Česta pitanja

Google Analytics

Što je Google Tag Manager?

Google Tag Manager (GTM) je user-friendly rješenje za upravljanje oznakama (tagovima), ili snippetima JavaScripta koji šalju informacije trećim stranama. On omogućuje brzo i jednostavno ažuriranje oznaka i isječaka koda na vašem webu ili mobilnoj aplikaciji koji su namijenjeni analizi prometa i optimizaciji oglašavanja.
 


ŠTO JE OZNAKA ILI TAG?


Oznaka ili tag je isječak koda koji šalje podatke trećoj strani, na primjer Google Analyticsu, Google AdWordsu, Twitteru, Facebooku i drugima.

Kako bi lakše implementirali oznaku na vašoj web stranici, Google je predstavio svoj Tag Manager. S njime ne trebate izravno unijeti isječke koda u datoteku na web lokaciji, već umjesto toga možete navesti koje oznake želite aktivirati i kada ih želite aktivirati. Koristeći GTM više ne trebate slati svojem web administratoru ili developeru promjene koje želite napraviti na svojem praćenju analitike.
 


STRUKTURA GOOGLE TAG MANAGERA


Google Tag Manager se sastoji od 3 glavna djela:

1) Tagova - snippeti koda (najčešće JavaScripta) koji se dodaju na web stranicu

2) Triggera - definiraju kada se pojedini tag uključuje

3) Varijabli - primaju i spremaju informacije koje koriste tagovi i trigger

Što je Google Tag Manager?


 

7 RAZLOGA ZAŠTO KORISTITI GOOGLE TAG MANAGER


Nakon što smo odgovorili na pitanje što je Google Tag Manager te ukazali kako pojednostavljuje praćenje analitike vaše web stranice, u nastavku donosimo 7 razloga zašto koristiti Google Tag Manager:

1) Besplatan je - sve značajke Google Tag Managera su besplatne

2) Sve radite sami - unošenje tagova, eventualne promjene, provjera rada... sve obavljate sami i ne ma potrebe suradnje s developerima. Osim što štedi vrijeme, GTM je jednostavan i user-friendly za sve skupine korisnika, neovisno o njihovom informatičkom znanju.

3) Nema ograničenja - Google Tag Manager možete koristiti i za ostale proizvode, ne samo one od Googlea. Također, GTM možete dodati i na svoje iOS i Android aplikacije.

4) Povezivanje s Analyticsom - s GTM-om još jednostavnije implementirate neke od najkompliciranijih značajki Google Analyticsa. Time imate uvid u još preciznije podatke.

5) Jednostavno pratite više stvari - s GTM-om možete pratiti razne resurse dostupne na internetu kao što su YouTube videi, obrasci itd.

6) Sigurnost - Google Tag Manager sadrži sve sigurnosne značajke. On uključuje dvostruku autentikaciju preko lozinke i numeričkog koda koje dobijete preko tekstualne poruke ili mobilne aplikacije.

7) Debug centrala - pomoću Google Tag Managera možete testirati i pratiti sve eventualne greške i verzije čime je postavljanje tagova još lakše i brže.

Elena Majer