Česta pitanja

Google Ads

Zašto mi AdWords oglasi nisu odobreni?

Google konstantno uvodi promjene svojih pravila oglašavanja i algoritama kako bi bolje regulirao kvalitetu oglasa.

No, koliko god si oglašivači tuku po glavi i postavljaju pitanje zašto im AdWords oglasi nisu odobreni, toliko takva Google politika koristi cijelom kolektivu - i oglašivačima, i korisnicima te, na kraju krajeva, i samom Googleu. Kako?

Ako oglašivači objavljuju kvalitetne, relevantne i transparentne oglase, korisnici će na njih klikati, posjećivati njihove webove i koristiti njihove usluge. Stoga će oglašivači trošiti više budžeta na AdWords oglašavanje te će zbog konkurencije kreirati kvalitetnije oglase. A sve će to navesti obje strane da se ponovno vrate na Google te počnu koristiti i njegove ostale usluge.

Tako je uglavnom objasnio Hal Varian, glavni Googleov ekonomist i profesor emeritus mikroekonomije i informatičke ekonomije sa Sveučilišta Berkeley.

Stoga nije neobično susresti se s neodobrenim oglasima u AdWords kampanjama.

Neodobreni oglasi znaju se pojaviti iznenada, ali mogu biti i u potpunosti predvidljivi. U posljednje se vrijeme problematika neodobrenih oglasa posebno intenzivirala, pa tako mogu i pauzirani oglasi biti neodobreni.

Zbog nepoštivanja pravila googla, regulacijom, neki oglasi mogu postati neodobreni.

Google je postao sve stroži pri regulaciji kvalitete oglasa, a to na agenciju može utjecati na 2 načina:
 

    
  1. zbog češćeg i konstantnog kršenja pravila, Google može suspendirati cijeli account zbog čega se oglasi, naravno, neće prikazivati, a sve će to utjecati na količinu web traffica, broja novih leadova te posljedično i općenitih poslovnih rezultata,
  2. 
  3. obavijesti o neodobrenim oglasima dobiva i klijent što može utjecati na reputaciju same agencije i dovesti odnos s klijentom u pitanje.

Pošto mala poduzeća nemaju vremena i resursa za svoje AdWords kampanje, a rješavanje pitanja neodobrenih oglasa uzima uistinu mnogo vremena, u nastavku navodimo 9 najčešćih grešaka zbog kojih su oglasi neodobreni.

Najbolji način za riješiti taj problem je ispraviti postojeći oglas, a ako je par riječ o pauziranom oglasu koji je neodobren, njegovo brisanje jednostavno rješava ovaj problem.

 

9 NAJČEŠĆIH RAZLOGA ZAŠTO ADWORDS OGLASI NISU ODOBRENI


Ovo su najčešći razlozi zašto AdWords oglasi nisu odobreni te savjeti kako ih riješiti:

1) Tema AdWords oglasa nije u skladu s Googleovim pravilima - potrebno je izbjegavati sadržaj za odrasle, kockanje, krivotvorenje, opasne proizvode (kao vatromet) i uvredljivi sadržaj.

2) Oglasi spominju zaštićeni sadržaj - ako drugo poduzeće ili brend ima copyright na određene ključne riječi, one se ne smiju koristiti u oglasima. Potrebno je pronaći sinonime za te ključne riječi.

3) Uključen je broj telefona u tekst oglasa - Google ne odobrava oglase s brojem telefona u tekstu, no njega je moguće uključiti u proširenje oglasa (ad extensions) što će pozitivno utjecati na Quality Score i CPC.

4) Oglas tvrdi da je proizvod ili usluga najbolja na tržištu, #1 odabir ili sl. - ovakav tekst nije dozvoljen u oglasima jedino ako ga nije potvrdila treća strana. Umjesto toga je odlično koristiti drugačiji tekst, npr. "Kupci nas obožavaju".

Google može suspendirati cijeli account ukoliko se konstantno krše njegova pravila.

5) Tekst oglasa je predugačak - duljina naslova je ograničena na 25 znakova, dok su opis i URL oglasa ograničeni na 35 znakova. Jedina iznimka je kod oglasa u državama koje imaju dugačke riječi kao što su npr. Rusija i Kazahstan. Kako bi se izbjegli problemi s predugačkim naslovima, opisima i URL-om, nužno je biti što kraći i jasniji te istaknuti poantu oglasa.

6) Oglas sadrži riječi napisane s velikim slovima - Google ne dozvoljava uppercase riječi u oglasima, a jedina je iznimka kada se spominje promocijski kod (npr. 20% popusta - iskoristi kod: ARB217).

7) Oglas sadrži tekst s pozivom na klik - svaki oglas koji sadrži tekst "Klikni ovdje!" će biti označen kao neodobren. Potrebno je koristiti drugačiji call-to-action (CTA) kao što je npr. "Saznaj više!".

8) Oglas sadrži previše uskličnika - Google dozvoljava samo jedan uskličnik po oglasu, dok su u naslovima u potpunostima zabranjeni.

9) Root domena je drugačija od prikazanog URL-a i destination URL-a - Googleva pravila zahtijevaju da root domena bude jednaka onoj koja se prikazuje. Tako npr. nije dozvoljeno imati prikazan URL hranazamacke.hr, dok je domena destinacije hranazapse.hr. Root mora biti konzistentan.

Elena Majer