Česta pitanja

Google Ads

Što je impression share u Google Adsu?

Impression Share u Google Adsu (IS) označuje udio pojavljivanja oglasa. Udio pojavljivanja je postotak pojavljivanja koje Google oglasi ostvare u usporedbi s ukupnim brojem mogućih pojavljivanja koji bi ti isti oglasi mogli ostvariti. Podatak je dostupan na razini ključne riječi, grupe oglasa i kampanje. 

Impression share u Google Adsu je postotak realnog pojavljivanja oglasa od mogućih pojavljivanja

Udio pojavljivanja (impression share) je vitalni mjerni podatak koji često ostaje neprimijećen kada se promatra cjelokupni uspjeh i izvedba Google kampanje. Naime, ovaj je mjerni podatak dobar način za dobivanje uvida u to mogu li vaši oglasi dosegnuti više korisnika odlučite li nešto popraviti unutar kampanje. Na primjer:
    
  • povećate licitaciju ili proračun,
  • 
  • poboljšate kvalitetu oglasa,
  • 
  • usmjerite oglase na određene regije,
  • 
  • itd.

Također, udio pojavljivanja govori o:
    
  • Snazi ključnih riječi: imate li visok udio pojavljivanja za točno podudaranje ključnih riječi (exact match) i za ključne riječi širokog podudaranja (broad keywords), možete biti sigurni da je vaša online pokrivenost jaka. Preporučujemo da svako malo U Google Adsu pregledavate pretraživane ključne riječi i dodajete na popis što više negativnih ključnih riječi
  • 
  • Prepoznavanju propuštenih prilika zbog proračunskog ograničenja: imate li kampanju s jakim učinkom, a grupu oglasa s niskim udjelom pojavljivanja zbog visine proračuna (lost impression share - budget) tada možete povećati proračun kako bi ostvarili dodatni opseg konverzija i poboljšali ukupnu izvedbu kampanje.

Gdje se u Google Adsima nalazi udio pojavljivanja (impression share)

Kada ste u Google Ads računu, kliknite na ikonu “Columns” (stupci). U sekciji “Competitive metrics” pronađite mjerne podatke za udio pojavljivanja. Odaberite mjerne podatke koji vas interesiraju i za kraj kliknite gumb “Apply” (potvrdi).

Kako pronaći stupce impression share u Google Adsu

Nakon što ste pronašli ove mjerne podatke, vrijeme je da objasnimo svaki mjerni podatak.

Mjerni podaci za udio pojavljivanja (impression share)

Google procjenjuje udio pojavljivanja na temelju:
    
  • dražbi oglasa tijekom dana i
  • 
  • internih podataka kao što su kvaliteta vaših oglasa i oglasa drugih sudionika na dražbi.
Udio pojavljivanja uključuje sve dražbe na kojima se oglas pojavljivao i na kojima je bio dovoljno konkurentan za ulazak na dražbu. 
 
Google računa udio pojavljivanja:
Udio pojavljivanja= broj pojavljivanja/ukupni broj pojavljivanja koja ispunjavaju uvjete


Mjerni podaci za udjele pojavljivanja:
    
  • Udio pojavljivanja na pretraživačkoj mreži: ostvareni broj pojavljivanja na pretraživačkoj mreži podijeljen s procijenjenim brojem pojavljivanja za koje ste ispunili uvjete.
  • 
  • Udio pojavljivanja na prikazivačkoj mreži: isto kao i za pretraživačku mrežu, samo što se odnosi na prikazivačku mrežu.
  • 
  • Izgubljeni udio pojavljivanja na pretraživačkoj mreži (proračun): podaci su dostupni samo na razini kampanje, a označavaju postotak vremena tijekom kojeg se oglasi na pretraživačkoj mreži nisu prikazivali zbog premalog proračuna.
  • 
  • Izgubljeni udio pojavljivanja na prikazivačkoj mreži (proračun): isto kao i za pretraživačku mrežu, samo što se odnosi na prikazivačku mrežu.
  • 
  • Izgubljeni udio pojavljivanja na pretraživačkoj mreži (rang): postotak vremena tijekom kojeg se oglasi nisu prikazivali jer visinom ranga nisu bili dovoljno konkurentni na dražbi
  • 
  • Izgubljeni udio pojavljivanja na prikazivačkoj mreži (rang): isto kao i za pretraživačku mrežu, samo što se odnosi na prikazivačku mrežu.
  • 
  • Izgubljeni udio pojavljivanja za točno podudaranje na pretraživačkoj mreži: ostvareni broj pojavljivanja podijeljen s procijenjenim brojem pojavljivanja za koje ste ispunili uvjete za pretraživane pojmove koji su se podudarali s ključnim riječima s točnim podudaranjem (exact match) ili su pretraživanja bila njihove bliske varijacije. 

Načini za poboljšanje udjela pojavljivanja oglasa

    
  • Povećajte proračun: Primate li konstantno obavijesti o limitiranom proračunu (na primjer, dnevnom), proučite udio pojavljivanja koji je izgubljen zbog proračuna. Tako ćete utvrditi koliko mjesta postoji za poboljšanje.
  • 
  • Poboljšajte ocjenu kvalitete oglasa: ako se suočavate s izgubljenim udjelom pojavljivanja oglasa baziranog na rangu, preporučujemo da pokrenete skriptu s kojom ćete svakog dana pratiti fluktuacije u ocjeni kvalitete oglasa. Imate li ključne riječi s mnogo klikova, no malo pojavljivanja, proradite na podizanju ocjene kvalitete oglasa tako da ažurirate tekst oglasa i/ili odredišnu stranicu.
  • 
  • Redovito proučavajte uvid u aukcije (auction insights): uvid u aukcije je odličan izvor za dobivanje uvida u konkurentne položaje vaših ključnih riječi. Ako uočite pad u udjelu pojavljivanja mogući je razlog da se pojavila nova i jača konkurencija koja vas nadmašuje.
  • 
  • Povećajte licitaciju: povisivanje licitacije može povećati vjerojatnost da će se vaš oglas prikazati za određenu dražbu oglasa.
  • 
  • Smanjite regionalne ciljeve: ako smanjite regionalne ciljeve, možete zabilježiti porast udjela pojavljivanja. No imajte na umu da smanjivanje regionalnih ciljeva smanjuje potencijalan broj dostupnih pojavljivanja.

Udio pojavljivanja može biti zaista odličan pokazatelj za mogućnosti poboljšanja ključnih riječi s lošom izvedbom. Bilo da se radi o povećanju budžeta, licitaciji ili poboljšanju kvalitete oglasa, zaista imate mnogo mogućnosti za poboljšanje samog uspjeha kampanje prije nego je odlučite pauzirati. 
Elena Majer