Česta pitanja

Google Analytics

Što je Campaign URL Builder?

Campaign URL Builder je jednostavan za korištenje i besplatan Google-ov alat za izgradnju URL-ova koje možete pratiti i tako znati odakle su korisnici došli na vašu web stranicu. URL kreiran kroz Campaign URL Builder omogućuje praćenje uspješnosti prilagođenih marketinških kampanja.

Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosljeđuju u Google Analytics račun. Radi se o parametrima (UTM) pomoću kojih se onda prati online promet. Mogućnost praćenja izvora prometa na web je bitna komponenta, a jednostavna za implementirati.

Campaign URL Builder vam omogućuje dodavanje max 5 parametara koji će jednoznačno označiti mjesta s kojih dolazi promet na web:
    
  • utm_source
  • 
  • utm_medium
  • 
  • utm_name
  • 
  • utm_term
  • 
  • utm_content

Izvor, medij i ime tri su obvezna parametra. Izvor definira platformu, kao što su Google, Facebook, newsletter, dok medij definira vrstu prometa na vaše web mjesto. Medij može biti organic (organski) koji je medij jer obuhvaća promet koji dolazi iz tražilica kao što je Google, nakon toga razlikuju se i referral (preporučeno), social (društveno) i paid (plaćeno).

UTM parametri su jedinstvene oznake koje se dodaju URL-u kroz alat za izradu URL-ova (Campaign URL Builder).

Kada korisnici kliknu na jedan od vaših prilagođenih linkova, ti jedinstveni parametri šalju se i bilježe u Google Analytics računu gdje možete vidjeti koji su URL-ovi bili najučinkovitiji u privlačenju korisnika.

Evo primjer standardnog URL-a: https://www.arbona.hr/usluge/google-analytics/14.
I evo primjera kako će URL izgledati nakon što ga “izgradite”: https://www.arbona.hr/usluge/google-analytics/14?utm_source=google&utm_medium=social&utm_campaign=cesta_pitanja.
Elena Majer