SEO case study: CENTAR TEHNIKE

Kako smo ostvarili porast organskog prihoda od 148%?

O klijentu

Centar Tehnike jedan je od vodećih maloprodajnog trgovca u području elektronike i kućanskih aparata u Hrvatskoj i tržišni lider na području Slavonije. Njihova specijalnost leži u širokom asortimanu proizvoda koji uključuje sve od najnovije potrošačke elektronike i informatičke opreme do raznih kućanskih uređaja.

Tvrtka već više od 20 godina posluje s nekoliko poslovnica u istočnoj Hrvatskoj, a od 2010. i putem web shopa. Webshop Centra tehnike je višestuko nagrađivan, a jedno od priznanja je i Web Retail Award za najbolji hrvatski web shop u kategoriji Consumer Tech u 2023. 
SEO
OPTIMIZACIJA ZA TRAŽILICE
CRO
OPTIMIZACIJA STOPE KONVERZIJE
UX
KORISNIČKO ISKUSTVO

S kojim se problemom suočio klijent?

Centar Tehnike se suočio s problemom relativno lošeg pozicioniranja na generičkim ključnim riječima, što je sprječavalo ostvarivanje punog potencijala web stranice po pitanju prometa i prodaje. Nedostatak optimizacije za tražilice na web stranici i proizvodima, kao i jaka konkurencija, bili su glavni uzroci ovog problema. Stoga je Centar Tehnike, u želji za poboljšanjem pozicija za mnoge ključne riječi, kontaktirao Arbonu. 

Što smo napravili kako bismo riješili problem?

Kako bismo poboljšali trenutno stanje, klijentu smo predložili iduće korake:
  • Analiza ključnih riječi
  • Tehnička SEO analiza
  • On-site SEO optimizacija
  • Pisanje novog sadržaja

Detalji suradnje

Klijent je dao povjerenje Arboni za implementaciju predloženih koraka, a tijekom rada na projektu odradili smo iduće: 

  1. Provedena je analiza ključnih riječi (brand i non-brand ključne riječi) prema trendovima pretraživanja korisnika i volumenu pretraživanja. Analizom smo došli do pojmova koje korisnici najčešće pretražuju u Google tražilici.
  2. Uz provedenu analizu ključnih riječi, početni korak bila je i tehnička SEO analiza gdje su detaljno analizirani svi tehnički nedostaci s ciljem unaprjeđenja. Krenuli smo uz on-site SEO optimizaciju na ranking faktore koji će s vremenom utjecati na poboljšanje pozicija.
  3. Uz tehničke detalje redovito se radilo na pisanju novog sadržaja na stranicama proizvoda i kategorija. S klijentom je dogovoren fokus na kategorijama na kojima se sadržaj ažurira novim informacijama koje su korisne za korisnike, a ovaj se proces kontinuirano odvija i dalje.
  4. Kroz SEO optimizaciju redovito se su pratili razni alati kao što su Google Search Console, Google Analytics i mnogi drugi, kako bismo dobili detaljniji uvid u tehničke detalje i ponašanje korisnika na stranici. Ovo nam je omogućilo da pravovremeno možemo reagirati na promjene u padu pozicija ključnih riječi kroz dogovoreni period.

Rješenja

Rast pozicija ključnih riječi

Prije početka suradnje Centar Tehnike nije bio visoko pozicioniran za relevantne ključne riječi, za mnoge od njih čak niti u prvih 100 rezultata pretraživanja. Po završetku suradnje, koja je trajala između siječnja 2021. i kolovoza 2023., velik broj njih bio na prvoj stranici Google pretraživanja.

Primjeri takvih ključnih riječi su:

  • Hp monitori
  • Samsung tv
  • Kuhinjski roboti
  • Pametni mobiteli
  • Samsung mobiteli
  • Xiaomi mobiteli
  • Lg tv
  • Iphone mobiteli
  • Hp laptopi
  • Usisivači

Primjer organske pozicije

Primjer organske pozicije na Google rezultatima pretraživanja za ključnu riječ "HP monitori" pokazuje kako web stranica rangira za navedeni korisnički upit. Centar Tehnike je prije suradnje za tu ključnu riječ bio izvan 100. pozicije gdje se brzo vidio značajan pomak koji je rezultirao rastom posjeta i na kraju samih konverzija.

Kretanje prosječnih pozicija ključnih riječi

Prosječne pozicije klijentovih ključnih riječi ostvarile su višestruk rast za vrijeme trajanja projekta, što ukazuje na uspješnost implementiranih SEO strategija. Ovaj višestruki rast nije samo statistički pokazatelj uspješnosti, već i konkretan dokaz kako dobro osmišljene i provedene taktike mogu unaprijediti vidljivost web stranice u online prostoru. S posebnim naglaskom na optimizaciju sadržaja i tehničku SEO optimizaciju, projekt je rezultirao boljim pozicijama klijentovih ključnih riječi na Google pretraživaču. Osim toga, rad na poboljšanju korisničkog iskustva i mobilne kompatibilnosti stranice dodatno je doprinio ovom uspjehu. Ovi rezultati ne samo da su povećali organski promet na stranici, već su i doprinijeli većoj konverziji posjetitelja u klijente, što je krajnji cilj svake SEO kampanje.

Rezultati

U periodu od 01.03.2023. do 31.03.2023. u odnosu na isto razdoblje u prethodnoj godini zabilježeno je više od 50.000 posjeta mjesečno iz organskog kanala:

  • broj klikova povećao se za 37,88%
  • impresije su rasle za 30,83%
U periodu od 01.01.2023. do 31.03.2023. (prvi kvartal 2023.) usporedno s periodom 01.01.2022. do 31.03.2022. (prvi kvartal 2022) ostvareni su idući rezultati: 
  • broj klikova povećan je za 29,41%
  • impresije su rasle za 23,40%
Ako usporedimo period od 01.10.2022. do 31.05.2023. s istim periodom u prethodnoj godini 01.10.2021. - 31.05.2022., rezultati za organski promet su sljedeći:

+30%
BROJ KORISNIKA
+34%
BROJ SESIJA
+75%
BROJ ORGANSKIH TRANSAKCIJA
+148%
ORGANSKI PRIHODI
Elena Majer