Što je CTA gumb i koje su najbolje prakse?
CTA ili Call to action gumb je element web stranice koji često može biti detalj koji čini razliku, ali nikada se ne smije natjecati s ostalim elementima na stranici. Što se pod time misli?
Pozivi na akciju ono su što realizira prodaju, generira potencijalne klijente i povećava prihod, pa se upravo zbog toga ne bi smjeli natjecati za pozornost s drugim, manje važnim elementima na stranici.
Poziv za akciju bi trebao biti okružen bijelim, čistim prostorom ili upečatljivim prostorom koji se odmah uočava, a svaka landing stranica zaslužuje imati samo jedan CTA gumb!
Gdje smjestiti CTA gumb?
Kada se govori o mjestu gdje je najbolje da smjestiti CTA gumb osnovna ideja je da ga postavite
direktno na put korisnika. Rasporedite sadržaj landing stranice i CTA gumb tako da prate prirodni tijek čitanja koji u konačnici usmjerava na poziv za akciju.
Zapravo je cilj postaviti CTA gumb na mjesto gdje će korisnik sljedeće pogledati, a nakon toga i kliknuti.
Najbolje prakse kako koristiti CTA gumb:
- Koristiti zanimljiv tekst (naziv CTA gumba) - “Isprobajte naš GDS konektor potpuno besplatno”
- Boja CTA gumba - gumbi kontrastnih boja
- Oblik CTA gumba - zaobljeni ili gumb s kvadratnim rubovima
- Veliki i čitljiv tekst - tekst dovoljno velik da privuče pažnju, ali ne toliko velik da u potpunosti preplavi ostatak sadržaja
- Duljina teksta unutar CTA gumba - ne treba ići od ruba do ruba stranice
- Tekst na CTA gumbu pišite u 1. licu
- Stvorite osjećaj hitnosti - “Prijavite se i iskoristite 50% popusta samo danas!”
- Hijerarhija - ako uz CTA gumb ima dodatnih gumbi na stranici, neka oni privlače manje pažnje od glavnog CTA gumba
- Grafika u CTA gumbu - male strelice ili grafike na CTA gumu mogu pozitivno utjecati
- Slijedite prirodni tijek korisnika - CTA gumbi trebali bi se pojaviti na odgovarajućim mjestima koja se poklapaju s iskustvom korisnika
- Proširite bijeli prostor oko CTA gumba
- Testirajte CTA gumb - testiranje je apsolutno neophodno, npr. A / B testiranje.