CPA ili cijena po akviziciji (engl. cost per acquisition) je metrika koja se koristi u digitalnom oglašavanju za mjerenje ukupnog troška stjecanja kupca ili potencijalnog klijenta. Također je poznata kao cijena po akciji ili cijena po konverziji.
CPA se izračunava dijeljenjem ukupnog troška kampanje s brojem akvizicija ili konverzija. Na primjer, ako tvrtka potroši 1000 EUR na kampanju digitalnog oglašavanja i ostvari 100 konverzija, CPA bi bio 10 EUR po konverziji. Akvizicija ili konverzija može se odnositi na bilo koju željenu radnju koju korisnik poduzima, kao što je kupnja, ispunjavanje obrasca, prijava na bilten ili preuzimanje aplikacije.
CPA je važna metrika za oglašivače jer im pomaže izmjeriti učinkovitost svojih kampanja i optimizirati potrošnju na oglašavanje. Prateći CPA, oglašivači mogu identificirati koje kampanje ili kanali generiraju najviše konverzija i prilagoditi svoju strategiju u skladu s tim. CPA se obično koristi u oglašavanju temeljenom na učinku, gdje oglašivači plaćaju za određene radnje, a ne za pojavljivanja ili klikove.