Kako se radi optimizacija za tražilice?

Optimizacija za tražilice (SEO) je proces koji za cilj ima osigurati bolju poziciju nekog weba na stranicama rezultata pretrage. SEO se radi tako da isplanirate ključne riječi za koje ćete se natjecati. Odabrane ključne riječi zatim koristite u naslovima. Pišete relevantne i pametne naslove i podnaslove. Posvetite pažnju linkovima te pravilnom imenovanju grafika i fotografija korištenih na vašoj web stranici.​

Kako se radi optimizacija za tražilice

To je ukratko odgovor na pitanje iz naslova. U nastavku ćemo detaljnije obraditi svaku od smjernica i nadamo se, pomoći vam shvatiti kako se radi optimizacija za tražilice. 

Osnovni SEO je više tehničke prirode i on neće biti fokus ovog teksta. Što je tehnička optimizacija za tražilice objasnili smo u nekom od prošlih tekstova.  

Onaj moderni, korisnički SEO iziskuje stvaranje pametnog, relevantnog contenta. Ipak, sve te tekstove i sadržaj, kao i web stranice stvaramo za čovjeka, tražilice su samo posrednici.

Ako to usporedimo s klasičnim pismom, onda bi tehnički SEO bio ono što se nalazi na poleđini i prednjoj strani pošiljke:
  • ime i prezime primatelja/pošiljatelja
  • adresa primatelja
  • poštanski broj
  • poštanska markica.

Ono što je napisano u pismu i stvarno je bitno, to je moderni, content SEO. Upravo ova vrsta optimizacije za tražilice bit će fokus ovih paragrafa. 

Brojne su prednosti koje dobivate SEO optimizacijom. Neke od njih su: 
  • brendiranje i povećanje vidljivosti
  • povećanje kredibiliteta web stranice
  • povećanje prometa
  • upoznavanje navika korisnika
  • besplatan promet

Kako bi ostvarili ove primamljive rezultate potrebno je zaboraviti SEO mitove i poduzeti prave korake. Zato, nastavite čitati. Krećemo!

Planiranje je pola posla - isplanirajte ključne riječi

Ključne riječi planirate prema vrsti sadržaja koji se nalazi na vašoj web stranici. Ako prodajete kupaonski namještaj, nećete se fokusirati na stočnu hranu, logično, zar ne. 

Planirajte ključne riječi za poboljšanje SEO

Ne bi vjerovali koliko pogrešno ljudi shvaćaju SEO i načine na koji se on izvodi. Google ih za takve poteze kažnjava i postavlja na petu, šestu ili dvanaestu stranicu rezultata. Tamo nema nikoga. Prazno. 

Istraživanja su pokazala kako 94% osoba pogleda samo prvu stranicu rezultata pretrage na Googleu, samo 6% posjeti i drugu. 

Kako bi poboljšali položaj vaše stranice na Googleu, u svom sadržaju, naslovima i opisima koristite i sinonime ključnih riječi. Provucite ih kroz sve padeže. Pišite ih u jednini i množini. Ali! Nemojte pretjerivati. 

Koristite ključne riječi u naslovima

Naslovi su jedna od najvažnijih stavki vaše stranice. Stručnjaci predlažu posvećivanje više vremena stvaranju naslova nego samom sadržaju. Ima smisla jer naslov je ono što će zainteresirati čitatelja za konzumiranje sadržaja, ne ide u drugom smjeru. 

Atraktivan naslov treba biti SEO friendly kako bi vas tražilice bolje rangirale. Osim toga mora biti razumljiv i dovoljno primamljiv kako bi korisnik poželio čitati baš vaš sadržaj. 

Clickbait naslovi nikako nisu dobra praksa ako pitate SEO. Potrebno je pronaći balans između čitatelju zanimljivih i SEO poželjnih naslova. 

Za stiliziranje naslova koristite HTML elemente

SEO ne zanima podebljan tekst ogromnog fonta, on to ne zna čitati. Ono što SEO zna je h1, h2, h3 … Ovaj podnaslov je npr. h2. 

Preporučujemo vam korištenje samo jednog h1 naslova po stranici, u suprotnom će tražilica prilikom indeksiranja vašeg sadržaja pomisliti kako varate. Google algoritam ne voli varalice, a pogađate kako će se to odraziti na poziciju vaše stranice u rezultatima pretraživanja. 

Link building je bitan faktor optimizacije za tražilice

Gradite linkove između vaših stranica

Na ovaj način upućujete tražilicu na mjesta gdje se nalazi povezan i relevantan sadržaj. Ako u svom blogu spomenete višejezične web stranice, a već ste pisali o njima - povežite ključne riječi s adresom tog teksta. Vidite kako se to radi? :D

Jednom kada vaša stranica postigne zavidan autoritet kod tražilica, možete iskoristiti puni potencijal linkanja. Na taj način možete povezati starije tekstove koji se nalaze duboko na serverima s novim, čitanijima. Tako će i starije stranice moći poboljšati svoju poziciju u rezultatima pretraživanja. 

Opišite tražilicama što se nalazi na fotografijama

Fotografija naslova DSC_0093IMG.jpg za SEO ne znači apsolutno ništa. Taman da je riječ o najkvalitetnijoj fotografiji ili grafici koja će mnogima riješiti nekakav problem, uzalud. Kako-raditi-optimizaciju-tražilica-seo.jpg je puno kvalitetniji naslov. 

Fotografije su bitan dio web stranice i one mogu zadržati čitatelja. Neka fotografije na vašoj web stranici budu visoko kvalitetne, ali nemojte pretjerivati. Fotografija od 45MB napravit će više štete nego koristi. 

U naslov fotografije dakle napišite što se na njoj nalazi. Pokušajte napisati točno ono što bi korisnik, kojem će biti korisna, mogao upisati u Google ili neku drugu tražilicu. 

Za kraj, zadnje redove napunite ključnim izrazima jer će to pomoći rangiranju vaše stranice. Ne! Nemojte to napraviti! Šalimo se! 

Ako vam treba SEO strategija, pomoć u rangiranju vaše stranice ili povećanja kvalitetnog prometa obratite nam se. Imamo znanja i isprobane tehnike koje će vam pomoći. ​
  • Google Partner
  • Google Street View
  • AdWords certified partner
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura