Opisi proizvoda 2. dio: stvorite opis koji će uspješno prodati proizvod!

Objavljeno: 16.10.2018.  | 6 minuta čitanja

Prošlog smo tjedna obradili opise proizvoda u pogledu SEO optimizacije. Ovog nas puta očekuje zabavniji dio stvaranja opisa proizvoda, no s druge strane mnogo kompliciraniji i zahtjevniji zadatak.

Nakon što ste SEO optimizirali stranice proizvoda, potencijalni kupac je došao na vašu stranicu. Traži savršeni proizvod koji odgovara njegovim potrebama i željama. 

Posljednji korak je uvjeriti potencijalnog kupca da klikne na gumb “Dodaj u košaricu”.

Kako?

Sa zanimljivim, privlačnim i kvalitetnim opisom proizvoda. 

Kada je u pitanju konverzija (pretvorba posjetitelja u kupca) opis proizvoda jedan je od najvažnijih elemenata na web stranici.

Ali….

Iako ima nevjerojatnu snagu, sam opis proizvoda je dosta teško i zamorno za pisati. Pogotovo kada imate cijelu hrpu proizvoda iste vrste.

Budući da se u Arboni svakodnevno susrećemo s opisivanjem raznih proizvoda i usluga, podijelit ćemo s vama 5 jednostavnih smjernica za pisanje opisa proizvoda koji će odmah prodati proizvod.

1. Usredotočite se na idealne kupce i opisom stvorite slikovitu sliku proizvoda


U fizičkoj trgovini možete držati proizvod, osjetiti materijal, mirisati ga i ocijeniti veličinu, boju i izgled. 

U online trgovini stvar je potpuno drugačija. Ovdje su slike i opisi proizvoda jedini resursi iz kojih potencijalni kupci mogu donijeti odluku o kupnji. A kada pišete opis s ogromnom količinom kupaca na umu, vaši opisi postaju osrednji i napisani preko volje.

Na kraju završavate sa stranicom proizvoda koja se ama baš nikome ne obraća. 

Najbolji opis proizvoda direktno se obraća vašem idealnom kupcu i to na osobnoj razini. Kroz opis proizvoda pitate i odgovarate na pitanja kao da razgovarate s njima. Koristite izraze i rječnik koje vaši idealni kupci koriste.   

Kada je riječ o pisanju vlastitih opisa proizvoda, zamislite svojeg idealnog kupca. Kakav će humor cijeniti (ako ga ima)? Koje riječi voli? Koje ne voli? Ima li što protiv prijateljske i otvorene komunikacije? Želi li biti na ti ili na vi? Na koja pitanja želi odgovore?

Opis proizvoda za ciljanu publiku


Razmislite na koji bi način razgovarali s idealnim kupcem u fizičkoj trgovini i prenesite taj jezik na web stranicu. 

 
Opis proizvoda mora stvoriti iskustvo gledanja, osjećaj ushićenosti i osjećaj kao da je dotični proizvod upravo pred očima potencijalnih kupaca. Potencijalni kupci se moraju moći zamisliti s tim proizvodom u ruci. 



Koristite što slikovitiji i uzbudljiviji jezik. Ako znate tko je vaša ciljana publika i tko su vaše persone, vrlo ćete lako pobijediti i ovaj izazov :)


2. Prednosti proizvoda prije specifikacija


Razumljivo je da želite podijeliti s cijelim svijetom sve odlike svojih proizvoda! Želite svima pokazati da je vaš proizvod najbolji i da ima jedinstvene značajke. 

Kupac, međutim, nije nužno zainteresiran za dotična svojstva proizvoda. Umjesto ovih dosadnih specifikacija, on zapravo želi znati kako će mu proizvod pomoći. 

Tehničke specifikacije može saznati bilo gdje. Nalaze se u jednostavnoj tablici kroz koju može preletjeti pogledom i pola njih neće razumjeti. S druge strane, prednosti proizvoda govore o tome kako proizvod može poboljšati život kupaca. 

Zapravo, kupac kupuje iz dva osnovna razloga. 
  • da bi se osjećao bolje
  • da bi riješio problem

Kada pišete opis proizvoda ili usluge, imajte na umu na koji način kupnja proizvoda poboljšava kupčev život ili rješava problem koji je imao. Prezentirajte pozitivne rezultate upotrebe vašeg proizvoda! 

Značajke i prednosti proizvoda - opis proizvoda

Prava vještina je prepoznati ono nešto što će potaknuti osjećaje kupca. No, umjesto da se samo usredotočimo na usporedbu značajka i prednosti proizvoda, moramo napomenuti da je dobro imati jedno i drugo. SAMO je važno znati kada i gdje što koristiti.

Evo nekoliko primjera značajaka i prednosti proizvoda. 

Prednosti i značajke proizvoda

3. U opisima proizvoda izbjegavajte bla, bla rečenice


Kad više ne znamo što da pišemo, često u sam opis proizvoda dodajemo fraze poput “izvrsna kvaliteta proizvoda”. 

I to je upravo ta bla, bla fraza, ilitiga najpopularnija top-shopovska rečenica. Čim potencijalni kupac ovo čita, u sebi misli: “Da, da… naravno. To je ono što svi kažu”. Pa jeste li ikada čuli da netko opisuje kvalitetu proizvoda kao prosječnu? Ne toliko dobru ili čak lošu? 

S izjavama kao što su “izvrsno, najbolje, fenomenalno, idealno...”, postajete manje uvjerljivi. Kako bi izbjegli “Da, da, možeš si misliti...” reakciju kod potencijalnih kupaca, budite što specifičniji. Na primjer, Apple neće svoja iMac računala opisati kao izvrsna i najbolja. Umjesto toga opisuje svaki tehnički detalj i njegovu korist. 

Primjer Apple opis proizvoda za iMac

4.Opisom proizvoda eliminirajte osjećaj krivnje


Svaki potrošač pati od osjećaja krivnje. Čak i prije nego što kupi proizvod, osjeća se krivim za trošenje novca, osobito ako kupuje za sebe. Zato bi opis proizvoda morao ohrabrivati ljude na kupnju. 

Eliminacijom krivnje, ne samo da povećavate izglede da ćete prodati proizvod ili uslugu, već ćete u kupcu potaknuti osjećaj sreće što može biti razlog za brzo vraćanje k vama na sljedeću kupnju.

Kako ukloniti krivnju kod kupaca?
  • Neka znaju da je riječ o jedinstvenoj ponudi
  • Pohvalite ih na pronalaženju ovako privlačne ponude
  • Opišite proizvod što ekskluzivnije
  • Definirajte proizvod kao bitan dio kupčeva svakodnevnog života
  • Istaknite višestruku primjenu. Npr., Ova se haljina jednostavnim dodatkom remena ili broša može transformirati iz ležernog outfita u potpunu eleganciju.
  • Pokušajte komunicirati poruku da će ovaj proizvod ubuduće uštedjeti novac. Npr. Uz ove gležnjače, cijelu zimu nećete morati kupiti još jedan par.
  • Izbjegnite riječi kao što su “počastite se, nagradite se, skupo” (čak i ako je)

Evo jednostavnog primjera za opis parfema:

“Ovaj parfem daje egzotičnu aromu koja mami osjetila svih koji su u blizini. Njegov senzualni miris savršen je za duge ljetne večeri. Vi zaslužujete parfem koji odgovara vašoj osobnosti. Uživajte u njegovom mirisu već danas!”

5. Opis proizvoda bi trebao biti čitljiv


Online korisnici imaju veoma slabu pozornost. 

I uopće ne čitaju.

Da! Ne čitaju online sadržaj kao što bi knjigu ili zanimljiv časopis. Ne…. oni radije prođu pogledom po stranici i ako im ništa ne zapne za oko, idu dalje. To se zove skeniranje sadržaja. 

Upravo iz tog razloga, vaš opis proizvoda mora zaplijeniti pozornost online korisnika. Kako? Tako da ga oblikujete u sadržaj koji se lako skenira pogledom. 

Na primjer, upotrebljavajte:
  • kratke odlomke od svega nekoliko rečenica
  • puno praznog prostora
  • povećajte veličinu fonta tamo gdje želite nešto naglasiti
Time što će potencijalni kupci lakše pročitati opis proizvoda, veći su izgledi da će kliknuti na CTA gumb “Dodaj u košaricu”.

Još nekoliko kratkih smjernica za opis proizvoda

  • Karakteristike i prednosti proizvoda pokušajte staviti u bullete (listu) kako bi bili što pregledniji
  • Pokušajte izbjegavati epitete i superlative osim ako postoje dokazi. Na primjer, “Najprodavaniji proizvod u 2018. godini prema (ime izvora)”
  • Ako imate zanimljivu priču ili manje poznatu činjenicu o proizvodu, uključite ih u opis
  • U opis proizvoda možete uključiti 2-3 mišljenja kupaca, ali nemojte pretjerivati
  • Ako kupci postavljaju dodatna pitanja o proizvodu, uključite odgovore za buduće posjetitelje

Krajnji cilj opisa proizvoda jest potaknuti potencijalne kupce na online kupnju. Bez opisa proizvoda, korisnici bi iz vaše stranice otišli s hrpom pitanja o vašim proizvodima i s veoma malom motivacijom da troše novac kod vas.

Pisanje opisa proizvoda može biti veoma zahtjevan posao. Vjerujte, mi u Arboni to znamo. 

Potrudite se upoznati ciljanu publiku i optimizirati sve stranice s proizvodima i uslugama. Ako ćete slijediti ove smjernice, vrlo ćete vjerojatno doći do recepta za izradu najboljeg mogućeg opisa proizvoda.

Ako vam neće ići sve glatko, znate tko vas može izvući iz problema :) Slobodno nam se javite!

GDPR besplatni ebook
Ana