YouTube SEO i kako doći među popularnu ekipu

Objavljeno: 20.04.2018. | 8 minute čitanja

Video je budućnost marketinga.

Otvorite YouTube kanal i redovito objavljujte videozapise.

Prezentirajte svoj proizvod i usluge uz pomoć videa.

Videozapisi imaju mnogo veću konverziju od tekstualnih i vizualnih oglasa.

Koliko ste puta čuli ove riječi? Mnogo. I što ste poduzeli u vezi toga? Većina vjerojatno ništa. Kako bi se kod nas reklo: “Na jedno uho unutra, a na drugo van.”

No realnost nas sustiže i sve je vidljivije kako je YouTube iz malenog i nevinog online mjesta na kojem iz razbibrige gledamo zanimljive i zabavne filmiće postao dream land za prezentacije proizvoda i brendova, za gledanje raznih tutoriala pa i za reklame koje nas čekaju na svakom uglu.

Nova zvijezda online marketinga se odavno rodila, a kao da je većina marketinških stručnjaka ignorira iz tko zna kojeg razloga (barem što se nas Hrvata tiče).

YouTube je druga po redu najposjećenija stranica na internetu

Prema Alexi, YouTube je druga po redu najposjećenija stranica na internetu, odmah nakon Googlea. Za one koji ne znaju, Alexa je online tvrtka (podružnica Amazona) koja rangira web stranice i ostali online sadržaj prema ukupnoj online posjećenosti.

No, nažalost, kako smo i prije rekli, mnogi na YouTube gledaju kao na još jednu od društvenih mreža. No uspjeh videozapisa na YouTubeu ne ovisi o redovitom objavljivanju novog sadržaja (kao što je to slučaj kod ostalih društvenih mreža), već ovisi o pravilnoj optimizaciji videa. Jer kad bolje razmislite, lako je pronaći video đzapise koji imaju milijune prikaza i videozapise koji ih imaju jedva par, a u principu su isti.

Pa ako želite biti popularni na YouTubeu, budite spremni na optimiziranje sadržaja i još malo optimiziranja i još malo optimiziranja, a i na redovito objavljivanje videozapisa.
 
Želite li saznati kako optimizirati sadržaj za tražilice, preuzmite naš besplatni eBook:  Ultimativni vodič: Optimizacija za tražilice za početnike


S obzirom na to da smo i na području YouTube marketinga pravi tata-mata (stručnjaci i pol), odlučili smo vam pomoći i podijeliti par savjeta o tome na što sve trebate pripaziti kod objavljivanja videozapisa i koje elemente YouTube videa nikako ne smijete zabrljati. Zapravo ćemo vam otkriti jedan mali dio našeg svakodnevnog rada što se tiče YouTube marketinga :)

Korak #1: Istraživanje ključnih riječi na YouTube kanalu

S obzirom na to da je YouTube video tražilica, stvaranju video sadržaja bi trebali pristupiti na isti način kao što to radite s online sadržajem na web stranici ili web shopu.

To bi značilo istraživanje ključnih riječi kako bi saznali što vaša ciljana publika voli gledati (osim slatkih mačkica i beba koje se smiju). Kako bi započeli s brainstormingom oko ključnih riječi, otiđite na YouTube i počnite upisivati ključnu riječ u okvir za pretraživanje.

Za ovaj smo se primjer odlučili postaviti u ulogu vas (korisnika) te smo odlučili da nas kao korisnika interesiraju tutoriali ilitiga na hrvatskom, video lekcije o online reklamiranju. U YouTube tražilicu smo počeli upisivati “Kako reklamirati”. Evo što nam prema popularnim pretraživanjima YouTube preporučuje:

YouTube prijedlozi rezultata
Znači, YouTubere najviše interesira promocija YouTube kanala, Instagram profila, Facebook stranice, proizvoda i web stranice. Za sada su nam svi prijedlozi dosta zanimljivi što znači da je ovo dobar početak.

Korak #2: Odrediti najbitnije ključne pojmove kako bi vaš YouTube video zasjao

Nakon što smo otkrili što YouTubere najviše interesira, kliknuli smo na svaki od YouTube prijedloga i provjeravali koliko rezultata pojedini sadržaji imaju.

Broj ukupnih YouTube rezultata

Ovaj broj predstavlja ukupan broj videozapisa na YouTube kanalu koji govore o dotičnoj temi. Što je broj veći, to je ključna riječ konkurentnija.

Rezultati pretraga na YouTube kanalu


S obzirom na to da ćemo biti novi na YouTube kanalu, morali bi ciljati ključne riječi koje imaju nizak broj u rezultatima pretraživanja. Zašto? Pa zato jer ćemo teško (gotovo nemoguće) moći konkurirati najpopularnijoj ekipi koja već ima stvorenu reputaciju.

Sve je u malim koracima.

Nakon kratkog analiziranja, predloženi rezultat “Kako reklamirati proizvod” nam se čini pomalo preopširan jer u ovaj YouTubeov prijedlog za pretraživanje dolaze različiti rezultati. Nadalje, Instagram ima najviše rezultata, a Facebook je odmah ispod njega. Izabrali smo Facebook jer se nalazi u zlatnoj sredini.

Korak #3: Istraživanje ključnih riječi nije gotovo! Sada se prebacite na Google tražilicu

Činjenica jest da je YouTube u vlasništvu Googlea.

I ova činjenica vodi do logičnog zaključka: Prolazite li dobro na YouTube kanalu, prolazit ćete dobro i u Googleovom SERP-u (rezultatima traženja).

Trik je da sve videozapise optimizirate oko ključnih riječi koje već imaju video rezultate u Gogleovim rezultatima traženja. Ono što je škakljivo je da morate otkriti na koje pojmove Google odlučuje prikazati videozapise.

Na primjer, traženi pojam “Reklamiranje na Facebooku” neće dobiti nijedan video rezultat, dok će pojmovi “Kako napraviti oglas na Facebooku” i “Tutorial za reklamiranje na Facebooku” zaslužiti YouTube video rezultate.

Video rezultati za pretraživanje
Općenito govoreći, Google predlaže rezultate u obliku video zapisa za ovu vrstu ključnih riječi:
  • KAKO nešto napraviti
  • Recenzije
  • Tutoriali
  • Sve što je povezano sa sportom i fitnessom
  • Smiješni video zapisi (npr. Slatke životinje)

Primjeri rezultata pretraživanja za Google
Pitate se zašto je to važno? Pa zato što ćete tako dobiti 2-5 puta više pregleda nego bi ih dobili samo s YouTube korisnicima. Dodatna prednost je ta što ćete dobivati promet izravno iz Googlea - najpopularnije tražilice na svijetu.

Korak #4: Snimite YouTube video zanimljivog sadržaja

Koliko teško može biti snimiti kratki video? U današnje vrijeme i prosječni smartphone ima kameru visoke rezolucije i većinu opcija koje DSLR fotoaparati ili profi kamere imaju.

Iako je to istina, nemojte doslovno shvatiti ovu izjavu. Ako ste ozbiljna tvrtka, s prepoznatljivim brendom ili to želite postati, ipak bi se trebali pobrinuti za profi opremu jer će kvalitetno snimljen video i snimke bez mrlja i točkica (pixela) izgledati mnogo ozbiljnije nego nešto usputno snimljeno mobitelom.

Naravno, nije da vam zabranjujemo takvu vrstu video zapisa već mislimo da ipak za sve postoji vrijeme i mjesto. Na primjer, Coca-Cola, Amazon ili Google si mogu dozvoliti kratke filmiće snimljene mobitelom jer su već izgradili svoj brend i reputaciju. No ako ste tek započeli s traženjem svojeg mjesta na YouTube kanalu, prvo što trebate je i isporučiti i kvalitetne video zapise koji će zalijepiti YouTubere za ekran.

Naime YouTube rangira video zapise prema faktoru “Zadržavanje publike (Audience Retention)”, što je zapravo postotak gledanja vašeg videa prema korisniku. Što je postotak bliži broju 100 to će vaš video imati bolji rang.

Nešto slično kao što Google rangira web stranice s obzirom na vrijeme zadržavanja korisnika na pojedinim stranicama i s obzirom na postotak korisnika koji odmah napusti stranicu (bounce rate)

Korak #5. Optimizirajte video za YouTube

Nakon osnovnog pretraživanja ključnih riječi, vrijeme je za pravi posao - optimizaciju videozapisa. U nastavku slijede ključni elementi svakog YouTube videozapisa i par ključnih savjeta za svakog od njih.
  • Naslov: Slično kao što to radite i s naslovom (H1 tag) web stranica. Uključite ključne riječi, neka bude zanimljiv i nikako predugi. Za inspiraciju vam mogu poslužiti videozapisi konkurenata. Pogledajte koji stil naslova najbolje prolazi i kreirajte takvog.
  • Opis: Sličan je optimiziranom online sadržaju na web stranicama. Ovdje nemojte biti lijeni. Pokušajte što bolje opisati sadržaj videozapisa i iskoristiti što više ključnih riječi. Sjetite se da Google ne prepoznaje fotografije ni videozapise, pa ga opskrbite kvalitetnim opisom.
  • Ime uploadane datoteke: jedan od najjednostavnijih zadataka. Tretirajte video zapis kao što bi i slikovnu datoteku. Dakle izbjegavajte č,š,ž, upotrebljavajte crtice umjesto razmaka i pišite sve malim slovima.
  • Tagovi (oznake): Tagovi nisu nikakva znanstvena fantastika. Upotrijebite relevantne ključne riječi i dodajte ih koliko vam je volja. Samo nemojte spamati. Oznake ovako i onako nisu vidljive YouTube korisnicima, no ako ste u potrazi za inspiracijom, možete skinuti besplatnu Google Chrome ekstenziju vidIQ s kojom možete “pročačkati” po konkurentskim tagovima.
Chrome ekstenzija za YouTube
 

  • Transkript videozapisa: Transkript je zapravo tekstualni zapis postojećeg audio sadržaja unutar videozapisa i također pomaže kod optimizacije videa. Duljina videozapisa: kada je riječ o duljini videozapisa ne postoji zlatno pravilo. Važno da je sadržaj zanimljiv i kvalitetan.
  • Linkovi: U opisu videozapisa uključite i linkove na ostale kanale: na svoju web stranicu, na Facebook stranicu i gdje god želite poslati svoje pratitelje.
Povezani sadržaj: 10 korisnih savjeta za unapređenje Vašeg YouTube kanala

Mali zaključak za kraj

 Vjerojatno nema potrebe da vam to govorimo, no ipak primarno ciljajte na kvalitetno snimljen video te na zanimljiv i informativan sadržaj. Svojim gledateljima morate dati neki oblik vrijednosti, bilo da je to u obliku zabave, informacija ili tutoriala.

Jer bilo kako da bilo, i najvrhunskiji SEO neće vam pomoći ako imate dosadnjikav sadržaj.
 
Ako ćete i tijekom ili nakon ovog početnog dijela imati problema s YouTube marketingom, slobodno nas kontaktirajte i zatražite ponudu :)

A do onda nas pratite i čitajte!

GDPR besplatni ebook
Podijeli na:
Elena Majer