Savjeti za optimizaciju Crawl Budgeta

Što je crawl budget i zašto je važan za SEO?

Objavljeno: 30.07.2024. | 9 minute čitanja

Crawl budget je broj URL-ova na vašoj web stranici koje pretraživači poput Googlea pregledavaju (otkrivaju) u određenom vremenskom razdoblju. Nakon toga prelaze na druge stranice. Postoje milijarde web stranica na svijetu, a pretraživači, na žalost, imaju ograničene resurse zbog čega ne mogu pregledati svaki dan sve stranice, stoga moraju odrediti prioritete što i kada će pregledavati.
Prije nego što objasnimo kako to funkcionira, trebamo razumjeti zašto je taj segment važan za SEO vaše stranice.
osnovna struktura web crawlera


Zašto je Crawl Budget važan za SEO?

Google prvo treba pregledati (crawlati) i zatim indeksirati vaše stranice prije nego što se mogu rangirati. Sve mora ići glatko u tim procesima kako bi se vaš sadržaj pojavio u rezultatima pretrage. To može značajno utjecati na vaš organski promet i ukupne poslovne ciljeve. Većina vlasnika web stranica ne treba previše brinuti o crawl budgetu jer Google učinkovito pregledava stranice. Međutim, postoje specifične situacije kada je crawl budget posebno važan za SEO:
  • Kada je stranica velika i složena: Ako je vaša web stranica velika i složena (10.000+ stranica), Google možda neće odmah pronaći nove stranice ili često pregledavati sve stranice.
  • Kada dodajete mnogo novih stranica: Ako često dodajete puno novih stranica, crawl budget može utjecati na vidljivost tih stranica.
  • Kada stranica ima tehničke probleme: Ako problemi s pretraživanjem sprječavaju pretraživače da učinkovito pregledavaju vašu web stranicu, vaš sadržaj možda neće biti prikazan u rezultatima pretrage.



Kako Google određuje Crawl Budget?

Vaš crawl budget određuje se prema dva glavna elementa:


Potražnja za pretraživanjem (Crawl Demand)

Crawl Demand označava koliko često Google pregledava vašu stranicu na temelju njezine percipirane važnosti. Tri su faktora koji utječu na potražnju za pretraživanjem vaše stranice:
  • Percipirani Inventar - Google obično pokušava pregledati sve ili većinu stranica za koje zna na vašoj web stranici, osim ako mu ne kažete drugačije. To znači da Google bot može pokušati pregledati duplicirane stranice i uklonjene stranice ako mu ne kažete da ih preskoči putem datoteke robots.txt ili HTTP statusnih kodova 404/410.
  • Popularnost - Google obično daje prioritet stranicama s više povratnih veza (backlinkova) i onima koje privlače veći promet. To može signalizirati Googleovom algoritmu da je vaša web stranica važna i da je vrijedi češće pregledavati. Važno je napomenuti da broj povratnih veza sam po sebi nije bitan—one trebaju biti relevantne i dolaziti iz autoritativnih izvora.
  • Zastarjelost - Pretraživači teže pregledavati sadržaj dovoljno često kako bi primijetili promjene. No, ako se vaš sadržaj ne mijenja često, Google ga može početi rjeđe pregledavati. To ne znači da morate ažurirati sadržaj svaki dan kako biste potaknuli Google da češće pregledava vašu stranicu. Google navodi da želi pregledavati samo visokokvalitetan sadržaj. Stoga, prioritet dajte kvaliteti sadržaja umjesto čestim, nevažnim promjenama radi povećanja učestalosti pregledavanja.


Ograničenje kapaciteta pretraživanja (Crawl Capacity Limit)

Ograničenje kapaciteta pretraživanja sprječava Google botove da usporavaju vašu web stranicu s previše zahtjeva, što može uzrokovati probleme s performansama.
To je prvenstveno pod utjecajem općeg zdravlja vaše stranice i Googleovih vlastitih ograničenja pretraživanja.
  • Zdravlje pretraživanja vaše stranice - Kako brzo vaša web stranica odgovara na Googleove zahtjeve može utjecati na vaš crawl budget. Ako vaša stranica brzo odgovara, vaše ograničenje kapaciteta pretraživanja može se povećati, a Google može brže pregledavati vaše stranice. Ako se vaša stranica usporava ili odgovara s greškama servera, ovo ograničenje se može smanjiti, a Google će rjeđe pregledavati vašu stranicu.
  • Googleova ograničenja pretraživanja - Google nema neograničene resurse za pregledavanje web stranica, zbog čega postoje crawl budgeti. To je način da Google prioritizira koje stranice treba najčešće pregledavati. Ako su Googleovi resursi ograničeni iz bilo kojeg razloga, to može utjecati na kapacitet pretraživanja vaše web stranice.



Kako provjeriti aktivnost pretraživanja

Google Search Console (GSC) pruža potpune informacije o tome kako Google pregledava vašu web stranicu, uključujući eventualne probleme i promjene u ponašanju pretraživanja tijekom vremena. To vam može pomoći razumjeti postoje li problemi koji utječu na vaš crawl budget i koje možete riješiti. Za pristup ovim informacijama, otvorite svoj GSC račun i kliknite na "Settings" (Postavke). U odjeljku "Crawling" vidjet ćete broj zahtjeva za pretraživanje u posljednjih 90 dana. 

GSC račun i gumb "Settings" (Postavke)
Kliknite "Open Report" (Otvorite izvješće) za detaljniji uvid.

"Open Report" (Otvorite izvješće) za detaljniji uvid
Stranica "Crawl stats" prikazuje razne widgete s podacima:


Grafikoni kroz vrijeme 

Na vrhu Google Search konzole se nalazi grafikon zahtjeva za pretraživanje koje je Google izvršio na vašoj stranici u posljednjih 90 dana.
  1. Ukupan broj zahtjeva za pretraživanje - broj zahtjeva za pretraživanje koje je Google izvršio u posljednjih 90 dana.
  2. Ukupna veličina preuzetih podataka - količina podataka koje su Googleovi pretraživači preuzeli prilikom pristupa vašoj web stranici u određenom razdoblju.
  3. Prosječno vrijeme odgovora - vrijeme potrebno da poslužitelj vaše web stranice odgovori na zahtjev pretraživača (u milisekundama).


Na vrhu se nalazi grafikon zahtjeva za pretraživanje koje je Google izvršio na vašoj stranici u posljednjih 90 dana

Host status

Status hosta prikazuje koliko lako Google može pretraživati vašu stranicu. Na primjer, ako vaša stranica nije uvijek mogla zadovoljiti Googleove zahtjeve za pretraživanjem, možda ćete vidjeti poruku "Host had problems in the past" (Host je imao problema u prošlosti). Ako postoje problemi, možete vidjeti više detalja klikom na ovaj okvir, a pod "Details" naći ćete više informacija o tome zašto su se problemi pojavili.


Status hosta prikazuje koliko lako Google može pretraživati vašu stranicu

Ovo će vam pokazati ako postoje problemi s:

  • Dohvaćanjem vaše robots.txt datoteke
  • Vašim sustavom imena domena (DNS)
  • Povezivanjem na poslužitelj



7 Savjeta za optimizaciju Crawl Budgeta

Kad otkrijete probleme s crawl budgetom, trebali biste ih riješiti kako bi maksimizirali učinkovitost pretraživanja. Evo nekoliko glavnih koraka koje možete poduzeti: 
 
Poboljšajte brzinu svoje stranice - Ono može pomoći Googleu da brže pretražuje vašu stranicu, što može dovesti do boljeg iskorištavanja crawl budgeta. Osim toga, to je dobro za korisničko iskustvo (UX) i SEO. Da biste provjerili koliko se brzo učitavaju vaše stranice, vratite se na projekt Site Audit koji ste ranije postavili i kliknite na "View details" (Prikaži detalje) u okviru "Site Performance" (Performanse stranice).
Vidjet ćete razlaganje brzine učitavanja vaših stranica i prosječnu brzinu učitavanja stranica, zajedno s popisom pogrešaka i upozorenja koja mogu dovesti do loših performansi.
Postoji mnogo načina za poboljšanje brzine stranice, uključujući:
  • Optimizacija slika: Koristite online alate poput Image Compressor za smanjenje veličine datoteka bez gubitka kvalitete slike.
  • Minimiziranje koda i skripti: Upotrijebite alate poput Minifier.org ili WordPress dodatak poput WP Rocket za smanjenje koda radi bržeg učitavanja.
  • Korištenje mreže za dostavu sadržaja (CDN): CDN je distribuirana mreža poslužitelja koja isporučuje web sadržaj korisnicima prema njihovoj lokaciji za brže učitavanje.
Koristite strateško interno povezivanje - Pametna struktura internog povezivanja može olakšati pretraživačima pronalaženje i razumijevanje vašeg sadržaja, što može rezultirati učinkovitijim korištenjem crawl budgeta i povećati vaš potencijal za rangiranje.
Zamislite svoju web stranicu kao hijerarhiju s početnom stranicom na vrhu, koja se grana u različite kategorije i potkategorije. Svaka grana treba voditi do detaljnijih stranica ili postova vezanih uz kategoriju kojoj pripadaju. Ovo stvara jasnu i logičnu strukturu vaše web stranice koju je lako navigirati i korisnicima i pretraživačima.
Dodajte interne poveznice na sve važne stranice kako bi Google lakše pronašao vaš najvažniji sadržaj. To također pomaže izbjeći stranice bez internih poveznica koje upućuju na njih. Google još uvijek može pronaći te stranice, ali je mnogo lakše ako imaju relevantne interne poveznice.

Održavajte svoj sitemap ažurnim
- Imati ažurirani XML sitemap je još jedan način da usmjerite Google prema vašim vidljivim i najvažnijim stranicama. Ažuriranje sitemapa kada dodate nove stranice može povećati vjerojatnost da će biti pretražene (ali to nije zajamčeno). Google preporučuje uključivanje samo URL-ova koje želite da se pojave u rezultatima pretrage u vaš sitemap. Time izbjegavate potencijalno rasipanje crawl budgeta (pogledajte sljedeći savjet za više informacija). Također možete koristiti oznaku <lastmod> kako biste označili kada ste posljednji put ažurirali određeni URL, ali to nije nužno.

Blokirajte URL-ove koje ne želite da pretraživači pretražuju
- Koristite datoteku robots.txt (datoteka koja govori botovima pretraživača koje stranice trebaju, a koje ne trebaju pretraživati) kako biste smanjili šanse da Google pretražuje stranice koje ne želite. To može pomoći u smanjenju rasipanja crawl budgeta.
Zašto biste htjeli spriječiti pretraživanje nekih stranica?
Zato što su neke stranice nevažne ili privatne. Vjerojatno ne želite da pretraživači pretražuju te stranice i troše svoje resurse. Sve stranice navedene nakon "Disallow:" specificiraju stranice koje ne želite da pretraživači pretražuju.

Uklonite nepotrebna preusmjeravanja
- Preusmjeravanja vode korisnike (i botove) s jednog URL-a na drugi, što može usporiti vrijeme učitavanja stranice i rasipati crawl budget. To može biti posebno problematično ako imate lančana preusmjeravanja. Lančana preusmjeravanja nastaju kada imate više od jednog preusmjeravanja između izvornog i konačnog URL-a. Da biste saznali više o postavljenim preusmjeravanjima na vašoj stranici, otvorite alat Site Audit i idite na karticu "Issues". Unesite "redirect" u traku za pretraživanje kako biste vidjeli probleme povezane s preusmjeravanjima na vašoj stranici.

Popravite slomljene poveznice - Slomljene poveznice su one koje ne vode na aktivne stranice—umjesto toga obično vraćaju 404 kod greške.

Iako to nije nužno loša stvar, stranice koje ne postoje trebale bi vraćati 404 statusni kod. Međutim, veliki broj poveznica koje vode na nepostojeće stranice troši crawl budget jer botovi i dalje pokušavaju pretraživati te stranice, a korisnici se mogu frustrirati. Da biste identificirali slomljene poveznice na svojoj stranici, idite na karticu "Issues" u alatu Site Audit i unesite "broken" u traku za pretraživanje. Potražite pogrešku "# internal links are broken" i kliknite na plavu poveznicu s brojem za više detalja.

Uklonite duplicirani sadržaj
- Duplicirani sadržaj nastaje kada imate vrlo slične stranice na svojoj web stranici. Ovaj problem može trošiti crawl budget jer botovi pretražuju više verzija iste stranice. Duplicirani sadržaj može biti u nekoliko oblika, poput identičnih ili gotovo identičnih stranica (što obično treba izbjegavati) ili varijacija stranica uzrokovanih URL parametrima (uobičajeno na web stranicama e-trgovine). Idite na karticu "Issues" u alatu Site Audit kako biste vidjeli postoje li problemi s dupliciranim sadržajem na vašoj web stranici.


Optimizacija crawl budgeta ključna je za osiguranje da pretraživači poput Googlea učinkovito pretražuju i indeksiraju vaš sadržaj, što izravno utječe na vaše SEO rezultate. Redovitim auditima web stranice možete prepoznati i ispraviti tehničke probleme prije nego što postanu ozbiljni.
Za profesionalnu pomoć u optimizaciji vaše web stranice i maksimiziranju vašeg crawl budgeta, obratite se stručnjacima u Arboni. Njihov tim može vam pružiti potrebnu podršku i alate za postizanje najboljih rezultata.
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste član Arbona Cluba? Popunite podatke za prijavu i postanite član Arbona Cluba!

Arbona logo

Besplatna registracija u Arbona Club

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

  • Arbona blogovi
  • Cheatsheet
  • Arbona ebook
  • Arbona Podcast
  • Arbona event
  • Arbona doručak
  • Konzultacije
  • Arbona knjižnica
  • "Digitalni svemir"
  • -20% popusta na Arbona akademiju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Kako da znam da li mi je potrebna SEO optimizacija?
Koliko traje da SEO donese rezultate?
Da li je SEO i dalje važan pored AI alata?
Što je online marketing?
Online marketing, poznat i kao digitalni marketing, odnosi se na sve marketinške aktivnosti koje se provode putem interneta. Cilj je privući, angažirati i pretvoriti posjetitelje u kupce kroz različite digitalne kanale. Korištenjem interneta i drugih digitalnih komunikacijskih tehnologija, tvrtke mogu doseći širu publiku na učinkovitiji način nego tradicionalnim metodama marketinga. Ova vrsta marketinga obuhvaća mnoge taktike i strategije koje se mogu koristiti za postizanje različitih ciljeva poslovanja.
 

Prednosti online marketinga

Online marketing nudi brojne prednosti u usporedbi s tradicionalnim oblicima marketinga. Jedna od najvećih prednosti je mogućnost dosega globalne publike putem interneta. Također, online marketing omogućava precizno ciljanje specifičnih skupina korisnika, što... Saznajte više
Bing oglašavanje
Bing se u posljednje vrijeme sve više spominje. U zadnjih godinu dana se jako dobro prezentirao na području Evrope, izgleda ozbiljno, korisničko sučelje je odlično, ima dobre rezultate pretraživanja, i samim time normalno je da belježi razbroja korisnika. Bing postaje sve ozbiljniji faktor internetu, i moramo ga uzeti u obzir.

 ... Saznajte više
Kako implementirati Cookie consent?
Za implementaciju Cookie consensta postoje dva načina - custom ili s partner aplikacijama. Naravno, najbolje bi bilo da imate pomoć od svoje agencije ili developera koji znaju dati smjernice ovisno o potrebama vašeg weba. Samo postavljanje i verifikacija traju nekoliko dana, toliko treba Google-u i ostalim tražilicama da odobre formu.


  ... Saznajte više
Kako odrediti budžet za online oglašavanje?
Određivanje budžeta je individualno. Nema konkretnog odgovora na to pitanje jer situaciju treba sagledati s više strana i ovisi isključivo o mogućnostima i željama klijenta. Najvažnije je odrediti cilj. Dakle, nije isti budžet za svaku web stranicu i za svaki projekt. Ako znamo što želimo postići, potrebno je napraviti koncizan plan, odrediti koje platforme koristiti, iznos budžeta te istražiti ciljna tržišta. 

 ... Saznajte više
Treba li pisati blogove?
Za sve tvrtke svakako može biti dobro objavljivati blogove, no treba ispuniti nekoliko preduvjeta. Ako ti blogovi imaju smisla jer mogu pomoći nekom, onda će se ti blogovi i dobro pozicionirati na tražilicama. Dakle, to znači više korisnika, veći brend awareness, kao i više posjetitelja webu te povećanje prodaje.

  ... Saznajte više
Možemo li sami postaviti oglašavanje na Googleu ili je za to potrebna agencija?
Svakako je, ako imate mogućnosti, bolja opcija agencija obzirom da često ljudi prokušaju sami postaviti i voditi kampanje zbog čega imaju negativna iskustva i nikakve povrate.

  ... Saznajte više
Kako maknuti negativan komentar na Google-u?
Micanje komentara s Google My Business Profila nije jednostavno. Google nudi prijavu ukoliko smatrate da je komentar zlonamjeran nakon čega taj komentar ide na provjeru. Bez obzira na sve, često ti komentari ne budu uklonjeni, no najboljom praksom pokazalo se svakom negativnom komentaru odgovoriti. Objasnite situaciju kakva je bila kako bi čitatelji imali kompletan uvid.

  ... Saznajte više
Kako slati personalizirane mailove?
Jako je bitno da mailovi budu personalizirani. Prema posljednim statistikama, čak 70% mailova koji su poslani, a nisu personalizirani, će biti obrisani od strane primatelja. Ona se može raditi na više načina, a to ovisi od platforme do platforme.

  ... Saznajte više
Kako smanjiti broj newslettera u spamu?
Jako puno newslettera završava u spamu. Naravno, najkvalitetniji način da se to ne događa u tolikoj mjeri jest da imamo kvalitetnu mailing listu. Dakle, moramo imati korisnike koji su se izjasnili da žele primati naše marketinjske mailove. Već samim time, ako smo na taj način prikupili listu, smanjujemo drastično broj mailova koje završavaju u spamu. Također, postoji tehnička prepreka koja je sve bitnija i sad sa ovom godinom i sve stroži od strane Gmaila, Yahoo-a itd. Potrebno je autentificirati domenu pošiljatelja. Dakle, domena koja je pošiljatelj njusletera mora biti potvrđena da vi stojite iza te domene i na taj način... Saznajte više
Kako se boriti s GDPR-om u email marketingu?
Jako je bitno da imate potvrdu da je korisnik prihvatio da želi biti na vašoj mailing listi. Poanta svega je da šaljete newslettere ljudima koji su na to pristali i ako na taj način radite email marketing ne isključivo zbog GDPR-a već i zbog sebe samoga, radit ćete jako kvalitetne kampanje i koje će imati smisla i rezultata. Pogrešno je slati mailove osobama koje se nisu pretplatile na našu mailing jer od toga nemamo apsolutno nikakvu korist. Čak kontraefekt završava u spamu, dižu se signali da ste vi pošiljatelj koji nije relevantan i sve češće ćete završavati u spamu i... Saznajte više
Kako skupiti bazu mailova za newsletter?

Da bi prikupili bazu mailova, mi korisnicima moramo nešto za uzrad dati. To ne znači da ih trebamo podkupiti, nego im trebamo davati kvalitetan sadržaj. Trebamo na svom webu imati kvalitetan sadržaj i to je prvi korak prikupljanja mailova. Naravno, korisno bi bilo omogućiti korisnicima koji postanu dio mailing liste loyalty program, da dobiju određeni popust ili promo kod. To su jako dobari okidači za prijavljivanje prijavljanje na newsletter.

 

... Saznajte više
Je li dopušteno oglašavanje odvjetnika i odvjetničkih ureda na Googleu?
Oglašavanje odvjetnika i odvjetničkih ureda na Googleu je dozvoljeno. Potrebno je pridržavati se određenih pravila koja propisuje odvjetnička komora, ali kampanje se mogu aktivno provoditi uz potrebne odobrenja i usklađenost s pravilima. Jel bi to bilo to otprilike? I dolje onda gumb "saznaj više" koji linka na video.


  ... Saznajte više
Što je Link Juice?
Link Juice je termin koji se koristi u području optimizacije tražilica (SEO) i odnosi se na vrijednost ili snagu koju prenosi jedna web stranica na drugu putem poveznica (linkova). Kada jedna web stranica ima poveznicu koja vodi na drugu web stranicu, dio njezinog autoriteta se prenosi na tu drugu web stranicu. Taj preneseni autoritet naziva se Link Juice. Saznajte više
Što je Domain Authority?
Domain Authority (DA) je mjera koja se koristi za procjenu vjerodostojnosti i autoriteta određene web stranice. Saznajte više
Što je user-generated content?
User-generated content (UGC) je sadržaj koji stvaraju korisnici, obično putem interneta i društvenih medija. To može uključivati slike, videozapise, recenzije, komentare, blogove i koje stvaraju sami korisnici umjesto tvrtke ili brenda.

Kroz ponovno dijeljenje user-generated sadržaja, možete predstaviti svoje proizvode na način koji je autentičan i originalan. Time pružate priliku svojim sljedbenicima da se istaknu na vašoj stranici, što može doprinijeti izgradnji osjećaja zajedništva oko vaše marke i potaknuti angažman korisnika.

... Saznajte više
Što znači NPS? (Net Promoter Score)
NPS (Net Promoter Score) je mjera zadovoljstva i lojalnosti kupaca koja se koristi za procjenu njihove vjerojatnosti da preporuče određenu tvrtku, proizvod ili uslugu drugima. Izračunava se na temelju odgovora na jednostavno pitanje: "Na skali od 0 do 10, koliko vjerojatno biste preporučili našu tvrtku/proizvod/uslugu drugima?" Na temelju dobivenih rezultata, kupci se kategoriziraju kao "promotori", "pasivni" ili "kritičari".

... Saznajte više
Što je TinyUrl?
TinyURL je online alat koji skraćuje dugačke URL-ove u kratke i kompaktne verzije. Omogućuje korisnicima da zamijene dugačke i nepraktične URL-ove sa smanjenim verzijama koje su lakše za dijeljenje i upotrebu.

... Saznajte više
Što je Linktr.ee?
Linktr.ee je online platforma koja omogućuje korisnicima da stvore jedinstvenu poveznicu koja vodi do kolekcije linkova. To omogućuje korisnicima da na jednom mjestu podijele više veza, kao što su linkovi do svojih društvenih mreža, web stranica, blogova i drugih online sadržaja.
Saznajte više
Što je Pinterest ploča?
Pinterest ploča je zbirka u koju korisnici mogu spremiti i organizirati slike, ideje i inspiraciju na tematski način, odnosno pribadače. To je kao virtualna pregrada na koju korisnici "prikvače" slike koje žele sačuvati ili dijeliti s drugima. Obično svaka ploča ima svoju neovisnu temu ili svrhu. Na primjer, možda imate marketinšku ploču za društvene medije ili ploču za grafički dizajn. Saznajte više
Što je Meta Business Suite i kako se koristi?
Meta Business Suite je sveobuhvatna platforma za upravljanje marketingom i oglašavanjem na Facebooku i Instagramu. Centralizira alate za povezivanje s korisnicima, stvaranje objava, zakazivanje oglasa i pristupanje uvidima radi optimizacije. 

Također, iz Meta Business Suitea na stolnom računalu možete brzo pristupiti drugim Meta alatima kao što su Ads Manager, Commerce Manager, Business Settings i ostalo.

... Saznajte više
Što je cross-channel marketing?
Cross-channel marketing se odnosi na praksu korištenja više kanala ili medija za dosezanje kupaca i promoviranje proizvoda ili usluga. Saznajte više
Što je soft bounce?

Soft bounce se odnosi na e-mail poruku koja se vraća pošiljatelju jer ju privremeno nije moguće dostaviti. Može se dogoditi iz raznih razloga. Saznajte više
Što je hard bounce?
Hard bounce se odnosi na e-mail poruku koja se vratila pošiljatelju jer je odbijena od strane mail servera primatelja.
Saznajte više
Što znači canonical URL?
Canonical URL je preferirani URL za određenu web stranicu, koji se odabire kao glavni ili primarni URL koji bi tražilice trebale indeksirati i rangirati. Saznajte više
Što znači CPM?
CPM ili cost per mile je mjerna jedinica koja se koristi u digitalnom oglašavanju za mjerenje cijene prikaza oglasa tisuću puta.  Saznajte više
Što znači CAC?
CAC ili trošak stjecanja kupca (engl. customer acquisition cost) je ukupni trošak koji tvrtka ima za stjecanje novog kupca.  Saznajte više
Što znači CPA?
CPA ili cijena po akviziciji (engl. cost per acquisition) je metrika koja se koristi u digitalnom oglašavanju za mjerenje ukupnog troška stjecanja kupca ili potencijalnog klijenta. Saznajte više
Što je White Hat SEO?
White Hat SEO odnosi se na korištenje etičkih i legitimnih tehnika za optimizaciju rangiranja web stranice na stranicama s rezultatima tražilice (SERP).  Saznajte više
Što je Affiliate marketing?
Affiliate marketing je marketinška strategija koja se temelji na učinku gdje pojedinac ili tvrtka promovira proizvod ili uslugu i zarađuje proviziju za svaku prodaju ili pretvorbu izvršenu putem svoje jedinstvene veze preporuke.  Saznajte više
Što je Crawl budget?
Crawl budget ili proračun indeksiranja odnosi se na broj stranica na web stranici koje alati za indeksiranje tražilice smiju posjetiti u određenom vremenskom razdoblju. Saznajte više
Što znači CPC?
Cost Per Click ili skraćeno CPC označava model određivanja cijena koji se koristi u online oglašavanju. Saznajte više
Što je keyword stuffing?
Keyword stuffing je praksa uključivanja prekomjernog broja ključnih riječi u sadržaj web-mjesta ili web-stranice, u pokušaju manipuliranja rangom web-mjesta u rezultatima tražilice.  Saznajte više
Što je Googlebot?
Googlebot je softver za web crawling koji se koristi od strane Googlea za otkrivanje i indeksiranje novih i ažuriranih web stranica na internetu. Saznajte više
Što je Influencer marketing?
Influencer marketing je oblik marketinga u kojem se robne marke udružuju s pojedincima koji imaju snažnu online prisutnost i utjecaj na određenu ciljanu publiku.  Saznajte više
Što je Above the fold content?
"Above the fold content" ili sadržaj prije preklopa odnosi se na dio web stranice koji je vidljiv korisniku bez klizanja.  Saznajte više
Što je Google keyword planner?
Google Keyword Planner je besplatan alat koji se koristi za istraživanje ključnih riječi i fraza koje ljudi koriste prilikom pretraživanja na Google-u.  Saznajte više
Što je Black Hat SEO?
Black Hat SEO definiramo kao neodobrenu ili neetičnu tehniku koja se koristi za poboljšanje rangiranja web stranice u tražilicama. Saznajte više
Andrej