Kako znati da li korisnici koji kliknu na oglas stvarno posjete vašu trgovinu

Objavljeno: 09.10.2019. | 3 minute čitanja

Ako poslujete online, ali imate i trgovine u koje ljudi mogu doslovno ušetati, Google Analytics ima jedan novi izvještaj koji vam može koristiti. 

Naime, brojanje online posjetitelja ne predstavlja problem. Unutar Google Analytics sučelja u svakom trenutku možete vidjeti točan broj online korisnika, što nije slučaj s offline korisnicima. Zato, umjesto onog zvonca iznad vrata, aktivirajte izvještaj Posjete trgovini (Store Visits) u Google Analyticsima. Složit ćete se, ovo je pametniji način praćenja broja korisnike koji su posjetili fizičku lokaciju vaše trgovine. 

Drugim riječima, Store Visits izvještaj prati broj korisnika koji su kliknuli na neki od vaših Google Ads oglasa pa u idućih 30 dana posjetili vašu offline trgovinu. 

Kako će Store Visits (posjeta trgovini) pomoći vašem poslovanju

Prije svega, možete vidjeti kako online aktivnosti potiču posjete trgovini, a to je samo po sebi vrijedna metrika. Pored toga, možete analizirati kampanje, vizuale, kanale i poruke koje su najuspješnije u privlačenju offline prometa. 

Ako je cilj vašeg Google Ads oglašavanja generiranje posjeta offline trgovini, možete iskoristiti ove podatke za optimiziranje kampanja, oglasa i potrošnje

Kako Store Visits (posjete trgovini) funkcioniraju

Kako funkcionia Google Analytics Store Vistis izvještaj

Podaci o posjetima trgovini temelje se na anonimnim, grupnim statističkim podacima. Google Analytics prikazuje brojeve na temelju trenutačnih i prethodnih podataka o broju korisnika koji su kliknuli ili pregledali vaše Google Ads oglase i kasnije posjetili vašu trgovinu.

Podaci o posjetama trgovini dolaze iz Google My Business računa, a kombiniraju se s pripadajućim Ads računom kako bi svi podaci bili vidljivi unutar Analytics sučelja. 

Ono što je bitno s korisničke strane, podaci o posjetu trgovini ne mogu se povezati s pojedinačnim korisnicima

Koje uvjete trebate zadovoljiti kako bi vam Store Visits koristio

Izvještaj posjeta trgovini nije dostupan svim Google oglašivačima. Prije svega, ne mogu je koristiti oglašivači s osjetljivim kategorijama lokacija koje se odnose na zdravstvenu zaštitu, vjeru, sadržaj za odrasle i djecu.

Za tvrtke kojima je broj posjeta fizičkoj lokaciji bitna metrika, kao što su:
  • hoteli
  • restorani
  • trgovine
  • fitness centri

Možete upotrebljavati ovaj izvještaj da biste vidjeli kako impresije i klikovi na oglase utječu na posjete trgovini. Uvjeti koje treba zadovoljiti možemo podijeliti na opće, Ads i Analytics uvjete.

Opći uvjeti koje treba zadovoljiti:
  • Povezani Google Analytics, Ads i My Business računi.
  • Morate imati fizička prodajna mjesta na više lokacija u zemljama koje ispunjavaju uvjete. U Hrvatskoj je ovaj izvještaj vidljiv, za ostala tržišta slobodno nam se obratite s upitom. 
  • Morate imati dovoljno podataka o posjetima trgovini na poslužitelju za dodjeljivanje prometa klikova na oglas ili vidljivih pojavljivanja i prosljeđivanje pragova privatnosti korisnika.

Google Analytics uvjeti:
  • Aktivirane Google Signals
  • Analytics povezan s Google Ads računom koji sadrži lokaciju iz Google My Businessa. 
  • Svi Google Ads računi povezani s Analytics entitetom moraju se odnositi na istu lokaciju. 

Google Ads uvjeti:
  • Barem 90% vaših povezanih lokacija mora biti potvrđeno na Google My Businessu.
  • Morate osigurati da su proširenja za lokaciju aktivna na vašem računu.

Gdje možete pronaći izvještaj posjeta trgovini

Gdje se nalazi Store Visits izvještaj

Posjete trgovini (Store Visits) možete pratiti unutar Google Analytics sučelja. Sve što trebate učiniti je otvoriti Store Visits (uz koje još uvijek stoji natpis BETA), naime ova funkcionalnost je još uvijek u fazi razvoja. 

Store Visits izvještaj ćete pronaći po stavkom Conversions (konverzije), dakle Conversions > Store Visits

Bitno je napomenuti kako može proći i do 60 dana nakon što aktivirate Google Signals da vidite rezultate unutar Store Visits izvještaja. 

Na što obratiti posebnu pozornost kod ovog izvještaja

  1. Obratite pozornost na županije i regije u kojima korisnici više kupuju online i one gdje je offline kupovina još uvijek broj jedan. 
  2. Promatrajte utjecaj kampanja na korisnike koji će stvarno posjetiti vašu trgovinu (iskoristite GA izvještaj o kanalima).
  3. Pratite kretanje posjeta trgovini nakon određenih kampanja i promocija. 

Fora podaci, zar ne? Ako vas zanima područje analize podataka pogledajte naše Google Analytics članke i naučite sve o top 9 Google Analytics mjernih podataka.
Podijeli na:
Elena Majer