Što je potrebno za dobro rangiranje Web stranica

Objavljeno: 22.12.2014.  | 3 minute čitanja

Osnovna zadaća SEO optimizacije jest rangiranje, odnosno postizanje bolje pozicije kod rezultata pretraživanja od konkurencije. Svaka Web stranica koja bolje rangira, pojavljuje se u višem dijelu rezultata pretraživanja (SERP) te je zbog toga zanimljiva i uočljiva posjetitelju, to jest potencijalnom kupcu. Dokazano je, korisnik posjećuje u prosjeku prvih nekoliko rezultata pretraživanja te se zadržava dulje na Web stranici na kojoj pronađe ono što traži. Zato je potrebna optimizacija za tražilice.

Postoji nekoliko ključnih faktora zahvaljujući kojima Vaša stranica može bolje rangirati.
 

1. Istraživanje ključnih riječi – potrebno je na odgovarajući način istražiti ključnu riječ koja je relevantna sadržaju Web stranice. Postoji nekoliko pravila za pomoć kod istraživanja: ključna riječ ne smije biti preširokoga pojma, mora imati dovoljno prometa, mora biti relevantna sadržaju i nije poželjno jednu podstranicu optimizirati za više različitih ključnih riječi koje nisu nikako povezane.

Glavne ključne riječi potrebno je dopuniti s dodatnim ključnim riječima koje su vezane za istu temu.
Primjer: Vrijeme i datum potpuno su drugačije ključne riječi, ali usko su vezane za istu temu.

2. Sadržaj – Sadržaj bez vrijednosti može više naštetiti nego doprinijeti stranici. Da bi se postigla vrijednost sadržaja, kojim bi privukli čitatelje, potrebno je pisati nekom mješavinom: korisnost, emocionalnih odgovora, stav gledališta (pozitivan ili negativan) i percipirane vrijednosti. Koji je najbolji način da se postigne vrijednost sadržaja s obzirom na vašu temu? Pisanje nekakvoga vodiča, serije razgovora, predstavljanje alata, bloga ili slično. Najbolje rješenje je kombinacija svega, kako bi se korisniku dostavio zanimljiv sadržaj. Koliko opsežan bi trebao biti Vaš sadržaj? Bolje pitanje je, koliko je duboko tema istraživana. Potrebno je pisati jedinstvene tekstove da bi se izbjegao dupli sadržaj. Osim samog sadržaja, potreban je prikladan naslov koji bi privukao pozornost čitatelja. Napišite i do 50 naslova prije nego li odaberete onaj pravi.

Google je stroj, koji ne može shvatiti stranicu kao čovjek. Zato tražilice koriste sofisticirane algoritme za svoje rečenice, odlomke, blokove i dijelove sadržaja. Time oni shvate Vašu ključnu riječ, temu, namjere i stručnost iste. Također, ako je dizajn originalan i jedinstven on će privući pažnju čitateljima, povećati promet stranice i zadobiti povjerenje korisnika.

3. Arhitektura – Ne pravite jednu stranicu koju ćete optimizirati, nego više njih. Vrlo malo uspješnih stranica se sastoje od samo jedne stranice. Google ne određuje kontekst i važnost na jednoj stranici, već i na onima koje su povezane njome. S toga je poželjno povezivati pojmove s ostalim stranicama koje imaju smisla jedna s drugom te istražiti različite aspekte iste široke teme. Uz sve stranice.

4. OnSite optimizacija – Ako ne znate što je OnSite optimizacija, pročitajte jedan od prijašnjih blogova gdje je opisan način rada OnSite optimizacije. Kod povezivanja internih linkova unutar stranice, imajte na umu nekoliko važnih točaka; 1 – linkovi unutar sadržaja imaju veću vrijednost od navigacijskih linkova. 2 – linkovi pisani u višem djelu imaju veću vrijednost od onih niže pisanih, ispod njih. 3 – linkovi u HTML tekstu imaju veću vrijednost od linkova slika.

Davanjem prikladnoga, jedinstvenoga i smislenoga <title> naslova povećava se šansa za bolji rang kod pretraživanja. Isto tako vrlo je važno izbjegavanje nepotrebnog ponavljanja, takozvani “boilerplate”. Vrlo je važno i ne previše optimizirati. Često su ljudi u iskušenju za savršenstvom, pa time pretjeruju s optimizacijom, što Google prepoznaje vrlo lako.

5. Izgradnja linkova – izradom sadržaja rješava se mnogo problema jer dobar sadržaj izgradnju linkova čini lakšim, privlači kvalitetnije veze i što je najvažnije, kvalitetan sadržaj gradi linkove sam za sebe. Važno za napomenuti je da izgradnja linkova nije nikad završena. Linkove možemo smatrati lancem koji ima svoju prethodnu kariku, kao i svoju sljedeću koja se nadovezuje.

Ana