Česta pitanja

Društvene mreže

Kako funkcionira YouTube oglašavanje?

Kao što već i ptice na grani znaju, YouTube je najveća (društvena) mreža za dijeljenje video sadržaja. Također, YouTube tražilica je druga najveća tražilica na svijetu, tik do Googlea. Upravo zbog toga, YouTube ima izniman potencijal za oglašivače, posebice ako se uzme u obzir da je video ključni marketinški alat.

Uzevši u obzir potencijal videa, ogroman broj YouTube korisnika i posjetitelja te konstantnu potrebu oglašivača za diverzifikacijom i isticanjem od konkurencije, YouTube je fenomenalan kanal za sve faze customer journeya (korisničkog putovanja) - edukacijski videi za početnu fazu, videi koji uspoređuju različite proizvode, usluge ili lokacije za drugu fazu i recenzentski videi brendova i specifičnih proizvoda za posljednju fazu.

Kako bi se distribuirao taj sadržaj, potrebno je pokrenuti video oglase, naravno. A mnogi se, pa čak i stručnjaci za digitalni marketing, pitaju kako funkcionira YouTube oglašavanje. Naime, YouTube nudi dvije vrste oglasa, svaki je specifičan po svojim karakteristikama te npr. lokaciji gdje se prikazuje i naplati.
 


TrueView format: In-Stream i Discovery oglasi


TrueView vrsta oglasa dijeli se na dva formata - In-Stream i Discovery.

In-Stream oglasi pokreću se prije, tijekom ili na kraju pojedinog videa. Glavna karakteristika In-Stream formata je da ih možete preskočiti nakon 5 sekundi prikazivanja, odnosno možete ugasiti oglas koji vas ne interesira. Time se budžet troši samo na one korisnike koji imaju interes za proizvod ili uslugu te predstavlja suštinu onoga kako funkcionira YouTube oglašavanje.

Youtube je jedna od najvećih tražilica na svijetu, što ga čini iznimnim potencijalom za oglašivače.

Za oglašivača je stoga vrlo važno da u tih prvih 5 sekundi privuče korisnika te ga zainteresira za svoj proizvod ili uslugu. Naplata In-Stream oglasa se vrši na dva načina:
 

    
  1. oglašivač plaća ako korisnik pogleda 30 sekundi oglasa ili cijeli oglas ako je on kraći od 30 sekundi
  2. 
  3. oglašivač plaća ako korisnik napravi interakciju s oglasom - npr. klik na oglas

Discovery formati YouTube oglasa, kao što im i naziv govori, prikazuju se kada korisnik pokuša nešto pronaći. Oni se tako prikazuju u sekciji preporučenih videa (s desne strane kada se gleda video), na naslovnoj stranici ili kao dio rezultata pretraživanja (npr. na vrhu rezultata). Za oglašivača je ključno da napravi zanimljiv i privlačan naslov kako potaknuo korisnike da pogledaju oglas. Discovery format plaća se klikom na oglas i predstavlja klasičan PPC oglas.

 

Bumper oglasi


Bumper oglasi na YouTubeu su videi koji traju 6 ili manje sekundi. Pokreću se prije, tijekom ili nakon videa, a njihova razlika od In-Stream oglasa je u tome što ih korisnik ne može prekinuti. Uobičajeno se koriste za povećanje brand awarenessa i ostvarivanje što većeg reacha. Naplaćuju se prema broju pregleda (CPM - Cost per million impressions), odnosno oglašivač plaća kada oglas generira 1000 pogleda.

Elena Majer