Česta pitanja

Google Analytics

Što je spam promet i kako ga filtrirati u Google Analyticsu?

Spam web stranice predstavljaju lažan referral promet u Google Analytics podacima. Njihov je cilj prevariti Analytics administratora da posjeti spam web stranicu nakon čega ga se najčešće redirekta na web shop ili malware web. Takve spam web stranice mogu imati značajan utjecaj ne cjelokupne podatke u Analyticsu, posebice za mala poduzeća s malo web prometa.
 


KAKO PRONAĆI I FILTRIRATI SPAM PROMET U GOOGLE ANALYTICSU


U ovom ćemo kratkom postu pokazati kako filtrirati spam promet u Google Analyticsu te eliminirati njihov utjecaj na relevantne metrike.


Preporuča se borbu sa spamerima započeti na razini servera.


1) Kako pronaći referrer spam u Google Analyticsu
 

    
  1. Navigirajte na Referrrals report u vašem Google Analytics Viewu.
  2. 
  3. Promijenite razdoblje reporta na posljednja 2 mjeseca.
  4. 
  5. Silazno sortirajte report prema bounce rateu.
  6. 
  7. Potražite referrerse sa 100% ili 0% bounce rateom i 10 ili više sesija. Velika je vjerojatnost da su to spam referrersi.
  8. 
  9. Ako ne možete potvrditi identitet sumnjivog referrera, morat ćete riskirati i posjetiti web stranicu. Za ovaj korak svakako imajte instaliran antivirus i antimalware na svom računalu. Također, koristite Google Chrome jer ovaj browser brže od ostalih detektira opasne webstranice te je manje vjerojatno da će se vaše računalo zaraziti.
  10. 
  11. Zapišite sve spam referrere čiji promet želite blokirati u vaše Google Analytics Viewu.
  12. 
  13. Konvertirajte listu spam referrera u regular expressions.


2) Blokirajte spam referrere pomoću custom advanced filter u Google Analyticsu

Svakako preporučujemo da borbu sa spamerima započnete na razini servera. No, ovaj je korak namijenjen onima koji ne mogu pristupiti .htaccess datoteci.

    
  1. Kreirajte kopiju vašeg glavnog Google Analytics Viewa te na njemu testirajte svoj filter. Ako filter dobro radi, lako ga možete primijeniti na glavni GA View. No, ako je on neispravan, možete nepovratno pokvariti svoje podatke.
  2. 
  3. Kliknite na Admin sekciju svog glavnog GA te kliknite na View Settings.
  4. 
  5. Kliknite na Copy View gumb.
  6. 
  7. Nazovite ga "naziv brenda" + Test View.
  8. 
  9. Navigirajte na Admin sekciju vašeg Test Viewa te tamo kliknite na Filters.
  10. 
  11. Kliknite na Add Filter gumb.
  12. 
  13. Kreirajte novi custom exclude filter i kopirajte regex kojeg ste kreirali u gornjem koraku. Taj bi filter tada trebao blokirati sav promet identificiranih spam referrera.
  14. 
  15. Kliknite na Verify this filter link te nakon toga na Save gumb. Nakon toga možete vidjeti filtrirane rezultate.
  16. 
  17. Ako vaš filter dobro radi, primijeniti ga na vaš glavni View.
Spam referreri se blokiraju pomoću custom advanced filtera u Google Analyticsu.


3) Koristite Google Analytics Bot filtering


Najjednostavniji od svih načina filtriranje spam prometa u Google Analyticsu, Bot filtering značajka filtrira spam referrere koje GA već pozna.

Svakako preporučujemo da imate uključen ovaj feature, no on ne garantira da će se baš svi spam referreri filtrirati iz vaših podataka.​
 

    
  1. Navigirajte do Admin sekcije vašeg glavnog Viewa te kliknite na View settings.
  2. 
  3. Skrolajte dolje i označite checkbox Exclude all hits from known bots and spiders.
Elena Majer