Opisi proizvoda: iz perspektive SEO optimizacije (1. dio)

Objavljeno: 10.10.2018. | 7 minute čitanja

Kažu da slika vrijedi tisuću riječi. 

Žalosno je što to ne vrijedi u online svijetu. Pa Google ih niti ne vidi! - Doduše, još neko vrijeme jer Google radi na svojem Visual Searchu s kojim će moći pretraživati i ono što je na slikama bez obzira na optimizaciju. No do tada slike vrijede nula bodova za njegove algoritme. 

A što se tiče potencijalnih kupaca koji dođu i žele nešto kupiti kod vas, sama slika tenisica ili pak monitora neće biti dovoljna. Kupci koju kupuju online žele znati što više o tom proizvodu.

Osim kupaca, ovdje su i tražilice! Ako želite da se vaša web stranica/web shop rangira na prvoj stranici rezultata, morate pripaziti na koji ćete način opisivati proizvode ili pak usluge.  

Pa da bi utjecali na rang u Google tražilici, morate imati SEO-friendly (prijateljski) opis proizvoda. Osim što opis proizvoda mora biti SEO optimiziran, mora i oduševiti potencijalne kupce.  

I ovdje dolazimo do pravog izazova:
  • Em želite da vaša web stranica/web shop oduševi potencijalne kupce odličnim proizvodima i još boljim epski ispjevanim opisima proizvoda.
  • Em želite zadovoljiti Google s dovoljno semantičkih relevantnih pojmova zbog kojih će vas plasirati na prvu stranicu rezultata pretraživanja.

Zadovoljiti jednu želju i drugu nevjerojatno je teško. Pogotovo kada ovaj postupak trebate ponoviti za tisuće ostalih proizvoda. 

Upravo smo iz tog razloga ovaj blog odlučili podijeliti na dva dijela. Prvi dio će se baviti isključivo SEO optimizacijom opisa proizvoda, dok će se drugi dio baviti isključivo sadržajem koji će oduševiti i najzahtjevnije korisnike. Nakon ova dva bloga, znat ćete izbalansirati ljudsku stranu i SEO stranu opisa proizvoda.

Za početak, idemo detaljnije objasniti tu SEO optimizaciju i kako je ona točno povezana s opisom proizvoda.

Zašto bi bilo poželjno da su vam opisi proizvoda SEO-friendly?

Seo-friendly opis proizvoda


Najveći razlog zašto je SEO dobrodošao u opisima proizvoda je taj da on daje priliku vašim stranicama s proizvodima da se bore za sam vrh u Googleovim rezultatima traženja. 

Iako je Google pametan i postoji već o-ho-ho koliko dugo, njegovi algoritmi ipak još ne mogu vidjeti slike. 

To znači da ako prodajete prozračnu lanenu haljinu azurno plave boje koja je na granici između klasika i trenda, Google će na stranici vidjeti - ništa! Naravno, ako uz predivne slike haljine, ne stoji kvalitetan opis proizvoda.

Ako je stranica proizvoda kvalitetno optimizirana za ključne riječi, ona će se prikazivati u rezultatima pretraživanja te će ujedno predstavljati i odredišnu stranicu za svakog potencijalnog kupca koji klikne na vaš link. 

Osim za organsku pretragu i online promet (onaj koji nije plaćeni), stranica s odličnim opisom proizvoda može poslužiti i kao:
  • odredišna stranica na forumima gdje online korisnici svakodnevno pitaju za savjete (o izboru brendova, najboljih cijena, najboljih web shopova), 
  • odredišna stranica na društvenim mrežama koju je netko odlučio podijeliti s prijateljima
  • odredišna stranica za Google Ads kampanje

Online posjetitelji će na temelju izgleda i sadržaja na stranici proizvoda steći dojam o proizvodu, a i o vašem web shopu ili web stranici. 

Dakle, opis proizvoda igra veliku ulogu i za online posjetitelje i za Googleove algoritme. 

Krenimo na teži i mnogima zamorniji dio - SEO optimizaciju! Evo nekoliko najboljih praksi kod pisanja opisa proizvoda.


1. Istraživanje ključnih riječi

Istraživanje ključnih riječi



Kud god SEO, tuda i ključne riječi koje se često koriste bez ikakvog reda i razuma. 

Online sadržaj se često pretrpa ključnim riječima jer još vrijedi mišljenje da što više ključnih riječi to bolje za nas!

Istina je potpuno drugačija! Em što ovom strategijom stvarate potpuno bezvrijedan sadržaj za potencijalne kupce, a em štetite sami sebi u pogledu Googleovog indeksiranja. Naime, Google je već prije nekog vremena odlučio da će kažnjavati one koji trpaju sadržaj jednim te istim pojmovima i riječima tako da ih lijepo šalje na kraj reda svojih rezultata pretraživanja. A ako zaista pretjerate, dat će vam crveni karton i izbaciti vas iz online igre.

Ključne riječi bi se u samom opisu morale prikazivati potpuno prirodno bez naznaka da su tamo prisilno stavljene. Umjesto da non-stop kopirate ime proizvoda kao na primjer “Crna haljina”, upotrijebite pojmove kao:
  • svečana haljina
  • elegantna haljina
  • kratka haljina
  • casual 
  • haljina otkrivenih leđa
  • ….
Ovo su sve riječi koje bi mogli iskoristiti i staviti ih u opis proizvoda. No ne sve odjednom!


Opis:
Svečana haljina. Elegantna haljina. Kratka haljina. Casual. Haljina otkrivenih leđa. 


Nije ni približno dobar opis. 


Pokušajte napisati nešto u stilu:
Ova kratka crna haljina primjerena je za svečane i elegantne prigode, kao i za casual večernje izlaske. Sprijeda je sasvim jednostavnog izgleda, rebrastog je tkanja i dugih rukava. Leđa su otvorena što znači da nećete moći proći nezapaženi. 


Zbog toga što se ključne riječi moraju rasporediti unutar cijelog opisa, u Arboni je praksa da pišemo najmanje 500 znakova za opis kategorija, potkategorija i opis proizvoda.

2. Title Tag - naslov proizvoda za tražilice


Title Tag je onaj plavi naslov koji će se prikazati na internet tražilicama. 

Na njega gledajte kao na sažet opis cijele stranice proizvoda. Glavne ključne riječi trebale bi se nalaziti na samom početku, a jedna od popularnih formi koja se upotrebljava za pisanje Title Tagova za stranice proizvoda je:

Glavna ključna riječ I Sekundarna ključna riječ I Ime brenda


Zbog sekundarnih ključnih riječi i brenda će svaka stranica proizvoda dobiti jedinstveni naslov što rješava problem kada imate više proizvoda jedne vrste. Kao što je crna haljina :)

Crna haljina I Svečane i večernje haljine I Brand


U Title tagu ste upravo iskoristili čak tri ključna pojma!

3. Opisi proizvoda preuzeti od strane proizvođača: veliko NE


Ako želite naljutiti Google, napravite copy-paste opisa od strane proizvođača. Što točno time dobivate?
  • Koristite reciklirani online sadržaj koji se može pronaći na svakom uglu. Imajte na umu da su ovi defaultni opisi dostupni i drugim trgovinama koje većina niti ne promijeni. To znači da Google vidi ogromno prepisivanje, pa će vas kazniti žutim ili čak crvenim kartonom.
  • Defaultni opisi proizvoda od strane proizvođača su većinom samo tehnikalije. Popularni brendovi neće pisati poeziju o svojim tenisicama ili o mobilnim uređajima. Njihovi opisi opisuju samo tehničke specifikacije proizvoda što ih čini dosadnim za čitanje. 
Najbolja praksa je pisati jedinstveni i zanimljiv sadržaj. Pokušajte objasniti zašto bi baš taj proizvod trebao netko kupiti i što će njime dobiti.

4. Ne duplicirajte online sadržaj!

 
Duplicirani opis proizvoda


Recimo da se nađete u ovoj situaciji: Ima pet mobilnih uređaja istog brenda i istog modela. Jedino po čemu se razlikuju je boja!

I crni i srebrni i bijeli i rozi i zlatni mobitel se nalaze na zasebnoj stranici. 

Što ćete učiniti? Ctrl+C - Ctrl+V ili?

Zaista privlačno iskušenje! Pokušajte mu odoljeti! Duplicirani opis neće pomoći ni vašim online posjetiteljima, a ni vašem rangiranju na Google tražilici.

Znamo da je teško, no napišite jedinstveni sadržaj za svaki proizvod. Nije nemoguće!

5. Dodajte Rich Snippete na opise proizvoda

RIch Snippet



U Google rezultatima traženja Schema.org daje širok spektar mogućnosti za stranice proizvoda. Na primjer, u vlastiti rezultat možete dodati recenzije, cijenu, dostupnost i još mnogo toga što će istaknuti vaš rezultat od ostalih. 

Dodavanjem nekoliko ovih elemenata, napravit ćete veliku razliku u samom CTR-u, tj. stopi klikova. 

6. Optimizacija fotografija


Kvalitetna fotografija prodaje proizvod kao i kvalitetan opis. No da bi je Google uopće zamijetio, važno ju je optimizirati. 

Da, da… još i to! No, ne brinite, proces ja zaista lagan.
  • Imenujte fotografiju. Možete li pogoditi što se nalazi na fotografijama koje se zovu DSC0001.jpg,123456.jpg, jkjjkjk.jpg? E, pa niti Google. Dok imenujete fotografije, pokušajte koristiti ključne riječi. Fotografiju možete nazvati npr. crna-kratka-haljina-svecana.jpg. Izbjegavajte dijakritičke znakove (č, ć, š, đ...) i riječi odvajajte povlakama.
  • Alt Tagovi. Alt Tag je alternativni tekst kojeg korisnici vide u slučaju da se slika pravilno ne učita. I u ovom slučaju koristite ključne riječi. 
  • Brzina učitavanja. Pobrinite se da veličina slikovnih datoteka ne bude prevelika jer će se protivnom stranica duuuugo učitavati. Spora stranica glavni je razlog zašto korisnici odluče više nikada posjetiti određenu stranicu.

SEO optimizacija zaista je dugotrajan posao, no zaista vrijedi truda!

U ovom smo dijelu naučili kako privući Google, a nešto kasnije ćemo naučiti kako privući potencijalne kupce!

Tek smo zagrebli površinu, pa se pripremite :)

Ako niste baš vrsni u pogledu SEO optimizacije, a kamoli u stvaranju epskih opisa proizvoda, slobodno nam se javite!    

GDPR besplatni ebook
Podijeli na:
Elena Majer