, jer može imati veliki utjecaj na uspjeh vaše web stranice. Naravno, sve prvotno ovisi o ciljevima i poslovanju vaše tvrtke. Ako za cilj imate dovesti posjetitelje na web stranicu, onda je SEO pravi izbor. No da bismo predstavili sve prednosti i nedostatke, objasnimo prvo što je SEO i kako funkcionira.

Što je SEO?

SEO je skup tehnika koje se koriste za poboljšanje pozicije web stranice u rezultatima pretraživanja na Google-u i drugim pretraživačima. 
Dakle, cilj SEO-a je pomoći web stranici da se pojavi među prvih nekoliko rezultata za određenu ključnu riječ koja se odnosi na vašu industriju. To znači da će više ljudi posjetiti vašu web stranicu, što će u konačnici rezultirati s više posjeta i konverzija.  Uz navedeno, cilj je također kreiranje jedinstvenog korisničkog iskustva za svakog posjetitelja, pritom pazeći na personalizaciju iskustva koja se temelji na povijesti pretraživanja i njihovog ponašanja. 
Postoji puno faktora koji utječu na SEO, a neki od njih su: 

  • On-page optimizacija
  • Off-page optimizacija
  • Tehnička optimizacija

Više o faktorima koji utječu na SEO možete pročitati u našem besplatnom ebooku: Optimizacija za tražilice. SEO također može biti zahtjevan i dugotrajan proces, jer mogu proći mjeseci da bi se postigli značajni rezultati, pogotovo ako prethodno niste imali iskustva u tom području. No ukoliko niste SEO stručnjak, uvijek možete angažirati agenciju za digitalni marketing.

Koje su SEO prednosti? 

Ako vaša tvrtka za cilj ima stvaranje dugoročne svijesti o vašem proizvodu, proširenje ciljane publike i povećanje prihoda, onda je optimizacija za tražilice ključna.
Prednosti SEO-a su brojne, no izdvojiti ćemo 6 najznačajnih za vaše poslovanje:

  • Pomaže tvrtkama da poboljšaju vidljivost i rangiranje
  • Povećava promet na web stranice
  • Pomaže u dobivanju potencijalnih kupaca i ostvarenju prodaje
  • Poboljšava korisničko iskustvo web stranice
  • Pomaže da se tvrtka istakne u gomili
  • Ulaganje u SEO je dugoročna investicija

 

Kada treba ulagati u SEO?

Primarni razlog zašto se isplati ulagati u SEO je taj što se većina korisnika koristi alatima pretraživanja kao što je Google kada žele pronaći točno određene informacije na internetu. 49% trgovaca organsko pretraživanje smatra kanalom s najvećim povratom ulaganja.

A kada je vaša web stranica ili aplikacija dobro pozicionirana u rezultatima pretraživanjima, tada će ga korisnici pronaći s lakoćom.
Pored toga, u SEO se isplati ulagati kada:

  • Imate dobro postavljenu strategiju 
  • Imate dovoljno sadržaja za SEO
  • Imate dovoljno resursa za SEO stručnjake
  • Radite s partnerom koji zna kako postići dobre rezultate 

 

Zašto je važno kontinuirano ulagati u SEO?

Bez obzira na rast koji vaša tvrtka ostvaruje, SEO ne smije biti zanemaren te vaše web mjesto mora uvijek biti optimizirano. Kao što uvijek dolaze novi trendovi i sve se povremeno mijenja u svijetu digitalnog marketinga, tako se i SEO mijenja. Stoga je od iznimne važnosti pratiti promjene i kontinuirano ulagati u iste kako bi zadržali prethodno ostvareni uspjeh. Bitno je zapamtiti da tražilice uzimaju u obzir koliko često ažurirate vaš sadržaj, kao i koliko su druge stranice imale veze s vašim sadržajem nedavno. Naravno, bitno je da ste prvotno kreirali kvalitetan sadržaj koji je podržan tehničkim temeljima te koji utječe na odluku potrošača da vjeruje i posluje s jednom tvrtkom umjesto s drugom.Stoga ukoliko ne želite izgubiti relevantnost stranice i prvo mjesto u rezultatima pretraživanja, nastavite sa SEO naporima.

Kada nema smisla ulagati u SEO?

Čak i ako ste uvjereni da će ulaganje biti pozitivan ROI, ulaganje u SEO možda i dalje nema smisla ako:

  • Ne možete čekati rezultate do ili preko 6 mjeseci (dakle potrebni su u puno kraćem roku)
  • Nemate dovoljno resursa za angažirati SEO stručnjake
  • Ne možete osigurati dovoljno materijala odnosno sadržaja potreban za SEO
  • Smatrate da je link building dovoljan za uspjeh stranice

 

Zaključak

Budući da svaka osoba na svijetu traži proizvode, usluge i informacije kako bi pojednostavili svoje želje i potrebe, SEO napori se isplate. A upravo vaše poslovanje odnosno vaše usluge trebaju biti na prvom mjestu svake tražilice.

Podijeli na:
Elena Majer