Česta pitanja

Društvene mreže

Kako pratiti uspješnost Facebook kampanje?

Koliko je pojedina Facebook kampanja uspješna, najlakše je saznati pomoću određenih mjernih parametara koji se nalaze u Facebook Ads Manageru. Tamo možete filtrirati kampanje prema određenom vremenskom razdoblju i definiranim ciljevima te detaljnije analizirati svaku kampanju, svaki Ad Set (grupu reklama) i svaku reklamu posebno. Za uspješnost Facebook kampanja, najčešće se prate CTR (odnos klikova i ukupnog broja prikaza reklame), broj klikova, CPM (cijena po 1000 impresija ili prikaza), CPC (cijena po kliku), reachu (dosegu) i impresijama (korisnikovim utiscima ili doživljajima na oglas).

Kako znati jeste li postigli cilj s Facebook kampanjama?

Kako znati jesu li Facebook kampanje uspješne
Svatko ima vlastitu viziju što znači imati uspješnu Facebook kampanju. Ono što netko smatra uspjehom prvenstveno ovisi o vrsti kampanje koju vodi i marketinškim ciljevima koje želi postići. Jer ipak, marketinški uspjeh ne znači uvijek dobiti što više klijenata ili kupaca ili klikova na Facebook objavu.

Kada govorimo o Facebook reklamiranju tada možemo govoriti o marketinškim ciljevima kao što su prikupljanje lajkova, leadova, pretplata na newsletter, povećanje posjeta web stranici i još mnogo toga.

Jednom kad odredite marketinški cilj, moći ćete i uspješno izmjeriti uspjeh Facebook kampanja.

Facebook vam tijekom stvaranja kampanja pomaže u određivanju potrebnih mjernih parametara koje valja pratiti

Prilikom pokretanja nove kampanje, Facebook Ads Manager vas odmah na prvom koraku traži da definirate jedan od ponuđenih ciljeva.

Google Ads Manager i ponuđeni ciljevi


Ovisno o vašem izboru, Facebook će optimizirati kampanju i opskrbiti mjernim podacima prema kojima možete odrediti njezinu uspješnost.

Na primjer, kada za cilj izaberete Brand awareness ili Reach, Facebook će vam radi optimizacije zaračunati klik po impresiji (cost per impressions). Ako želite privući što više korisnika na web ili Facebook stranicu, izabrat ćete kampanju Traffic koju Facebook optimizira po cijeni po kliku (Link Clicks) ili prema posjeti na web stranicu (Landing Page View).  Ako izaberete kampanju Page Like (pronaći ćete je pod kampanjom Engagement), Facebook će optimizirati kampanju prema Page lajkovima.

Najvažniji mjerni parametri za praćenje uspješnosti Facebook kampanja

U Facebook Ads Manageru postoji oko 40-ak mjernih podataka za praćenje Facebook kampanja pa bi bilo teško stvoriti jedinstvenu formulu za praćenje uspješnosti svih kampanja.

No da bi vam pomogli da uspješno započnete s analiziranjem podataka, napravili smo listu najvažnijih mjernih podataka organiziranih prema cilju kampanja:
    
  • Performance (izvedba): Results (rezultati), Results Rate (stopa rezultata), Reach (doseg korisnika), Frequency (učestalost), Impressions (impresije, prikazivanje oglasa), Delivery (dostava), Social Reach (društveni doseg), People Taking Action (korisnici koji su poduzeli akciju), Positive & Negative Feedback (pozitivni i negativni komentari), Amount Spent (potrošeni iznos),…
  • 
  • Engagement (Angažman): Post Engagement (Angažman na objavu), Post Comments (komentari na objavu), Post Shares (broj dijeljenja objave), Page Engagement (Angažman sa stranicom), Page Likes (lajkovi na stranicu), Page Mentions (koliko vas je puta netko spomenuo u komentaru)...
  • 
  • Clicks (povećanje klikova, a time i posjeta Facebook ili web stranici): Link clicks (broj klikova na link), Unique Link Clicks (jedinstveni link klikovi), CTR (omjer koliko često korisnici kliknu na oglas nakon što ga vide), ….
  • 
  • Media (promocija medijskih zapisa): Video Average Watch Time (prosječno vrijeme gledanja videozapisa), 3-Second, 10-Second, 30-Second Video Views (postotak gledanja videozapisa po 3, 10 i 30 sekundi), Video Watches at 25%, 100% (videozapisi pregledani 25% i 100%) ,...
  • 
  • Apps (promocija aplikacije): Desktop App Installs (broj instalacija aplikacije na desktopu), Mobile App Actions (akcije na mobitelu), Mobile App Adds to Cart (broj korisnika koji su aplikaciju dodali u košaricu), Mobile App Purchases (broj korisnika koji su kupili aplikaciju), Cost per App Install (trošak po instaliranoj aplikaciji), …
Jednom kad postavite odgovarajuće mjerne podatke za svaki cilj, nemojte zaboraviti pohraniti ove predloške koji će vam ubuduće olakšati analizu uspješnosti Facebook kampanje.
Elena Majer