Zašto je SEO dugoročan posao?

Dugoročni utjecaj SEO-a na vidljivost web stranice

Objavljeno: 16.09.2020. | 7 minute čitanja

Uspjeh nikada ne dolazi bez napora i ne dođe od danas do sutra. Mnogo rada i puno vremena stoji iza svake uspješne priče. Ta činjenica vrijedi i za optimizacije za tražilice - poznatije kao (SEO).
Stoga, nemojte očekivati da će SEO biti “čudotvorac” koji će vam za nekoliko tjedana pružiti bolju poziciju u rezultatima tražilice i uz minimalna financijska ulaganja pomoći vam da nadmašite konkurenciju. SEO je dugoročan proces koji se ne može ubrzati.

Zašto trebam SEO?

Podsjetimo se što je SEO i koja je njegova uloga.

SEO je jedan od najčešće korištenih alata za digitalni marketing. Cilj SEO-a je postupno povećavati organski (neplaćeni) promet na web stranicama na tražilicama kao što su Google, Yahoo ili Bing i postići što veću poziciju u rezultatima pretraživanja. Veza između kvalitetnog SEO-a i dobro osmišljenog marketinškog sadržaja osigurat će bolje rezultate pretraživanja web stranice pomoću algoritama tražilice.

Dobro osmišljena strategija pretraživanja trebala bi biti kombinacija SEO-a s plaćenim oglašavanjem, oglašavanje putem internet tražilica (SEM), s ciljem promocije web stranica povećanjem njihove vidljivosti na stranicama rezultata pretraživanja (SERP-ovi). Jedan od takvih načina plaćenog oglašavanja na internetu je Google Ads.

SEO je dugoročni proces

SEO je dugoročan posao i promjene u SERP-ovima mogu se vidjeti tek nakon određenog vremena. Rezultati su ponekad vidljivi za nekoliko dana, ponekad je potrebno i do nekoliko tjedana ili mjeseci. Nije moguće točno odrediti koliko će vremena tražilici trebati da procijeni da vašu web stranicu rangira kao prvu u rezultatima pretraživanja.

Obično treba nekoliko mjeseci da web stranice povećaju promet putem SEO-a, ali ako su dobro optimizirane onda će dulje zadržati svoju poziciju. Taj se postupak ne može ubrzati. Mnogo isplativija strategija za postizanje uspjeha je dugoročna posvećenost SEO-u jer je to kontinuirani proces koji treba održavati.

Zaključak je jednostavan. SEO nije jednokratni proces nego on zahtijeva stalni rad. Ako SEO radite samo u kratkom roku, to će vam donijeti pozitivne rezultate samo u određenoj mjeri.

Kao što se stalno natječete za poziciju, potrebno je redovito i dugoročno posvetiti se SEO naporima. Kada dođete u fazu u kojoj mislite da ste zadovoljni bez redovite pažnje vaša će web stranica na kraju pasti na niže pozicije.

Pročitajte neke od najvažnijih razloga zašto će se rezultati SEO optimizacije pojaviti tek nakon duljeg vremena i zašto se taj proces ne može ubrzati.
 

1. SEO se neprestano razvija i mijenja

Čak se i trendovi u SEO-u mijenjaju. Važno je pratiti najnovija ažuriranja SEO-a. Ono što je prije nekoliko godina uspjelo za SEO danas je možda potpuno nevažno. A tehnike koje se danas koriste za SEO ne moraju biti učinkovite u budućnosti. Stoga, ako želite biti uspješni najbolje je ne usredotočiti se na samo jednu tehniku iako je ta tehnika trenutno uspješna i ona radi već je potrebno baviti se brojnim tehnikama i uključivati različite alate.
 

2. SEO aktivnosti treba raditi korak po korak


SEO planiranje aktivnosti
U pogledu Google-a to je mnogo prirodnije i dugoročno je povoljnije ako se web stranica optimizira postupno i s određenim vremenskim rasponima. Potrebno je redovito izvršavati SEO optimizaciju i ne preporučuje se istovremeni rad više aktivnosti jer takav rad na kraju ne donosi dobre rezultate.
 

3. Nejasna SEO pravila

Ne postoji priručnik za pravilno izvođenje SEO-a i nema točnih pravila. Postoji samo nekoliko preporučenih tehnika, ali čak i uz te tehnike nije uvijek sto posto zajamčeno da će raditi za svaku web stranicu i da će svakoj web stranici donijeti rezultate. Sve SEO tehnike implementirane su pokušajem i pogreškama. Ponekad će trebati više vremena da pronađete strategiju koja će raditi za vašu web stranicu.
 

4. Google algoritmi se mijenjaju


Google algoritmi pretraživanja
Google neprestano mijenja, dorađuje i ažurira svoje algoritme pretraživanja kako bi korisnicima pružio kvalitetne i relevantne rezultate bez nepotrebnih zamaranja rezultatima koji njima ne odgovaraju. Google je svjestan ponašanja ljudi i trenutnih trendova te prilagođava svoje algoritme pretraživanja kako bi pokušao pružiti što bolju uslugu krajnjem korisniku. Upravo zato je važno pratiti ažuriranja i biti spreman za promjene koje mogu utjecati na rangiranje web stranice.
 

5. Google ne odgovara odmah!

Zašto je to važno istaknuti? Zato što promjene koje napravite na svojoj web stranici ne moraju se odmah vidjeti, iako Google neprestano poboljšava svoje algoritme tražilice. Ponekad Google uzima u obzir promjene u samo nekoliko minuta, ponekad mu treba nekoliko dana, a u nekim slučajevima nekoliko tjedana ili mjeseci. Algoritam odlučuje o svemu i na njega se ne može utjecati.
 

6. Kredibilitet i autoritet web mjesta vrlo su važni

 

 

Ulaganje u kvalitetnu novu web stranicu s visokokvalitetnim tekstom, slikama i dobrim oglašavanjem definitivno se isplati. Međutim, možda ćete se iznenaditi kad ustanovite da nakon što izradite novu web stranicu ne pronalazite ju u Google rezultatima pretraživanja. Potrebno je neko vrijeme da otkrijete postoji li zaista vaša web stranica. Čak i ako ju Google registrira to nije garancija da će se prikazati na stranici rezultata pretraživanja.

Google je oprezan pri procjeni web stranica u smislu autoriteta i vjerodostojnosti. Budite strpljivi u svojim naporima da dobijete povjerenje Google-a jer Google još uvijek više vjeruje “starijim” odnosno dulje postojećim web stranicama. Međutim, ove web stranice morale su godinama graditi Google-ovo povjerenje. Samo je pitanje vremena kada ćete dobiti njegovo povjerenje i stabilnu poziciju u rezultatima pretraživanja.

Za Google postoje manje pouzdane web stranice koje vrlo brzo postaju popularne i stoga ih Google prati. Google takve stranice prije ili kasnije kažnjava zbog kršenja Kodeksa ponašanja na Internetu. Web stranice gube svoj položaj i premještaju se na niže položaje te su u nekim krajnjim slučajevima u potpunosti izuzete iz SERP-ova.

7. Jaka konkurencija

Prilikom rada SEO optimizacije ne biste trebali zaboraviti na konkurente. Vaši konkurenti mogu razmišljati točno poput vas i učinit će sve da zadrže SEO aktivnosti i zauzmu prvo mjesto u rezultatima pretraživanja. Stoga je potrebno redovito analizirati web stranice konkurencije kako bi se pronašle njihove slabosti i nedostaci. Učinite sve potrebne korake kako biste se zadržali na najvišim pozicijama rezultata pretraživanja.

Ako je konkurencija jaka možda ćete pronaći nekoliko razloga zbog kojih ne možete preteći konkurentne web stranice. Npr. ako ste odabrali vrlo jaku konkurentnu industriju u kojoj nemate šanse prestići web stranice koje su već dulje na tržištu uspostavljene i još uvijek imaju jake pozicije u rezultatima pretraživanja. Ili ako ste odabrali pretjerano konkurentne ključne riječi s kojima se ne možete natjecati. Mogu biti i drugi razlozi. Potrebno ih je analizirati i odabrati pravu strategiju za isticanje iznad konkurencije i bolje rangiranje u rezultatima pretraživanja.

Međutim, može se dogoditi da je konkurencija toliko jaka da nije moguće doći na prvo mjesto unatoč svim naporima. Ne brinite! Prema istraživanjima, ako se nalazite na prvoj stranici rezultata tražilice, bez obzira na to jeste li na prvoj ili petoj poziciji većina se korisnika navikne kliknuti na prvih nekoliko veza u rezultatima pretraživanja i usporediti proizvode i usluge koje nude.

Zaključak

Kako biste izvukli maksimum iz svog SEO potencijala, iskoristite prilike koje dolaze za bolje rangiranje u rezultatima pretraživanja, privucite što više posjetitelja te se dugoročno odlučite raditi SEO.

SEO nije jednokratni postupak nego dugotrajan i trajan proces poboljšanja. Dakle, ako želite biti uspješni, potrebno je raditi SEO optimizaciju redovito. Osim dobro izvršenog posla, SEO traži i dobru dozu strpljenja. Nagrade za sav naporan rad i strpljenje su povećana vidljivost vaše web stranice, bolji rezultati pretraživanja, zadovoljni kupci i u konačnici veća dobit.

Sve novosti o SEO trendovima potražite u našim SEO člancima, a ako ne znate kako započeti svoju SEO optimizaciju i kako poboljšati svoju poziciju na Google tražilici pretraživanja, slobodno nas kontaktirajte i posao prepustite rukama stručnjaka! :)
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste član Arbona Cluba? Popunite podatke za prijavu i postanite član Arbona Cluba!

Arbona logo

Besplatna registracija u Arbona Club

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Apps, Big Screen, Docs Experiences: Što donose nove Google Data Studio funkcionalnosti?
Google Data Studio uveo je promjene koje možete koristiti u izvješćima. Riječ je o funkcionalnostima koje kreatorima izvješća pružaju potpunu kontrolu nad korisničkim iskustvima. Nove značajke izvještaja omogućuju stvaranje korisničkog big screen, app i dokument iskustva, a aktivna su na svim izvješćima te uključuju: 
 
Kako bi ih koristili, otvorili ili kreirali novo izvješće, poništite sve dosadašnje komponente, pa ćete vidjeti ova nova svojstva izvješća. Na priloženim fotografijama možete vidjeti kako izgledaju nove Data Studio značajke.



 ... Saznajte više
Mogu li se povezati Search Console i Data Studio?

je Googleov alat koji služi za praćenje podataka o rezultatima pretraživanja za web-stranice. Također, pokazuje kako Google "vidi" web stranicu i omogućava optimiziranje stranice za što bolje pozicioniranje u rezultatima pretraživanja.

Google je nedavno predstavio Search Console konektor za koji omogućava kombiniranje podataka iz Search Consolea sa podacima iz poput Google Analyticsa ili AdWordsa. Što to točno znači?

Search Console nam, između ostalog, pokazuje podatke kao što su učestalost prikazivanja naše stranice u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi, informacije o tome koliko puta su korisnici kliknuli na stranicu ili koja je prosječna pozicija stranice... Saznajte više

Što su to Google Data Studio Marketing Izvještaji?

je besplatan alat koji vam može biti od iznimne važnosti ako se bavite digitalnim marketingom. Ovaj alat omogućuje vam povezivanje podataka (kao npr. Google Analyticsa, WordPressa, Google Sheetsa itd.) u jednom izvještaju.

jednostavni su za korištenje i prilagođeni ciljevima poslovanja, ovisno o vašoj potrebi.

Kod Google Data Studio marketing izvještaja, prvenstveno je bitno definirati ciljeve. Ciljevi koje morate kreirati prije izrade marketing izvještaju moraju biti:
 


Ove ciljeve ćete često u literaturi susresti pod akronimima S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time Bound).

Također možete se voditi i ovim specifikacijama ciljeva:

... Saznajte više
Google Data Studio - cijena i troškovi

Koliko košta ? Ovo pitanje je često među potencijalnim korisnicima ovog alata. Iako se korištenje Google Data Studia plaćalo do 01.02.2017., nakon ovog datuma svi korisnici imaju besplatnu priliku za upotrebu navedenog alata te cijena više ne predstavlja prepreku za početak upotrebe .

No, također, do sada je bila dostupna Free Beta verzija u kojoj su korisnici mogli isprobati kako Data Studio funkcionira, a broj izvještaja je bio ograničen na njih pet.

Pristup Google Data Studiu možete zatražiti na . Ondje također možete pregledati primjere izvještaja izrađenih u Data Studiu.

Budući da je sada Google Data Studio... Saznajte više

Zašto koristiti Google Data Studio?

Vizualno privlačni izvještaji jedna su od prednosti korištenja . Uz korištenje raznih tabela, grafova i sl., postoji mogućnost mijenjanja boja, fontova i ostalih vizualnih efekata, a podaci su raspoređeni na način koji odgovara vašem poslovanju.

Korištenje podataka iz u jednom izvještaju bitna je prednost Google Data Studio alata, a izvori podataka mogu biti: AdWords, Attribution 360, BigQuery, Soundcloud SQL, Google Analytics, MySQL, YouTube Analytics, Google Sheets itd.

Ako se podaci iz izvora podataka mijenjaju, automatski se optimiziraju i podaci iz Google Data Studio izvještaja.

Budući da funkcioniraju slično kao i dokumenti na Google Driveu, dozvola... Saznajte više

Kome je namijenjen Google Data Studio?

alat je koji agencijama omogućuje vrlo korisnu upotrebu podataka iz Google Analytics ili BigQuery. Google Data Studio lak je za upotrebu, sličnog je dizajna kao i Google Docs te je sučeljem vrlo lako upravljati što je vrlo pogodno za agencije, razna poduzeća ali i pojedince.

Također, podatke iz Google Data Studia možete dijeliti sa drugima na sličan način kao što dijelite podatke putem Google Drivea.

Putem Google Data Studio alata možete podatke iz (npr. Google Analytics i Google Sheets te BigQuerry) koristiti u jednom izvještaju. Imate mogućnost i mijenjanja vizualnih efekata u sučelju prema vlastitim potrebama i... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvori podataka?

U ovom blog postu možete saznati sve o izvorima podataka koji su Vam potrebni za kreiranje izvješća u alatu. Na izvore podataka možete gledati kao na cijev koja povezuje  o kojima smo već pisali. Pod osnovnim izvorima podataka podrazumijeva se Google Analytics, Google Sheets i BigQuery.

Kako bi povezali izvore podataka, odaberite “Data Sources” i kliknite na plavi “+”. Nakon toga kliknite na “Untitled Data Sources” te imenujte svoj izvor podataka. U izborniku “Configuration” odaberite “Google Analytics connector” (ukoliko želite njega povezati).



Sada odaberite “Data set”. Ovisno o vrsti podataka koju povezujete, to će... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvještaji?

Izvor podataka za izvještaj može biti Google Analytics koji je izvrstan analitički alat kod izvještaja o prometu web stranice. Izvještaj o trenutnom inventaru proizvoda može iskoristiti podatke iz Google Sheets obrazaca ili BigQuery baze podataka.

Ako se pitate kako izvori podataka funkcioniraju, možete zamisliti da je to cijev koja spaja Data Studio izvještaje s jedne strane i fundamentalne podatke s druge strane. Fundamentalni ili osnovni podatci poznati su kao setovi podataka (data set). Setovi podataka uključuju Google Analytics, Google Sheets, BigQuery tablice itd.

Kada želite izvještaj o određenim podacima, odaberite jedan od tzv. konektora, nakon čega dobivate... Saznajte više

Kako iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije?

Nakon što smo u prijašnjim postovima objasnili ,  te , u nastavku donosimo 6 tehnika pomoću kojih možete iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije.



Prva funkcija koju ćemo proći omogućuje prikaz više nadzornih ploča izvješća u jednom Data Studio izvješću. One su veoma korisne i jednostavne za implementaciju u Data Studio. Postoje dva izbornika za rad sa stranicama. Jedan se nalazi u glavnoj traci, kao što se može vidjeti na slici ispod.



Drugi izbornik se nalazi u kontrolnoj stranici widgeta u gornjem lijevom kutu na nadzornoj ploči.



... Saznajte više

Što su to predlošci za Google Data Studio?

nudi veliki broj predloška za izradu izvještaja koji se nalaze u popisu izvješća koja su podijeljena s vama, a možete ih pronaći na “Reports” početnoj stranici. Postoji nekoliko predloška, a najvažniji su:
 


Kako koristiti predloške?

Proces korištenja je veoma jednostavan i uz samo nekoliko koraka možete kreirati svoj izvještaj pomoću Data Studio predloška. Za izradu izvještaja prema predlošku slijedite ove upute:

1. - idite na izbornik “File” i kliknite na “Make a copy of the report”. Ukoliko nikada niste koristili Data Studio, prihvatite uvjete i odredbe te ponovite postupak.

2. ... Saznajte više

Kako koristiti Google Data Studio? Google Data Studio vodič

Putem alata kojeg smo predstavili u prijašnjem postu možete upravljati:
 


Sada kada znate što možete raditi u Data Studio alatu, krenimo s radom!

Prijavite se na: putem svojih Google Analytics korisničkih podataka.

Prvo što ćete ugledati su primjeri izvješća koji Vam služe kao vodilja i inspiracija za pisanje vlastitih. Prođite kroz svaki od primjera izvješća tako da možete vidjeti sve mogućnosti koje Vam se nude.

Kada kliknete na “Welcome to Data Studio! (Start here)” bit ćete vraćeni na vizualni i interaktivni tutorial koji će Vam korak po korak objasniti i pokazati... Saznajte više

Što je Google Data Studio? Kratki pregled i opis alata

Do sada nam je na raspolaganju bio Google Data Studio 360 koji je značajno olakšao kreiranje izvještaja, no pošto se naplaćivao, najšira masa korisnika ga nije koristila. Od 2.2.2017., lansiranjem alata obilježeno je stvaranje novog doba u prikupljanju, analiziranju i dijeljenju analitičkih podataka - od ovog datuma je Google Data Studio besplatan! Da dobro ste pročitali, ovaj praktičan alat je potpuno besplatan za sve, bez obzira jeste li mala tvrtka ili velika korporacija.

Google Data Studio je alat koji omogućuje stvaranje dinamičnih, vizualno privlačnih izvješća i nadzornih ploča. Koristeći Google Data Studio možete:
 


... Saznajte više

Sandra