3 glavna trenda koji će digitalni marketing preokrenuti naglavačke u 2018-toj

Objavljeno: 23.11.2017. | 6 minute čitanja

Kreštavi Wham! na svakoj radio stanici.

Debeli Coca Colin Djed Mraz na svakom TV programu.

Hrpetina štandova na svakom gradskom trgu.

Da, polako nam se približava ONO doba.

ONO doba godine koje većina obožava. Pogotovo klinci.

A ima i onih koji TO doba godine baš i ne obožavaju.

Oni se izjašnjavaju kao vicikvinkvifobi. Oni koji se boje Božića.

Razloga za strah od Božića je mnogo - od komercijalizacije blagdana, preko usamljenosti pa do prisile da se druže s raznim tetkama i stričevima koji se jednom godišnje uvale na besplatnu cugu, a kao poklon donesu reklamne kemijske i prevelike vunene džempere.

Da, i mi smo jedni od njih.

No, ima jedna stvar koja nam je super kod božićnih blagdana.

To je dolazak nove godine. A s novom godinom dolaze i novi trendovi, nove prilike, nove šanse.

U našoj industriji to znači - novi trendovi digitalnog marketinga!

Božićni blagdani su doba godine kada se većina (prekasno) sjeti pogledati trendove koji nas čekaju u novoj digitalmarketinškoj godini. Mi danas ne želimo biti dio te većine.

Zato smo se potrudili obilježiti ovo prekrasno pred-božićno vrijeme s 3 (ha, primjećujete simboliku? Ludo.) glavna trenda koji će u 2018-toj okrenuti industriju digitalnog marketinga naglavačke.

 

1) VIDEO KAO MEDIJ OGLAŠAVANJA


Postoji li što dosadnije od (ponovnog) spominjanja videa kao trenda digitalnog marketinga?

Naravno da postoji. To su kreštavi Wham! na svakoj radio stanici, debeli Coca Colin Djed Mraz na svakom TV programu i hrpetina štandova na svakom gradskom trgu.

Trend videa u digitalnom marketingu je blizu toj svetoj trojki (opet vrlo dosjetljiva simbolika. Urnebesno.) božićne dosade.

Video je postao toliko dosadan da se u potpunosti ustalio u svaku strategiju digitalnog marketinga.

Brojke su neumoljive:
 

  • brendovi prosječno objave 18 videa mjesečno, a 87% digitalnih marketera koristi video sadržaj,
  • milijarda YouTube korisnika svakodnevno pogleda preko 500 milijuna sati videa,
  • 51% marketera navodi video kao sadržaj s najboljim ROI-em,
  • do 2019-te će video promet činiti 80% ukupnog internet prometa.

Ako vas ove brojke ne uvjere u opravdanu dosadu videa, ništa neće. Čak niti božićne pjesme.

No, video u 2018-toj neće biti samo medij content marketinga. Video će se sljedećih godina razvijati i kao medij oglašavanja.

Oglašavanje na YouTubeu je još uvijek ogromna prilika za mnoge industrije.

Također, Facebook live streaming je već ove godine okrenuo digitalni marketing naglavačke - predstavio je live video sadržaj kao važnijeg igrača od običnog video sadržaja, a video sadržaj važnijim od bilo kojeg drugog oblika sadržaja.

"Unaprjeđenje" ovog trenda bit će jedan od najvažnijih digital marketing trendova u 2018-toj.

 

2) PERSONALIZIRANI CONTENT


Dosta vam je kreštavog Whama!? Debelog Coca Colinog Djeda Mraza i hrpetine štandova?

Često se čini da je sam Grinch platio radio stanicama da non-stop puštaju Wham! i do kraja nam unište božićni ugođaj.

Debeli Coca Colin Djed Mraz donosi previše love da ga maknu.

A s hrpetinom štandova se morate pomiriti. Moraju ljudi od nečega živjeti...

No, internet je tu da spasi stvar.

Svaki pametni digitalni marketer će se u 2018-toj u nekoj mjeri okrenuti pružanju personaliziranog contenta. Zašto se obraćati 1000 ljudi, kada se može voditi puno kvalitetnija marketinška komunikacija s osobom 1 na 1?

Vaš korisnik je vicikvinkvifob? Super, šaljite mu sadržaj koji ne spominje Božić i popratnu građu.

Personalizirani content viđamo već godinama u email marketingu, a sada polako stiže vrijeme kada će tehnologija za ostale marketinške kanale biti jednostavna, pristupačna i mainstream.

"Content je kralj!", stara je digitalna, a personalizirani content je kralj kraljeva. Bog. Vrh. Top.

Neovisno je li riječ o jednostavnijim tehnikama poput slanja korisnika s Facebooka i LinkedIna na različite landing pageve ili je riječ o naprednom rješenju poput potpuno personaliziranog iskustva na dinamičkoj web stranici, personalizirani content će definitivno prijeći na višu razinu u 2018-toj.

Personalizirani content pod budnom paskom tehnologije svoje će mjesto pod zubatim suncem u 2018-toj pronaći u gotovo svim marketinškim kanalima. Veliku će ulogu imati u AdWords oglašavanju i SEO optimizaciji (jer ipak znamo koliko je kvalitetan content važan za SEO).

Pametno targetirana AdWords kampanja čiji oglasi vode na dinamički i personalizirani landing page ključ je uspjeha u PPC oglašavanju. Personalizacija AdWords kampanju može poboljšati na nekoliko načina:

 

  • uploadom liste leadova kojima tada pružate personalizirane oglase,
  • dodavanjem Geo Customizera u tekst AdWords oglasa,
  • prikazivanjem Display bannera samo na relevantnim webovima povezanim s vašim ključnim riječima i interesima publike ili pak detaljnom kombinacijom demografskih pokazatelja, interesa, remarketinga i slično...

S druge strane, personalizacija ima snažan učinak i na SEO. Personalizirana i dinamička web stranica privući će više klikova i konverzija, korisnici će se na njoj duže zadržavati te će posljedično povećati i njen autoritet. A to je ključ za visoke organske pozicije.

Cilj će svakako biti pružiti korisnicima personalizirano iskustvo kroz sve faze njihovog customer journeya.
 


3) UMJETNA INTELIGENCIJA I UČENJE MAŠINA


Učenje mašina. Zvuči urnebesno. Zato smo i namjerno tako napisali.

No, umjetna inteligencija i strojno učenje su definitivno jedni od najpopularnijih termina u digitalnom marketingu danas. Ali nisu to samo termini! Njihov krajnji rezultat viđamo gotovo svakodnevno.

Implementacijom umjetne inteligencije u svakodnevne aplikacije, programe i praćenje analitike moguće je postaviti sve ono o čemu smo pisali u tekstu iznad.

Umjetna inteligencija nam tako može pomoći prilikom:
 

  • određivanja kako, što, gdje i kada objavljivati sadržaj,
  • optimiziranja naslova emaila, sadržaja i vremena slanja,
  • programmatic marketinga,
  • iznimno personaliziranog iskustva na web stranici,
  • obradi big data,
  • kreiranja sadržaja (npr. Financijskih izvještaja, sportskih vijesti i rezultata, jednostavnih opisa hotelskog smještaja...),
  • predviđanja ponašanja korisnika i kreiranja buyer persona,
  • korištenja chatbotova.

Chatbotovi su danas vjerojatno najbolji primjer kako se umjetna inteligencija i učenje mašina (smiješno) uvukla u digitalni mainstream.

Danas ih možemo recimo vidjeti prilikom narudžbe jednostavnih proizvoda, ili u obliku korisničke podrške, ili kod objave jednostavnih vijesti.

U 2018-toj će uloga chatbotova biti posebno značajna u inbound marketing kampanjama. S njima će digitalni marketeri poticati korisnike da sami dođu na web. Time će korisnici ostvariti kvalitetan i dugoročno lojalan odnos s brendom te će kontinuirano koristiti njihov proizvod ili uslugu.

Chatbotovi će s vremenom preuzeti većinu online komunikacije brenda s korisnikom. Zastrašujuće malo, zar ne?

Nije? Razmislite onda o ovakvoj situaciji:

Krenuli ste na web stranicu štanda (moderan gazda, šta'š) pronaći telefonski kontakt kako bi se požalili da vam je već stvarno dosta cjelovečernje galame lokalne ekipe pod utjecajem kuhanog vina i smrada hrenovki. Čim vam se otvori web, iskoči live chat s chatbotom u obliku debelog Coca Colinog Djeda Mraza. A da vam "savršeno" božićno iskustvo na web stranici bude još "savršenije", shvatite da ste zaboravili ugasiti zvučnike jer odjednom počinje treštati Whamov! Last Christmas.

E to je zastrašujuće.

Besplatno skinite Arbonin SEO ebook!

Podijeli na:
Elena Majer